Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
9321/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä juttu, mutta kun kerron että MINÄ EN HALUA EHKÄISTÄ (vaan luotan Jumalaan), niin te sanotte että olen aivopesty. Ja taas ollaan umpikujassa. Sanonpa niin tai näin, se ei teille valitettavasti kelpaa. 

Ehkäisetkö jos raskaus aiheuttaa hengen vaaran?

Olemassa olevaa elämää varjellaan <- noin käsitän. Jos äidin henki olisi vaarassa JOS raskaus alkaa, niin ehkäisisin. 

Näin yli 50 vee ei ole mulle enää ajankohtainen asia.

Montako lasta Luoja sinulle antoi?

8 <3

Vierailija
9322/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä juttu, mutta kun kerron että MINÄ EN HALUA EHKÄISTÄ (vaan luotan Jumalaan), niin te sanotte että olen aivopesty. Ja taas ollaan umpikujassa. Sanonpa niin tai näin, se ei teille valitettavasti kelpaa. 

Olemassa olevaa elämää varjellaan <- noin käsitän. Jos äidin henki olisi vaarassa JOS raskaus alkaa, niin ehkäisisin. 

Eli et luota Jumalaan? Mitäs tuo tuollainen ajattelu on? Yritä nyt päättää luotatko vai etkö? Eikö olisi tervettä ajatella, että Jumala on tarkoittanut, että ihminen käyttää harkintaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9323/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus voi viedä ihmiseltä hengen, joten on se hengenvaaraan asettumista. Tarkoitin nyt tilannetta, jossa lääketieteellisistä syistä tiedetään, että raskaus aiheuttaa varmuudella naiselle hengenvaarallisen tilanteen. 

Tähän jo vastattiin että olemassa olevaa elämää suojellaan

Vierailija
9324/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, missä kohtaa Raamatussa täsmälleen ottaen kielletään ehkäiseminen? Siis ei abortti, vaan ehkäiseminen. 

Vierailija
9325/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vl-liikkeessä on massiiviset hengellisen tason ongelmat. Ei ymmärretä kristinuskoa, eikä tilannetta auta, ettei kukaan lue raamattua. Siitä nuo kaikki ongelmat kertoo. Nimenomaan hengelliset ongelmat. 

Vierailija
9326/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et luota Jumalaan? Mitäs tuo tuollainen ajattelu on? Yritä nyt päättää luotatko vai etkö? Eikö olisi tervettä ajatella, että Jumala on tarkoittanut, että ihminen käyttää harkintaa?

Oletpa nolo. Minä luotan, sinä ilmeisesti et. 

onneksi meistä jokainen vastaa vain itsestään. Onko synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. 

Vierailija
9327/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se mennä tosiaan niin, että harkintaa saa käyttää, mutta vasta, kun on ongelma jo käsissä? Voiko? 

Vierailija
9328/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa nolo. Minä luotan, sinä ilmeisesti et. 

onneksi meistä jokainen vastaa vain itsestään. Onko synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. 

Uskovainen ihminen ei sano toiselle oletpa nolo. Yritä suhtautua kristillisellä rakkaudella vaikka olisit eri mieltä. Etkö halua elää totuudessa jos et myönnä opillisia ristiriitoja?

Vierailija
9329/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko se mennä tosiaan niin, että harkintaa saa käyttää, mutta vasta, kun on ongelma jo käsissä? Voiko? 

Vai voiko se mennä niin ettei tietoisesti asetuta hengenvaaraan? Eli tuo Raamatunkohta jota äsken lainattiin: Älä kiusaa Herraa

Teidän perustelunne ehkäisyyn on jotain ihan muuta kuin oman hengen varjelu. 

Omaa hyvinvointia saa myös varjella. 

Vierailija
9330/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai voiko se mennä niin ettei tietoisesti asetuta hengenvaaraan? Eli tuo Raamatunkohta jota äsken lainattiin: Älä kiusaa Herraa

Teidän perustelunne ehkäisyyn on jotain ihan muuta kuin oman hengen varjelu. 

Omaa hyvinvointia saa myös varjella. 

Ja niiden jo olemassa olevien lasten. 

Vierailija
9332/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://scratchpad.fandom.com/wiki/Ehk%C3%A4isykielto

Roskalinkki, ei kannata avata 

Vierailija
9333/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://scratchpad.fandom.com/wiki/Ehk%C3%A4isykielto

Roskalinkki, ei kannata avata 

Nimenomaan kannattaa, siinä on käsitelty ehkäisykieltoa monipuolisesti. Ja niin perusteellisesti, etten viitsinyt sitä kopioida tänne. Olisi vaatinut erittäin monta viestiä. 

Erikseen on mainittu että tekstiä saa vapaasti kopioida, jospa joku muu kopioi tekstistä osia jotka haluaa nostaa esille.

Vierailija
9334/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päätöstä oli edeltänyt aktiivinen kirjoittelu asiasta Päivämies-lehdessä. Varsinaisesti jäsenten näkemys ehkäisystä muodostui juuri 1960-luvulla, ja perustui erityisesti Päivämiehen kirjoituksiin (Toivio 2011).

SRK:n johtokunta, puhujainkokousten päätökset ja julkilausumat eivät kuitenkaan ole kyenneet perustelemaan ehkäisykieltoa Raamatulla missään yhteydessä, jossa nämä tahot ovat esittäneet väitteen ehkäisyn synnillisyydestä. Myöskään herätysliikkeen saarnaajat eivät ole kyenneet saarnoissaan eivätkä julkaisuissaan osoittamaan ehkäisykiellolle perusteluja Jumalan sanasta. (Ks. esim. Uljas 2007.) Väite ehkäisyn synnillisyydestä ei perustu Raamattuun."

Vierailija
9335/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa, missä kohtaa Raamatussa täsmälleen ottaen kielletään ehkäiseminen? Siis ei abortti, vaan ehkäiseminen. 

No. Odotan. Luulis olevan helppo kysymys. 

Vierailija
9336/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Odotan. Luulis olevan helppo kysymys. 

Yhdessätoista käskyssä, käsky numero 11 älä ehkäise, tai muuten estä Jumalan tahdon toteutumista.

Vierailija
9337/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta naista kokee vuosittain tuulimunaraskauden? Muun kohdunulkoisen raskauden? Monessako synnytyksessä tarvitaan verensiirto? Onko näistä tilastoa? 

Vierailija
9338/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa ei olisi huippuäitiyshuoltoa ja alhaista äitiys- ja vauvakuolleisuutta,  niin luulen, että suhtautuminen ehkäisyyn olisi myös vlliikkeessä toinen. 

Vierailija
9339/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta naista kokee vuosittain tuulimunaraskauden? Muun kohdunulkoisen raskauden? Monessako synnytyksessä tarvitaan verensiirto? Onko näistä tilastoa? 

Ei sekään, mutta aika lailla pahasti voi haitata naisen elämää nuo alakerran repeytymiset. Nehän on kai aika tavallisia. Sama kun toistuu 10 kertaa, siinä on paikat kovilla. Entä vatsalihasten erkaumat, virtsankarkailut ja muut vaivat. Kyllä on miehillä helppoa. 

Vierailija
9340/10127 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa ei olisi huippuäitiyshuoltoa ja alhaista äitiys- ja vauvakuolleisuutta,  niin luulen, että suhtautuminen ehkäisyyn olisi myös vlliikkeessä toinen. 

Luulen minäkin. Miettikää niitä kuolinilmoituksia: äitiä kaipaamaan jäivät...Vaikka noin periaatteessa se ei sais olla siitä kiinni. 

Ketju on lukittu.