Askarteluvinkit, taikataikinaan hurahtaneet!
Hei,
taikataikina on maailman paras keksintö, olen parina päivänä muovannut ja leiponut esikoisen kanssa joulukoristeita, barbapapa-hahmoja, synttärikorttikoristeita, leikkijuustosiivuja yms. ja nyt tarvitsisin kaikki vinkit, että miten saisi taideteokset kestämään mahdollisimman pitkään? Millä lakataan, maalataan vai tarvitseeko tehdä mitään?
Kommentit (7)
Nyt on poika jo 6vuotias ja taulu aivan kunnossa eikä tehty mitään lakkauksia tai maalauksia.
vehnäjauhoja, suolaa, vettä ????
Missä lämmössä ja kaunako uunissa ??
Kiitoksia jo etukäteen vastauksesta.
t. MiTeSa ja kaksi taaperoa
Itse en ole vielä taikataikinaa kokeillut, mutta suunnitelmissa on askarrella lasten (3v ja 1v) kanssa niistä joulukuusenkoristeita. Ajattelin toimia alla olevan ohjeen mukaan:
http://www.huvitutti.net/joulu/koristeet.html
Onpas helppoa, kun saa ohjeetkin valmiina! Ei kun askartelemaan! Kiiti vielä kerran!
Kun itse yritin vajaa pari vuotta sitten ja painoin pojan jalanjäljet taikinaan niin ensinnäkin uunissa jäljet rupesivat kohoamaan ja siltä osin jo menivät piloille ja muutaman päivän kuluttua koko taikinalevy oli alkanut halkeilemaan...
Miten olette siis saaneet " teokset" kestämään?? Onko muilla käynyt vastaavaa...?
Hei!
Jos olette laittaneet jo taikinaan esim. elintarvikeväriä, paljonko olette laittaneet? Haalistuuko kuivatusvaiheessa?
Viime viikolla tosiaan askartelimme esikoisen kanssa ja tarvitsimme sydämiä ja yhtäkkiä muistin että yhdessä askartelulaatikossani on vanhoja taikataikinasta tekemiäni isoja sydämiä. Otin ne esille ja olivat aivan priimoja. Olen tehnyt ne ainakin 4 vuotta sitten. En ollut maalannut enkä lakannut niitä mitenkään. Eli ei ne välttämättä tarvitse mitään käsittelyä.
Esillä mulla on jotain tekemiäni tauluja, jotka olen maalannut, ja niissä myös taikataikinaosat on ihan ok. En tiedä onko sillä väliä, mutta itse olen aina pitänyt taideteoksiamme aika kauan uunissa.