Olen korviani myöten veloissa. Ainut ratkaisu taitaa olla se pahin.
Opintolainaa melkein 30 tuhatta euroa ja lisää tulee.
Autovelkaa lähes 20 tuhatta euroa.
Luottokorttivelkaa n. 3000 euroa.
Ei tästä voi enää selvitä. Korotkin nousevat taivaisiin.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ostit velaksi auton? Sehän on vielä autoliikkeen. Palauta auto takaisin.
Mitä opiskelit 30 tonnilla? Mikä sinusta valmistui?
Opiskelen edelleen hoitajaksi ja teen myös toista tutkintoa. Ei siis ole vielä papereita kummastakaan. En minä suunnitellut tilanteen päätyvän tähän. En usko, että sitä voi palauttaa ja auto on välttämätön. Loppujen lopuksi sen kkhinta ei ole niin kallis mitä esimerkiksi julkisen liikenteen käyttäminen olisi, jos ne edes kulkisivat oikeisiin aikoihin.
Ap
Ei voi olla opintolainaa noin paljon, sitä saa vaan 650€/tukikuukausi (eli 9kk vuodessa). Jos oot opiskellu 2 vuotta esim. Niin sulla on lainaa 11700€. Jota ei vielä tarvitse edes lyhentää. Provo olet.
Olen opiskellut myös kesäisin ja n. 3 vuotta.
Ap
No sunhan pitäs olla sit valmis hoitaja jo kohta.
Tukiaika enimmillään amk-opintoihin on 35kk eli 650€x35=22 750€. Et voi tuota enempää saada lainaa.
Kunpa tämä olisikin vain valhetta. Täytyy nyt ruveta tekemään koulutehtäviä taas. 12 h deadlineen. Palaan tähän ketjuun kyllä vielä huomenna ainakin lukemaan viestit. Kiitos kaikille neuvoista ja että jaksoitte kommentoida, myös ystävällisistä sanoista. Haukkumisviestit eivät valitettavasti edes tunnu missään. Haukun itse itseäni paljon pahemmin ja kokenut jo niin paljon, että kuolema on enää seuraava kärsimys.
Ap
Opintolainaa voi maksaa vuosikymmeniä, myy auto pois. Mikä ongelma?
Maksoin minäkin opintovelkaa yli 45-vuotiaaksi. Pääosin toimeentulotuesta, äitiysrahoista tai muista pikkurahoista, yksinhuoltajana. Nyt 50+ ja opiskelen jotain kahdeksatta tutkintoani. Työllistymisestä ei ole tietoa, mutta täytyy yrittää. Olen nytkin työharjoittelussa, huomenna taas töihin, ilman palkkaa.
Minkäs ikäinen sinä olet? Autoa tai korttia mulla ei ole ikinä ollutkaan. Mihin tarvitset autoa?
Oikeasti nuo sun velkasummat on suht pieniä. Lusikka kauniiseen käteen, velkaneuvontaan, auto pois. Mieti mitä Ukrainassa tapahtuu. Ei rahan takia kannata itseään tappaa.
50 tonnia ei ole mitään. Mulla on 5 miljoonaa, okei on myös varallisuutta.
Voit varmasti - ja jaksat - soittaa autoliikkeeseen. Soita johonkin nimettömänä tukiryhmään, on paljon kaltaisiasi. Jo keskustelu auttaa. Löytyisikö joku tukihenkilö, joka ihan konkreettisesti pystyisi auttamaan. Lopeta itsesi haukkuminen. Et ole aiheuttanut pahaa kenellekään, vain itselläsi on kurja olo. Olisiko lääkäristä apua, saatat olla masentunut. Ennen kaikkea, sinulla on yksi korvaamaton asia, mitä minullakaan ei enää ole, olet nuori. Et voi tietää, mitä kaikkea hyvääkin elämällä on sinulle tarjota. Yksin ollessa kaikki asiat kasvavat jättimäiseksi. Kun tuon velan pilkkoo osiin ei se niin iso ole. Onhan ihmisillä asuntovelkaakin paljon enemmän, eikä sitä kukaan ihmettele. Jonakin päivänä huomaat selvinneesi, ja se vain vahvistaa sinua. Selviät kyllä. Älä lannistu. Etene pienin askelin.
Meet päivätyöslisäksi mäkkiin töihin ja painat pitkää päivää. Työnteolla selviää. Mäkin teen 70h/viikko töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nuori hedelmällinen nainen niin nussin sua paljaalla isolla suonekkaalla tonnin per pano. Hoida sillä velkasi. Jorma 63v
Suksi Jorma vit tuun. Olet oksettava!
Kun yksin pyörittelee asioita, voi jämähtää paikoilleen. Nyt asiantuntija apua tarvit.
Tiesitkö, että työttömänä työnhakijana voit opiskella työmarkkinatuella?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ottanut 20 k€ autovelkaa?
Onko tänne kerääntynyt taas se vakiojengi jonka mielestä autot ostetaan vain käteisellä? Vai miksi porukka jankuttaa tästä autolainasta ja siitä miksi se on otettu? Autolainoissa ei ole suurta korkoa ja auton saa usein myytyä pois ainakin melkein samalla hinnalla mikä on lainankin määrä. Mutta ei, jankutetaan vain autolainasta.
Mitätön velka joka kuitattu velkajärjestelyssä 5 vuodessa. Mitä sillä on väliä vaikka ois miljoonan velkaa ei siihen kuole. Heittäytyy mieluummin hulluksi ja elelee firman piikkiin sit.
Miksi ajat noin halvalla autolla?
Mulla on velkaa yli 130000 egee eikä huoleta yhtään. Joskus ollut noin 350000 eikä ollut mitään murhetta silloinkaan.
Lohdutonta se on jokaisella joskus. Mutta käänny tosiaan ammattineuvojan puoleen.
Mikään auttava puhelin ei tarjoa täsmätietoa, miten tulisi toimia, eli kriisipuhelinkin on yhtä tyhjän kanssa.
Härkää sarvista ota, ja asia kerrallaan hoida. Kaikki ei käy käden käänteessä.
Kyllä sinä selviät. Selvisin minäkin.
Eihän opintolainaa tartte alkaa maksaa takaisin ennenkuin on saanut töitä.
Muistelen, että sain opintolainan 18 vuotiaana. Takaisin aloin maksamaan 24-25 vuotiaana.
Joten sen kanssa ei ole kiire ap.
Syyttä suotta ahdistuit ja meinasit luovuttaa. Hätä ei ole tämän näköinen. Hätä keinot keksii.
Auto pois kulujen takia, opinnot tauolle, muutto keskustaan lähelle työpaikkoja.
Ja elämä hymyilee jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh. Jos susta tuntuu, että tuosta ei voi selvitä, niin sittten ota elämään sellainen asenne, että susta ei koskaan tule rikasta, mutta aulla tulee aina olemaan aikaa. Onhan sekin jotain. On vain itsestäsi kiinni, miten käytät kaiken sen ajan.
Ei minusta koskaan rikasta tulekaan. Aika menee opiskeluihin tällä hetkellä. Opiskelen hoitajaksi ja tein töitä opintojen ohella, mutta romahdin töissä ja oli pakko lopettaa. Jatkan kuitenkin opintoja, että saisin edes hyvityksen. Aloitin toiset opinnot ja aika on tiukilla.
Ap
Yhteys lainanantajaan ja sovit uudet ehdot maksuille siten, että selviät eteenpäin.
Kyllä se onnistuu.
Eikö tuo Provo jo selvinnyt. Opiskelee hoitajaksi ja tulee saamaan pientä palkkaa