Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
1701/10127 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta täytyy kyllä näin yhden, 15v teinin viisikymppisenä äitinä todeta, että elämä on tyhjää. Lestadiolaisilla ei varmaan tällaista tyhjyyden tunnetta ole, koska aina on lapsia tai lapsenlapsia jotka tarvitsevat apua.

Eikö sinulla ole omaa elämää lainkaan, kun pitäisi elää lasten kautta? Varmaan jokin sosiaalituilla elävä työtön työnvälttelijä ja juoppo yh.

Onko sulla kaikki hyvin?

Miksi pilkkaat uskomassa olevia? Tämä kysymys on osoitettu sinun lisäksesi myös muille palstan pilkkaajille!

Haluamme vain elää ja opettaa, niinkuin Raamattu sanoo."Ja siitä maailma teitä pilkkaa", sanotaan jo Raamatussa.

Viestissäni esitin vain pari viatonta kysymystä, ja sinä kysyt "Onko sulla kaikki hyvin?" Yhtään tyhmää kysymystä ei ole, jos ne on osoitettu ilman pilkkaa. Kysymykset jotka laitetaan vilpittömällä mielellä liikkeelle ovat kai ihan ok? Sinä esitit kysymyksesi pilkkaavassa tarkoituksessa, tiedät varmaan, mikä on pilkkaajan kohtalo?

Maailma on täynnä erilaisia uskontoja, miksi juuri lestadiolaiset aiheuttavat näin kiivaita keskusteluja? Jeesus sanoi, "Kuinka palvelija voi olla suurempi Herraansa?" Toisin sanoen Jeesus valmisti omiaan kohtaamaan maailman pilkan, ja kehotti kärsivällisesti sitä ristiä kantamaan. Pilkka ja häväistys on siis tuntomerkki jota me uskovaiset joudumme kantamaan, sen myös itse Jeesus koki. "kuinka palvelija voi olla herraansa suurempi"- kommentti viittaa juuri odotettavissa olevaan maailman pilkkaan. Sinä joka rienaat, pilkkaat tai valehtelet uskovaisista, todistat Raamatun sanoman todeksi. Toivottavasti Jumala ottaa suomukset silmiltäsi, kuten Paavalilta, joka ennen Jumalan antamaa herätystä oli kristittyjen pahin vihamies. Paavali teki sitä tietämättään epäuskossa, mutta katui ja sai kuulla evankeliumin. Toivottavasti Jumala antaa sinulle tämän saman mahdollisuuden.

Itse en pilkkaa ketään, mutta varmaan se lapsiluku hämmästyttää vieraita ihmisiä. Ja näin pienen perheen äitinä sitä ihmettelee, miten naiset jaksavat synnyttää joka vuosi. Kyllä ainakin itse aikanani sain pilkkaa ja kiusantekoa, kun kävin pientä kyläkoulua ja olin helluntailaisten perheen lapsi.

Kuten varmaan huomaat, asiallinen viestini sai heti neljä alapeukkua pilkkaajilta.

"Varmaan jokin sosiaalituilla elävä työtön työnvälttelijä ja juoppo yh."

Yllä lainaus sinun aiemmasta viestistäsi, mistä me muut olisimme voineet tietää sen perusteella sinun olevan uskovainen?

Ja miksi oletit sinua pilkattavan uskosi takia?

Eiköhän tässä nyt käynyt niinpäin, että se täydelliseksi itsensä tunteva VL pilkkasi rumasti teinin äitiä, joka tunsi elämässään tyhjyyttä ainoan lapsen ollessa jo teini-ikäinen. Kukaan ei pilkannut VL:ää.

Olen jo aikaisemmin maininnut, että tässä kommentoinnissa asiat eivät ole sitä, miltä ne näyttävät. Ja olen edelleen sitä mieltä. Joku feikkaa nyt ja pahasti. Ihmiset menevät näköjään helposti mukaan.

Vierailija
1702/10127 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta täytyy kyllä näin yhden, 15v teinin viisikymppisenä äitinä todeta, että elämä on tyhjää. Lestadiolaisilla ei varmaan tällaista tyhjyyden tunnetta ole, koska aina on lapsia tai lapsenlapsia jotka tarvitsevat apua.

Eikö sinulla ole omaa elämää lainkaan, kun pitäisi elää lasten kautta? Varmaan jokin sosiaalituilla elävä työtön työnvälttelijä ja juoppo yh.

Onko sulla kaikki hyvin?

Miksi pilkkaat uskomassa olevia? Tämä kysymys on osoitettu sinun lisäksesi myös muille palstan pilkkaajille!

Haluamme vain elää ja opettaa, niinkuin Raamattu sanoo."Ja siitä maailma teitä pilkkaa", sanotaan jo Raamatussa.

Viestissäni esitin vain pari viatonta kysymystä, ja sinä kysyt "Onko sulla kaikki hyvin?" Yhtään tyhmää kysymystä ei ole, jos ne on osoitettu ilman pilkkaa. Kysymykset jotka laitetaan vilpittömällä mielellä liikkeelle ovat kai ihan ok? Sinä esitit kysymyksesi pilkkaavassa tarkoituksessa, tiedät varmaan, mikä on pilkkaajan kohtalo?

Maailma on täynnä erilaisia uskontoja, miksi juuri lestadiolaiset aiheuttavat näin kiivaita keskusteluja? Jeesus sanoi, "Kuinka palvelija voi olla suurempi Herraansa?" Toisin sanoen Jeesus valmisti omiaan kohtaamaan maailman pilkan, ja kehotti kärsivällisesti sitä ristiä kantamaan. Pilkka ja häväistys on siis tuntomerkki jota me uskovaiset joudumme kantamaan, sen myös itse Jeesus koki. "kuinka palvelija voi olla herraansa suurempi"- kommentti viittaa juuri odotettavissa olevaan maailman pilkkaan. Sinä joka rienaat, pilkkaat tai valehtelet uskovaisista, todistat Raamatun sanoman todeksi. Toivottavasti Jumala ottaa suomukset silmiltäsi, kuten Paavalilta, joka ennen Jumalan antamaa herätystä oli kristittyjen pahin vihamies. Paavali teki sitä tietämättään epäuskossa, mutta katui ja sai kuulla evankeliumin. Toivottavasti Jumala antaa sinulle tämän saman mahdollisuuden.

Sopiiko kysyä, koska viimeksi itse luit Raamattuasi? Vai onko tämä "tietämyksesi" peräisin seurojen puhujilta?

Jos nyt oikein ymmärsin, niin tässä toistakymmentä lasta synnyttänyt ns. "uskomassa oleva" naisihminen kysyy elämänsä tyhjäksi jostain syystä tuntevan yhden teinin äidiltä vittumaisesti "Eikö sinulla ole omaa elämää lainkaan, kun pitäisi elää lasten kautta? Varmaan jokin sosiaalituilla elävä työtön työnvälttelijä ja juoppo yh."  Olipa vilpitön ja pilkkaamaton kysymys tosiaankin.

Mietitkö lainkaan, mitä Jeesus olisi kommentoinut tuon yhden teinin äidille?

Jos nyt oikein ymmärsin - ei kai mainitsemasi asia tullut missään esille vai menikö arvailun puolelle? Ihan vaan täältä sivusta kommentoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/10127 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki hyvin?

Itse en pilkkaa ketään, mutta varmaan se lapsiluku hämmästyttää vieraita ihmisiä. Ja näin pienen perheen äitinä sitä ihmettelee, miten naiset jaksavat synnyttää joka vuosi. Kyllä ainakin itse aikanani sain pilkkaa ja kiusantekoa, kun kävin pientä kyläkoulua ja olin helluntailaisten perheen lapsi.

Kuten varmaan huomaat, asiallinen viestini sai heti neljä alapeukkua pilkkaajilta.

"Varmaan jokin sosiaalituilla elävä työtön työnvälttelijä ja juoppo yh."

Yllä lainaus sinun aiemmasta viestistäsi, mistä me muut olisimme voineet tietää sen perusteella sinun olevan uskovainen?

Ja miksi oletit sinua pilkattavan uskosi takia?

Eiköhän tässä nyt käynyt niinpäin, että se täydelliseksi itsensä tunteva VL pilkkasi rumasti teinin äitiä, joka tunsi elämässään tyhjyyttä ainoan lapsen ollessa jo teini-ikäinen. Kukaan ei pilkannut VL:ää.

Olen jo aikaisemmin maininnut, että tässä kommentoinnissa asiat eivät ole sitä, miltä ne näyttävät. Ja olen edelleen sitä mieltä. Joku feikkaa nyt ja pahasti. Ihmiset menevät näköjään helposti mukaan.

Samaa mieltä.

Vierailija
1704/10127 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat yli 10 lasta.. huh! 

Vierailija
1705/10127 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär samanikäinen eikä ole edes seurustellut kenenkään kanssa.

Ahdistaisi ajatus että hän olisi jo naimisissa ja toinen lapsi eikä mitään ammattia ja lisää olisi lapsia tulossa jaksoi tai ei.

Vierailija
1706/10127 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla Eevalla jokin ammatti? 

Jos ihminen kokee, että hän haluaa tehdä paljon lapsia niin suotakoot se hänelle JOS hän jaksaa sitä. Itse en jaksaisi suurperhettä, mutta joku voi jaksaa. 

Vierailija
1707/10127 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin ainaki osasta noista Ollen youtube videoista, että tämä Olle jotenkin todella määräilevä ja päällekäyvä ja sitten Eeva taas reppana ujo joka nojoo tyylillä suostuu tai hyväksyy kaiken. Muutenkin vaa semmone fiilis että Olle jotenkin ylitosissaan tämän lestadiolaisuuden kanssa, kun taas Eeva vois olla vapaampi jos sais päättää itse. Eeva kuitenki vaikuttaa tosi ihanalta ja toivon että hän on onnellinen sekä toivon hänelle kaikkea hyvää<3

Vierailija
1708/10127 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni Olle ei oo mitenkään määräilevä vaan enemmän sosiaalinen kun Eeva. Ihanastihan Olle osallistuu perheen arkeen, esim. leipoi esikoisen kanssa ja muutenkin vaikuttaa osallistuvalta isältä. Tosin mitä se sitten on, jos lapsia on 10 kpl ? Siinäkö edelleen vaan leivotaan rennosti yhdessä? En tiedä. Mutta kivan oloinen perhe on, olkoon uskonto mikä tahansa.

Vierailija
1709/10127 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni Olle ei oo mitenkään määräilevä vaan enemmän sosiaalinen kun Eeva. Ihanastihan Olle osallistuu perheen arkeen, esim. leipoi esikoisen kanssa ja muutenkin vaikuttaa osallistuvalta isältä. Tosin mitä se sitten on, jos lapsia on 10 kpl ? Siinäkö edelleen vaan leivotaan rennosti yhdessä? En tiedä. Mutta kivan oloinen perhe on, olkoon uskonto mikä tahansa.

No meillä ei oo ihan niin paljoa lapsia mutta monta kuitenkin. Arki on aika paljon sitä millaista siitä tekee, mutta jos asiat haluaa hoitaa kunnolla ja asioista haluaa olla perillä, kyllä sitä tekemistä vain riittää. Joskus totta kai leivotaan ja oleillaan rennosti ja yhdessäoloa mahtuu joka päivään. Mutta eihän se arki aina niin rentoa ole.

Vierailija
1710/10127 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo näinhän se on, et arki on vähän sellasta millasta siitä tekee..

Vierailija
1711/10127 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden perheen ja sääliksi käy niitä vanhimpia lapsia. Valittavat ettei saa nukuttua kun vauva huutaa öisin, äidit leikkaa hiukset kuin keskitysleirillä, rahaa ei ole koskaan, vaatteet aivan resuja. Ei ole reilua lapsille, haluavat vanhemmat sitten mitä tahansa uskonsa eteen

Tavallisissa perheissä ei ole huutavia vauvoja ja lapset viedään aina kampaajalle hiustenleikkuuta varten?

- no kyllä meillä vietiin lapset aina kampaajalle hiustenleikkuuseen enkä ruvennut lasten hiuksia itse tolskaamaan.

Tottakai tavallisessakin perheessä on vauvoja mutta ei niin että esikoinen saa parikymppiseksi asti koettaa nukkua, lukea kokeisiin ym. kun uusi vauva ilmestyy perheeseen huutamaan puolentoista- kahden vuoden välein.

Vierailija
1712/10127 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaisi ajatus että hän olisi jo naimisissa ja toinen lapsi eikä mitään ammattia ja lisää olisi lapsia tulossa jaksoi tai ei.

Niin. Toiset kehittävät itseään, toiset...

Vierailija
1713/10127 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ahdistuksesi ei kuitenkaan asiaan liity. Jokainen tekee omat päätöksesä elämänsä suhteen.

Vierailija
1714/10127 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen pari. Toivon heille kaikkea hyvää.

Vierailija
1715/10127 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas Eeva valittaa väsymystään. Olen jotenkin huolissanu tuosta nuoresta äidistä. Ihana pariskunta ovat kuitenkin <3 

Vierailija
1716/10127 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas Eeva valittaa väsymystään. Olen jotenkin huolissanu tuosta nuoresta äidistä. Ihana pariskunta ovat kuitenkin <3 

Kyllä hän siitä piristyy. Nyt on vasta kaksi lasta ja tilanne on ihan toinen 10v päästä.

Vierailija
1717/10127 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei varmasti haittaa toisten tapa uskoa, niin kauan kuin nämä itse lopettavat itsensä nostamisen ja parempina pitämisen. Eivät tuon liikkeen uskovaiset ole mielestäni mitään sanomaan toisia epäuskoisiksi. Tunnen tuosta liikkeestä lähteneitä ja aika kulissia se elämä on monille ollut. On ollut pakko lähteä pois.

Vierailija
1718/10127 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äiti on nyt jo uupuneen oloinen. Eiköhän niitä lapsia kannattaisi tehdä oman voinnin mukaan ei sen takia mitä jossain vanhassa kirjassa lukee.

Vierailija
1719/10127 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo äiti on nyt jo uupuneen oloinen. Eiköhän niitä lapsia kannattaisi tehdä oman voinnin mukaan ei sen takia mitä jossain vanhassa kirjassa lukee.

Se nyt ei ole mahdollista eikä takuulla tuo Oliver sitä tajua.

Vierailija
1720/10127 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno perhe. Kaikki saavat elää omien arvojen mukaan.

Ketju on lukittu.