Olen korviani myöten veloissa. Ainut ratkaisu taitaa olla se pahin.
Opintolainaa melkein 30 tuhatta euroa ja lisää tulee.
Autovelkaa lähes 20 tuhatta euroa.
Luottokorttivelkaa n. 3000 euroa.
Ei tästä voi enää selvitä. Korotkin nousevat taivaisiin.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta selviää kun vaan haluaa. Nyt käärit vaan hihat ja teet maksusuunnitelman. Sinua odottaa hieno tulevaisuus. Usko itseesi. Me uskotaan suhun.
Ei odota. Paska luuseri minä olen ja tulen olemaan. Itsemurhaa mietin jo ennen tätäkin. Nyt ei ole mitään mahdollisuutta selvitä tästä. Tähän asti olen jaksanutkin jatkaa ja yrittää ja tehdä uskoen, että joskus tulee se parempi päivä. Ei tule.
Ap
No sitten, anna mennä vaan.
Tiedän, että täytyy, mutta se on todella vaikeaa. Viime vuonna oli jo todella lähellä. Olin suunnitellut ajan ja paikan, mutta sitten kävi yksi juttu ja en sitten tehnyt sitä. Nyt sitten kipuilen täällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Myy auto pois ja osta halvempi. Ei minulle vaan tulisi mieleenkään pers'aukisena ostaa 20 000 euroa maksavaa autoa. Alle 10 000 eurolla saa ihan kelpo kulkuneuvon, jos et kokonaan ilman autoa pärjää.
No en tietenkään ostanut sitä tällaisessa tilanteessa. Eihän minulle olisi edes myönnetty lainaa.
Ap
Itsemurha-ajatuksissa aina yhteys avun piiriin. Velka on vain velkaa, sinä olet korvaamaton.
Hyviä vinkkejä on jo tullut palstalla, opintolainan korkohyvitys, auton myyminen / vaihtaminen edullisempaan/ velkaneuvojaan yhteys. Pystytkö tekemään töitä?
Tiedän että velkasi määrä ahdistaa, mutta jos lohduttaa, minulla on moninkertainen määrä..
No sitten, anna mennä vaan.[/quote]
Tiedän, että täytyy, mutta se on todella vaikeaa. Viime vuonna oli jo todella lähellä. Olin suunnitellut ajan ja paikan, mutta sitten kävi yksi juttu ja en sitten tehnyt sitä. Nyt sitten kipuilen täällä.
Ap[/quote]
Olet valmistumassa hoitajaksi? Sinua oikeasti tarvitaan! On paljon ihmisiä jotka haluaisi sinun apuasi. Toi velkajuttu ei ole ongelma, kyllä se lutviutuu. Kaikkea tsemppiä ja ota nyt jätkä niskasta itteäs kiinni, siellä työpaikkalla on hotteja mimmejä.
Miksi olet ottanut 20 k€ autovelkaa?
Parhaat asiat elämässä ovat kuitenki aika edullisia ja sossusta saa rahaa aina tarvittaessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ostit velaksi auton? Sehän on vielä autoliikkeen. Palauta auto takaisin.
Mitä opiskelit 30 tonnilla? Mikä sinusta valmistui?
Opiskelen edelleen hoitajaksi ja teen myös toista tutkintoa. Ei siis ole vielä papereita kummastakaan. En minä suunnitellut tilanteen päätyvän tähän. En usko, että sitä voi palauttaa ja auto on välttämätön. Loppujen lopuksi sen kkhinta ei ole niin kallis mitä esimerkiksi julkisen liikenteen käyttäminen olisi, jos ne edes kulkisivat oikeisiin aikoihin.
Ap
Missä perällä asut, kun on huonot kulkuyhteydet?
Muuta johonkin kaupunkiin. Opiskelupaikkaa voi vaihtaa. Tehdyt opinnot ei katoa, vaan on tallessa.
Kauanko olet opiskellut? Kuulostaa suurelta opintolainalta 30 tuhatta. Ei tollasia ennen myönnetty.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha-ajatuksissa aina yhteys avun piiriin. Velka on vain velkaa, sinä olet korvaamaton.
Hyviä vinkkejä on jo tullut palstalla, opintolainan korkohyvitys, auton myyminen / vaihtamineno edullisempaan/ velkaneuvojaan yhteys. Pystytkö tekemään töitä?
Tiedän että velkasi määrä ahdistaa, mutta jos lohduttaa, minulla on moninkertainen määrä..
En ole työkyvytön, mutta hoitotyöhön en enää pysty. Minulla varmaan olisi mt-diagnooseja, jos menisin diagnosoitavaksi, mutta en tahdo. Haluaisin vain normaalin elämän. Haluan työelämään ja kaikki ne perusjutut. Tämä puoli vuotta on nyt vaikea. Rahaa ei juuri ole ja minulle tulee pitkä palkaton harjoittelu kohta, jolloin tunnit eivät vain riitä. Toivon, että saisin uudelta alalta töitä, mutta minulla on niin vähän opintopisteitä ja muutenkin alalla taitaa olla vaikeampi työllistyä kuin hoitajana. Yritän nyt saada mahdollisimman paljon opintoja kasaan ja kesätöitä on viimeistään pakko löytää, jos vain pärjäisin siihen asti.
Ap
Minulla on yhdessä puolisoni kanssa 307 000 asuntolainaa, 8000 euroa vielä jäljellä autolainaa, ja luottokortillakin taitaa olla pari tonnia, kun olen maksellut sieltä hotelleja ja muita sellaisia menoja, jotka olen halunnut mieluummin luotolla maksaa. Säästöjä minulla on rahastoissa ja tilillä 10 000, mutta ne on pitkälti jemmassa keittiöremonttia varten.
Ap, kun astut tänne työssäkäyvien maailmaan, huomaat, että tuo lainamäärä on ihan tavanomainen. Toki se, että lainalla rahoittaa asumista, on jotenkin hyväksytympää kuin se, että makselee pois aiempaa elämää. Mutta siitä huolimatta selvitä veloistasi kyllä, eikä itsemurha ole koskaan ratkaisu. Tuntuu tosi kamalalta ajatella, että olisit valmis luopumaan ainutkertaisesta elämästäsi noin pienten rahasummien takia. Väitit, että lainasi vastaa usean vuosikymmenen työtä, mutta siinä olet tehnyt jonkinlaisen laskuvirheen - jos työskentelet hoitajana, palkkasi ei toki ole valtava, mutta tulet sentään usemman kymmentä tuhatta vuodessa ansaitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
No sitten, anna mennä vaan.
Ap
Olet valmistumassa hoitajaksi? Sinua oikeasti tarvitaan! On paljon ihmisiä jotka haluaisi sinun apuasi. Toi velkajuttu ei ole ongelma, kyllä se lutviutuu. Kaikkea tsemppiä ja ota nyt jätkä niskasta itteäs kiinni, siellä työpaikkalla on hotteja mimmejä.
Valmistun vain hyvityksen takia. En pysty siihen työhön. Lisäksi olen nainen, joten tämä kommenttisi on täysin paska kaikin puolin ja on taas yksi asia miksi en halua alalle.
Ap
Varmaan aika taboo -vaihtoehto, mutta miten olis lähtö ulkomaille ja uudestaan aloittaminen?
Suomalaiset on sillain aika mielenkiintoisia ihmisiä, että pankeilla näyttäis olevan sellainen "jumalasta seuraava" -rooli oravanpyörineen ym.
Suurin osa ihmisistä (heittämällä joku 98%) elää täysin samanlaista elämää loppujen lopuksi - erot lähinnä siinä onko penskoja hommattu vai tekeekö 2000 vaiko 4000 kuukausitiliä.
Joskus laatikon ulkopuolelta kannattaa miettiä vaihtoehtoja. En ala tähän syvällisemmin aukaisemaan tätä, ettei viesti poistu. Sen vaan sanon, että vaihtoehtoja on.
Vierailija kirjoitti:
Tauko opiskeluun ja ala painaa töitä suoli pitkällä, että pääset voitolle lainoista.
Et kai asu mamman kanssa?
Minulla ei ole vanhempia tai muitakaan ihmisiä elämässäni. Aina olen saanut yksin pärjätä.
Ap
Ap, kaikki kyllä järjestyy. Älä tee sitä lopullista ratkaisua. Moni sitä yrittänyt on sanonut, että ONNEKSI epäonnistuivat ja jäivät henkiin. Et tiedä, mitä elämällä on vielä sulle tarjottavaa. Hae apua pahaan oloon.
Ap, kuinka tyhmä sä olet? Tuo on kaikki maksettavissa, aloitat maksamalla pois sen lainan jossa on suurin korko ja teet muihin minimilyhennykset. Kun eka velka on maksettu veks, alat lyhentää seuraavaa lainaa apinanraivolla. Huonoa velkaa on vain autolaina ja luottokorttivelka.
Luottokorttivelka veks ensin, auton vaihto halvempaan. Opintolaina on edelleen sitä halvinta lainaa joten murehdi sitä sen jälkeen kun nuo muut on maksettu veks.
Itseltä hengen ottaminen oman typeyyden (autolaina ja luottokorttivelka) takia vasta luuserihomma oiskin.
Mä en nyt tajua. Opiskelit, teit töitä, romahdit... sit aloit opiskella toistakin tutkintoa?! Vaikka hoitajana työllistyt satavarmasti. Sun pitäisi nyt vähän rauhoittua ja palautua burnoutista. Et selvästikään ole kunnossa, kun mietit noin synkeitä.
Muuta Hesan alueelle niin saat heti töitä sijaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin=velkojen maksu?
Ei ole millä maksaa. Tarkoitan itsemurhaa.
Tolleenko sun mutsis sut kasvatti?
Maksa ensin veks se luottokortti ja myy auto veks. Hanki töitä. Älä ole tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat asiat elämässä ovat kuitenki aika edullisia ja sossusta saa rahaa aina tarvittaessa!
Sossusta ei saa rahaa kuin uussuomalaiset. Itse olin pahassa taloudellisessa ahdingossa joku aika sitten ja kyllä tehtiin jo puhelimessa hyvin selväksi, että apua ei tipu. Että ei sun ainakaan kannata tänne mitään hakemuksia lähetellä.
kuolleena kelpaa olla kun elämä niin halpaa.
syntyminen on sairasta mut joku kahjo aiheuttaa sen.
Hei, ei mitään hätää. Usko pois sieltä veloista pääsee vaikka ei se siltä tunnu. Sovit nyt vaan joku velkajärjestely ja heitä turha huoli pois. Velkojat on yllättävän suopeita, olen saanut useaan kertaan maksuttoman kuukauden kun on tullut jotain yllättävää.
Jenkeissä eletään velaksi. Eikä niilläkään ressaa.