Saarikko kampanjastartissa: Jokaisen työikäisen ja työkykyisen on tehtävä työtä
No niin nyt on vauhtipäällä. Mitenkähän on riittäkö kaikille töitä?
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
9 euron töitä kyllä riittää kaikille. Siinä ei ole vaaraa, että firma päätyisi maksamaan työntekijälle enemmän palkkaa kuin mitä työntekijän työpanos tuottaa firmalle rahaa.
Suomessa on törkeän huonot palkat. Hain juuri kokopäivätyötä Osuuspankin asiakasneuvontaan, palkka 1956 eur/kk. Järkyttävän huono palkka, en päässyt, ottivat varmaan näitä nuoria jotka osaavat nykyajan muotilauseet, olen itseohjautuva, vautsi vau. Eikös itseohjautuvan ihmisen pitäisi olla yrittäjä eikä palkollinen. Kun soittivat haastattelusta, kysyivät minulta ensin että mitä mieltä olen palkasta että kiinnostaako haastattelu. Menin haastatteluun mutta en päässyt, en tainnut menettää mitään, palkkakin noin surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9 euron töitä kyllä riittää kaikille. Siinä ei ole vaaraa, että firma päätyisi maksamaan työntekijälle enemmän palkkaa kuin mitä työntekijän työpanos tuottaa firmalle rahaa.
Suomessa on törkeän huonot palkat. Hain juuri kokopäivätyötä Osuuspankin asiakasneuvontaan, palkka 1956 eur/kk. Järkyttävän huono palkka, en päässyt, ottivat varmaan näitä nuoria jotka osaavat nykyajan muotilauseet, olen itseohjautuva, vautsi vau. Eikös itseohjautuvan ihmisen pitäisi olla yrittäjä eikä palkollinen. Kun soittivat haastattelusta, kysyivät minulta ensin että mitä mieltä olen palkasta että kiinnostaako haastattelu. Menin haastatteluun mutta en päässyt, en tainnut menettää mitään, palkkakin noin surkea.
Pitää olla itseohjautuva. Ei kellään ole nykymaailmassa aikaa käskeä ja vahtia, että tekeekö joku hommia vai eikö tee. Pitää ihan itse ajatella ja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan taas valtiolle työllisetämisvelvoite.
Jokaiselle taataan tes-palkalla työ.
Ei mitään ilmaistöitä.
Siinä se. Saarikko järjestämään.
Mä vähän luulen, että ongelma on että osa työttömistä ei oikeasti ole aivan työkykyisiä. Osalla on kremppoja, jotka rajoittavat ja osalla on jo vanhentunut osaaminenkin, kun ovat pitkään olleet työttöminä. Ei työnantajia voi pakottaa maksamaan 100% palkkaa sellaisille ihmisille, joilla ei ole täysin tip top osaamista ja muitakaan edellytyksiä tehdä 100 % työtä.
Juuri siksi on ongelma, ettei Suomessa ole muita vaihtoehtoja kuin se 100% palkka. Palkan tulisi vaihdella työntekijän taitojen ja yleisen työkyvyn ja ahkeruuden perusteella.
Haluan todellakin tietää, keitä ovat mielestään ne, joita hän nimittelee vapaamatkustajiksi ja sivustakatsojaksi. Nyt joku toimittelijanplanttu tekemään kerrankin jotain hyödyllistä ja tiukkaamaan vastausta tuohon. Hopi, hopi, kuin olisi jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ilmaistöitä.
Mä vähän luulen, että ongelma on että osa työttömistä ei oikeasti ole aivan työkykyisiä. Osalla on kremppoja, jotka rajoittavat ja osalla on jo vanhentunut osaaminenkin, kun ovat pitkään olleet työttöminä. Ei työnantajia voi pakottaa maksamaan 100% palkkaa sellaisille ihmisille, joilla ei ole täysin tip top osaamista ja muitakaan edellytyksiä tehdä 100 % työtä.
Juuri siksi on ongelma, ettei Suomessa ole muita vaihtoehtoja kuin se 100% palkka. Palkan tulisi vaihdella työntekijän taitojen ja yleisen työkyvyn ja ahkeruuden perusteella.
Niinhän se vaihteleekin. TES määrittelee vain minimin. Hyvälle ja ahkeralle maksetaan usein enemmän kuin TES. Vastaavasti osatyökykyisen palkasta työnantaja maksaa vain osan ja osan saa palkkatukena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ilmaistöitä.
Niin, eikö se vaihtelekin? Eikä pienet yritykset edes noudata tessiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarikko on hyvä ja etsii jokaiselle työkykyiselle vakituisen palkkatyön jossa nimenomaan on työehtosopimuksen mukainen palkka .
Mistä sinä tuon tes-palkan vetäisit? Kaikilla aloilla ei edes ole tessiä, ja sitä paitsi tessin minimi on lähes aina niin iso, ettei sillä summalla kannata palkata jotain kouluttamatonta pitkäaikaistyötöntä jolla ei ole mitään tuntumaa työelämään.
Luuletko todella että työttömällä ei ole koulutusta tai kokemusta työelämästä?
Minäkin olen pitkäaikaistyötön ja sitä ennen tein 25v töitä.Tuntuma työelämään ja yleisesti työntekoon häviää pitkälti jo noin 3 kuukauden työttömyyden aikana. Siksi ne 3 kuukautta ovat kriittisiä työnhaun kannalta.
Meinaat, että häviää myös normaalilla äitiyslomalla?
Äitiysloma on täyttä työtä eikä siis sohvailua niin kuin työttömyys on.
Työttömyys on työnhakua. On muuten rankempaa kuin työn teko.
Mites pidemmät sairaslomat? Sitten onhan näitä kausiduunareita, esim. asfattijannut jotka tekee kesän töitä ja lomailee talvet ulkomailla, tai Lapin hiihtokeskusten kausiduunarit, jotka ei välttämättä kesällä töitä tee.
Työtön lähettää 4 sähköpostia kuussa työnantajille sekä ruksaa ruudun työkkärin nettipalvelussa. Tähän ei paljon aikaa menee.
Mikään ei estä työtöntä hakemasta paljon useampia työpaikkoja, ja moni tekeekin niin. Eikä se hakemuksen kirjoittaminenkaan ihan hetkessä käy. Lisäksi voi jopa päästä haastatteluun, mikä matkoineen ja valmistautumisineen vie oman aikansa.
Jos haluaa oikeasti töihin, niin 4 hakemusta kuukaudessa on kyllä aika vähän. Silloin kun olen itse hakenut töitä, olen lähettänyt viikossa 5 hakemusta, yhden joka arkipäivä. Olen hakenut töitä tilanteessa, jossa minulla on ollut työpaikka, joten tilanne on ehkä ollut erilainen verrattuna työttömään.
En ole koskaan ollut työttömänä. Päinvastoin, eri elämäntilanteissa minulla on ollut välillä useita työpaikkoja. Voi olla että elän omassa kuplassa, mutta en täysin ymmärrä miten joku voi olla vuosikausia työttömänä, vaikka oikeasti haluaisi töihin ja olisi työkykyinen.
Eri.
No mä olen ollut monta vuotta työtön. En kelpaa mihinkään koska mulla on sairauden takia pitkä aukko cv:ssä.
Jos et enää ole sairas, niin sillain voi päästä töihin että hankkii jonkin uuden koulutuksen. Se voi olla saman alan jokin erikoiskurssi tai ihan eri alan koulutus. Kun on tuore koulutus, niin työnantajat kiinnostuu. Sairaudesta ei kannata kertoa.
Sairauteni näkyy päällepäin.
Ok. Pienet yritykset ei uskalla palkata, jos sairaus näkyy, koska ne pelkää että on riski että joudut sairauseläkkeelle, ja sairauseläkkeelle joutuminen tulee kalliiksi työnantajalle. Hae julkiselle puolelle tai ala yrittäjäksi. Onnea matkaan.
En minä ole edes hakenut pieniin yrityksiin.
Yrittäjäksi minusta ei ole eikä ole mitään ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ilmaistöitä.
Niinhän se vaihteleekin. TES määrittelee vain minimin. Hyvälle ja ahkeralle maksetaan usein enemmän kuin TES. Vastaavasti osatyökykyisen palkasta työnantaja maksaa vain osan ja osan saa palkkatukena.
Tessin minimi lähtee siitä, että kaikki työntekijät ovat vähintään kohtuullisen ahkeria ja tuottavia. Tosielämässä näin ei kuitenkaan ole, ja siksi suuri osa ihmisistä päätyy siihen ryhmään joka jää työttömäksi. Palkkatason määrittelyn tulisi olla aidosti vapaata, jotta työttömyydestä päästäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kuitenkin muistaa, että osakeyhtiön tarkoitus ei ole työllistää mahdollisimman monta työkykyistä ihmistä, vaan tuottaa omistajilleen mahdollisimman paljon voittoa. Näin ollen työttömät tulisi palkata pääasiassa julkiselle sektorille, koska siellä on varmempaa etteivät ajaudu uudelleen työttömäksi. Sitähän ei kukaan halua, eihän? Eihän?
Niin ja osakeyhtiö menestyy ja tuottaa osakkailleen tuottoa ilman työntekijöitä?
Idiotismi kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ilmaistöitä.
Tessin minimi lähtee siitä, että kaikki työntekijät ovat vähintään kohtuullisen ahkeria ja tuottavia. Tosielämässä näin ei kuitenkaan ole, ja siksi suuri osa ihmisistä päätyy siihen ryhmään joka jää työttömäksi. Palkkatason määrittelyn tulisi olla aidosti vapaata, jotta työttömyydestä päästäisiin.
Palkka annetaan pärstälukeman perusteella. En mä saa palkankorotusta vaikka osaamisen ja ahkeruuden perusteella sen ansaitsisin.
Ihana Saarikko ! Kiitos, ja kun vielä toteutat tämän niin meitä iloisia on tosi paljon!
Töihin vaan oli palkka mikä hyvänsä. Tuet leikataan puoleen niin ei tarvitse sanoa että ei kannata työn teko !
Ilmankos Soini ei alkanutkaan niiden ehdokkaaksi
millaisia töitä pitäisi tehdä mitä tällä hetkellä työtä tekevät eivät saa aikaiseksi? vain joka kolmas suomalainen on kokoaikainen vakituinen työntekijä...
Vierailija kirjoitti:
millaisia töitä pitäisi tehdä mitä tällä hetkellä työtä tekevät eivät saa aikaiseksi? vain joka kolmas suomalainen on kokoaikainen vakituinen työntekijä...
taitaa olla vain joka neljäs
Mikroyrittäjyyden tulee olla riskittömämpää ja aleta näkemään se itsensä työllistävänä mahdollisuutena.
Kysyn: onko Keskusta äänestänyt esim. Yel-uudistuksen puolesta.
-
Perustulo.
-
Byrokratian vähentäminen
muinainen kansa sanoi punaisten vankileireillä että ken ei työtä tee ei syömänkään pidä valkoset ei tästä tykänneet
Nyt taas jokainen puolue,jokainen puolueen johtaja valehtelee minkä kerkeää koska vaalit ovat tulossa.
Se puolue pärjää vaaleissa hyvin joka osaa valehdella parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla itseohjautuva. Ei kellään ole nykymaailmassa aikaa käskeä ja vahtia, että tekeekö joku hommia vai eikö tee. Pitää ihan itse ajatella ja tehdä.
Meidän uusi pomo ei muuta teekään kuin kontrolloi työntekijöiden tekemisiä. Ja se häiritsee työntekoa, aikaa menee työnteon sijasta siihen, että vastaat pomon kyselyihin siitä, miten asian olisi voinut hoitaa toisin.
Siis onhan niitä töitä tarjolla... en tajua näitä jotka sanovat ettei ole töitä... onko laiskimusten tekosyy sille että saa elää työttömyyskorvauksella.
Ok. Pienet yritykset ei uskalla palkata, jos sairaus näkyy, koska ne pelkää että on riski että joudut sairauseläkkeelle, ja sairauseläkkeelle joutuminen tulee kalliiksi työnantajalle. Hae julkiselle puolelle tai ala yrittäjäksi. Onnea matkaan.