Voiko työtön saada sairauslomaa
Olen masentunut ja työtön. Voinko saada sairauslomaa ja paljon sitä voi saada? En viitsi mennä lääkäriin jos se kirjoittaa tyyliin viikon. Jos saisi esim 3 kuukautta voisi jo koittaa keskittyä voinnin kohentamiseen.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sairaseläkkeelle jäädä noin vain, he olivat ensin sairaslomalla.
Ollessaan työsuhteessa. Koita olla rehellisempi seuraavalla tekosyylläsi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi työttömän pitäisi sairaana olla työmarkkinoiden käytössä??
Koska sairaus ei estä tekemään sitä mitä työttömältä työnhakijalta vaaditaan.
Mikä hitto sua vaivaa?
Jos kerran työssäoleva voi jäädä sairaslomalle niin miksi työtön ei vaikka olisi sama sairaus?
Miten niin sairaus ei estä mitä työttömältä vaaditaan? Tottakai se estää tekemästä hakemuksia, estää haastattelut ja kurssit. Eikä kukaan työtön tai työssäolija vastaa puhelimeen kesken sädehoidon, oksentamisen tai sytostaattihoidon.
Vierailija kirjoitti:
Olin kuukauden sairaslomalla leikkauksen takia. Oisin saanut jopa työtarjouksen, mutta oli lääkärintodistus. Ja sain sairaspäivärahaa. Ihan heleppo homma. Toimitin sen todistuksen työkkäriin ja Kelaan, molempiin.
Minäkin sain työtarjouksen työkkäristä 2 päivää viikossa työhön, mutta oli 60 hakijaa, en päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö on valehtelua että sairaana ei tarvitse ottaa töitä vastaan?
Valehtelua on esim.:
1) Se että väität minun väittäneen sellaista, mitä en selvästikään ole väittänyt.
2) Täysin epäuskottavat tekosyyt
3) Työttömyyden kuvaaminen joksikin pomputteluksi, vaikka oikeasti käytännössä ei tarvitse tehdä hädin tuskin mitään.
Mihin ihmiseen työtävieroksuja tarvitsee 2 viikkoa sairaslomaa, kun ei käytä kuussa edes kokonaisen työpäivän ajan työnhakuun?
Selvästikään et ole ollut työtön tai vakavasti sairas.
Sinun mielestä sairaus on epäuskottava tekosyy?
No minä kummasti olin vuoden työttömänä sairaslomalla koska en pystynyt töihin. Ja kelankin mielestä olin sairas koska sain sairaspäivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Myös työtön voi jäädä vuoden sairaslomalle ja sen jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle esim. masennuksesta.
Masennus ei ole syöpä, mikä sairaus minkä sairaslomasta puhuttiin. Ettekö laiskurit pysty edes yhtä rehellisitä kommenttia tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kuukauden sairaslomalla leikkauksen takia. Oisin saanut jopa työtarjouksen, mutta oli lääkärintodistus. Ja sain sairaspäivärahaa. Ihan heleppo homma. Toimitin sen todistuksen työkkäriin ja Kelaan, molempiin.
Minäkin sain työtarjouksen työkkäristä 2 päivää viikossa työhön, mutta oli 60 hakijaa, en päässyt.
Nuo työtarjouspaikat on koko Suomen nähtävillä ja haettavana työkkärin sivuilla. Työnantaja yleensä valitsee ammatin vaihtajan. Se ero on, että työttömälle tulee karenssi, jos ei hae työtarjous paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patalaiska ihminen tuskin on 25v töissä./quote]
Kyllä sellaisia on paljonkin.
No minäpä en ole joten turhaan haukut.
Olet todistettavasti valehdellut jo useita kertoja, lähestulkoon, joka kerta kun kirjoitat jotain. Niin miksi et myös tästäkin. Ihan todennäköisyyden pohjalta, "haukkuminen" on täysin ansaittua.
Työttömiä on palkkatuella hoitamassa lapsia tarhoissa.
Työttömiä on palkkatuella sairaalan infossa töissä.
Työttömiä on palkkatuella kouluissa koulunkäyntiavustajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patalaiska ihminen tuskin on 25v töissä./quote]
Kyllä sellaisia on paljonkin.
No minäpä en ole joten turhaan haukut.
Olet todistettavasti valehdellut jo useita kertoja, lähestulkoon, joka kerta kun kirjoitat jotain. Niin miksi et myös tästäkin. Ihan todennäköisyyden pohjalta, "haukkuminen" on täysin ansaittua.
Niin mitähän olen valehdellut?
minä pidin putkessa ollessani saikkua....kun sairastin keuhkokuumeen joskus vuosia sitten ja sairaalasta lähtiessä kysyin lääkäriltä, kuinka pitkän saikun antaisi jos olisin töissä, hän sanoi että 2 vkoa. Joten rajoitin tekemisiäni sen 2 vkon ajan, etten heti lapioon tarttunut puutarhassa.
Kyllä sitä tolkku pitää ihmisellä itselläänkin olla milloin rankempia hommia jatkaa
Vierailija kirjoitti:
Tuota, minulla on jo ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto.
Eli opintotuet käyetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta.
Ja väität että noilla tutkinnoilla ei ole olemassa yhtään ainoita työpaikkaa mihin voit hakea? Se että niillä ei voi hakea joksikin poliisiksi, on vain surkea yritys ohjata keskustelua harhaan.
Mikä estää luvan hakemisen?
Työttömiä on palkkatuella kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa kaupungin puistoalueiden ruohikoita ja syksyllä haravoimassa lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtönhän on muutenkin lomalla.
No ei oo. Itse en ainakaan. Lomalla voi rentoutua ja kerätä voimia. Et oo tainnut itse joutua koskaan työttömäksi, jos luulet että se kaikkine pompotteluineen on jotenkin lomankaltaista.
Niin mitkä pompottelut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, minulla on jo ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto.
Eli opintotuet käyetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta.
Ja väität että noilla tutkinnoilla ei ole olemassa yhtään ainoita työpaikkaa mihin voit hakea? Se että niillä ei voi hakea joksikin poliisiksi, on vain surkea yritys ohjata keskustelua harhaan.
No, haenkin joka kuukausi 4 työpaikkaa ja cv on 2 sivua. Montako työpaikkaa sulla on cv:ssä. Olen jo keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, haenkin joka kuukausi 4 työpaikkaa ja cv on 2 sivua. Montako työpaikkaa sulla on cv:ssä. Olen jo keski-ikäinen.
Olen ollut myös palkkatuella 3 kertaa, työkokeilussa ja kuntouttavassa työtoiminnassa valmistumisen jälkeen sekä sijaisena 4 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut myös palkkatuella 3 kertaa, työkokeilussa ja kuntouttavassa työtoiminnassa valmistumisen jälkeen sekä sijaisena 4 kertaa.
Olin eräässä kaupungin yksikössä 8 kuukautta palkkatuella ja sitten vuoden työttömänä ansiosidonnaisella ja taas vuoden palkkatuella.
Ei ehtinyt edes ansiosidonnainen loppumaan.
Yksi virkailija sanoi, että on sulla pitkä lista cv: ssä työpaikkoja ja 1 rekry yritys sanoi, että on kyllä mielenkiintoinen cv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain sun mielipide, ei mikään laki.
Keskustelu onkin siitä millainen se lain pitäisi olla. Ja on korkea aika että teidän laiskureiden hyysääminen lopetetaan. Yhtään ainoata järkevää perustetta että ole pystyneet antamaan. Pelkästään kiittämättömiä näsäviisastelevia loisten tekosyitä ja puhdasta valehtelua.
Kun sukulaisia tulee työttömän luo kylään niin yhdessä kauhistellaan tiettyjen kaupungin ja valtion yksiköiden työntekijöiden saikuttamista, omien töiden delegoimista työttömille jne.
Tiedätkö, että osa ei edes tiedä, että heidän työpaikalla on työttömiä töissä. Yksi vakituinen kysyi, että kuinka kauan sinun koulun harjoittelu kestää? Johtajat ei paljon puhu näköjään.
Muistan kun olin joskus 90- luvulla kaupassa jonkun kurssin työharjoittelussa ilman palkkaa. Palkalliset työntekijät kadehtivat kun sain eväät ostaa ilmaiseksi eli käytännössä jogurttipurkin tai kerran viikossa mikropizzan. Hirveetä vinkumista että he eivät saa. Sanoin että saatte palkkaa. Vastaus oli "saathan sinäkin päivärahaa". Niin sain, raha oli 1/4 heidän palkastaan. Kyllä kannattaa köyhää kadehtia 😄.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa kaupungin puistoalueiden ruohikoita ja syksyllä haravoimassa lehtiä.
Alapeukuttaja on kyllä todella pihalla. Ilmankos osa väittää, että asuntojen hinnat vain nousevat, kun he luulevat, että kaikki ovat vakituisissa töissä.
Mutta silti työtön joka hyllyyttää tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 570 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä on se jota aina haukutaan. Osa työttömistä on kirjastossa laittamassa kirjoja hyllyyn jne.