Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saarikko kampanjastartissa: Jokaisen työikäisen ja työkykyisen on tehtävä työtä

Vierailija
27.01.2023 |

No niin nyt on vauhtipäällä. Mitenkähän on riittäkö kaikille töitä?

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on työvoimapula!!!" Niin missä??? Olen hakenut töitä välillä Utsjoki-Hanko, (eli koko suomen alueelta), jo vuosia. Silti ei tärppää, vaikka koulutuksetkin on kohdillaan. Taitaa olla työnantajilla se palkan maksun haluttomuus ja se ikärasismi.

Oletko hakenut siivoojaksi / vartijaksi / hoiva-avustajaksi? Kaikkiin hyvin lyhyt tai olematon koulutus jonka työnantaja maksaa.

Olen eri mutta siivoojan töitä on vaan 2krt viikossa, hoiva-avustajia ei tarvita ja vartijoiden paikat on vankilassa ja niihin koulutus Vantaalla asti.

Vierailija
222/228 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarikkokos se tarjosi nyt vappusatasen sijaan kakrukakssatasia. Säälittävää tällainen kansan lahjonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarikolle talkootyö on sivusta seuranneena tuttua. Palkanmaksusta ei ole nytkään mitään puhetta.

Vierailija
224/228 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ristiriidassa Saarikon 200 euron korotuksesta lapsilisään. Senkin rahan edestä voisi tehdä osa-aikatöitä.

Vierailija
225/228 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarikko on hyvä ja etsii jokaiselle työkykyiselle vakituisen palkkatyön jossa nimenomaan on työehtosopimuksen mukainen palkka .

Mistä sinä tuon tes-palkan vetäisit? Kaikilla aloilla ei edes ole tessiä, ja sitä paitsi tessin minimi on lähes aina niin iso, ettei sillä summalla kannata palkata jotain kouluttamatonta pitkäaikaistyötöntä jolla ei ole mitään tuntumaa työelämään.

Luuletko todella että työttömällä ei ole koulutusta tai kokemusta työelämästä?

Minäkin olen pitkäaikaistyötön ja sitä ennen tein 25v töitä.

Tuntuma työelämään ja yleisesti työntekoon häviää pitkälti jo noin 3 kuukauden työttömyyden aikana. Siksi ne 3 kuukautta ovat kriittisiä työnhaun kannalta.

Kuinkas sitten onnistuu jopa 3:n vuoden lastenhoitovapaan jälkeen palata entisiin tehtäviin?

Lastenhoito on käytännössä työtä. Sen sijaan työttömän sohvalla makuu ei sitä ole. Sohvalla maatessa katoaa nopeasti tuntuma kaikkeen työntekoon ja vaivannäköön. Aika paljon on tullut näissä työttömien yksiöissä käytyä ja hyvin usein siellä on siivouskin pahasti laiminlyöty ja ruoka on eineksiä, vaikka aikaa siivota ja tehdä ruokaa olisi lähes loputtomiin. Ihan hyvin ymmärrän, että aukko cv:ssä on työnantajille valtava varoitusmerkki eikä pitempään työttöminä olleita haluta palkata, koska siihen liittyvä riski on liian iso.

Myös sillä työttömällä voi olla lapsia.

Mistä yksiöstä sinä puhut? Minä pitkäaikaistyötön asun isossa maksetussa maalaistalossa. Enkä ikinä osta eineksiä.

Jep, suorastaan nauratti tuo kommentti. Hups, olen työkyvytön työtön ja naimisissa ja lapset on jo teinejä. Asumme pari vuotta vanhassa omakotitalossa Uudellamaalla (lähes velaton talo, koska säästöt). Aina on vammoistani huolimatta siistiä. Yksiössä olen viimeksi asunut opiskeluaikoina. Nyt aloitin opiskelut jälleen, opiskelen työmarkkinatuella koska työkkäri ei pysty osoittamaan työtä mitä pystyisin tekemään, kaikki sellaiset vaativat lisäkoulutusta, toisin sanoen uuden ammatin.

Vierailija
226/228 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarikosta alkaa vihdoinkin kuoriutua se oike a nahka viherpuna veljeilyn jälkeen. HYVÄ Anneli, äänestäjä palkitsee.

Vierailija
227/228 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Saarikko itse?

Vierailija
228/228 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ristiriidassa Saarikon 200 euron korotuksesta lapsilisään. Senkin rahan edestä voisi tehdä osa-aikatöitä.

Miten teet töitä kun kerran lasten kansa kotona?