Olen korviani myöten veloissa. Ainut ratkaisu taitaa olla se pahin.
Opintolainaa melkein 30 tuhatta euroa ja lisää tulee.
Autovelkaa lähes 20 tuhatta euroa.
Luottokorttivelkaa n. 3000 euroa.
Ei tästä voi enää selvitä. Korotkin nousevat taivaisiin.
Kommentit (115)
Miksi sinä ostit velaksi auton? Sehän on vielä autoliikkeen. Palauta auto takaisin.
Mitä opiskelit 30 tonnilla? Mikä sinusta valmistui?
Suomessa kun ollaan niin sulla saa olla velkaa vaikka 10 miljardia eikä niitä koskaan tarvitse maksaa. Elät vain loppuelämäsi tukien varassa tai pimeitä töitä tekemällä. Niistä ei velkoja vähennetä. Jotain järkeä näihin juttuihin...
53000 €, kyllä tuosta selviät, monilla on pelkästään asuntolainaa moninkertainen määrä. Vaihda auto vähän edullisempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta selviää kun vaan haluaa. Nyt käärit vaan hihat ja teet maksusuunnitelman. Sinua odottaa hieno tulevaisuus. Usko itseesi. Me uskotaan suhun.
Ei odota. Paska luuseri minä olen ja tulen olemaan. Itsemurhaa mietin jo ennen tätäkin. Nyt ei ole mitään mahdollisuutta selvitä tästä. Tähän asti olen jaksanutkin jatkaa ja yrittää ja tehdä uskoen, että joskus tulee se parempi päivä. Ei tule.
Ap
Ootko kännissä?
Jos et niistä kerta kaikkiaan selviä niin anna velkojen vanhentua. Vaihtoehtoisesti vain puret hampaita, myyt auton ja alat hoitamaan raha-asioita paremmin ja maksamaan pois. Ei noi niin paljon ole etei niistä työtä tekevä selviäisi parissa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan rahaa. Jos on katto pään päällä ja ruokaa kaapissa niin kaikki on hyvin.
Myy se auto ja osta joku vanha romu tilalle jos tarviit autoa
En voi myydä sitä, kun olen ostanut sen velalla. Ei se minun ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan on ihan mitätön summa velkaa. Ei sen takia tarvi henkeä heittää.
Onhan tuossa jo minun urallani monen vuosikymmenen palkka.
Ap
Anteeks vaan mutta ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta selviää kun vaan haluaa. Nyt käärit vaan hihat ja teet maksusuunnitelman. Sinua odottaa hieno tulevaisuus. Usko itseesi. Me uskotaan suhun.
Ei odota. Paska luuseri minä olen ja tulen olemaan. Itsemurhaa mietin jo ennen tätäkin. Nyt ei ole mitään mahdollisuutta selvitä tästä. Tähän asti olen jaksanutkin jatkaa ja yrittää ja tehdä uskoen, että joskus tulee se parempi päivä. Ei tule.
Ap
Ootko kännissä?
En käytä alkoholia tai muitakaan päihteitä ollenkaan. Tuo luottokorttivelka koostuu bensasta, ruoasta, laskuista ja muista välttämättömistä menoista.
Ap
Se on kyllä harmi, että opiskelijat henkisesti manipuloidaan ottamaan velkaa. On ok elää velaksi. Vasemmistolaisten politiikkaa.
Se realiteetti tulee eteen kuten ap.
Apei tuo ole syy itsemurrhaan. Nyt vaan korkki kii ja huomenna uusi päivä.
Myy auto pois ja osta halvempi. Ei minulle vaan tulisi mieleenkään pers'aukisena ostaa 20 000 euroa maksavaa autoa. Alle 10 000 eurolla saa ihan kelpo kulkuneuvon, jos et kokonaan ilman autoa pärjää.
Ihan objektiivisesti tuo ei ole suuri ongelma, vaikka sinusta se saattaa nyt tuntua siltä. Älä edes ajattele mitään "lopullista ratkaisua".
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ajattele, paljonko Jethrolla on velkaa. Miljoonia. Niin se vaan porskuttaa, ja eikä edes hävetä.
Ei kannata henkeään rahan vuoksi ottaa itseltään ainakaan Suomessa. Kyllä täällä pärjää jotenkin.
Juuri tällä hetkellä tulosi ovat vielä pienet, mutta kun pääset töihin, lainaa sinulla on parin vuoden nettotulot. Sinä selviät niistä kyllä!
Ja selvästi opiskelet alaa, jolle työllistyy lähes varmasti. Sinä romahdit töissä todennäköisesti kokonaisstressin takia, mutta kun löydät kivan työn, siitä myös saa energiaa ja uutta intoa.
Elämä on oikeasti upeaa. Ja minä olen ollut myös pohjalla, joten tiedän että siellä sinunkin elämässäsi itää jo uusi siemen.
No ainakaan ei ole asuntolainaa :D Mutta siis nyt autan. Autovelan saat pois ajamalla liikkeeseen ja uusi laina ja pienempi auto. Sitten alat maksamaan luottokorttivelat niissä luultavasti suurin korko. Sitten loput autolainasta ja sitten lähdet karsimaan opintolaista. Tadaa olet velaton. 50k lainaa josta saat suoraan ainakin 10 000e pois vaihtamalla auto kohtalaiseen ei ole mikään mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joskus tuntuu että elämä potkii päähän, mutta niin se tekee monelle muullekin. Kannattaa antaa nyt ajan mennä ainakin pari päivää ja miettiä mitä hyvää vois olla edessä. Mieti mitä positiivista olis tulossa.
T. Se joka uskoo sinuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan rahaa. Jos on katto pään päällä ja ruokaa kaapissa niin kaikki on hyvin.
Myy se auto ja osta joku vanha romu tilalle jos tarviit autoaEn voi myydä sitä, kun olen ostanut sen velalla. Ei se minun ole.
Ap
No sitten se ulosmitataan velkojen vastineeksi. Sillähän siitä pääset.
Itsesäälissään ruikuttava mies on maailman ärsyttävin ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ostit velaksi auton? Sehän on vielä autoliikkeen. Palauta auto takaisin.
Mitä opiskelit 30 tonnilla? Mikä sinusta valmistui?
Opiskelen edelleen hoitajaksi ja teen myös toista tutkintoa. Ei siis ole vielä papereita kummastakaan. En minä suunnitellut tilanteen päätyvän tähän. En usko, että sitä voi palauttaa ja auto on välttämätön. Loppujen lopuksi sen kkhinta ei ole niin kallis mitä esimerkiksi julkisen liikenteen käyttäminen olisi, jos ne edes kulkisivat oikeisiin aikoihin.
Ap
Tois fiksusti tuo kelasta haku korko hyvitys. Auton myynti ja sit tilaa aika,kuntasi kaupunkisi ilmaseen velkaneuvojaan :Opastavat sinua mitä tehdä? Kuin voit kysy saatko takuusätiöltä lainaa koko velan suurutesi. He maksavat velkasi ja sinä maksat heille sen suman varojesi mukaan mitä laskevat takaisin ilman korokoa. Yritä kaikki muu ensin.Ennenkuin lasket ulosmitaus. Silloin tuo summa kasvaa valtavaksi korkojen ,perintäkulujen kanssa suureksi.