Törkeä tilanne äsken Tampereen rautatieasemalla
Olin odottamassa bussia kun vastapäätä tietä hotellin kohdalla bisnesmies kaiveli lompakkoaan. Paikalle juoksi päihteissä oleva mies ja nappasi lompakon tän bisnesmiehen kädestä!
Bisnesmies huusi "veitkö mun lompakon, veitkö mun lompakon?!" Ja varas sai etumatkaa muutaman metrin. Sitten tää bisnesmies lähti juoksee sen perään mutta en usko että sai kiinni enään, en nähnyt.
Tiedän et Helsingissä vois olla tollasta mut oli kyl outoa et Tampereella keskellä päivää ja kymmeniä ihmisiä seuraamassa tätä tilannetta.
Kommentit (73)
Tampereella on nipoja eli nistejä eli sekiksiä ihan helkkaristi. Ja loput on kommareita, eli en muuta sinne ikuna.
Turkulainen
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan auttanut ap:n tapauksessa?
Kukaan ei koskaan auta.
Tuollasisesta näpistyksestä ei Suomessa saa kuin korkeintaan sakkoa eikä sitäkään, jos on vikkelät jalat.
Lapsi pohtii tulevaa opiskeluaan. Minä mietin kaupunkeja, joihin en haluaisi hänen muuttavan. Helsinki, Oulu ja Tampere on paikkoja, joihin en haluaisi hänen menevän.
Ulkomailla yleisempi tapa on ajaa moottoripyörällä ohi ja tempaista olalla riippuva käsilaukku mukaan. Siinä voi tulla vammoja käsilaukun haltijan käteen.
Suomi on ihan mätä
Mut mun äidiltä 4 tyttöä varasti käsilaukun. Ajoivat autolla vierestä. Äiti roikku siinä auton ikkunassa ja aneli että antakaa mun laukku.
Ne vaan paino kaasua ja äiti putosi siihen asfaltille.
Tää oli 80-l. Äitiltä meni kaikki tärkeä, avaimet oli kai taskussa. Se oli ihan järkyttynyt kun tuli kotiin.
Tampere on Suomen punaisin, eli sosialistisin, eli kommunistisin kaupunki. Siitähän tuo kaikki ryönä johtuu. Tammelan torin lähettyvillä on yksi kaljakippola ja lähes joka kerta siellä joku vasemmistolaisluuseri tuli aukomaan päätään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi pohtii tulevaa opiskeluaan. Minä mietin kaupunkeja, joihin en haluaisi hänen muuttavan. Helsinki, Oulu ja Tampere on paikkoja, joihin en haluaisi hänen menevän.
Oulu on ihan turvallinen. Asukaslukuun nähden vähemmän lieveilmiöitä kuin mainitsemassasi Helsingissä tai Tampereella.
Kävin kesällä Oulussa ja rehellisesti sanottuna siellä ei ahdistanut yhtä paljon kävellä pitkin katuja kuin Tampereella. Enkä nähnyt kuin pari hassua nistiä, joilla silmät seisoivat päässä eikä yläkertaan tuntunut hissi kulkevan täysin. Niiden luokse ei tarvitse edes pyrkiä.
Tampereella meno alkanut mennä ihmeelliseksi. Joku kirjoitti toiseen ketjuun, miten oli nähnyt keskellä kirkasta päivää varkaan kiipeävän parveketta pitkin asuntoon. En ikinä muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu on ihan turvallinen. Asukaslukuun nähden vähemmän lieveilmiöitä kuin mainitsemassasi Helsingissä tai Tampereella.
Kävin kesällä Oulussa ja rehellisesti sanottuna siellä ei ahdistanut yhtä paljon kävellä pitkin katuja kuin Tampereella. Enkä nähnyt kuin pari hassua nistiä, joilla silmät seisoivat päässä eikä yläkertaan tuntunut hissi kulkevan täysin. Niiden luokse ei tarvitse edes pyrkiä.
Oulussa on nistejä ja lestoja
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa on nistejä ja lestoja
Helsingissä ja Tampereellako ei ole kumpaakaan?
Huumeveikot viimeiselle piikille tavatessa niin loppuu ongelma. Ei armoa.
Millä tavalla heiluttelet? Entä jos mies oli kaivamassa bussikortti tai -rahaa? Eikö Suomessa saa enää ottaa varkaiden takia lompakko esille?
Jotakin on pielessä ja pahasti, jos keskellä kirkasta päivää aletaan varastamaan ihmisten käsistä tavaraa. Kuten isossa maailmassa.