Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kauan sitten sairaalassa kipuun Panacodia, ja

Vierailija
29.01.2023 |

Siitä tuli ihana olo, kuin olisin uinunut pumpuliin käärittynä. Jopa sairaalan äänimaailma oli miellyttävä. Vaikutus meni aika nopeaan pois, mutta ihan kiva kokemus. En silti ottaisi viihdekäyttöön tai tavalliseen ahdistukseen opioideja vaikka olisi mahdollisuus koska sitten vaan harmittaisi se vaikutuksen poistuminen. Ihan turhaa vähän aikaa kokea hyvää oloa.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä kokoajan niin kokoajan hyvä olo

Vierailija
2/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 tramalia aiheutti rennon euforisen olon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.

Ja?

Vierailija
4/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä lääke oikein käytettynä.

Vierailija
5/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla Panacodista aivan samanlainen kokemus kun hammasoperaation jälkeen sitä määrätttiin. Niin unettavan rento olo, ei kipua.

En ihmettele jos joku jää siihen koukkuun.

Vierailija
6/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Panacodia, anopilta tarpeettomaksi jääneitä, ja ainakaan itselläni ne ei lievittäneet edes tavallista päänsärkyä. Ei mitään vaikutusta. Ihan paska särkylääke, aspiriinikin tehoaa paremmin.

Vierailija
7/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jo satunnainen puolikas Panacod aiheuttaa pahan ummetuksen.

Harmillista, kun lääke muuten toimii hyvin satunnaisena hyvänolon tuojana.

Vierailija
8/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodin ainoa vaikutus on kaamea ummetus.

Vierailija
9/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain siitä sydämentykytyksiä, joten siirryin ibuprofeeniin ja vein loput panacodit apteekkiin

Vierailija
10/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut Panacodia, anopilta tarpeettomaksi jääneitä, ja ainakaan itselläni ne ei lievittäneet edes tavallista päänsärkyä. Ei mitään vaikutusta. Ihan paska särkylääke, aspiriinikin tehoaa paremmin.

Ei mullakaan auttanut. Buranan ja Panadolin yhdistelmä toimii yleensä tosi hyvin.

Vierailija
11/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ainakaan taitaisi tulla lääkeaddiktia. Sain reseptin Panacodiin leikkauksen jälkeen ja mua ainakin inhotti se pumpulimaiseen horrokseen vaipuminen ja makasin vain sängyssä mistään tajuamatta. Ja leikkauksen esilääkityskin pisti nupin ihan sekaisin, näin kaikenlaisia kummallisia näkyjä. Hyi olkoon, toivottavasti en enää koskaan joudu tuohon tilanteeseen

Vierailija
12/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tykkää yhtään panacodista tai muistakaan opiaateista. Tulee vaan fyysisesti paha olo mutta ei euforiaa.

Vierailija
13/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuinta on määrätä Panacodia alaselkäkipuun. Parasetamoli ei toimi Cochrane mukaan ollenkaan selkäkipuun ja kodeiini aiheuttaa ummetusta. Pasko siinä sitten kipeällä selällä kiviä.

Vierailija
14/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodin pitäisi muuttua elimistössä morfiiniksi. Kaikilla se ei muutu hyvin ja silloin lääke ei auta.

On yksilöllistä.

Vierailija
15/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono olo niistä tuli ja tokkura.

Vierailija
16/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panacodin pitäisi muuttua elimistössä morfiiniksi. Kaikilla se ei muutu hyvin ja silloin lääke ei auta.

On yksilöllistä.

Minä olen varmaan sellainen kenellä se ei muutu. Tulee sekava olo ja nukuttaa.

Vierailija
17/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yskänlääke mutta kipuun ei vaikuta.

Vierailija
18/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodissa on kodeiinia, joka kovin yksilöllisesti muuttuu kehossa morfiiniksi.

Keskivahva särkylääke joka sopii hyvin pienempiin vammoihin kuten hampaanpoiston säryn hoitoon.

Monta vuotta olen käyttänyt omiin keskivahvohin kipuihin, pahempiin kipuihin oksykodonia. Satunnaisessa käytössä pumpulissa olo on "sallittu" sivuvaikutus, pidemmässä käytössä pitää kumminkin ottaa hiukan vähemmän, pumpulissa olo on mielestäni väärinkäyttöä. Mitenkään moralisoimatta niin fyysisiä sivuvaikutuksia ja toleranssin kehittymistä pitää välttää.

Vierailija
19/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsisin mutta jostain syystä lääkärit ei sitä kirjoita. Enkä ole lääkeaddikti tai päihteiden käyttäjä muutenkaan. Kuulemma panadol on tehokkaampi alaselkäkipuun. No ei se auta minulla kyllä yhtään.

Vierailija
20/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yksilöllistä.

Minulla 1 tabletti päivässä on mielestäni auttanut kipuun. Kerran oli tilanne, ja että pahaan kipuun jouduin ottamaan toisen saman vuorokauden aikana. Parin mainitseman hirvittävän ummetuksen aiheuttamien vatsakipujen lisäksi olin täysin sekaisin. Lähinnä voisi sanoa että menetin tajuntani, mikä sen vatsakivun määrän huomioon ottaen oli ihan helpotus.

Että tämä joidenkin mainitsema mukava euforinen olo jäi kyllä kokonaan välistä :D

Nythän ongelma on tosin teoreettinen, koska tämä on niitä kammottavia väärinkäytettäviä lääkkeitä, joihin ei edes pahaan kipuun saa kertaluonteisesti sitä pienintä mahdollista pakkausta. Toivottavasti ei siis selkä tai niskat mene uudestaan. Tramalia on lääkäreiden turha tarjota tilalle, kun kipuun se ei ole vaikuttanut edes buranan vertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi