Olen ollut viisi vuotta ystävien lastenvahtina,kuskina ym. Nyt suuttuneet kun olen tavannut miehen
en siis joka vkl. voi olla,enkä halua olla lastenvahtina. Tänäänkin yksi suuttui kun en lupautunut koska mies tulee yöksi luokseni. Ja kun emme ole lähdössä mihinkään,voisin hyvin
hoitaa lasta samalla. No on kyllä muita suunnitelmia illaksi. Pitäisi ystävien sellainen ymmärtää?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä suuttuminen käy ilmi?
Et voi purkaa voimassa olevaa hoitosuhdetta ihan noin vain. Se täytyy ajaa alas hallitusti.
Siis mitä? Voimassa oleva hoitosuhde? Mitä vittua? Et oo ihan terve
Vierailija kirjoitti:
Kulli vai ystävät tärkeämpiä?
Ihan off topic huutelen, mutta kyllä minulle itselleni se kulli on tärkeämpi juttu kuin se, että hoitaisin jonkun penskoja. Itsehän ovat lapsensa hankkineet. Ap:n pitäisi olla nyt jämäkkä ja laittaa omat asiansa muiden asioiden edelle. Itse en miettisi kahta sekuntiakaan hoitaisinko jonkun penskoja vai hengaisin uuden miesystävän kanssa.
Olen uhri eli minut vietiin mumman luokse, naapuriin tai joku tuttava tuli perään katsomaan ollessani pieni kun äidin piti päästä kapakkaan
Ei kannata ikinä ottaa kenenkään muksuja ikinä hoitoon. Se on ikuinen riesa sitten. Tehdään ne lapset sitten kun pystytään heistä huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsepähän ovat lapsensa hankkineet, kantakoot vastuun. Ei itsellä tulisi mieleenkään sysätä lapsiani toisten hoitoon edes kuukausittain.
Ja lisättäköön vielä että vielä vähemmän tulisi mieleen hoitaa jonkun muun lapsia. Sisaruksen lapset vielä ymmärrän mutta jonkun kaverin? Juu ei, ellei kyse ole jostain oikeasta hädästä tms.
Olisi sitten ollut hankkimatta lapsia jos ei niitä itse jaksa hoitaa.
Toisaalta kun olisi lapsi hoidossa näkisi mitä mies lapsista pitää.
Miksi ihmeessä olet ollut jokaviikkoinen kuski ja lastenvahti?!? Mulla on kaksi kummilasta enkä ole ikinä hoitanut edes niitä.
Ainoat vieraat lapset ketä olen vaivautunut "hoitamaan" on oman lapsen kaksi parasta kaveria, koska vastavuoroisesti oma lapsi on kyläillyt ja yökyläillyt heillä yhtälailla. Eikä noissakaan enää pahemmin hoitamista ole, kun ovat vitosluokkalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Katkeran velan tilityksiä mielikuvitusystävistä taas kerran...
Lapsettomia käytetään hyväksi raakasti vain syyllistämällä niitä.
Minä en ole alistunut hoitajaksi sanoen että jos haluaisin lapsia hoitaa niin tekisin omia.
Kyllä tämä maailma on raakaa jos ei kykene omia puoliaankaan pitämään niin kuka sitten pitäisi.
Kaikki otetaan irti ihmisestä jos ei itseään kunnioita.
Kyllä minä voin uskoa tuon tarinan. Sellaista joka hyvää hyvyyttään tekee jotain toistuvasti saatetaan alkaa pitämään itsestäänselvyytenä.
Olen lapseton, mutta en ole ikinä hoitanut ystävieni lapsia. Koiranhoitajaksi olen kyllä pari kertaa lupautunut. Vaikea uskoa tilannetta, että ihan säännöllisesti hoidetaan kavereiden lapsia ja he vielä suuttuvat, jos olet estynyt hoitamaan niitä. Ihan sekopää touhua.
Ei olisi tullut mieleenkään hoidattaa lapsia ystävillä, edes yhtä kertaa.
Jos aloitus on totta, olen kyllä vihainen aloittajan puolesta... Kuulostaa että sinua on hyväksikäytetty, olit sitten miten hyvillä mielin ollut mukana.
Eiköhän ole ihan normaalia täällä maalla. Ystävät toimivat lapsenvahteina. Yksinäiset sitten useammin. Ei rahasta kysymystäkään. Tai edes kiitoksesta. Kaupungeissa varmaan osataan maksaa lapsen tai lemmikin hoidosta korvaus. Ja eihän lasta voi isovanhemmille viedä jos itse lähdössä juomaan.
Siis miksi ylipäätänsä kerrot, että oletko lähdössä mihinkään? Sanoo vaan, että sori tänä viikonloppuna ei käy. Ei kai siinä tarvitse tarkemmin selitellä, että miksi ei käy. Et sinä oli tilivelvollinen tekemisistäsi kavereillesi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kullista. Ja siitä, kuinka kauan on ollut ilman.
Persut ovat juuri tuollaisia hyväksikäyttäjiä
Kiitos kommenteista. Alan valmistelemaan iltaa. Miesystävä tulee tunnin päästä... ja mielelläni otan lapsia hoioon jatkossakin. En valittanut siitä että joudun joskus katsomaan. Vaan siitä että pitäisi ymmärtää että en tänään voi,enkä halua.ap
Vierailija kirjoitti:
No mieluummin se kulli kuin hyväksikäyttäjäystävä.
Nussitte hiljaa niin lapset ei kuule.
Miten tämä suuttuminen käy ilmi?
Et voi purkaa voimassa olevaa hoitosuhdetta ihan noin vain. Se täytyy ajaa alas hallitusti.