Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen korviani myöten veloissa. Ainut ratkaisu taitaa olla se pahin.

Vierailija
29.01.2023 |

Opintolainaa melkein 30 tuhatta euroa ja lisää tulee.
Autovelkaa lähes 20 tuhatta euroa.
Luottokorttivelkaa n. 3000 euroa.

Ei tästä voi enää selvitä. Korotkin nousevat taivaisiin.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta selviää kun vaan haluaa. Nyt käärit vaan hihat ja teet maksusuunnitelman. Sinua odottaa hieno tulevaisuus. Usko itseesi. Me uskotaan suhun.

Ei odota. Paska luuseri minä olen ja tulen olemaan. Itsemurhaa mietin jo ennen tätäkin. Nyt ei ole mitään mahdollisuutta selvitä tästä. Tähän asti olen jaksanutkin jatkaa ja yrittää ja tehdä uskoen, että joskus tulee se parempi päivä. Ei tule.

Ap

No siis ihan itse olet sen huonon päivän aiheuttanut ottamalla autolainaa.

Kaikki noi on seurausta sun omista toimista ja ihan omilla toimilla saat itses tuosta suosta jos lakkaat säälimästä ittees.

Takas töihin, sun on pakko. Ei ne toisetkaan opinnot valmistu jos sä et järkeistä elämääs.

Vierailija
62/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kaupunkiin asumaan, niin et tarvi autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ap lainaa 80 000 euroa. Jos mä saan sen hoidettua niin säkin saat omas hoidettua. Vuosia siihen menee mutta jonain päivänä se kaikki on maksettu.

Vierailija
64/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon uppoaa aivan liikaa rahaa. Tee järkipäätöksiä ja vaihda ihmisten ilmoille asumaan.

Vierailija
65/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko töissä? Ton summan pystyy maksamaan pois. Opintolaina on suht pienikorkoista ja valiontakaamaa.

Markkinakorot opintolainassakin on viitekorkona. Marginaali ainakin nordeassa aina 0,5%. 

40 000 eurolle korko vuodessa 1600€.

Mulla on op-prime 1.25%. Opintolainaa 12000€ ja korko 12€/kk.

Vierailija
66/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ajatuksesi. Tuntuu ettei ole vaihtoehtoja enää. Itsellä myös pahat velat ja tilanne on nyt se että velkojen ja laskujen jälkeen käteen jää joku 300-400€ /kk. Tein ratkaisun että laitoin hakemuksen Takuusäätiöön josko takaisivat lainan. Jos takaavat niin makselen sitten velkaa noin 6 vuotta, sinä aikana kuukausittain jää käteen noin 600 e. Luottotiedot menee siksi aikaa mutta menköön. Yritän jaksaa herätä aamulla ja mennä töihin vaikka jokainen herätys on taistelu. En silti nyt aio antaa periksi. Ootko töissä? Mitä tapahtuu jos sun luottotiedot menisi, olisko se ylitsepääsemätön tilanne?Saattaisin sinuna nyt myydä ensin auton ja selvittää tarkasti velat. Takuusäätiöön hakemus tai sitten suoraan ulosottoon. Näissä tilanteissa ei ole nopeaa ratkaisua. Kaikki on hidasta ja katse on pidettävä siellä vuosien päässä kun velat on maksettu. Se mitä ihmiset minusta ajattelee tai jos työnantaja kuulee että palkasta menee osa ulosottoon, ei kiinnosta yhtään. Rahan takia en elämääni päätä vaikka sekin joskus ajatuksen tasolla päässä käynyt. Kuinka vanha olet? Itse 47 ja ajattelen että vielä jää vuosia velkojen maksun jälkeenkin että saa nauttia palkasta. Ehkä jopa sitten hankkia pienen mökin jostain korvesta. Se ehdin maksaa ennen eläkevuosia.

Elämä on tosi köyhää nyt. Kaikesta on pulaa, mitään ei voi tehdä. Mutta tää on nyt juuri tätä. Yritän vaan jaksaa päivän kerrallaan.

Haluatko kirjoittaa minulle, helpottaisiko se oloasi?

Vierailija
67/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä harmi, että opiskelijat henkisesti manipuloidaan ottamaan velkaa. On ok elää velaksi. Vasemmistolaisten politiikkaa.

Se realiteetti tulee eteen kuten ap.

Apei tuo ole syy itsemurrhaan. Nyt vaan korkki kii ja huomenna uusi päivä.

Opintolainan takaa valtio. Jos ei oo varaa maksaa takas nii valtio kuittaa.

Sitä paitsi sitä tarvii alkaa lyhentää vasta 2 vuotta valmistumisesta. Lyhennysvapaitakin jaellaan aika avokätisesti.

Vierailija
68/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin=velkojen maksu?

Ei ole millä maksaa. Tarkoitan itsemurhaa.

Tolleenko sun mutsis sut kasvatti?

Maksa ensin veks se luottokortti ja myy auto veks. Hanki töitä. Älä ole tyhmä.

Itse kasvoin ja opin. Tässä nyt sitten tulos.

Ap

Vierailija
69/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä ostit velaksi auton? Sehän on vielä autoliikkeen. Palauta auto takaisin.

Mitä opiskelit 30 tonnilla? Mikä sinusta valmistui?

Opiskelen edelleen hoitajaksi ja teen myös toista tutkintoa. Ei siis ole vielä papereita kummastakaan. En minä suunnitellut tilanteen päätyvän tähän. En usko, että sitä voi palauttaa ja auto on välttämätön. Loppujen lopuksi sen kkhinta ei ole niin kallis mitä esimerkiksi julkisen liikenteen käyttäminen olisi, jos ne edes kulkisivat oikeisiin aikoihin. 

Ap

Eli et siis halua käydä autoliikkeessä edes kysymässä mahdollisuutta vaihtaa auto halvempaan?

Vierailija
70/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä ostit velaksi auton? Sehän on vielä autoliikkeen. Palauta auto takaisin.

Opiskelen edelleen hoitajaksi ja teen myös toista tutkintoa. Ei siis ole vielä papereita kummastakaan. En minä suunnitellut tilanteen päätyvän tähän. En usko, että sitä voi palauttaa ja auto on välttämätön. Loppujen lopuksi sen kkhinta ei ole niin kallis mitä esimerkiksi julkisen liikenteen käyttäminen olisi, jos ne edes kulkisivat oikeisiin aikoihin. 

Ap

Eli et siis halua käydä autoliikkeessä edes kysymässä mahdollisuutta vaihtaa auto halvempaan?

Mitä tarkoitat? Ei auto mikään urheiluauto ole. Minulle on se ja sama, kunhan se liikkuu. Ostin uuden vain siksi, ettei sitä sitten jatkuvasti tarvitsisi olla korjaamassa opiskeluaikoina. Mutta siis niin, en jotenkin ajatellut, että se voisi olla edes mahdollista, kun sopimus on tehty. 

Ap

Vierailija
71/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliikkeet ostavat myös autoja maksamalla loput velat autoluoton myöntäjälle.

Vierailija
72/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei voi olla opintolainaa noin paljon, sitä saa vaan 650€/tukikuukausi (eli 9kk vuodessa). Jos oot opiskellu 2 vuotta esim. Niin sulla on lainaa 11700€. Jota ei vielä tarvitse edes lyhentää. Provo olet.

Vierailija
73/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy persettä ja perusta onlyfans - Jorma 63v

Onko pakko olla noin t y h m ä?!

Vierailija
74/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei voi olla opintolainaa noin paljon, sitä saa vaan 650€/tukikuukausi (eli 9kk vuodessa). Jos oot opiskellu 2 vuotta esim. Niin sulla on lainaa 11700€. Jota ei vielä tarvitse edes lyhentää. Provo olet.

Olen opiskellut myös kesäisin ja n. 3 vuotta.

Ap

Vierailija
75/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kesäajalta ei saa tukea.

Vierailija
76/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt tajua. Opiskelit, teit töitä, romahdit... sit aloit opiskella toistakin tutkintoa?! Vaikka hoitajana työllistyt satavarmasti. Sun pitäisi nyt vähän rauhoittua ja palautua burnoutista. Et selvästikään ole kunnossa, kun mietit noin synkeitä.

En kestä sitä kiusaamista, kaikkia niitä lyöntejä ja haukkuja, hallituksen toimia ja epäarvostusta. Melkein tein itsemurhan jo viime vuonnakin sen takia niin kuin aikaisemminkin jo kerroin. En vain pysty siihen enää. Se hierarkiapeli on siellä niin kova. 

Ap

Vierailija
77/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pussinperällä asut? Paljonko matkaa opiskelupaikkaan?

Voit jatkaa opiskeluja myöhemmin.

Miten voi olla vaan vähän opintopisteitä ja silti 30 tonnia op. lainaa?

Vierailija
78/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kesäajalta ei saa tukea.

Saa, jos opiskelee ja hakee. 

Ap

Vierailija
79/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pussinperällä asut? Paljonko matkaa opiskelupaikkaan?

Voit jatkaa opiskeluja myöhemmin.

Miten voi olla vaan vähän opintopisteitä ja silti 30 tonnia op. lainaa?

Siitä toisesta tutkinnosta on vähän pisteitä.

Ap

Vierailija
80/115 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee itsellesi mitään, sinä olet arvokas!

Hakeudu velkaneuvontaan tai soita

auttavaan puhelimeen. Tai mene juttelemaan

lähiseurakuntasi diakonille (ei tarvitse

kuulua kirkkoon) ja sano että sinulla on

rahaongelmia, voit saada hyviä neuvoja

velkajärjestelyissä. Kaikki asiasi saadaan

järjestymään.