Törkeä tilanne äsken Tampereen rautatieasemalla
Olin odottamassa bussia kun vastapäätä tietä hotellin kohdalla bisnesmies kaiveli lompakkoaan. Paikalle juoksi päihteissä oleva mies ja nappasi lompakon tän bisnesmiehen kädestä!
Bisnesmies huusi "veitkö mun lompakon, veitkö mun lompakon?!" Ja varas sai etumatkaa muutaman metrin. Sitten tää bisnesmies lähti juoksee sen perään mutta en usko että sai kiinni enään, en nähnyt.
Tiedän et Helsingissä vois olla tollasta mut oli kyl outoa et Tampereella keskellä päivää ja kymmeniä ihmisiä seuraamassa tätä tilannetta.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Erikoista kun tammmpereelle sentää on suomen ainoa poliisi koulu🤔
Mitä poliisikoulu tähän kuuluu?
Selitä?
Ei Tampereen kaupumki itde rekrytoi eikä maksa poliiseille palkkaa.
Eikä VR.
Poliisit ovat valtion palkkalistoilla. Ja ylemmät tahot valtion hallinnossa päättävät sen, miten paljon poliseeja ja heidän esimiehiään ja poliisijohtajia, kullekin seudulle hankitasn
ja palkataan.
Reissasin joskus enemmänkin ja oli selvää että lompakkoa ei oteta esiin ihmisten lähellä . Usein minulla oli vaatteiden sisällä ihoa vasten passikin ettei tarvinnut sitä kassissa säilyttää . Junassa jos nukkuu niin lompakonkin voi laittaa esim rintaliiveihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kyseli että "veitkö mun lompakon"? Kai tuo nyt sen itse näkee jos kädestä lähtee. Mutta joo, ei kannata levitellä lompakkoa tai puhelinta julkisilla paikoilla liikaa, tai voi olla että ne lähtee kävelemään.
Oli varmaan niin järkyttynyt että mitä just tapahtu. Shokki.
Bisnesmies? Kävitkö kysymässä mitä pusineksia tekee, vai mistä tiedät? Vai oliko kyseessä vain hyvin pukeutunut mies? Saattoi olla ihan perusmatti menossa vaikkapa juhlatilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere oli ennen ihana ja rauhallinen kaupunki. Kymmenessä vuodessa muuttunut todella paljon.
Ainoa iso ero varmaan, että huumeita saat helposti kävelemällä vaan rautatieasemalla ja tullintorilla, mutta käyttäjät ja myyjät ovat suomalaisia eikä maahanmuutto näy rautatieasememilla. Isoja lössejä pöihdeongelmaisia , mutta eivät ole tummaihoisia.Jep, huumeita on vapaasti saatavilla ja voi käyttää julkisilla paikoilla, sossu betalar. Yliannostukseen kuolee nuoria kuulemma harva se viikko. Ikäviä myös nämä lieveilmiöt kuten varastaminen.
Huumeita on saatavana joka paikassa, mutta jostain syytä nämä ongelmat keskittyvät Tampereelle. Kyse on jostain laajemmasta ongelmasta kuin päihteistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kyseli että "veitkö mun lompakon"? Kai tuo nyt sen itse näkee jos kädestä lähtee. Mutta joo, ei kannata levitellä lompakkoa tai puhelinta julkisilla paikoilla liikaa, tai voi olla että ne lähtee kävelemään.
Puhelin on ikävämpi. Lompakossa ei juuri kellään ei ole muuta kuin kortit mutta ne voi kuolettaa heti. Hankalaa tietysti sekin.
No ehkä se huuteli herättääkseen muiden huomion. Ja toisaalta saattoi olla epäuskoinen että tosiaanko se vietiin kädestä.
Luultavasti sporttinen bisnessmies juoksi tuon henkilaitaisen nistin kiinni ja otti lompsansa takaisin korvauksien kera.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavan äidiltä vietiin laukku Turussa 40 vuotta sitten.
Tuo huusi, että ottakaa varas kiinni. Kukaan ei ottanut.
Kukaan ei ole syyllinen ennen oikeuden päätöstä.
Sen sijaat et kerrot siitä täällä, kannattais ilmottaa poliiseille.
Tampere on köppäänen pitäjä jossa asuu flataasta sakkia,
kertakaikkisen onhoonen asuinpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Osittain bisnesmiehen oma syy
Ei kannata ottaa esiin ja kaivella lompakkoaan, julkisilla paikoilla.
Ei milloinkaan.
Suurilla julkisilla paikoilla, kuten juuri ssrmilla, pörrää koko ajan monenlaista sskkia.
Humalaisia, tasku-ja muita varkaita, niitä piripäitä eli eri tasojen nistejä.
Lompakko, puhelin, laukku ja mikä muu tahansa matkustan esine tempsidtasn varasetasn heti, jos srn käytyäjän huomio hetkikdikään herpantuu omasta lähiympäristöstään.
Tälläistä tapahtuu myös pitkän matkojen junissa.
Jos yksin matkustava lähtee ravintolsvaunuun kahville tai syömään, hän sieltä tullesaan voi huomata, että sekä takki hattu/huivi/ päähine, hanskat, että matkatavarat on varastettu.
Hassua, tuli mieleen tästä mielentilatutkimuksen kysymys. "Henkilö jättää lompakon eteesi ja poistuu paikalta" kysymys "henkilön poistuttua, sinä otat tuon lompakon, onko se henkilön oma syy, vai sinun syysi? Oikea vastaus on tietenkin, että olet syyllinen, ei tuo henkilö mutta moni varmasti vastaa että se on tuon henkilön syy, ei itsen.
Huumeet tekee todella pahaa jälkeä.
Olisiko aika keskittyä ylempään portaaseen pikkunilkkien sijaan.
Eikö löydy uskallusta, ovatko liian suuret varpaat kyseessä?
Missä on se Suomen selkäranka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere oli ennen ihana ja rauhallinen kaupunki. Kymmenessä vuodessa muuttunut todella paljon.
Ainoa iso ero varmaan, että huumeita saat helposti kävelemällä vaan rautatieasemalla ja tullintorilla, mutta käyttäjät ja myyjät ovat suomalaisia eikä maahanmuutto näy rautatieasememilla. Isoja lössejä pöihdeongelmaisia , mutta eivät ole tummaihoisia.Jep, huumeita on vapaasti saatavilla ja voi käyttää julkisilla paikoilla, sossu betalar. Yliannostukseen kuolee nuoria kuulemma harva se viikko. Ikäviä myös nämä lieveilmiöt kuten varastaminen.
Huumeita on saatavana joka paikassa, mutta jostain syytä nämä ongelmat keskittyvät Tampereelle. Kyse on jostain laajemmasta ongelmasta kuin päihteistä.
Tampereella jonotusajat psykiatriselle sairaanhoitajalle kaksi vuotta. En nyt sano, että varmasti liittyvät toisiinsa, mutta kaksi vuotta? Sairaanhoitajalle? Ei tuosta tule seuraamaan mitään positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista kun tammmpereelle sentää on suomen ainoa poliisi koulu🤔
Mitä poliisikoulu tähän kuuluu?
Selitä?
Ei Tampereen kaupumki itde rekrytoi eikä maksa poliiseille palkkaa.
Eikä VR.
Poliisit ovat valtion palkkalistoilla. Ja ylemmät tahot valtion hallinnossa päättävät sen, miten paljon poliseeja ja heidän esimiehiään ja poliisijohtajia, kullekin seudulle hankitasn
ja palkataan.
Siten että poliisi opiskelijalla on enemmän lain tuntemusta ja taitoa toimia kuin tavan kansalaisella. Hän voi tehdä siviilipidätyksen.
Vierailija kirjoitti:
Huumeet tekee todella pahaa jälkeä.
Olisiko aika keskittyä ylempään portaaseen pikkunilkkien sijaan.
Eikö löydy uskallusta, ovatko liian suuret varpaat kyseessä?
Missä on se Suomen selkäranka?
Ei tarvii puuttua kun on ne käyttöhuoneet.
Vierailija kirjoitti:
Reissasin joskus enemmänkin ja oli selvää että lompakkoa ei oteta esiin ihmisten lähellä . Usein minulla oli vaatteiden sisällä ihoa vasten passikin ettei tarvinnut sitä kassissa säilyttää . Junassa jos nukkuu niin lompakonkin voi laittaa esim rintaliiveihin.
Sitten on eri pari tissit.
Psy polikin tarjoaa narkomaaneille ilmaiset huumeet, mikä ei suinkaan vähennä oheiskäyttöä.
Kannattaa miettiä järjelläkin miten mielisairas järjestelmä nykyinen thl nykyisellään on.
Semmosta. Ja täällä aina sanotaan että Helsinki on muka pahin paikka.