Voiko työtön saada sairauslomaa
Olen masentunut ja työtön. Voinko saada sairauslomaa ja paljon sitä voi saada? En viitsi mennä lääkäriin jos se kirjoittaa tyyliin viikon. Jos saisi esim 3 kuukautta voisi jo koittaa keskittyä voinnin kohentamiseen.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaana oleva ei ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Työkyvyttömän ei tarvitse ottaa työtä vastaan koska on työkyvytön.
Sairaana olevan ei tarvitse olla valmis siihen.
Sairaseläke on jotain aivan muuta.Ei ole yhtään ainoata järkevää perustetta miksi väliaikaisesti sairaana oleva henkilö ei olisi työmarkkinoiden käytettävissä. Väittämäsi on täysin laiskan tekosyy.
Miksi työttömän pitäisi sairaana olla työmarkkinoiden käytettävissä kun samasta sairaudesta työssäkäyvä on sairaslomalla?
Sairas työnhakija on vähän kuin Shrödingerin kissa. Työttömänä hän ei ole kenenkään käytettävissä koska kukaan ei häntä tarvitse, mutta jos hän saa töitä, hän on sairaslomalla, eli ei käytettävissä hetkellisesti.
Jos joku kysyy onko sinulla herpes ja valehtelet ja tartunnan saanut tekee rikosilmoituksen niin voi saada tuomion. Tuo oli merkittävä päätös oikeudesta. Mahtaako playjerit nyt masentua, kun ei voi enää hyppiä kukasta kukkaan?
Vierailija kirjoitti:
EI saa!
Tietenkin saa. Minäkin olin vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kysyy onko sinulla herpes ja valehtelet ja tartunnan saanut tekee rikosilmoituksen niin voi saada tuomion. Tuo oli merkittävä päätös oikeudesta. Mahtaako playjerit nyt masentua, kun ei voi enää hyppiä kukasta kukkaan?
Tosi kalliit oli korvaukset ja oikeudenkäyntikulut. Ei ole kaikilla sellaisia rahoja, voi omistusasunto mennä alta.
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä on omat nettisivut minne mennään pankkitunnuksilla ja pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa.
Olen työttömänä ollessani hakenut yli 10:een työpaikkaan joka päivä. Ja vielä riitti reilusti aikaa tietokoneella pelaamiseen koko loppupäivän. Olen töissä ollessani, käynyt jopa 2:ssa työhaastattelussa yhtenä päivänä työpäivän lisäksi. Aivan naurettavaa väittää toi on jotain "pomputtelua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaana oleva ei ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Työkyvyttömän ei tarvitse ottaa työtä vastaan koska on työkyvytön.
Sairaana olevan ei tarvitse olla valmis siihen.
Sairaseläke on jotain aivan muuta.Ei ole yhtään ainoata järkevää perustetta miksi väliaikaisesti sairaana oleva henkilö ei olisi työmarkkinoiden käytettävissä. Väittämäsi on täysin laiskan tekosyy.
Miksi työttömän pitäisi sairaana olla työmarkkinoiden käytettävissä kun samasta sairaudesta työssäkäyvä on sairaslomalla?
Sairas työnhakija on vähän kuin Shrödingerin kissa. Työttömänä hän ei ole kenenkään käytettävissä koska kukaan ei häntä tarvitse, mutta jos hän saa töitä, hän on sairaslomalla, eli ei käytettävissä hetkellisesti.
Ei pidä paikkaansa.
Jos työttömälle keksitään joku kurssi tai ryhmä, sinne on mentävä.
Ja niitähän keksitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä on omat nettisivut minne mennään pankkitunnuksilla ja pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa.
Olen työttömänä ollessani hakenut yli 10:een työpaikkaan joka päivä. Ja vielä riitti reilusti aikaa tietokoneella pelaamiseen koko loppupäivän. Olen töissä ollessani, käynyt jopa 2:ssa työhaastattelussa yhtenä päivänä työpäivän lisäksi. Aivan naurettavaa väittää toi on jotain "pomputtelua".
Pitää hakea paikkoja mihin on realistiset mahdollisuudet päästä. Eli mitkä tahansa työpaikat ei kelpaa. Helsingissä 34 000 työtöntä.
Vähät jostain hakemuksista!
Kyllä mäkin niitä voisin lähetellä.
Isompi ongelma on pakolliset työtoiminnat ym. askarteluryhmät vaikka olisi työkyvytön.
Missä te asutte jossa vain hakemusten lähettely riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni sama tilanne ja laskin että sairauspäiväraha olis monta kymppiä pienempi summa kuin minimi työttömyyspäiväraha. En aio sairauslomaa pyytää enkä hakea, jää laskut maksamatta. Ensi kuussa lääkäriaika, fyysinen sairaus.
Huomasitko, että sairauspäiväraha maksetaan myös lauantailta? Yksi maksupäivä viikossa enemmän tasaa sen, että päiväraha on pienempi.
Niinkö? Sitä en ole huomannut. Kiitos tiedosta! Ehkä sitten kuitenkin menee samaan kuin työmarkkinatuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää hakea paikkoja mihin on realistiset mahdollisuudet päästä. Eli mitkä tahansa työpaikat ei kelpaa. Helsingissä 34 000 työtöntä.
Eli EI voi hakea: palomies, poliisi, parturi, hammashoitaja, sairaanhoitaja, puheterapeutti, linja-autonkuljettaja, sähkömies, putkimies, fysiikan opettaja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli EI voi hakea: palomies, poliisi, parturi, hammashoitaja, sairaanhoitaja, puheterapeutti, linja-autonkuljettaja, sähkömies, putkimies, fysiikan opettaja jne.
Tällaisia paikkoja on, myyntityö etänä kotona 5 h päivä.
Siivoustyö 6 h viikko kahtena päivänä klo 15.00-18.00.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin tunnen monta syöpäsairasta ja kaikki jäivät heti pois töistä koska hoidot ovat raskaita.
Mutta eivät jääneet työttömäksi työnhakijoiksi sairaslomalle, vaan sairaseläkkeelle, kuten jo sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nimittelet minua laiskuriksi, Sanoinko edes olevani työhön?
Koska asenteesi paljastaa että olet. Kyllä niitä laiskoja ihmisiä jotka ovat töissäkin, kommenttisi on täysin epäoleellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin tunnen monta syöpäsairasta ja kaikki jäivät heti pois töistä koska hoidot ovat raskaita.
Mutta eivät jääneet työttömäksi työnhakijoiksi sairaslomalle, vaan sairaseläkkeelle, kuten jo sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Koska asenteesi paljastaa että olet. Kyllä niitä laiskoja ihmisiä jotka ovat töissäkin, kommenttisi on täysin epäoleellinen.
Työttömiä on kaikki valtion ja kaupungin työpaikat täynnä.
Vakituinen, muistathan, että lakisääteinen kahvitauko on 10 mimuuttia, ei tunti mitä hoitajat piti sairaalassa. Työttömät myös ihmettelevät vakituisten isoa saikkumäärää. Itse merkitsin niitä ylös, koska palkka heille tulee verorahoista.
Vierailija kirjoitti:
Lomaa mistä?
Olisko niin että ei ole työhakuvelvoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Koska sairaana oleva henkilö ei voi sairauden takia tehdä työtään, mutta sairaana oleva työtön pystyy sanomaan puhelimeen "kyllä otan työn vastaan". Olet niin patalaiska että näytä ymmärtävän edes mikä on sairasloman tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sairaseläkkeelle jäädä noin vain, he olivat ensin sairaslomalla.
Asenteeni? Miksi en saisi puolustaa työttömiä? Itsekin jouduin työttömäksi juuri sairauden takia. Nyt olen kuntoutunut että voin käydä töissä.
Mutta miksi työttömän pitäisi sairaana olla työmarkkinoiden käytössä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakituinen, muistathan, että lakisääteinen kahvitauko on 10 mimuuttia, ei tunti mitä hoitajat piti sairaalassa. Työttömät myös ihmettelevät vakituisten isoa saikkumäärää. Itse merkitsin niitä ylös, koska palkka heille tulee verorahoista.
Etunimi, sukunimi, sairaslomalla.
Olen nyt kaupungin yksikössä ja 1 työntekijä jo 4 kertaa saikulla 5 kuukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etunimi, sukunimi, sairaslomalla.
Olen nyt kaupungin yksikössä ja 1 työntekijä jo 4 kertaa saikulla 5 kuukauden aikana.
Vakituiset on saikulla ja vetää täyttä palkkaa verorahoista. Puoliso sanoi, että heillä yksityisellä tulisi potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sairaana oleva henkilö ei voi sairauden takia tehdä työtään, mutta sairaana oleva työtön pystyy sanomaan puhelimeen "kyllä otan työn vastaan". Olet niin patalaiska että näytä ymmärtävän edes mikä on sairasloman tarkoitus.
Työtön voi olla ihan samalla tavalla sairas / työkyvytön kuin työssäkäyväkin.
Luuletko ettei työttömät sairastu ikinä?
Tämä on vain sun mielipide, ei mikään laki.