Sain kauan sitten sairaalassa kipuun Panacodia, ja
Siitä tuli ihana olo, kuin olisin uinunut pumpuliin käärittynä. Jopa sairaalan äänimaailma oli miellyttävä. Vaikutus meni aika nopeaan pois, mutta ihan kiva kokemus. En silti ottaisi viihdekäyttöön tai tavalliseen ahdistukseen opioideja vaikka olisi mahdollisuus koska sitten vaan harmittaisi se vaikutuksen poistuminen. Ihan turhaa vähän aikaa kokea hyvää oloa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsisin mutta jostain syystä lääkärit ei sitä kirjoita. Enkä ole lääkeaddikti tai päihteiden käyttäjä muutenkaan. Kuulemma panadol on tehokkaampi alaselkäkipuun. No ei se auta minulla kyllä yhtään.
Selkäkipuun Panadol yksistään vaikuttaa ja auttaa samanverran kun vaikka Sisu pastilli. Burana+Panadol auttaa jonkun verran
t.selkävikainen tk eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroonisia vaivoja lonkassa ja polvessa ja kyllä olen syönyt kaikki mahdolliset kipulääkkeet. Panacodia ja Tramalia söin ja ei kyllä auttanut. Yksi lääkäri kauhistui kun kuuli kuinka monta kuukautta olin syönyt Panacodia ja kielti ne välittömästi. Mikään lääke ei ole auttanut, jos oikein pahaksi kivut heittäytyy. Paras lääke oli lopettaa sen hetkiset työt ja opiskella uusi ammatti. Olen saanut hyvinkin vahvoja lääkkeitä, joista olen kieltäytynyt ja ihme kyllä ei mitään vieroitusoireita mistään lääkkeistä. Panacodia minulle määrättiin iso paketti ja apteekissakin sitä ihmeteltiin, että ei kyllä yleensä anneta kerralla. Soitti lääkärillekin varmistaakseen.
Sano nyt vielä että se "iso" paketti oli 100 kpl :D
niin mitä? 100 on se isoin. Eikä suositella jatkuvaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut Panacodia, anopilta tarpeettomaksi jääneitä, ja ainakaan itselläni ne ei lievittäneet edes tavallista päänsärkyä. Ei mitään vaikutusta. Ihan paska särkylääke, aspiriinikin tehoaa paremmin.
Mäkin olen immuuni Panacodille, ne ei toimi mulla ollenkaan.
Minä muistan Pancodin jättäneen vain hyvin raksaan ja tukkoisen olon syötyäni sitä kuurin järkyttävään niskakipuun. Samaiseen kipuun syöty Diapam sen sijaan sai aikaan ihanan pehmeän ja unettavan olon, oli kuin olisi vajonnut patjan sisään.
En kuitenkaan koskaan edes ajatellut alkavani lääkeriippuvaiseksi, vaan lopetin lääkkeet heti, kun vain mahdollista., enkä koskaan syö lääkkeitä muuten vain.
Lääkäri kirjoitti selkäkipuihin Panacodia ja nyt lähinnä huvittaa kun kaikki varoittelivat että se on sitten tosi tujua. Siitä ei ollut mitään apua kipuun, saati että pää muka olisi mennyt sekaisin. Ihan turha lääke, Panadolin ja Buranan yhdistelmä auttoi paremmin että sai edes jotenkin nukutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan oikeasti lääkäreiltä Panacodia saa. Buranaa ja panadolia ne tyrkyttää ihan kaikille, oli kipu ja vaiva mikä tahansa. Saahan sitä tietysti kirjoitella että "minä kyllä sain reseptin..." jne.
..no mä olen kyllä saanut, myös tramalia kun panacod ei tehonnut. Jos on riittävän kova kipu, niin kyllä sitä määrätään. Lisäksi noihin oli vielä 1mg parasetamolia tarvittaessa. Lopulta kivun lopetti ainoastaan lonkkaan pistetty kortisoni . Ei voinut nukkua kivun takia, ei kävellä, kipu oli aivan jatkuvaa johtuen puristuksiin jääneistä hermoradoista.
Kerran joskus vuosia sitten määrättiin lyhyt kuuri Panacodia. Rentoutti ihanasti, ja sain todella hyvin nukuttua läpi koko yön. Otin pillerin kuurin aikana aina iltaisin. Uskon myös, että tuohon lääkkeeseen on todella helppoa jäädä koukkuun. Onneksi en ole kuitenkaan sittemmin lääkettä tarvinnut, ja tuskin sitä enää edes määrättäisiin. Ilmeisesti ohjeet kiristyneet kyseisen lääkkeen osalta melkoisesti. En sinänsä ihmettele.
Mulla on pariin otteeseen ollut kipulääkityksenä panacod. Eipä siitä ollut apua, närästystä tuli jonkin verran, siinä kaikki. Kun yhdisti muihin särkylääkkeisiin, niin sitten auttoi jonkin verran kipuun. Mutta parasetamol+ibuprofeeni tai ketoprofeeni auttoivat yhdistelmänä paremmin kuin panacod. Saako ketorinia enää ollenkaan käsikauppalääkkeenä? Ainakin täkäläisestä apteekista se on kadonnut kokonaan. Ketorin toimi hyvin leikkaushaavakipuun. Migreenin alkuvaiheessa tehoaa parasetamol+ibuprofeeni 1g+800mg.
Mä olen tosi huono narkki muutenkin, kun mulla on ilmeisesti häikkää hormonien kanssa. Asiat, jotka tuottaa muille mielihyvää (alkoholi, liikunta) eivät toimi minulla niin, tai vaikutus on erittäin lyhytaikainen.
Puolisolla menee sitten taas nuppi sekaisin pelkästä ibuprofeenistakin.
Selkäkipuun Panadol yksistään vaikuttaa ja auttaa samanverran kun vaikka Sisu pastilli. Burana+Panadol auttaa jonkun verran
t.selkävikainen tk eläkeläinen[/quote]
Täähän on se yhdistelmä josta varotetaan. Kysypä farmaseutilta kun käyt apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan oikeasti lääkäreiltä Panacodia saa. Buranaa ja panadolia ne tyrkyttää ihan kaikille, oli kipu ja vaiva mikä tahansa. Saahan sitä tietysti kirjoitella että "minä kyllä sain reseptin..." jne.
Kerran meni poskihampaan poisto pitkäksi ja leukaluu sai kipeää.
Burana 600- reseptin kirjoitti.
Ei paljon naurattanut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 3 tramalia aiheutti rennon euforisen olon
Minua tramal oksettaa rajusti.
Minulla oli aikanaan kuuri selkäkipuun. En tuntenut mitään vaikutuksia nuppiini tällä lääkkeellä ja olen aina ihmetellyt miten jotkut muka tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien ei tarvitse mennä arvauskeskukseen kinuamaan lääkkeitä. On myös meitä, joilla lähipiirissä tai tuttavissa on lääkäreitä, ja saa tasan tarkkaan sen reseptin jonka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kipuun se ei auttanut yhtään, kuten ei mitkään buranat yms., mutta kipua oli helpompi sietää euforisen olon takia.
Mulla kävi tramalilla tälleen. Kipuun ei apua muttei kiinnostanut. Lyhyeen jätin sen kokeilun.
Panacod ei mulla auta oikein mihinkään kipuun,väsyttää vain.
Minä sain aikoinaan 1990-luvulla 100kpl pakkauksen Panacodia poskiontelotulehdukseen.
Hirveät varoittelut apteekissa miten pitäisi jäädä kotiin nukkumaan jos näin kovaa huumetta ottaa.
Heitin aamulla pari panacodia tyhjään mahaan kahvin ja voileivän kanssa ja lähdin ajamaan töihin.
Siitä tuli suunnilleen samanlainen olo kuin jos juo pullon keskiolutta tyhjään vatsaan.
Käytin vähitellen paketin loppuun vuodessa ettei tarvinnut käydä ostamassa buranaa ja jossain puolen paketin jälkeen noista ei tullut enää edes sitä kevyttä oloa.
Kokeilin tuota kerran päänsärkyyn, kun ajattelin että jos reagoin panacodiin jotenkin voimakkaasti niin teidän seuraavaa kertaa varten. Ei se auttanut mihinkään, eikä siitä tullut yhtään mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Taidan olla yksi niistä, joiden kroppa ei tajua panadocin hienouksia.
Mulla tulee opioideista migreeni, ei muuta.
Ainoa lääke jolla olen saanut kipuvasteen oikeasti ,oli sairaalassa saamani oxynorm. Ison vatsaoperaation jälkeen. Vei kivun ja heilahti huppuun huolella. Onneksi riitti se yksi lääke, en tykännyt siitä pökkyrästä. Samoin teki temput esilääkkeeksi saamani tenox. On siitä hyötyäkin että opiaatteihin ei oo tottumusta, ei tee mielikään olotilan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroonisia vaivoja lonkassa ja polvessa ja kyllä olen syönyt kaikki mahdolliset kipulääkkeet. Panacodia ja Tramalia söin ja ei kyllä auttanut. Yksi lääkäri kauhistui kun kuuli kuinka monta kuukautta olin syönyt Panacodia ja kielti ne välittömästi. Mikään lääke ei ole auttanut, jos oikein pahaksi kivut heittäytyy. Paras lääke oli lopettaa sen hetkiset työt ja opiskella uusi ammatti. Olen saanut hyvinkin vahvoja lääkkeitä, joista olen kieltäytynyt ja ihme kyllä ei mitään vieroitusoireita mistään lääkkeistä. Panacodia minulle määrättiin iso paketti ja apteekissakin sitä ihmeteltiin, että ei kyllä yleensä anneta kerralla. Soitti lääkärillekin varmistaakseen.
Hullu lääkäri jos lopettaa kodeiinipohjaisen lääkityksen seinään. Voipi olla kohtalokasta. Sama kuin bentsot jos ne lopetetaan ilman hallittua alasajoa. Pahimmillaan menee henki kun elimistö lähtee kramppaamaan vieroitusoireissa. Nämä yleislääkärit on täysin kujalla näistä asioista.