Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et tee (lisää) lapsia?

Vierailija
27.01.2023 |

Syntyvyys on laskenut, miksi et ole kantanut kortta kekoon?

Miksi et tee (lisää) lapsia?

Vaihtoehdot

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut lapsia, tein kuitenkin muutaman, joiden hankkiminen vahvisti entisestään tunnetta ettei olisi pitänyt.

Vierailija
2/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta. Yksi enemmän kuin Matti Vanhasella, joka aikoinaan Rukan keväthangilla oli saanut kuolemattoman ajatuksen, että jokainen suomalainen nainen synnyttää sen kolme lasta. Itse laittoi alulle vain kaksi. Kiintiö täynnä mulla.

Vierailija
4/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt parhaani. Olen käynyt treffeillä aktiivisesti aina kun niille pääsen ja tutustunut naisiin parhaani mukaan. Jos saan aina pakit niin en voi auttaa lapsien tekemisessä.

En olisi ikinä arvannut, että pariutuminen voisi olla näin vaikeaa samalla kun naiset valittavat, että miehiä kiinnostaa vain irtoseksi ja muut kevyet suhteet. Kysymys kuuluu, että ketkä miehet? Miksi naisille kelpaa vain ne miehet, jotka eivät ole kiinnostuneet vakavasta suhteesta ja lapsista?

Vierailija
5/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa tai jaksamista. Lapsia on 2, olisin halunnut 3 mutta minulla on nyt miehen kanssa hoidettavana iäkkäät miehen vanhemmat (apua pari kertaa viikossa) ja omat iäkkäät vanhempani tarvitsevat ajoittain apua, nykyään jo melko usein. Jo nyt on ihan liikaa tekemistä. Eikä tosiaan sitten ole isovanhempien apua lastenhoidosta.

Vierailija
6/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on jo riittävästi ja lapsenteko ikäkin jo ohitettu.

Vierailija
7/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut miestä enkä lapsia. Eli ensisijainen syy etten halua lapsia, toissijainen myös se etten halua sitä kumppaniakaan enkä harrasta seksiä lainkaan, joten vaikea raskautua :D

Vierailija
8/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suuri vapaudentarve ja olematon hoivavietti. Ei kai tällaisen ihmisen kannata lapsia hankkia. Onneksi löysin puolison, joka ajattelee samoin. Sitä paitsi niiden aika meni ohi jo vuosikymmen sitten.

Vierailija
9/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt lapsista, en edes sukulaislapsista. Onneksi miehenikään ei niitä halunnut.

Vierailija
10/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi on, sitten tuli avioero lapsen isästä. En ala toisen miehen kanssa enää lapsia tekemään. En usko uusperhekuvioiden toimivuuteen, aion elää lapseni kanssa kahdestaan ainakin siihen asti että lapsi on täysi-ikäinen. 

Vierailija
11/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti ei ole varaa. Ei olla sieltä pienituloisimmasta päästä, mutta kaiken kun maksaa itse, niin kyllä se laittaa miettimään (toki saadaan se lapsilisä). Meillä on vain yksi lapsi eikä enempää tule.

Vierailija
12/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, mihin johtivat useat syyt:

-Kumppanin puute. En löytänyt tarpeeksi nuorena kumppania ja nyt ikää on jo sen verran, etten enää halua lapsia. En halua olla "vanha äiti". Lapset olisi pitänyt tehdä alle kolmekymppisenä.

-Lastenhoito kaatuu usein naisen vastuulle. Niinpä olisin suostunut lastentekoon vain, jos olisin voinut jäädä kotiäidiksi, toisin sanoen miehen olisi pitänyt mahdollistaa se. Koen että työssä käyminen ja lapsen kasvattaminen olisi yhdessä itselleni liian suuri haaste. Mitään päiväkotia en olisi nähnyt edes vaihtoehtona.

-Pelko siitä, etten olisi riittävän hyvä äiti ja lapselle tulisi ties mitä ongelmia.

-Pelko myös siitä, että lapsi kohtaisi vanhemmuudestani riippumattomia ongelmia, jotka johtaisivat hänen kannaltaan elämään, joka ei olisi elämisen arvoista.

-En halua menettää vartaloani, jonka eteen olen tehnyt todella paljon töitä. Enkä muutenkaan rupsahtaa, mikä usein vanhemmuuden myötä tapahtuu.

-Minulla on paljon muita suunnitelmia elämälleni, eikä lapsi olisi välttämättä istunut niihin.

13/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää lapsentekoiässä. Aikoinaan tein 2 lasta. Kolmatta miettiessäni laskin, että en pysty tarjoamaan kolmannellekin lapselle samanlaista elintasoa (esim jokaiselle lapselle oma huone) kuin pystyin tarjoamaan, kun lapsia oli vain kaksi. 

Vierailija
14/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt parhaani. Olen käynyt treffeillä aktiivisesti aina kun niille pääsen ja tutustunut naisiin parhaani mukaan. Jos saan aina pakit niin en voi auttaa lapsien tekemisessä.

En olisi ikinä arvannut, että pariutuminen voisi olla näin vaikeaa samalla kun naiset valittavat, että miehiä kiinnostaa vain irtoseksi ja muut kevyet suhteet. Kysymys kuuluu, että ketkä miehet? Miksi naisille kelpaa vain ne miehet, jotka eivät ole kiinnostuneet vakavasta suhteesta ja lapsista?

En tunne tai tiedä yhtäkään naista, joka valittaisi tuollaista (olen 30v nainen). En ole koskaan livenä törmännyt ihmiseen, jolla olisi tuollainen ongelma miesten kanssa. 

Ehkä sinulla on jonkinlainen kohtaanto-ongelma? Voi olla, että niillä tuntemillasi naisillakin?

Vierailija
15/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea raskaus ja vauva-aika. Yhteen jää.

Vierailija
16/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei kiinnosta osallistua arkeen millään tavalla. Istuu vaan pelaamassa kuulokkeet päässään samalla kun minä hoidan yksin kodin, lapset, lemmikit ja laskut.

Vierailija
17/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on riittävästi.

Toiseksi, ilmeni, että meillä on harvinaisia geenivirheitä useampia.

Lapsillamme on todettu jo kahta sairautta/ongelmaa ja osalla on kolmannelle altistava geeni(ei vielä onneksi puhjennut).

Nyt jo lastentekoikäkin alkaa olla ohi.

Vierailija
18/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikka ei välttämättä kestä enää.  Olisi liian riskialtista itselle ja lapselle.

Vierailija
19/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halunnut lapsia, tein kuitenkin muutaman, joiden hankkiminen vahvisti entisestään tunnetta ettei olisi pitänyt.

Ihanan rehellistä puhetta, kerrankin.

Vierailija
20/53 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti miehet eivät kanna vastuuta vanhemmuudesta. Paljon lupauksia, vähän tekoja.