Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tori.fi:ssä ihmiset kyselee, onko tavara myytävänä?

Vierailija
29.01.2023 |

No kai se nyt on, jos siellä ilmoitus seisoo.

Vai enkö ymmärrä jotakin oleellista osaa tästä kaupankäyntitavasta? Mitä tuohon onko myynnissä -kyselyyn kuuluu sitten vastata (kuin että ON SE)?

Jo neljäs samanlainen kyselijä, joten en kai vaan aloittelijana tajua jotakin. Kun sitten kyselijä katoaa, kun vastaan, että on myytävänä.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt joidenkin kirjoittavan ilmoitukseensa, että on myynnissä niin kauan kuin ilmoitus on olemassa. Ihan hyvä ratkaisu tuokin.

Eräällä myyjällä on varmaan kymmenkohtainen lista asioista, mitä hän noudattaa ja ei noudata. Myynnissä paljon tavaraa, joten on varmaan kyllästynyt toistuviin kysymyksiin, mutta tulee niin töykeä vaikutelma, ettei haluta paljoa yrittää ostaa mitään.

Tämähän se on kaikessa asiakastyössä, että ihmiset kysyy aina samat kysymykset. Niin simppelisti tai kokonaisvaltaisesti ei pysty informoimaan, etteikö joku kyselisi. Tai käsittäisi väärin.

Nimim. Mitä, maksaako teillä muovikassit? Saisinko minä tämän kerran ilmaiseksi yhden?

Vierailija
42/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko ?

On, on, mutta asiakkaalle naamaraja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ihmiset eivät jaksa ottaa myynti-ilmoituksia pois, vaikka tavara olisi jo myyty. Eivät kaikki maksa laskujakaan sillä sekunnilla kun ne tulevat, itsekin maksan ne aikaisintaan pari päivää myöhemmin.

Itse kysymys on sama kuin tervehdys ja samalla ilmaisu mielenkiinnosta myytävää kohtaan. Vastaat vain että "saatavilla on, milloin pääsisit noutamaan" tai jotain jolla kauppa lähtee edistymään. Harva vastaa pelkästään että "hyvää", kun kysytään että mitä kuuluu?

OK, kiitos selvennyksestä. Onhan tuolla näitä ikuisilmoittajiakin varmasti. Heitä ei sitten haitanne jatkuvat viestit... Ihmetytti vain, kun olin juuri edellisenä iltana myynti-ilmoitukseni julkaissut, niin heti parin tunnin päästä joku kyseli, onko vapaana. Että mitäpä luulisit :D

T. Ap

Hyvät tavarat menee samalla minuutilla kun on ilmoituksen laittanut.

Laitettiin paljon tavaraa myyntiin kun muutettiin ja tuli niin nopeita kauppoja tehtyä, että huhhuh. Yksikin tavara oli sellainen, että kun olin ilmoituksen laittanut, niin se tultiin ostamaan 8 minuuttia ilmoituksen jälkeen.

Vierailija
44/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, mutta myyjiä ei näytä myyminen kiinnostavan. Otin alkuviikosta yhteyttä ja olisin viikonloppuna tullut hakemaan ja maksamaan, ei käynyt. Toisen myyjän kanssa yritin sopia tapaamista, ei onnistunut. Miksi hemmetissä laitetaan tuote myyntiin, jos sitä ei haluta myydä?

No ihmisillä voi olla elämässä muutakin menoa kuin olla myyjänä kotosalla 24/7.

Miten niin 24/7? Tulen hakemaan, milloin myyjälle sopii. On muuten nuo tuotteet vieläkin myymättä, joten olisi ehkä kantsinut olla kotona.

Voihan olla niinkin, että myyjä tuli katumapäälle esim. tuotteen liian alhaisen hinnan vuoksi ja jättää kaupat tekemättä. Kiemurtelee irti tuolla tavalla.

Tai sitten on kuolleena asunnossaan eikä enää vastaa kuin henkimaailmasta.

No samalla hinnalla myy edelleen. Ja on laittanut viestin Torissa, mutta en aio edes avata sitä. Nauran paskasesti, kun joutuu laskemaan hintaa.

Vierailija
45/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ihmiset eivät jaksa ottaa myynti-ilmoituksia pois, vaikka tavara olisi jo myyty. Eivät kaikki maksa laskujakaan sillä sekunnilla kun ne tulevat, itsekin maksan ne aikaisintaan pari päivää myöhemmin.

Itse kysymys on sama kuin tervehdys ja samalla ilmaisu mielenkiinnosta myytävää kohtaan. Vastaat vain että "saatavilla on, milloin pääsisit noutamaan" tai jotain jolla kauppa lähtee edistymään. Harva vastaa pelkästään että "hyvää", kun kysytään että mitä kuuluu?

OK, kiitos selvennyksestä. Onhan tuolla näitä ikuisilmoittajiakin varmasti. Heitä ei sitten haitanne jatkuvat viestit... Ihmetytti vain, kun olin juuri edellisenä iltana myynti-ilmoitukseni julkaissut, niin heti parin tunnin päästä joku kyseli, onko vapaana. Että mitäpä luulisit :D

T. Ap

Kaksi tuntia? Hyviä edullisia tuotteita myydessä tuossa vaiheessa voi olla jo kymmenen ottajan jono. Ensimmäisen kanssa on voitu sopia nouto päivän parin päähän, seuraaville ilmoitettu, että jos ensimmäinen ei ota, niin otan yhteyttä ja lopuille ilmoitus, että on jo useampi jonossa. Toisiin ilmoituksiin ei sitten tule yhden yhtää viestiä, kun ei satu kohdalle ketään juuri sen ostajaa, toisiin tulee ensimmäinen viesti kuukauden päästä juuri ennenkuin ilmoitus olisi automaattisesti poistumassa. Esimerkiksi viime vuoden alussa sitten myin useat luistimet, mitä oli varastoon jäänyt lasten jäljiltä. Yhdet jäivät kokonaan myymättä, joihinkin oli ostajia vaikka kuinka paljon. Joulun alla menivät nuo myymättömättömätkin, kun kauppasin niitä uudestaan. Se on ihan onnenkauppaa, että oikea ostaja ja myyjä sattuvat kohdalle yhtä aikaa.

Vierailija
46/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jotkut menevät tosi nopeasti jos on suosittu tavara ja käypä hinta. Olen törmännyt näihin että tunnin sisälläkin muodostuu suuri jono. Itse kysyn aina että onko vielä myytävänä ja mistä voisi noutaa jos on. 

Nopein auton myyntini n. viisi minuuttia kun ilmoitus julkaistiin ja rahat näkyi jo tilillä. Pari muuta oli jo ehtinyt kysymään ennen kun ehdin ilmoitusta poistaa.

Vierailija
47/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tartte kysyä. Ilmoittaa että haluan ostaa, ja myyjä varmaan kertoo jos on jo myynyt.

Vierailija
48/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan joka viikko jotain, menossa jo 12. vuosi torissa, ja muutaman kerran käynyt niin että myyjä ilmoittanut että tavara jo myyty kun olen halunnut sen ostaa. Että aika harvoin ne unohtaa ne sinne roikkumaan.

Vierailija
49/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, mutta myyjiä ei näytä myyminen kiinnostavan. Otin alkuviikosta yhteyttä ja olisin viikonloppuna tullut hakemaan ja maksamaan, ei käynyt. Toisen myyjän kanssa yritin sopia tapaamista, ei onnistunut. Miksi hemmetissä laitetaan tuote myyntiin, jos sitä ei haluta myydä?

Koska minulla lukee selkeästi, että vain postitus. Tapaaminen sopii läheisen marketin parkkipaikalle arkiaamuna klo 6:30, jos nouto on aivan ehdoton ja rahat pitää olla tilillä ennen sitä. On todella hankala saada asiakas ymmärtämään, että hän ei määrää sitä, mistä ja milloin joku 15 euron tuote on noudettavissa.

Postit on nykyään niin hirveän hintaisia ettei paljon kannata 15 euron tuotteita postitella, postimaksu on äkkiä puolet tuotteen hinnasta.

Mitä väliä! Jos tavara uutena maksaa 150 e ja saat sen käytettynä 15 eurolla, niin siinä ei joku pakettimaksu paljoa paina. Jos et halua maksaa pakettimaksua, hae uutena kaupasta!

Vierailija
50/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta voisi silti sanoa tervehdyksen viestin alkuun eikä vain töksäyttää "onko vapaa". Onko alkeelliset käytöstavat liikaa vaadittu?

Alotatko täälläkin kommentin aina tervehdyksellä?

No tervepä terve. Tietystikin aloitan.

Vierailija
51/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee vähän vierestä, mutta liittyy tori.fi-kauppoihin. Myin ovh:ooltaan 100 euron tuotetta, joka oli uusi ja käyttämätön. Myin tuotetta 70 eurolla. Joku ystävällinen persoona laittoi syyttävän viestin, että siitä ja siitä nettikaupasta saa 65 eurolla. Haukkui mua viestissään ja lopetti viestin: Ei jatkoon!

Blokkasin tyypin.

Näitä samoja tyyppejä käy ihan oikeissakin myymälöissä. Eivät osta mitään, haluavat vain ilmoittaa myyjälle, että xxx kaupasta saa halvemmalla. Täysin turhia ns. renkaanpotkijoita, jotka haaskaavat muiden aikaa.

Vierailija
52/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn siksi, että näin tavara jää muistiin viesteihin. Vertailen hintoja, malleja tms ja ostan sen joka vastaa tarpeitani.

Joskus otan yhteyttä uudelleen joskus en, jos olen saman ostanut jo toiselta.

Kaikki eivät lähetä, sitäkin pitää joskus kysellä.

Vierailija
53/54 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla lukee selkeästi, että vain postitus. Tapaaminen sopii läheisen marketin parkkipaikalle arkiaamuna klo 6:30, jos nouto on aivan ehdoton ja rahat pitää olla tilillä ennen sitä. On todella hankala saada asiakas ymmärtämään, että hän ei määrää sitä, mistä ja milloin joku 15 euron tuote on noudettavissa.

Postit on nykyään niin hirveän hintaisia ettei paljon kannata 15 euron tuotteita postitella, postimaksu on äkkiä puolet tuotteen hinnasta.

Jos haluaa säästää postimaksuissa, niin sitten noutaa tuotteen silloin, kun myyjälle sopii eikä silloin, kun itselle sopii.

Tai sitten kuljettaa ostajan pyynnöstä ilmaiseksi isossa laatikossa olevan tavaran Keskisille 90 km päähän, tokihan kaikki muutkin kuin ostaja viettävät juhannuksensa Tuurissa.

Vierailija
54/54 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt joidenkin kirjoittavan ilmoitukseensa, että on myynnissä niin kauan kuin ilmoitus on olemassa. Ihan hyvä ratkaisu tuokin.

Eräällä myyjällä on varmaan kymmenkohtainen lista asioista, mitä hän noudattaa ja ei noudata. Myynnissä paljon tavaraa, joten on varmaan kyllästynyt toistuviin kysymyksiin, mutta tulee niin töykeä vaikutelma, ettei haluta paljoa yrittää ostaa mitään.

Minä törmäsin tällaiseen myyjään eilen. Myyjän tavaroissa ei ollut mitään vikaa, muta ostohalut meni, kun tuli sellainen tunne, että olisi pitänyt nöyrästi kerjätä saada ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme