Miksi et tee (lisää) lapsia?
Syntyvyys on laskenut, miksi et ole kantanut kortta kekoon?
Kommentit (53)
Kuten äänestystulos hyvin korreloi todellisuuden kanssa eli rahan puute.
Palkkani ei ole mikään perusduunarin palkka muttei myöskään ylisuurikaan.
Palkalla tekee tiukkaa pärjätä omillaan. En tuhlaa, ei ole lainoja/velkoja tai pikavippejä eikä ulosotossa mitään. Pakolliset menot ovat yksinkertaisesti liikaa. Suomi on kallis maa ja palkat laahaavat pahasti perässä ja noin kaksin tai jopa kolminkertainen palkankorotus korjaisi asian.
Toinen ratkaisu olisi verojen polkeminen alaspäin kaksin tai kolminkertaisesti.
Tämä suomen kansa tulee kuolemaan sukupuuttoon oman mahdottomuuteensa takia koska eivät halua ratkaista selvää ongelmaa. Onneksi ei itseäni kosketa, koska olen jo silloin haudanlevossa.
Vastasin: Lapsia on jo riittävästi, mutta kyllä tässä 53 vuotiaana naisena luultavasti olisi jo jonkinlaisia hedelmällisyysongelmiakin.
Lasteni lapsihankintoihin minä en puutu. He ovat sitä mieltä, että heillä ei ole siinä asiassa vielä kiirettä, ja olen heidän kanssaan samaa mieltä. Itse sain esikoiseni 30 vuotiaana.
Ei vaan ole sopivaa kumppania löytynyt. Ja ihan annan mahdollisuuksia tavallisille miehille enkä tapaile hunsvotteja. Ei ole tullut vastaan sellaista, jonka kanssa klikkaa ja joka vielä haluaisi niitä lapsia.
Haluan mieluummin koiranpentuja...
Vitsi, vitsi. Kissoja! 😻
En ole enää lapsentekoiässä, moni kyllä kuvittelee että ehtisin vielä tehdä, en kyllä edes haluaisi, eikä ole varaa. Kumppani on, mutta hän on aina ollut lapsivastainen.
Lapsiluku on täynnä. Kaksi lasta on juuri sopiva määrä.
Liian vanha. Kolmekymppisenä syy oli rahan puute ja puoliso. Mulla on yksi lapsi.
Miehen vakava sairaus. Ei luultavasti jaksaisi valvoa öitä vauvan kanssa ja minä en usko jaksavani yksin kaikkea mitä lapsen hankkiminen vaatii. En halua lasta niin paljon että lähtisin etsimään tervettä miestä. Alun perin meidän piti hankkia lapsia mutta nyt ei pysty ja jos muutaman vuoden päästä pystyy niin ikää on jo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halunnut lapsia, tein kuitenkin muutaman, joiden hankkiminen vahvisti entisestään tunnetta ettei olisi pitänyt.
Muutaman!?!
Etkö vielä kahdenkaan jälkeen osannut lopettaa vaikka tunsit ettet halua lapsia?
Painostiko kumppani?Kerralla voi tulla enemmän kuin yksi.
Kolmoset heti ekassa raskaudessa?
Kumppani ei halua.
Samaa ongelmaa ollut ddellisissäkin parisuhteissa. En ole vielä ollut miehen kanssa joka lasta haluaisi.
Mielenterveysongelmieni vuoksi en kykenisi huolehtimaan lapsista.
Tässä on ehkä sellainen harha, että äänekkäimmät ovat äänessä.
Ne naiset, jotka haluavat perheen toki harmittelevat, kun tielle osuu vain hunsvontteja ja näin tulee kuva, että suurin osa miehistä on pelkkiä kukasta kukkaan hyppiviä panopettereitä.