Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ne päivät kun lapsi itkee ja kiukkuaa kaikesta. Onko teille selvinnyt syy?

Vierailija
29.01.2023 |

Tiedättehän. Kun melkein jokaisesta pikkuasiastakin tulee paha mieli ja itku, tai sitten melkein kaikesta tavallisestakin iskee kiukku. Mutta edellinen yö on nukuttu ihan normaalin hyvin ja ruokailutkin meneet normaalisti, eli ainakaan mikään isompi väsymysvtai nälkä ei selitä näitä päiviä. Onko teille selvinnyt syy? Miksi muuten hyväntuulinen ja energinen lapsi on joinain päivinä pelkkää itkua ja kiukkua aivan kaikesta?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mutta nuo päivät on itselle kamalia.

Vierailija
2/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi kiukkaa tasaisin väliajoin ja käyttäytyy huonosti. Meillä ei varsinaisesti ole mitään kokonaisia päiviä jolloin kiukkaa. Voihan lapsi olla kuormittunut aikaisemmista päivistä/viikosta jolloin itku ja kiukku ovat herkässä. Tahallaan lapsi ei sitä kuitenkaan tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono kasvatus

Vierailija
4/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi havaitsee hyvin äidin kiukkuisuuden ja käyttäytyy itse samalla tavalla koko päivän

Vierailija
5/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niistä niin numeroa tee. Itsellänikin on vastaavia päiviä kun tekisi vaan mieli huutaa pää punaisena.

Vierailija
6/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monesti tultu tuollaisen extrakiukkupäivän jälkeen kipeäksi.

Vierailija
7/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin pms oireet näkyvät ulospäin ja lapsi ottaa niistä mallia

Vierailija
8/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sairastamista eli ehkä kurkku tai pää kipeä tms.

Vierailija
9/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monesti tultu tuollaisen extrakiukkupäivän jälkeen kipeäksi.

Tämä.

Lisäksi sanon, että joskus ei ole sairastunut, mutta elimistö on luultavasti taistellut pöpöä vastaan. Näitä päiviä nimittäin oli silloin kun päiväkodissa oli tosi paha flunssa/noroaalto lasten parissa.

Vierailija
10/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti jojo-laihduttaa ja on ärtynyt, niin ärtymys tarttuu lapseen.

Vierailija
11/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin myös arjen kuormittavuutta. Jos lapsesi on päiväkodissa, arki on todella hektistä ja meluista.

Älkää unohtako sanoittaa lapsen tunteita. Vaikka se tuntuisi uuvuttavalta jo valmiiksi väsyneissä mielissä (lapsen ja itsesi), se palkitaan myöhemmin. Kertokaa, että kiukku on vain voimakas tunne, joka menee ohi.

Itse olen opetellut vasta aikuisena tunnetaitoja ja sillä tiellä olen edelleen. Auttanut omaan itsesäätelyyn kummasti.

Vierailija
12/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää unohtako sanoittaa lapsen tunteita. Vaikka se tuntuisi uuvuttavalta jo valmiiksi väsyneissä mielissä (lapsen ja itsesi), se palkitaan myöhemmin. Kertokaa, että kiukku on vain voimakas tunne, joka menee ohi.

Itse olen opetellut vasta aikuisena tunnetaitoja ja sillä tiellä olen edelleen. Auttanut omaan itsesäätelyyn kummasti.

Tunnetaidot ovat tällä hetkellä suurin muotijuttu mitä on. Se on melkein lasun paikka jos joku ei tunnusta tunnetaitojen olemassaoloa tai sanoita lapsensa tunteita.

Vierailija
13/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin myös arjen kuormittavuutta. Jos lapsesi on päiväkodissa, arki on todella hektistä ja meluista.

Ikään kuin lapsi ei tietäisi olevansa kiukkuinen tai että kiukkuisuus on tilapäistä. Ihmisten käytöstä säätelee tosielämä eikä mikään sanoitus. Ihan turhaa on sekoittaa itseään noilla tunnetaitojutuilla.

Vierailija
14/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monella tapaa herkkä lapsi, ja oikeastaan sen tietää, että kun hän on pitkän aikaa odottanut jotain, vaikka kivaakin asiaa, esiintynyt harrastuksensa tiimoilta tms. ja pääsee lepäämään, tulee se vääjäämätön raivari.

Esimerkiksi kesäloman ensimmäinen päivä on ollut usein ihan kamala.

Vierailija
15/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikään kuin lapsi ei tietäisi olevansa kiukkuinen tai että kiukkuisuus on tilapäistä. Ihmisten käytöstä säätelee tosielämä eikä mikään sanoitus. Ihan turhaa on sekoittaa itseään noilla tunnetaitojutuilla.

Mitäs sekoittamista se on kertoa asioita, jotka lapsi sinun mukaasi jo ennestään tietää?

-eri.

Vierailija
16/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on pitkälti syynä yleensä.

Vierailija
17/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden lapsi kiukuttelee usein. Herääkö lapsenne itsestään aamuisin vai joudutteko herättämään tai suorastaan repimään lapsen väkisin sängystä ylös?

Vierailija
18/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sekoittamista se on kertoa asioita, jotka lapsi sinun mukaasi jo ennestään tietää?

-eri.

Se opettaa lapselle väärän suhtautumistavan tunteisiin ja sitä paitsi manipuloi lasta, koska vanhemman tällä tavoin tarjoama selitys lapsen käytökselle ei useinkaan ole oikea.

Vierailija
19/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monella tapaa herkkä lapsi, ja oikeastaan sen tietää, että kun hän on pitkän aikaa odottanut jotain, vaikka kivaakin asiaa, esiintynyt harrastuksensa tiimoilta tms. ja pääsee lepäämään, tulee se vääjäämätön raivari.

Esimerkiksi kesäloman ensimmäinen päivä on ollut usein ihan kamala.

Kiitos tästä kommentista. Luulen että meilläkin on kyse tuosta. En vain tiedä miten estää nämä raivarit. Ihan kuin hän tarvitsisi säännölliset raivarit voidakseen olla ja elää arkea. Ap

Vierailija
20/78 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän lapsen pissan ph on noina päivinä verrattuna normi päivään