NYT TARVITAAN HYVIÄ NEUVOJA!!!!!
Eli tissittely pitäs lopettaa ja almironiin siirtyä. Miten ihmeessä me onnistutaan? Yksi yö takana pelkkää huutoa, ei tissiä mut ei myöskää almironi kelvan. äiti oli " evakossa" tissinensä alakerrassa..Poju on 8kk, en tiiä huusiko nuhaa, allergiakipuja tai kutinaa vaiko nälkää vai osottiko vaan mieltään ku ei ollu tissiä tarjolla?
Toinen lääkäri sano että äiti kolmeksi päiväksi pois, ni eiköhän opi juomaa, ja toinen lääkäri että pikkuhiljaa kokeillaan ( meillä ei todennäkösesti edes almironi käy vaan tarttee kokeilla jotain muuta, mutta tässä järjestyksessä on kuulemma edettävä, käsittämätöntä..)
Eli pitäskös mun oikeesti poistuu kotoa, kuinka tarkkaa se voi olla jos oon eri huonees , aistiiko tai haistakaa mun tisut ja sit kieltäytyy pullosta? Enkö voi ees välil leikkiä?
Ja meneekö homma piloille jos nyt päiväl annan tisua, sitkö ollaa yö huudettu turhaan?
Tää varmaan kuulostaa typerältä, mut nää allergiat on valvottan koko perhettä alusta asti, ja mä en yksinkertasesti enää jaksa täl ruokavaliol, ja lääkärikin sano että umpikujassa ollaan tissittelyn suhteen.
Siis KAIKKI neuvot otan kiitollisena vastaan että päästäs siirtymää tohon korvikkeeseen.
Kommentit (7)
olla aivan pyörällä...
Mä oon yrittän päästä juur tonne minkä osotteen mulle laitoit, mut jostain syystä en pääs, rekisteröidyin ja sit ei vaa onnistu.
Toi rupes mietityttää et ootte aina sairastunnu ku korvike alkaa menee, ni mix se sit tyssää? Siksikö että ku on kipee ni pitäski antaa sit tissii, vai? Meillä on ollu pientä nuhaa jo ennen ku rupesin eilen almironia yrittää. Ja aattelinkin kyllä että onko paras mahollinen aika , mutta vaan viikonloppuna voi yrittää ku mies ei oo töissä, ja minust tuntuu mahottomalta jatkaa, mun ruokavalio koostuu kanasta ja riisistä jo monta viikkoa, et alkaa tökkii ihan urakalla. Ja lääkäri sano mulle että tissimaito sisältää nyt jo niin paljo stressihormonia että pelkästään jo se voi pitää pojun oireet yllä.
Tää koko meijän systeemi alkaa olla niin pahassa umpikujassa että en enää tiiä mitä pitäs tehä. Poju huutaa ja kiukkuaa koko ajan ku on niin väsy..
APUVA!!
Poikani (silloin 6,5 kk) ei suostunut juomaan korviketta kahteen vuorokauteen pisaraakaan, on tosin niin sitkeä tapaus, ettei myöskään huutanut nälkää kertaakaan. Annoin niitä kahta kiinteää, jotka olivat käytössä ja vettä, kunnes Nutri-Junior alkoi maistua. Oli todella stressaava ja ikävä prosessi, mutta tilanteemme oli sellainen, ettei imetystä enää voinut jatkaa:(
Jo viikossa imetys unohtui ja korvike alkoi maistua. Pullojen kalina sai iloisen ilmeen aikaan ja sopivan korvikkeen ansiosta oireet saatiin kuriin. Toki olin parin viikon ajan testannut korviketta riisipuuron joukossa, joten tiesin, että Nutri-Junior sopi. TSEMPPIÄ
...on teillä menossa, mutta jaksamista! Meillä oli ainoa vaihtoehto lopettaa imetys kertarysäyksellä - niin hurjalta ja kurjalta kuin se tuntuukin. Pikkuneiti ei suostunut syömään tuttia eikä mitään tuttipullosta, kuitenkin imetys oli " pakko" lopettaa. Itse olin ollut jo pitkään imetysdieetillä ja silti tyttö oireili aina jostain mitä söin. Koskaan ei päästy " hyvään" tilanteeseen.
Neiti oli täyttänyt juuri 7 kk, kun päätin, että nyt riittää... Almiron Peptiä ei siis ollut suostunut aiemmin juomaan, ei edes maistamaan, vaan sylki kaiken pois. Kun olin päätöksen tehnyt, tarjosin tuttipullosta vain Almironia. Masua täytettiin lisäksi maissi- ja kukkakaalisoseilla sekä nokkamukista annetulla vedellä. Ensimmäinen päivä oli lievästi sanottuna kamala - molemmille... Mutta seuraavana päivänä rupesi maito maistumaan ja parin päivän kuluttua tuskin enää muisti muuta juoneensakaan. Tottui maidon makuun ja oppi siihen, että nälkä helpottuu pullostakin juomalla. Eli kohtuullisen nopeasti siitä selvittiin :-) Se hankaluus tietty oli, että maitoa tulvi melkein kaksi viikkoa, vaikka lypsin pois vain sen verran, että suurin pakotus helpotti.
Meillä vieroitus lopetettiin niin, että yöt nukuin neidin vieressä ja itse tarjosin myös pullomaitoa. Kesäkuumasta huolimatta nukuin yöpaita päällä, ettei vauva ollut ihan ihokontaktissa. Varmasti maito tuoksui silti, mutta meille sopi tällainen tapa. Enemmän mua ois harmittanut kuunnella vauvan itkua toisesta huoneesta. Nyt sain kuitenkin helliä neitiä samalla, kun uutta tapaa opeteltiin.
Voimia ja kärsivällisyyttä! Varmasti helpottaa pian :-)
päivänsini + 4
Ensinnäkin sympatiat sinulle, itse olen samassa veneessä ollut. En vain ymmärrä miksi sinun pitäisi lopettaa imetys kuin seinään? Meillä poju totutettiin korvikkeeseen vähitellen tarjoamalla sitä ennen joka ateriaa hedelmäsokerilla maustettuna ja hirveesti kehuja, jos millikin upposi. Parissa päivässä hyväksyi maun ja jätin sokerit pois. Tarjosin ensin ihan mistä vain huoli, sitten aina nokkamukista ja lopulta huoli myös tuttipullon. Eli pitää vaan tarjota sinnikäästi, pakottamatta. Voit myös sekoittaa puuroihin, soseisiin yms.
Kolmessa päivässä, et voi tietää sopiiko korvike, siihen tarvitaan minimissään 2 viikkoa ja mielellään täydet annokset. Meille Almiron ei käynyt ja myös aminohappokorvikkeesta emme ole vielä varmoja. Älä nyt ihmeessä lopeta imetystä (pumppaa), jolloin sopivuudesta ole varmuutta, ellei teillä ole todella pakottava tilanne, jolloin nopea vieroitus on tarpeen ja olet hyvän allergialääkärin neuvomana liikkeellä.
Liity tuohon allergialistalle. Ensin sinun tulee rekisteröytyä www.yahoo.com ja sitten voit liittyä listalle. Sieltä saat hyviä neuvoja.
Kysyit että miksi meillä on sairastuttua palattu imetykseen. No poika ei ole silloin suostunut juomaan mitään muuta ja tuntuu että kuumeisen tai ripuloivan lapsen kanssa nestehukka saattaa tulla yllättävän äkkiä. Ja ehkä se on ollut vain äidin hempeyttä. En ole hennonut kiusata vielä imettämättömyydellä kun toisella on kurja olo ja on aina rauhoittunut rinnalle.
Tietysti flunssan tai muun vastaavaan sairastamisen aikana ei välttämättä ole paras mahdollinen aika kokeilla ruokien sopivuutta. Elimistö on jo valmiiksi rasittuneessa tilassa joten ehkä se hylkii helpommin uutta ruokaa kuin terveenä ollessa, ehkä.
Tsemppiä teit nyt miten tahansa.
t. MiTeSa ja kaksi allergista poikaa
neuvoista ja kokemuksista.
Kovasti olen tänään yrittänyt päästä tuonne allergialistalle, enkä vieläkään onnistunut, rekisteröidyin ja nyt pitää odottaa hyväksyntää..
Jätin nyt toistaiseksi almironin kokeilun, poju huusi niin lohduttomasti että päätin jatkaa tissittelyä ja etsiä ratkaisua vielä ruokavalion avulla.
Se tuntui helpottavan pojun oloa, ja rupesi unikin taas maittamaan..
Hankalaahan tää on varmaan viel pitkää, mut toisaalta enpä oo kyl itekää valmis viel lopettaa imetystä, on se vaan niin ihanaa!!
Kokemuksia saa laittaa vieläkin, mielenkiinnolla luen, ennen ku pääsen sinne yahoon puolelle!
Tilulii76 ja tällä hetkellä suloisesti nukkuva allerginen poju
Imetyksen lopettamisesta allergioiden takia on keskusteltu paljon tuolla allergialistalla. Jos liityt listalle voit selailla ja etsiä vanhoista viesteistä paljon vertaiskokemusta ja muuta tietoa allergioista.
Itse yritän lopettaa imetystä 1v 5kk ikäiseltä pojalta juuri nyt ja siirtää Junior-Pepti korvikkeelle. Me ollaan valittu hidas hivutus oikeastaan etanamalli koska imetystä olen lopetellut jo melkein puolivuotta mutta aina kun imetys on vähentynyt ja korvike (alussa tutteli sitten hapanmaitotuotteet, sitten soijamaito) lisääntynyt meillä on sairastuttu joko mahatautiin tai flunssaan. Ilmeisesti tuolla maidon / korivikkeen sopimattomuudella on ollut osansa noihin sairastumisiin. Nyt on päästy siihen että imetän enää päiväunille laitettaessa ja yöllä. Niistäkin kun pääsisi jouluun mennessä niin voisin itse lopettaa diettaamisen. Pepti-Junioria meni alkuun hyvin nykyään saan juotettua päivän aikana vain desin mutta jospa se lisääntyis kun pääsisi tuosta yösyötöistä eroon.
Suosittelen liittymistä tuonne allergialistalle niin sieltä löytyy todella paljon vertaistukea ja tietoa allergioista. Tsemppiä.
http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/
t. Kahden allergioista kärsivän pojan äiti