Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että erityisesti ylipainoisia naisia kiusataan kuntosaleilla?

Vierailija
27.01.2023 |

Laitoin Google-hakuun hakusanoiksi "kuntosali" ja "kiusaaminen", niin aika paljon tuli vastaan kirjoituksia, joissa ihmiset kertoivat omista kiusaamiskokemuksistaan kuntosaleilla.

Kuulemma erityisesti ylipainoisille ihmisille, enimmäkseen kai naisille, saatetaan kuulemma vittuilla ihan avoimesti sekä henkilökunnan että muiden asiakkaiden toimesta jopa ihan päin naamaa. Kuulemma jopa 3-kymppiset naiset saattavat osallistua peruskoulutasoiseen hihittelyyn ja muuhun kiusaamiseen.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa menisitte sellaiselle salille, joka ei ole pintaliitopissiksille tarkoitettu?

Ei mua ainakaan ole kiusattu, ei edes katsottu, ja tutut naamat, ja noni muukin moikkaa nykyisin.

Käyn pienellä yksityisellä salilla, sekä uimahallilla.

BMI 39

Ongelma on siinä, ettei pienillä paikkakunnilla ole valinnanvaraa. Minun asuinpaikkakunnallani oli kaupungin sali, jossa on enimmäkseen varttuneita miehiä nostamassa painoja.

Vierailija
22/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt tuollaista Suomessa. Kyllä se on yleensä niin, että täällä pidetään tuppisuina huoli vain omista asioista.

Blörffi julkaisi kuvan miehestä, jolla oli hänen mielestään vääränlaiset sukat kuntosalille. Mies oli normaalipainoinen. Näköjään ihmisillä aina löytyy joku syy ilkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niitä rääkätään niin, että jopa laihtuvat.

Vierailija
24/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn urheiluopiston kuntosalilla missä käy nuoria kilpaurheilijoita ja meitä lihavia, vanhempia ihmisiäkin. Koululaisia liikuntatunnilla ym. Koskaan ei ole kukaan nauranut tai sanonut mitään ilkeää.

Vierailija
25/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä naiset tietävät kuinka paljon miehiä kiusataan tai ei kiusata?

Kyllä niitä ylipainoisia miehiäkin kiusataan. Osassa Suomen uimahalleja ei päästetä edes uimaan kun he eivät löydä kokonsa vuoksi speedoja ja uimashortsit ovat kiellettyjä. Uimaliitto on nostanut asiaa esiin ja kommentoinut, että parempi on saada teinipoika, joka ujostelee vartaloaan tai sen reaktioita tai ylipainoinen mies puhtaissa uimashortseissa uimaan sinne halliin. Uimataito kun on ihan perusasia Suomessa, jossa on lukuisia järviä.

Käsittääkseni Espoossa ollaan järkeviä ja päästetään uimaan uimashortseissa kokoon ja näköön katsomatta.

Vierailija
26/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää. Asun ulkomailla ja täällä ollaan sivistyneitä. Lihavia tsempataan ja rohkaistaan kuntosalilla!

Lihava ei välttämättä kaipaa mitään erityishuomiota, ei edes näennäisen positiivista kannustusta. Lihavaan kuntoilijaan on suotavaa suhtautua ihan samoin kuin muihinkin, eli antaa tämän tehdä rauhassa omaa juttuaan ja keskittyä itse omaan treeniinsä.

Vierailija
27/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa jos näin on.. 

Vierailija
28/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti. Satuin kuulemaan ruokakaupassa kun työntekijä ilmeisesti elintarviketta koskeneen keskustelun päätteeksi toivotti nuorelle naisasiakkaalle ".. ja hyvää ruokahalua!" Naisasiakas vastasi "minä en yleensä syö ruokaa". Samassa rakennuksessa on joku kuntosali. Siellä varmaan syrjitään kaikkia ruuan syöjiä.

Vierailija
29/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveää. Asun ulkomailla ja täällä ollaan sivistyneitä. Lihavia tsempataan ja rohkaistaan kuntosalilla!

Lihava ei välttämättä kaipaa mitään erityishuomiota, ei edes näennäisen positiivista kannustusta. Lihavaan kuntoilijaan on suotavaa suhtautua ihan samoin kuin muihinkin, eli antaa tämän tehdä rauhassa omaa juttuaan ja keskittyä itse omaan treeniinsä.

Niilä saleilla joissa olen itse käynyt tämä on toteutunut. Kaikki keskittyy omaan treeniinsä. Nämä ei toki ole olleet mitään erityisen kaupallisia saleja, vaan pienempiä paikkoja. Voihan se olla että isoilla kaupallisilla saleilla pyörii luonnevikaisia naureskelemassa.

Vierailija
30/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kiusaa ja haukkuu toisia naisia mutta jotenkin se käännetään miesten syyksi ja vaaditaan miehiä kantamaan vastuu asioista mitä naiset itse tekee

Vierailija
31/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan huomannut että salilla hihiteltäisiin.

Yleensä läskeillä on huono itsetunto. Ne kuvittelee kuinka kaikki katsoo just niitä ja nauraa niille.

Todellisuudessa kukaan ei kiinnitä niihin mitään huomiota.

Vierailija
32/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan nähnyt lihavien kiusaamista niillä saleilla joissa olen käynyt. Ei ihmiset yleensä edes puhu toisilleen, ellei ole pakko. Joku asiaton tuijottelija on joskus tullut vastaan.

Vierailija
33/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella että on tuijottamista jne. Siis en ihmettele yhtään.

Vierailija
34/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa salilla kävijöistä, sekä miehistä että naisista, on kuitenkin ylipainoisia ja huonokuntoisia. Salilla voi treenata koneissa hyvin hitaassa tahdissa pieniä lihasryhmiä kerrallaan. Ei ole rankkaa. Monet käyvät salilla juttelemassa muiden kanssa. Osa treenaa tosissaan tietysti. Kuitenkin suurin osa on terveysliikkujia, jotka seurustelevat salilla. Ikäihmisten liikkumispaikka nro 1. Ja se on ihan fine se.

Vierailija
35/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa jos ylipainoiset lähtevät liikkeelle ja kuntoilemaan. Jos minä kuulen että salilla missä käyn joku haukkuu muita ihmisiä niin varmasti uskallan puuttua asiaan.

Vierailija
36/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sielä ollaan painoja nostelemassa ehkä hyviä pyllyjä salaa vilkuilemassa :D mutta ei ne lylleröt kyllä kiinnosta edes sen vertaa että vilkasisin. kai sekin on jollekkin kiusaamista

Jos trollaat niin trollaa edes kunnolla (nyt olet vain nolo.)

Vierailija
37/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos minä lähden kuntosalille sairaalloisen ylipainoisena joka olen sängyssä maannut viimeiset kymmenen vuotta niin alettaisiinko minua kiusaamaan. Minä masennuin raudoitetun jalan takia niin että lopetin liikunnan kokonaan. 

On kokemusta koulu kiusaamisesta itseäni kohtaan ja työpaikka kiusaamisesta jossa olen puolustanut monia kiusattuja ja ollut itku olkapäänä. 

Täytän 57v ja aivan taatusti ei pystyisi kukaan enää kiusaamaan ja niin vahva olen kaiken elämänkokemuksen takia. Kiinnostaisi lähteä kuntosalille katselemaan minkälaista meininkiä siellä olisi ja vaikka piristyisin. 

Mikä olisi hyvä paikka Tampereella lähteä sinne. 

Vierailija
38/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusata, olen huomannut että ylipainoiset ottaa kiusaamisena ihan sen että joku sattuu heihin päin katsomaan. Ja ottavat kiusaamisena myös sen jos ihmiset juttelee ja nauraa, mutta ovat niin itsekeskeisiä ettei ihmiset voi edes nauraa kuin juuri heille, kun eihän ihmisillä ole muutakaan syytä nauraa koskaan .

Vierailija
39/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt tuollaista Suomessa. Kyllä se on yleensä niin, että täällä pidetään tuppisuina huoli vain omista asioista.

Päinvastoin. Täällä kyräillään liiaksi toisten asioita. Mutta tuollaista kuntosaleilla kiusaamista en ole huomannut. Jotkut pulskat pukeutuvat salilla aika paljastavastikin, mutta silti saavat olla ihan rauhassa.

Vierailija
40/101 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos minä lähden kuntosalille sairaalloisen ylipainoisena joka olen sängyssä maannut viimeiset kymmenen vuotta niin alettaisiinko minua kiusaamaan. Minä masennuin raudoitetun jalan takia niin että lopetin liikunnan kokonaan. 

On kokemusta koulu kiusaamisesta itseäni kohtaan ja työpaikka kiusaamisesta jossa olen puolustanut monia kiusattuja ja ollut itku olkapäänä. 

Täytän 57v ja aivan taatusti ei pystyisi kukaan enää kiusaamaan ja niin vahva olen kaiken elämänkokemuksen takia. Kiinnostaisi lähteä kuntosalille katselemaan minkälaista meininkiä siellä olisi ja vaikka piristyisin. 

Mikä olisi hyvä paikka Tampereella lähteä sinne. 

En tiedä Tampereen tilannetta mutta älä noihin ketjupaikkoihin mene kuukausimaksulla, niissä käydään vain ottamassa kuvia itsestä liikutetaan itseä sen verran että vähän punaa tulee naamaan muttei hiki ettei meikki mene. Kannattaa siis googlata mitä sieltä löytyy, jos löytyy sellainen paikka missä oikeasti on rautaa eikä hydrauliikkaa, niin sinne siellä ei hajuvesi haise eikä katsota missä vaatteissa tullaan .