Voiko työtön saada sairauslomaa
Olen masentunut ja työtön. Voinko saada sairauslomaa ja paljon sitä voi saada? En viitsi mennä lääkäriin jos se kirjoittaa tyyliin viikon. Jos saisi esim 3 kuukautta voisi jo koittaa keskittyä voinnin kohentamiseen.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, haenkin joka kuukausi 4 työpaikkaa ja cv on 2 sivua.
Eli maksimissaan 4 tuntia / 1 kk. Ja tämä on jotain kohtuutonta pomputtelua? Nopealla copy&paste lähettelyllä pystyy hakemaan vähintään kerran 10 minuutissa ellei nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Montako työpaikkaa sulla on cv:ssä. Olen jo keski-ikäinen.
8, ja olen sieltä 2 kesätyöpaikkaa jättänyt pois.
Palkkatukityö on 8 h päivää 5 päivää viikko. Työkokeilu oli 4 päivää viikko 6 h päivä.
Tiesitkö muuten, että sairaalan työkokeilussa myös työtön saa tunnukset Lifecareen ja hoitaa samoja asioita kuin osastonsihteeri. Ja olin 6 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maksimissaan 4 tuntia / 1 kk. Ja tämä on jotain kohtuutonta pomputtelua? Nopealla copy&paste lähettelyllä pystyy hakemaan vähintään kerran 10 minuutissa ellei nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukityö on 8 h päivää 5 päivää viikko. Työkokeilu oli 4 päivää viikko 6 h päivä.
Tiesitkö muuten, että sairaalan työkokeilussa myös työtön saa tunnukset Lifecareen ja hoitaa samoja asioita kuin osastonsihteeri. Ja olin 6 kuukautta.
Työtön näkee sen potilaan terveystiedot kenen asioita hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli tuleeko siitä vaan rahallisia ongelmia?
Jos saat sairaslomaa, saat kelasta sairaspäivärahaa. Usein lääkärit toimittaa paperit kelaan halutessasi. Toki omavastuupäivät on, en muista montako.
Sit muistat ilmoittaa liittoon/te-keskukseen työtön/sairas asianmukaisesti.
Masennusta on monenlaista. Oma erittäin vaikea masennukseni (2krt) vain paheni aika piankin. En ikinä olis selvinnyt ilman hoitoa.
Tsemppiä🤔
Vierailija kirjoitti:
Lomaa mistä?
Tajuatko, pölvästi, että työnhaku on nykyään täyttä työtä. Ja jatkuva hylkääminen murtaa vahvankin psyyken. Sairauslomalla saisi olla edes rauhassa te-toimiston ns. aktivoinnilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos todella etsii työtä? Meitäkin on. Silloin ei copy paste ihan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin purskahtaa nauruun, kun 1 nainen sanoi, että heidän työpaikalle ei voi ottaa työttömiä, kun heillä on salaista tietoa.
En voi muuta sanoa, kuin että nykyajan ihmisissä on paljon tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos todella etsii työtä? Meitäkin on. Silloin ei copy paste ihan riitä.
Lisäksi monella on omat nettisivut mihin täytetään lomakkeeseen tietoja eikä niin, että lähetetään hakemus sähköpostilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin purskahtaa nauruun, kun 1 nainen sanoi, että heidän työpaikalle ei voi ottaa työttömiä, kun heillä on salaista tietoa.
En voi muuta sanoa, kuin että nykyajan ihmisissä on paljon tyhmiä.
Onneksi nuo ei lue vauvaa. He repisivät pelihousunsa, jos tietäisivät että työttömät näkevät sairaalassa toisten terveystietoja ja työttömiä on myös sosiaalitoimistoissa ja muissa paikoissa näkemässä salaisia tietoja.
Juu, osa elää täysin omissa maailmoissaan ja kuvitelmissaan ja luulevat, että työttömät on joko kotona tai pajalla.
No, ehkä sairaalan toimistoa/kansliaa osastolla voi sanoa pajaksi. Ja on ihan sininen hoitajan asu paja työasuna.
Vierailija kirjoitti:
Juu, osa elää täysin omissa maailmoissaan ja kuvitelmissaan ja luulevat, että työttömät on joko kotona tai pajalla.
No, ehkä sairaalan toimistoa/kansliaa osastolla voi sanoa pajaksi. Ja on ihan sininen hoitajan asu paja työasuna.
Työttömänä tuntui, että sain vihaisia katseita omaisilta, kun en tullut ketään hoitamaan ja sininen asu päällä. Työtön ei saa koskea potilaisiin. Ei ole edes hoitajan tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä tuntui, että sain vihaisia katseita omaisilta, kun en tullut ketään hoitamaan ja sininen asu päällä. Työtön ei saa koskea potilaisiin. Ei ole edes hoitajan tutkintoa.
Työnantaja ei saa kertoa asiakkaille kuka on työtön ja kuka vakituinen, työnantaja on vaitiolovelvollinen.
Yhteen työpaikkaan asiakas oli lähettänyt kirjeen, että asiakasmaksut ovat nousseet ja että on palkattu liikaa porukkaa töihin. Johtaja ei vastannut asiakkaalle yhtään mitään, koska nuo uudet työntekijät olivat työttömiä ja osa työmarkkinatuella eli ihmiset ovat jotenkin todella tyhmiä nykypäivänä.
Kerrran minulle tultiin sanomaan jotain suojatyöpaikasta, meinasin sanoa, että viikon päästä päättyy ja olen taas kotona, mutta en sitten vastannut mitään.
Joku valitti, että hoitajat tarhassa vaihtuvat liian usein. No, palkkatuki on 6-12 kuukautta.
Kun olin palkkatuella ja työ päättyi niin minun käskettiin kirjoittaa sähköpostiini, että olen siirtynyt toisiin tehtäviin.
Niin, siirryin työttömäksi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Irse muistan, kun jouduin työttömäksi ja ansiosidonnaiselle. Silloin sairauslomalla oli isompi päiväraha kuin työttömyyspäiväraha. Lisäksi ansiosidonnaisjakso katkesi sairauden ajaksi ja jatkui vasta sen jälkeen. Oli ainakin minulle taloudellista etuakin.
Ansiosidonnainen on n.80% palkasta. Kelalta saatava sairauspäiväraha on n.60% palkasta. Ei missään nimessä kannata jäädä sairauslomalle, jos siltä voi välttyä, tulot tippuu huomattavasti. Jouduin itse hakemaan vielä toimeentulotukea, kun ansiosidonnainen vaihtui Kelan sairauslomakorvauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaikka jo huomenna työttömänä työnhakijan ja takaan että samalla tavalla olet pakotettu hakemaan yhteiskunnalta tukea.
Niitä tukia ei ole pakko hakea. Ja oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin säästäminen?
Mietippä asia vielä uudemman kerran ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaala voisi kyllä ostaa työttömän puolesta kahvikimppaan kahvipaketin ettei työttömän tarvitse juoda tauoilla vettä, kun muut juo kahvia. Työmarkkinatuki on 570 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä. Ei ketään osta tuolla rahalla työpaikalle kahvipakettia. Ja hoitajat haluaa parempia merkkejä esim. Juhlamokka. Työpaikan kulttuuri on eri arvoistava ja paha mieli tulee, kun et saa palkkaa etkä edes kupillista kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaala voisi kyllä ostaa työttömän puolesta kahvikimppaan kahvipaketin ettei työttömän tarvitse juoda tauoilla vettä, kun muut juo kahvia. Työmarkkinatuki on 570 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä. Ei ketään osta tuolla rahalla työpaikalle kahvipakettia. Ja hoitajat haluaa parempia merkkejä esim. Juhlamokka. Työpaikan kulttuuri on eri arvoistava ja paha mieli tulee, kun et saa palkkaa etkä edes kupillista kahvia.
Niin, mutta kun pitää maksaa lääkärien palkat niin ei sitä nyt 6 euron kahvipakettia voi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtönhän on muutenkin lomalla.
Ei varmasti ole lomalla,on työnhaku rumbaa ja työttömyydestä johtuvaa rahattomuutta ja stressiä.lisäksi työtön työnhakija saa osaksensa perusteetonta halveksuntaa ja mustamaalausta ja muuta ilkeää.itse en ole työtön joten minulle on turha sanoa että mene töihin.
Stressi ei ole työtä. Ymmärrän hyvin, että työttömyys on stressaavaa, olin itsekin päälle vuoden työttömänä. Mutta ei sitä työnhakurumbaa silti voi työksi kutsua. Työn kaltaiseksi mahdollisesti, mutta stressaavuus ja byrokratiarumbs eivät riitä määrittämään sitä työksi.
Stressi tulee rahattomuudesta ,kukaan ei ole väittänytkään että työnhaku olisi työtä tai stressi vai onko ? Mulle on turha kirjoittaa että mene töihin ,sillä olen vakituisessa työsuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtönhän on muutenkin lomalla.
Ei varmasti ole lomalla,on työnhaku rumbaa ja työttömyydestä johtuvaa rahattomuutta ja stressiä.lisäksi työtön työnhakija saa osaksensa perusteetonta halveksuntaa ja mustamaalausta ja muuta ilkeää.itse en ole työtön joten minulle on turha sanoa että mene töihin.
Stressi ei ole työtä. Ymmärrän hyvin, että työttömyys on stressaavaa, olin itsekin päälle vuoden työttömänä. Mutta ei sitä työnhakurumbaa silti voi työksi kutsua. Työn kaltaiseksi mahdollisesti, mutta stressaavuus ja byrokratiarumbs eivät riitä määrittämään sitä työksi.
Stressi tulee rahattomuudesta ,kukaan ei ole väittänytkään että työnhaku olisi työtä tai stressi vai onko ? Mulle on turha kirjoittaa että mene töihin ,sillä olen vakituisessa työsuhteessa.
Kuulemma isoista sähkölaskuista on työssäkäyville tullut stressiä. Miten he ikinä pärjäisivät työttömänä.
Joku oli muuttanut evakkoon. Tyhmää jättää asunto kylmillee, se homehtuu. Ja jos tulee vesivahinko niin vakuutus ei korvaa.
Työtön työntekijä ei pysty sairaana tarjotua työtä otaa vastaan.Sihen tarvitaan lääkärin todistus ihan samoin kun työssä käyvillä.Tuskin työnantajat hyväksyy sanomaasi en tule töihin 1-2 viikkoon,ilman sairasloma todistus. Sama koskee työvoima toimisto.Tarjoavat työtä,et voi kieltäytyä sairaana jos ei ole läkäritodistus asiasta,otat työn vastaan.