Olen ollut viisi vuotta ystävien lastenvahtina,kuskina ym. Nyt suuttuneet kun olen tavannut miehen
en siis joka vkl. voi olla,enkä halua olla lastenvahtina. Tänäänkin yksi suuttui kun en lupautunut koska mies tulee yöksi luokseni. Ja kun emme ole lähdössä mihinkään,voisin hyvin
hoitaa lasta samalla. No on kyllä muita suunnitelmia illaksi. Pitäisi ystävien sellainen ymmärtää?
Kommentit (61)
Ap. Olet ollut liian kiltti. Eikä se ole huono asia. Mutta nauti nyt omasta elämästäsi. Ystäväsikin kyllä ymmärtää. Jos ovat oikeita ystäviä. Nauti illasta. Ja...
Ymmärtäisin suuttumuksen, jos kyseessä olisi hätätilanne tyyliin joutuu lähtemään sairaalaan toisen lapsen kanssa ja puolisokin on työmatkalla maapallon toisella puolen tai lähtee synnyttämään yllättäen reilusti etuajassa ja jostain olisi pakko löytää hoitaja äkkiä muille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ikinä ottaa kenenkään muksuja ikinä hoitoon. Se on ikuinen riesa sitten. Tehdään ne lapset sitten kun pystytään heistä huolehtimaan.
Aivan. Juoksut juostu ja sitten vasta perhettä perustamaan.
Eihän tuo mitään ystävyyttä ole. Hyväksikäyttöä vain. Mitä ystävyytenne on sinulle ap antanut?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Överiksi meni tarinointisi tuossa kohtaa, että muka suuttuvat asiasta.
Kyllä pullamössöt ja milleniaalit suuttuvat vaikka mistä itsestäänselvänä pitämiensä palvelujen loppumisesta. Tämä tilanne voi hyvin pitää paikkansa. Vaikeaa on tosin ilmoittaa neutraalisti näille kavereille, että tänä iltana onkin muuta, omaa ohjelmaa. Minun pitäisi vastaavassa tilanteessa kerätä rohkeutta, että kestäisin asiattoman shitstormin.
Eihän toisen onnesta voi olla onnellinen. Ainakaan jos oma elämä menee sekaisin sen vuoksi?
Vaikka ap haluaisit auttaa ystäviäsi, niin älä ala tuohon, että olet joka viikonloppu käytettävissä. Silloin käy juuri noin, että apusia pidetään itsestäänselvyytenä. Entäs sitten jos perustat oman perheen jne jne..?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä voin uskoa tuon tarinan. Sellaista joka hyvää hyvyyttään tekee jotain toistuvasti saatetaan alkaa pitämään itsestäänselvyytenä.
Tämä. Anna pikkusormi,vie koko käden. Lainaa 10e lainaa 100e.
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat juuri tuollaisia hyväksikäyttäjiä
Juntit ovat niitä. Voi tietysti olla persujunttikin.
Voipi olla, että nuo "ystävät" katoaa sun elämästä nyt kun sinulla ei ole enää niin paljon aikaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Alan valmistelemaan iltaa. Miesystävä tulee tunnin päästä... ja mielelläni otan lapsia hoioon jatkossakin. En valittanut siitä että joudun joskus katsomaan. Vaan siitä että pitäisi ymmärtää että en tänään voi,enkä halua.ap
Sinun kannattaa nyt alkaa ihan muutenkin "siedättämään" ysäviäsi, ettet ole niin paljon käytettävissä.
Vaikka miesystävä ei olisi tulossa luoksesi voit sanoa, että tänä viikonloppuna ei sovi. Ei tarvotse selitellä tai keksiä verukkeita. Voit vaikka sanoa, että haluat levätä jos jotain alkavat tenttiä.
Silloin on helpompi kieltäytyä kun mies on oikeasti tulossa.
Jos edelleen otat lapsia niin usein kuin pystyt niin silloin on aina edessä sama suuttumus kun nytkin. Heidän täytyy oppia uuteen minääsi.
Minä en periaatteessakaan olisi niin aulis vastaisuudessa hoitamaan jos olisin huomannut, että suuttuvat ja pitävät minua itsestäänselvyytenä.
Kysynpä minäkin: miten ystäväsi huomiovat sinua kun hoidat/olet hoitanut heidän lapsiaan tai ihan muuten ihmisenäkin?
Jos olette kotona illan ja yön, miksette voisi vahtia lasta? En minä ainakaan ymmärrä, kuvaile tarkemmin mitä aiotte tehdä?
En aio luopua saavutetuista eduista, joten tuon lapset ovesi taakse, soitan ovikelloa ja juoksen karkuun.
Ei sulla ole ystäviä vaan loisia.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni hoidan ystävien lapsia,ellei ole muuta tekemistä. Nyt on. Mutta heille vaikea ymmärtää että minullekin tullut muutakin elämään.ap
Mulla on perheetön kolmekymppinen lääkärityökaveri terveyskeskuksessa, joka on ns. aina töissä, päivät, illat ja viikonloput. Kun kysyin miksi, hän totesi: "Ei ole muutakaan tekemistä". Toki tienestitkin sitten lähentelevät 200 000 / vuosi verokoneen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette kotona illan ja yön, miksette voisi vahtia lasta? En minä ainakaan ymmärrä, kuvaile tarkemmin mitä aiotte tehdä?
Mikäs niillä lapsen omilla vanhemmilla oli syynä, etteivät voi omaa lastaan vahtia? Ymmärtäisin, jos olisi joku äkillinen sairastuminen ja ensiapuun joutuminen, mutta tässä ei tainnut olla kyse siitä, vaan ihan halusta viettää lapsivapaata aikaa ilmaiseksi yhden hyväuskoisen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs niillä lapsen omilla vanhemmilla oli syynä, etteivät voi omaa lastaan vahtia? Ymmärtäisin, jos olisi joku äkillinen sairastuminen ja ensiapuun joutuminen, mutta tässä ei tainnut olla kyse siitä, vaan ihan halusta viettää lapsivapaata aikaa ilmaiseksi yhden hyväuskoisen kustannuksella.
Ja tätä tehty jo viiden vuoden ajan! MLL lastenhoitajallekin perheet maksavat 9.50 / tunti, viikonloppuisin 11 e / tunti. Jos haluat hoitaa lapsia, niin käypä tuo MLL:n lastanhoitajan kurssi, ja pyydä seuraavalla kerralla maksu tai voit valita myös hoitaa muiden lapsia kokeneena lastenhoitajana. Mutta ei ilmaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
WTF? Olihan tämä vitsi?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miksi tehdä lapsia,jos ne täytyy lykätä viikonloppuisin johonkin hoitoon. Tod.näk yh-äitejä.
Mun tuntemista perheistä on kyllä ne parisuhteelliset jotka tarvii "parisuhdeaikaa" harva se viikonloppu jota ei ilmeisesti voi harrastaa lasten kanssa. Tuntemani yksinhuoltajat vievät lapsiaan huomattavasti vähemmän hoitoon.
Jos aloittajan on pakko saada täytettä reikäänsä, voi hän käydä tekemässä sen vessassa kun lapset katsovat ohjelmaa tms. Mieskin voi tutustua lapsiin koska ne selvästi ovat ap:lle tärkeitä ja viettävät paljon aikaa ap:n kanssa.