Saarikko kampanjastartissa: Jokaisen työikäisen ja työkykyisen on tehtävä työtä
No niin nyt on vauhtipäällä. Mitenkähän on riittäkö kaikille töitä?
Kommentit (228)
Jos nyt jäisin työttömäksi, niin en taatusti ikäni vuoksi (56 v) työllistyisi minnekään. Ehkä tarjolla olisi mainosten jakamista. Siksi toisekseen ei kuka tahansa voi tehdä mitä tahansa työtä. Omalla koulutuksellani ei työllisty esimerkiksi hitsaajaksi tai sairaanhoitajaksi, vaikka heistä olisi kuinka kova pula. Hitsaajaksi pitäisi käydä jokin käsittääkseni ammattiopisto ja sairaanhoitajaksi 3,5 vuoden opinnot.
Siinä sitä sitten liki 60-vuotiaana olisin kolmanteen kertaan koulutettu työtön. Olen siis kerran jo vaihtanut ammattia ja opiskellut aikuisena toisen tutkinnon. Me kaikki tietyn yksikön työntekijät jouduimme työttömiksi tuotannollisilla syillä, kun toimipisteitä eri puolilla Suomea lakkautettiin.
Kaikista ei myöskään ole yrittäjiksi. Nähty on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarikko on hyvä ja etsii jokaiselle työkykyiselle vakituisen palkkatyön jossa nimenomaan on työehtosopimuksen mukainen palkka .
Mistä sinä tuon tes-palkan vetäisit? Kaikilla aloilla ei edes ole tessiä, ja sitä paitsi tessin minimi on lähes aina niin iso, ettei sillä summalla kannata palkata jotain kouluttamatonta pitkäaikaistyötöntä jolla ei ole mitään tuntumaa työelämään.
Luuletko todella että työttömällä ei ole koulutusta tai kokemusta työelämästä?
Minäkin olen pitkäaikaistyötön ja sitä ennen tein 25v töitä.Tuntuma työelämään ja yleisesti työntekoon häviää pitkälti jo noin 3 kuukauden työttömyyden aikana. Siksi ne 3 kuukautta ovat kriittisiä työnhaun kannalta.
Meinaat, että häviää myös normaalilla äitiyslomalla?
Äitiysloma on täyttä työtä eikä siis sohvailua niin kuin työttömyys on.
Ihan kun työttömällä ei vois olla lapsia. Mulla on lapsia sekä eläimiä, täyttä työtä aamusta iltaan.
Vain alle puolet ihmisistä saa nykyisin lapsia, ja heilläkin ne pienet lapset ovat vain hetken aikaa yleensä silloin, kun ollaan kolmekymppisiä. Työttömien keskuudessa lasten saanti on vielä keskivertoakin harvinaisempaa, koska heillä on vaikeuksia pariutua ja lasta ei haluta kasvattaa missään pienessä sossuasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämähän on järkytys suurimmalle osalle ihmisistä, jotka täällä pyörii ja vaatii yhteiskuntaa elättämään itsensä. Av-mamma ei äänestä Kepua, vaan vasemmistoa.
Annikkahan oli äskettäin tunkemassa veronmaksajien rahoja Ähtäriin tekohengittääkseen Kiinan kommunistipuolueen pandoja.
Sitten sinä itket muiden olevan vasemmistoa? Huutista.
Jokaisella on myös vastuu ympäristöstään ja luonnosta ja siitä, että se jää paremmassa kunnossa seuraaville sukupolville. Kun väkisin keksitään töitä kaikille, niin se on luonnon kannalta kestämätöntä. Nykyisiäkin töitä pitäisi karsia ja jäljelle jäävät jakaa niiden kanssa, ketkä niitä voivat tehdä.
MIllon hän itse meinaa aloittaa työnteon? Ulkomuoto kyllä paljastaa ettei ole tullut hikoiltua sorvin ääressä, loikoilua harrastettu sitäkin enemmän. Ahkera ei ehdi lihoa noin graaviksi obeesiksi. Tuon työ on pullan suuhun ahtaminen vai?
Mikä siinä on että ne laiskimmat on aina eniten äänessä komentelemassa muita töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarikko on hyvä ja etsii jokaiselle työkykyiselle vakituisen palkkatyön jossa nimenomaan on työehtosopimuksen mukainen palkka .
Mistä sinä tuon tes-palkan vetäisit? Kaikilla aloilla ei edes ole tessiä, ja sitä paitsi tessin minimi on lähes aina niin iso, ettei sillä summalla kannata palkata jotain kouluttamatonta pitkäaikaistyötöntä jolla ei ole mitään tuntumaa työelämään.
Minäkin olen pitkäaikaistyötön ja sitä ennen tein 25v töitä.Tuntuma työelämään ja yleisesti työntekoon häviää pitkälti jo noin 3 kuukauden työttömyyden aikana. Siksi ne 3 kuukautta ovat kriittisiä työnhaun kannalta.
Ihan kun työttömällä ei vois olla lapsia. Mulla on lapsia sekä eläimiä, täyttä työtä aamusta iltaan.
Vain alle puolet ihmisistä saa nykyisin lapsia, ja heilläkin ne pienet lapset ovat vain hetken aikaa yleensä silloin, kun ollaan kolmekymppisiä. Työttömien keskuudessa lasten saanti on vielä keskivertoakin harvinaisempaa, koska heillä on vaikeuksia pariutua ja lasta ei haluta kasvattaa missään pienessä sossuasunnossa.
Aika moni työtön on tehnyt ne lapset työssäollessa. Miksi työttömällä ei olisi puolisoa?
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt jäisin työttömäksi, niin en taatusti ikäni vuoksi (56 v) työllistyisi minnekään. Ehkä tarjolla olisi mainosten jakamista. Siksi toisekseen ei kuka tahansa voi tehdä mitä tahansa työtä. Omalla koulutuksellani ei työllisty esimerkiksi hitsaajaksi tai sairaanhoitajaksi, vaikka heistä olisi kuinka kova pula. Hitsaajaksi pitäisi käydä jokin käsittääkseni ammattiopisto ja sairaanhoitajaksi 3,5 vuoden opinnot.
Siinä sitä sitten liki 60-vuotiaana olisin kolmanteen kertaan koulutettu työtön. Olen siis kerran jo vaihtanut ammattia ja opiskellut aikuisena toisen tutkinnon. Me kaikki tietyn yksikön työntekijät jouduimme työttömiksi tuotannollisilla syillä, kun toimipisteitä eri puolilla Suomea lakkautettiin.
Kaikista ei myöskään ole yrittäjiksi. Nähty on.
Mä olen 61v ja mulla on jopa sairaanhoitajan kouutus ja edelleen Valvirassa ammatinharjoittamisoikeudet, mutta enhän mä sairaanhoitajaksi enää työllistyisi. Viimeiset 10 vuotta olen tehnyt it-alalla etätöitä, jotta ei ole tarvinnut olla sairaslomilla kuin leikkausten ja luunmurtumien vuoksi. Ja juu, en takuulla työllistyisi enää, jos jäisin työttömäksi.
Mika Häkkinen ja Kimi Räikkönen vaan töihin!
Vierailija kirjoitti:
MIllon hän itse meinaa aloittaa työnteon? Ulkomuoto kyllä paljastaa ettei ole tullut hikoiltua sorvin ääressä, loikoilua harrastettu sitäkin enemmän. Ahkera ei ehdi lihoa noin graaviksi obeesiksi. Tuon työ on pullan suuhun ahtaminen vai?
Mikä siinä on että ne laiskimmat on aina eniten äänessä komentelemassa muita töihin?
Niinpä. Suupielet sokerissa patistellaan toisia hikoilemaan minimipalkalla ja osoitetaan sormella niitä, jotka eivät yrityksistään huolimatta löydä työpaikkaa - ainakaan sellaista, josta saisi sen verran rahaa, että sillä voisi elättää itsensä ja joissain tapauksissa myös perheensä.
Sivustaseuraajia tai vapaalipulla kulkijoita ei oikein voisi enää olla. Jokaisen on kannettava vastuuta itsestään ja lähipiiristään. Siitä rakentuu yhteinen vastuu Suomesta, Saarikko sanoi.
Ketä ovat nämä sivustaseuraajat ja vapaalipulla kulkijat? Tarkoittiko Saarikko tällä pitkäaikaistyöttömiä vai keitä? Eikö tuo ole aika loukkaava ilmaisu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni työtön on tehnyt ne lapset työssäollessa. Miksi työttömällä ei olisi puolisoa?
Työttömillä ei usein ole juurikaan sosiaalisia suhteita ja aloitekyky saattaa ylipäätään olla huono, samoin kuin itsetunto. Lisäksi ihmiset ylipäätään mieluiten pariutuvat työssäkäyvien kanssa eikä työttömien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä ei usein ole juurikaan sosiaalisia suhteita ja aloitekyky saattaa ylipäätään olla huono, samoin kuin itsetunto. Lisäksi ihmiset ylipäätään mieluiten pariutuvat työssäkäyvien kanssa eikä työttömien.
Tutustu työttömiin, niin ehkä vapaudut ennakkoluuloisista yleistyksistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tyoerää tämä persujen ja Keskustan maalittaminen. Toinen syyttää kaikesta maah--muuttajia ja toinen työttömiä. Toivottavasti äänestäjät näkevät tämän typeryyden läpi.
Voi raukkaa, otan osaa.
Haetaan vaan sympatiaa nyt kokareilta jos vielä tärppäisi.PO sasi sinne loveen..
Vierailija kirjoitti:
Mika Häkkinen ja Kimi Räikkönen vaan töihin!
Saavatko työttömyyskorvausta?
Orjatyötähän tuolla tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sä et todellakaan käsitä että se naimisissa oleva vakityössä oleva perheenäiti voi jäädä työttömäksi??
Mistä helvetistä tulee tämä käsitys ettei työtön ole ikinä ollut töissä?????
Pieni ristiriita, kun uutisissa vedetään otsikoita miten syntyvyys pienenee.
Samaan aikaan työpaikkoja on vain aloilla jotka ehkä nippa nappa elättävät, mutta on turha haaveilla mistään ylennyksistä tai kesämökeistä.
Kai se olisi järkevää aloittaa siitä, että niitä kunnon töitä olisi kaikille, eikä töitä olisi vain niille maahan tulijoille, joille kelpaa mikä vaan, kuten kokoomus haaveilee. Kuulostaa enemmän Chaplinin Nykyajalta kuin scifi-leffalta missä kaikilla on lentoauto.
Työtön lähettää 4 sähköpostia kuussa työnantajille sekä ruksaa ruudun työkkärin nettipalvelussa. Tähän ei paljon aikaa menee.