Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että erityisesti ylipainoisia naisia kiusataan kuntosaleilla?

Vierailija
27.01.2023 |

Laitoin Google-hakuun hakusanoiksi "kuntosali" ja "kiusaaminen", niin aika paljon tuli vastaan kirjoituksia, joissa ihmiset kertoivat omista kiusaamiskokemuksistaan kuntosaleilla.

Kuulemma erityisesti ylipainoisille ihmisille, enimmäkseen kai naisille, saatetaan kuulemma vittuilla ihan avoimesti sekä henkilökunnan että muiden asiakkaiden toimesta jopa ihan päin naamaa. Kuulemma jopa 3-kymppiset naiset saattavat osallistua peruskoulutasoiseen hihittelyyn ja muuhun kiusaamiseen.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan totta.

Minulla on ylipainoa ja ensimmäisen kerran salilla käydessäni joku miespuolinen salikävijä jäi tuijottamaan niin pitkäksi aikaa ja ihmetteli ihan fysioterapeutin tekemää saliohjelmaa että se ensimmäinen kerta jäi viimeiseksi. En mennyt enää kuntosalille enkä todellakaan menekään sinne nöyryytettäväksi ellei avata jotakin erillistä pulskille ihmisille llevaa salia missä on bmi-raja.

Ni eihän tuommosille ääliöille kannata edes jutella vaan hätistää kovalla äänellä pois. Niillä ei ole aivoissa mitään muuta kuin päteminen, treenit ja panot.

Vierailija
42/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehaiset vähän kauniita tuijottajia ja olet muutenkin hyvällä tuulella. Uskon, että tunnelma muuttuu tuota pikaa. Ei tuijottajat välttämättä ilkeitä ole, ehkä hieman ajattelemattomia ja uteliaita. Sano, että pyrit samaan muotoon ja kuinkahan kauan arvioitte siihen menevän. Seuraavalla kerralla voitkin jo moikata iloisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos minä lähden kuntosalille sairaalloisen ylipainoisena joka olen sängyssä maannut viimeiset kymmenen vuotta niin alettaisiinko minua kiusaamaan. Minä masennuin raudoitetun jalan takia niin että lopetin liikunnan kokonaan. 

On kokemusta koulu kiusaamisesta itseäni kohtaan ja työpaikka kiusaamisesta jossa olen puolustanut monia kiusattuja ja ollut itku olkapäänä. 

Täytän 57v ja aivan taatusti ei pystyisi kukaan enää kiusaamaan ja niin vahva olen kaiken elämänkokemuksen takia. Kiinnostaisi lähteä kuntosalille katselemaan minkälaista meininkiä siellä olisi ja vaikka piristyisin. 

Mikä olisi hyvä paikka Tampereella lähteä sinne. 

En tiedä Tampereen tilannetta mutta älä noihin ketjupaikkoihin mene kuukausimaksulla, niissä käydään vain ottamassa kuvia itsestä liikutetaan itseä sen verran että vähän punaa tulee naamaan muttei hiki ettei meikki mene. Kannattaa siis googlata mitä sieltä löytyy, jos löytyy sellainen paikka missä oikeasti on rautaa eikä hydrauliikkaa, niin sinne siellä ei hajuvesi haise eikä katsota missä vaatteissa tullaan .

Minulla ei ole mitään kokemusta kuntosaleista niin voisikohan joku suositella sopivaa paikkaa Tampereelta missä voisi käydä ensin tutustumassa. Olen tosi kovapäinen läski niin ettei kiusaaminen satu ja osaan puolustautua ja puolustan muitakin tarpeen vaatiessa. Näkisin mielelläni kuinka alan nujertamaan kiusaajia. Siitähän saisin voimaa enemmän. 

Vierailija
44/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisillehan voisi avata oman kuntosalin ja laittaa halvemman salijäsenyyden, itse olisin ainakin motivoituneempi.

Vierailija
45/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaikea uskoa tällaista. Kyllä meidänkin salilla käy sellaisia nuorempia vähän pissiksen oloisia hihittelijöitä (luojan kiitos sellaisia olen tavannut vain muutaman) enkä ikinä ole nähnyt heidän tai kenenkään muunkaan kiusaavan tai edes kiinnittävän mitään huomiota ylipainoisiin treenaajiin. Kuten ei kehenkään muuhunkaan.

Ei siellä kukaan ketään toljottele, välillä vähän mielessään ihmettelee vaikkapa jonkun pukeutumista (meidän salilla käy tyyppi hiihtolasit päässä, se on aika huvittavan näköistä, mutta ei sille kukaan ole naureskellut).

Selän takana hihittelyt taitaa olla vähän sen oman pään sisällä.

Vierailija
46/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan uskaltanut käydä salilla, mutta uskon että siellä kiusataan, koska mulle on huudeltu ihan kun käyn kävelylenkillä. Ja yksi teinityttö tuli ihan päin naamaa sanomaan läskiksi ja olen kuitenkin vanhempi nainen, eikö enää edes kunnioiteta iäkkäämpiä?

Kyllä tosiaan joskus ihmetyttää mikä ihmisiä vaivaa? Kyllä minä ihan tiedän olevani liian lihava, ei sitä tarvitse tulla sanomaan ja sen takia yritänkin liikkua. Minkä takia hoikat ovat sitä mieltä ettei meitä ylipainoisia saisi näkyä missään?

Vierailija
47/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan totta.

Minulla on ylipainoa ja ensimmäisen kerran salilla käydessäni joku miespuolinen salikävijä jäi tuijottamaan niin pitkäksi aikaa ja ihmetteli ihan fysioterapeutin tekemää saliohjelmaa että se ensimmäinen kerta jäi viimeiseksi. En mennyt enää kuntosalille enkä todellakaan menekään sinne nöyryytettäväksi ellei avata jotakin erillistä pulskille ihmisille llevaa salia missä on bmi-raja.

Kuulostaa enemmän siltä, että se mies yritti iskeä sua, mikä tosin on ongelma myös. Kaikenlaiset pervopetterit käy tuijottamassa naisia saleilla ja neuvomassa.

Vierailija
48/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan totta.

Ni eihän tuommosille ääliöille kannata edes jutella vaan hätistää kovalla äänellä pois. Niillä ei ole aivoissa mitään muuta kuin päteminen, treenit ja panot.

Tämän takia jätänkin sinut fyyioterapeutin ohjelmineen hankkimaan itsellesi tulosten sijasta sen välilevyntyrän.

Sen jälkeen häivyt ikuisiksi ajoiksi, eikä minun tarvitse enää miettiä, mitä kirjoitat nettiin, jos naamastani sattuu näkymään läpi selkärankasi avunhuuto.

T Valmentaja.

Vierailija
49/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos minä lähden kuntosalille sairaalloisen ylipainoisena joka olen sängyssä maannut viimeiset kymmenen vuotta niin alettaisiinko minua kiusaamaan. Minä masennuin raudoitetun jalan takia niin että lopetin liikunnan kokonaan. 

On kokemusta koulu kiusaamisesta itseäni kohtaan ja työpaikka kiusaamisesta jossa olen puolustanut monia kiusattuja ja ollut itku olkapäänä. 

Täytän 57v ja aivan taatusti ei pystyisi kukaan enää kiusaamaan ja niin vahva olen kaiken elämänkokemuksen takia. Kiinnostaisi lähteä kuntosalille katselemaan minkälaista meininkiä siellä olisi ja vaikka piristyisin. 

En tiedä Tampereen tilannetta mutta älä noihin ketjupaikkoihin mene kuukausimaksulla, niissä käydään vain ottamassa kuvia itsestä liikutetaan itseä sen verran että vähän punaa tulee naamaan muttei hiki ettei meikki mene. Kannattaa siis googlata mitä sieltä löytyy, jos löytyy sellainen paikka missä oikeasti on rautaa eikä hydrauliikkaa, niin sinne siellä ei hajuvesi haise eikä katsota missä vaatteissa tullaan .

Minulla ei ole mitään kokemusta kuntosaleista niin voisikohan joku suositella sopivaa paikkaa Tampereelta missä voisi käydä ensin tutustumassa. Olen tosi kovapäinen läski niin ettei kiusaaminen satu ja osaan puolustautua ja puolustan muitakin tarpeen vaatiessa. Näkisin mielelläni kuinka alan nujertamaan kiusaajia. Siitähän saisin voimaa enemmän. [/quote

Steelbody ? Taitaa olla Tampereen ensimmäinen kuntosali joten ei mikään pintaliitopaikka.

Vierailija
50/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukoille voisi olla omat salit. Eikö olekin hyvä ajatus, paitsi tietysti hoikan sanomana torpataan...

Vierailija
51/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuntosaleista, kun en ole uskaltanut mennä, mutta mulle on huudeltu ja haukuttu raitiovaunussa ja ravintolassa. Olen lähes viisikymppinen nainen.

Vierailija
52/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy katselemassa eri paikoissa ja pyydä esittely. Valitse paikka, jossa on siistiä, kunnolliset nykyaikaiset laitteet ja viihtyisä ympäristö. Minne nyt päädytkin niin pyydä, että sinulle tehdään kunnon treeniohjelma, jonka vähintäänkin suoritat joka kerta. Jos ei hinta hirvitä, ota alkuun personal trainer, pääset heti hyvään alkuun.

Vierailija
53/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut mitään ongelmaa. Pikkukaupungin sali, missä käy kaikki.

Vierailija
54/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt tuollaista Suomessa. Kyllä se on yleensä niin, että täällä pidetään tuppisuina huoli vain omista asioista.

Blörffi julkaisi kuvan miehestä, jolla oli hänen mielestään vääränlaiset sukat kuntosalille. Mies oli normaalipainoinen. Näköjään ihmisillä aina löytyy joku syy ilkeillä.

Ulkonäkökeskeiset ihmiset ovat usein hyvän näköisiä, mutta rasittavan luontoisia. Koska he miettivät sitä omaa ulkonäköään niin paljon, samalla he myös kyttäävät muiden pukeutumista ym. päästä varpaisiin. Mun mummo oli tuollainen. Hirvittävän tarkka omasta ulkonäöstään ja painostaan ja arvosteli sitten muita, jotka osaavat ottaa vähän rennommin. Tosin se hänen kurinalainen elämänsä myös näkyi hänestä. Hän oli niin uskomattoman hyvässä kunnossa edelleen kasikumppisenä, että eräällä lääkärikäynnillä lääkäri haki toisen lääkärin katsomaan tätä "ihme-naista". Varmasti olisi elänyt yli satavuotiaaksi, jos ei olisi saanut Alzheimerin tautia.

Vierailija
55/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisillehan voisi avata oman kuntosalin ja laittaa halvemman salijäsenyyden, itse olisin ainakin motivoituneempi.

Tai ehkä joku erillinen xxl-aloittelijoiden tunti vaikka kerran viikossa, niin olisi matalampi kynnys mennä kokeilemaan.

Vierailija
56/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulee katseltua ihmisiä, kun etsii inspiraatiota uusiin liikkeisiin tai tekniikoihin, mutta koitan olla tuijottamatta. En ole itsekään missään mallin mitoissa, enkä kanssatreenajien koosta ajattele mitään, eikä kyllä muutkaan ainakaan niillä saleilla, jossa olen käynyt. Vaparialueellakaan ei ketään tuijoteta, toki monet vähän vilkuilee jos joku tekee ilman varmistajia, ettei käy huonosti.

Vierailija
57/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut ikävää käytöstä parilta ohjaajalta tunnilla. Harrastan silti liikuntaa aktiivisesti ja suurin osa ihmisistä ovat olleet mukavia, vaikka lihava olenkin.

Joillekin toisen epävarmuuden näkeminen on suorastaan kiihottavaa...

Vierailija
58/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan ole kiusattu ikinä. BMI 32 ja olen vielä vanhakin, 55 vuotta.

Ei kai nyt aikuiset ihmiset tuollaiseen alennu.

Vierailija
59/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn naisten salilla ja siellä käy monenkokoista. Kiusaamista en ole havainnut.

60/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jutut ovat lihavien omassa päässä. Minä treenaan salilla pari kertaa viikossa enkö koskaan ole kiusannut tai edes avoimesti tuijottanut lihavia.