Voiko työtön saada sairauslomaa
Olen masentunut ja työtön. Voinko saada sairauslomaa ja paljon sitä voi saada? En viitsi mennä lääkäriin jos se kirjoittaa tyyliin viikon. Jos saisi esim 3 kuukautta voisi jo koittaa keskittyä voinnin kohentamiseen.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto sua vaivaa?
Ei mikään, koska en ole todistetusti hullu niin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran työssäoleva voi jäädä sairaslomalle niin miksi työtön ei vaikka olisi sama sairaus?[quote/]
Kuinka monta kertaa tämä asia täytyy sinulle vajakille selittää? Sairasloma on sitä varten että työtätekevä ei pysty tekemään työtehtäväänsä sairauden takia. Sellainen sairaus ei estä tekemästä sitä tehtävää mikä työttömältä työnhakijalta vaaditaan.
Vain itsekeskeinen loinen ajattelee että sairasloman tarkoitus on jokin muu kuin se, että sillä estetään työntekijän rankaisu sairastumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan työtön tai työssäolija vastaa puhelimeen kesken sädehoidon, oksentamisen tai sytostaattihoidon.
Eikä sellaista työttömältä työnhakijalta myöskään vaadita. Joten miksi taas valehtelet?
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto sua vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran työssäoleva voi jäädä sairaslomalle niin miksi työtön ei vaikka olisi sama sairaus?
Kuinka monta kertaa tämä asia täytyy sinulle vajakille selittää? Sairasloma on sitä varten että työtätekevä ei pysty tekemään työtehtäväänsä sairauden takia. Sellainen sairaus ei estä tekemästä sitä tehtävää mikä työttömältä työnhakijalta vaaditaan.
Vain itsekeskeinen loinen ajattelee että sairasloman tarkoitus on jokin muu kuin se, että sillä estetään työntekijän rankaisu sairastumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan työtön tai työssäolija vastaa puhelimeen kesken sädehoidon, oksentamisen tai sytostaattihoidon.
Eikä sellaista työttömältä työnhakijalta myöskään vaadita. Joten miksi taas valehtelet?
Työttömiä on varmaan siksi kaikki työpaikat täynnä, koska Suomessa on tämä sakko systeemi eli kun työtön on ollut tietyn aikaa työttömänä niin valtio sakottaa kaupunkia eli kaupunki maksaa puolet työmarkkinatuesta niin kauan, että työtön on aktivoitu esim. työkokeiluun. Työttömälle tulee karenssi, jos ei suostu.
Lahti maksoi sakkomaksuja työttömistä 20 miljoonaa vuonna 2021.
Itse olin kyllä pettynut, kun olin valtion virastossa palkkatuella ja sielläkin oli työkokeilija. Luulin, että vain kaupungin yksiköissä on.
Työttömällä ei ole rahaa parturiin. Joko puoliso tai tytär leikkaa hiusteni latvat. Ehkä täytyy tänä viikonloppuna pitää sellainen letti ja nuttura harjoittelu viikonloppu, että jos hyllyttää tavaroita kaupoissa tai laittaa kirjoja hyllyyn kirjastossa niin on sitten vaikka hieno ranskalainen letti päässä, kun nimittäin on noita asiakkaitakin noissa paikoissa niin näyttäisi ok:lta.
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä ei ole rahaa parturiin. Joko puoliso tai tytär leikkaa hiusteni latvat. Ehkä täytyy tänä viikonloppuna pitää sellainen letti ja nuttura harjoittelu viikonloppu, että jos hyllyttää tavaroita kaupoissa tai laittaa kirjoja hyllyyn kirjastossa niin on sitten vaikka hieno ranskalainen letti päässä, kun nimittäin on noita asiakkaitakin noissa paikoissa niin näyttäisi ok:lta.
Eläkeläiset puhuvat: miksi nuo nykyajan työssäkäyvät ei enää käy parturissa 😂
Vierailija kirjoitti:
Valehtelua on esim.:
1) Se että väität minun väittäneen sellaista, mitä en selvästikään ole väittänyt.
2) Täysin epäuskottavat tekosyyt
3) Työttömyyden kuvaaminen joksikin pomputteluksi, vaikka oikeasti käytännössä ei tarvitse tehdä hädin tuskin mitään.
Mihin ihmiseen työtävieroksuja tarvitsee 2 viikkoa sairaslomaa, kun ei käytä kuussa edes kokonaisen työpäivän ajan työnhakuun?
Vierailija kirjoitti:
Selvästikään et ole ollut työtön tai vakavasti sairas.
Olen ollut työttömänä. Ihan sen pohjaltakin tiedän, että tekosyynne on naurettavaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
vakavasti sairas.
Vakavasti sairas on työeläkkeellä, eikä työttömänä työnhakijana.
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestä sairaus on epäuskottava tekosyy?
1) Se että väität minun väittäneen sellaista, mitä en selvästikään ole väittänyt.
Et taaskaan pystynyt kommentoimaan rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto sua vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran työssäoleva voi jäädä sairaslomalle niin miksi työtön ei vaikka olisi sama sairaus?[quote/]
Vierailija kirjoitti:
Selvästi et ole ollut ikinä työtön.
Miksi ihmeessä haukut minua hulluksi, vajakiksi ja loiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Kun olin työmarkkinatuella kirjastossa töissä niin ostin kirpputorilta 6 euron villatakin. Täytyy vaan toivoa ettei tuossa villatakissa ole luteita, ne nimittäin leviävät kerrostalossa asunnosta toiseen ja on sekä omistus että vuokra-asuntoja. Ja toivottavasti ei ole turkiskuoriaisiakaan nimittäin ettei ole yläkerran lääkäri rouvan silkkityynyliinat reikiä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Jassoo taas aloitus työttömyydestä ,vaalit tulossa 😁
Orpon Petteri taas krapulapäissään tehtailee aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitähän olen valehdellut?
Useita poimintoja mistä olen saanut sinut kiinni epärehellisyydestäsi, löytyy edellisistä viesteistäni. Käyppä lukemassa uudelleen. Ja kehtaat väittää että et ole laiska.
Nykyään on hankalaa, kun kerrostaloissa on sijoitusasuntoja ja jos 1 käy kirpputorilla ja vaatteessa on luteita niin ne leviävät koko kerrostaloon. Itse ostan vallan kirpputorilta. Asun vuokralla ja voin muuttaa, jos tulee ötököitä. Minulla on verhotkin kirpputorilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitähän olen valehdellut?
Useita poimintoja mistä olen saanut sinut kiinni epärehellisyydestäsi, löytyy edellisistä viesteistäni. Käyppä lukemassa uudelleen. Ja kehtaat väittää että et ole laiska.
En käsitä yhtään. Olen laiska kun olin sairaslomalla? Olen laiska kun kuntouduin takaisin töihin? Olen laiska kun olen tehnyt 25v töitä?
Vääryydellä, valheella ja epärehellisyydellä valtaan päässyt. Korruptiolla hallitseva demari hallitus aiheuttaa ongelmia vähävaraisille joita valehtelee puheissa puolustavansa. Siksi vallan pitää ja täytyy vaihtua. Kun vähävaraiset eivät pääse lääkäriin niin estetään myös vähävaraisten pääsy palveluiden piiriin yksityisellä viemällä kela-korvauksia. Ajatelkaa tätä.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5679226#kommentit
Niin, vuonna 2019 tuli uudistus, että yhtiölaina ei ole enää lasku toimeentulotuessa. Porukkaa irtisanotaan.
Kerrostalossa naapurit on vastuussa toistensa yhtiölainoista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, vuonna 2019 tuli uudistus, että yhtiölaina ei ole enää lasku toimeentulotuessa. Porukkaa irtisanotaan.
Kerrostalossa naapurit on vastuussa toistensa yhtiölainoista.
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää. Vuokralaiset vaihtavat asuntoa, heillä ei ole yhtiölainaa.
Vierailija kirjoitti:
No, haenkin joka kuukausi 4 työpaikkaa ja cv on 2 sivua.
Eli maksimissaan 4 tuntia / 1 kk. Ja tämä on jotain kohtuutonta pomputtelua? Nopealla copy&paste lähettelyllä pystyy hakemaan vähintään kerran 10 minuutissa ellei nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Montako työpaikkaa sulla on cv:ssä. Olen jo keski-ikäinen.
8, ja olen sieltä 2 kesätyöpaikkaa jättänyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on sitä, että olet työmarkkinoiden käytettävissä välittömästi, eli terve. Jos et ole niin olet sairas ja silloin kuuluu olla sairaslomalla.
No kyllähän sairaana oleva työtön on heti työmarkkinoiden käytettävissä, työt vaan alkaisivat sairaslomalla.
Olet väärässä. Työsuhde ei voi käynnistyä sairauslomalla. Työsuhde alkaa, kun on työkykyinen aloittamaan työtehtävänsä. Aloitus siis siirtyy.
Vierailija kirjoitti:
Työtönhän on muutenkin lomalla.
Ei ole, mutta ethän sinä vammaiseläkkeellä elävä asiasta ymmärrä mitään.
Työnhausta. Se käy ihan työstä. Tämä on sinunkin hyvä tietää, ei voi koskaan tietää, jos kohdallesi osuu.