Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
5181/10127 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus vielä kuulen jonkun käyttävän lapsistaan termiä " nahkakantinen väitöskirja", niin lopetan olemasta hiljaa ja kerron, mitä mieltä tuosta sanonnasta olen. 

En ole ikinä kuullut kenenkään käyttäjän tuollaista sanontaa. Kuka noin sanoo? Ei ainakaan tähän keskusteluun liittyvä ihmisryhmä.

Vierailija
5182/10127 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äiti vastasi, että minulla on 10 lasta, mutta eihän se vielä mitään ole, kun tässä samassa pöydässä on "Irmeli" (nimi muutettu), jolla on 15 lasta." 

Luulisin että tuo kommentti on huumorisävytteisesti heitetty ja sillä on vaan tarkoitettu sitä, että onhan siinä 15 lapsessa vielä paljon enemmän töitä kuin kymmenessä.  Itse en todellakaan ajattele, että lasten lukumäärä olisi äitiyden mittari tai se kertoisi Jumalan siunauksesta. Eikä kukaan tuntemani lestadiolainen myöskään ajattele niin. Tottakai lapset on Jumalan lahja, mutta ei se kerro siitä että Jumala olisi siunannut jotain toista enemmän jos lapsiakin on enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5183/10127 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä poistettiin minun asiallinen kysymykseni, voisinko saada vastauksen?

Miksi osalle lestadiolaisista lapsien lukumäärä on äitiyden mittari? Olen törmännyt ajatteluun, missä äidit luettelevat lastensa lukumäärän ja mitä enemmän lapsia on, sitä enemmän äitiä arvostetaan. Erästäkin keskustelua seurasin vasta sivusta. Eräältä lestadiolaisäidiltä kysyttiin, montako lasta hänellä on (kun oli ensin kommentoinut asiaa nuorimpiin lapsiinsa liittyen). Äiti vastasi, että minulla on 10 lasta, mutta eihän se vielä mitään ole, kun tässä samassa pöydässä on "Irmeli" (nimi muutettu), jolla on 15 lasta.

En ymmärrä tuota ajattelua, sillä mielestäni äitiys on arvokasta työtä, olipa lapsia 1, 10 tai 15. Eikä lasten lukumäärä kerro siitä, miten paljon työtä lapsessa/lapsissa on. Jollakin voi olla yksi hyvin paljon tarvitseva erityislapsi, toisella on isokin katras, mutta ter

Toivon syvästi että tämän kommentin kirjoittaja ei ollut kukaan lestadiolainen. Meidän piireissä ei kyllä tietääkseni ajatella että lapsiluku kuvastaisi siunauksen määrää. Eikä toisten ehkäisyttömyyttä ole tapana epäillä vaikka lapsia olisi vähän, sillä jokainen tietää että lasten saaminen ei ole todellakaan itsestäänselvää. 

Vierailija
5184/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä pariskuntaa on ihan kiva seurata, vaikka heidän kanava hyvin yllätyksetön onkin. Vaikuttavat kuitenkin tyytyväiseltä siihen, että lapsia pykätään ja vanhimpia voi kiikuttaa hoitoon sitä mukaan kun uusia lykkää.

Totta. Eihän Eeva kotiäiti ole. Abelkin on päiväkodissa.

Vierailija
5185/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt pitäisi olla aika selvää, että jos puhutaan noin sadan tuhannen ihmisen  joukosta, niin siihen mahtuu monenmoista. Vanhempaa ja nuorempaa. Lisää siihen vielä liikkeessä kasvaneet, mutta pois lähteneet. Kaikkien edellä mainittujen sukulaiset, ystävät ja tuttavat ja työkaverit. 

En lähtisi sanomaan kenellekään, että kokemuksesi ei voi olla totta, koskapa minä itse en ole moiseen törmännyt.

Vierailija
5186/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...lestadiolaispiireissä vallitsee ilmianto ja kyttäyskulttuuri..."

Tämän ketjun perusteella tuo väite pitää kutinsa. Mistään muusta syystä, kuin aktiivisista ilmiannoista ei voi johtua jatkuvat viestien poistot. Joku siis kyttää ja kyylää ketjua aktiivisesti.

Ehkä joku sairas henkilö saa tuntea olevansa tärkeä ja merkittävä, kun saa valtaa poistattaa muiden kirjoituksia?

Joo, olen huomannut saman. Joukossamme on itse itsensä virkaan nimittänyt "palstapoliisi"...

Vierailija
5187/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella tuo väite pitää kutinsa. Mistään muusta syystä, kuin aktiivisista ilmiannoista ei voi johtua jatkuvat viestien poistot. Joku siis kyttää ja kyylää ketjua aktiivisesti.

Ehkä joku sairas henkilö saa tuntea olevansa tärkeä ja merkittävä, kun saa valtaa poistattaa muiden kirjoituksia?

Joo, olen huomannut saman. Joukossamme on itse itsensä virkaan nimittänyt "palstapoliisi"...

Itsekö tekisit "lainaamasi" viestin, jotta saisit pontta sanomillesi?

Tuollaista lainaamasi viestiä ei ketjusta löydy!!!

Vierailija
5188/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekö tekisit "lainaamasi" viestin, jotta saisit pontta sanomillesi?

Tuollaista lainaamasi viestiä ei ketjusta löydy!!!

Ei kai niitä löydy, kun lestadiolaistrollit poistattavat kaiken vähänkään kriittiseksi tulkittava sisällön. Yksi kirjoittaja on ainakin aiemmin palauttanut oman viestinsä, sekin poistettiin pian uudestaan.

Tästä ketjusta poistettuja viestejä on kymmeniä tuhansia, ja poikkeuksellisesti joku on käynyt vanhojakin viestejä läpi ja poistattanut niitäkin. Täysin poikkeuksellista, että kauan aikaa sitten kirjoitettuja viestejä on poistettu. Tuskin mitään muuta ketjua kammataan näin järjestelmällisesti läpi. 

Vierailija
5189/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ote keskustelualueen säännöistä:

- Sanoma Media Finland Oy ja sivuston ylläpito voivat lisäksi muokata tai poistaa sivustolta selkeästi hyvän tavan vastaisuuksia sisältävän viestin, viestin osan tai kokonaisen viestiketjun taikka järjestelmän toiminnallisuutta haittaavan viestin. Ylläpito voi rajata keskusteluja.

Lain vastaisia voivat olla esimerkiksi seuraavanlaiset viestit:

herjaavat, rasistiset tai yksityiselämää loukkaavat viestit,

valheellista tietoa tai vihjauksia yksityishenkilöistä sisältävät viestit, -

Ainakin herjaaminen ja valheellisen tiedon levittäminen ovat jo monta kertaa toteutuneet tässä(kin) keskustelussa.

Vierailija
5190/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä pariskuntaa on ihan kiva seurata, vaikka heidän kanava hyvin yllätyksetön onkin. Vaikuttavat kuitenkin tyytyväiseltä siihen, että lapsia pykätään ja vanhimpia voi kiikuttaa hoitoon sitä mukaan kun uusia lykkää.

Totta. Eihän Eeva kotiäiti ole. Abelkin on päiväkodissa.

Mikä hän sitten on? Kyllähän hänellä on yksi lapsi kotona hoidettavana eikä esikoinenkaan ole päiväkodissa kuin osan viikosta. Mielestäni kotiäiti on äiti joka hoitaa lapsia tai lasta kotona. Ei se nimitys ole siitä kotona hoidettavien lasten määrästä kiinni. Eikö mielestäsi sellainen äiti ole kotiäiti joka hoitaa vain yhtä lasta kotona ja vanhemmat lapset ovat vaikka koulussa? 

Vierailija
5191/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein toistuu myös se, että jos  esimerkiksi pyydetään, että kertokaapa, mihin Raamatun kohtaan jokin asia perustuu, niin viesti poistuu. Ilmeisesti huomataan, että uppista keikkaa, sellaistahan ei olekaan. Joten äkkiä kysymys pois häiritsemästä. Ja epäilemättä tällaisetkin kysymykset tulkitaan "herjaamiseksi". 

Vierailija
5192/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt pitäisi olla aika selvää, että jos puhutaan noin sadan tuhannen ihmisen  joukosta, niin siihen mahtuu monenmoista. Vanhempaa ja nuorempaa. Lisää siihen vielä liikkeessä kasvaneet, mutta pois lähteneet. Kaikkien edellä mainittujen sukulaiset, ystävät ja tuttavat ja työkaverit. 

En lähtisi sanomaan kenellekään, että kokemuksesi ei voi olla totta, koskapa minä itse en ole moiseen törmännyt.

Jospa muistettaisiin tämä. 

Vierailija
5193/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Sanoma Media Finland Oy ja sivuston ylläpito voivat lisäksi muokata tai poistaa sivustolta selkeästi hyvän tavan vastaisuuksia sisältävän viestin, viestin osan tai kokonaisen viestiketjun taikka järjestelmän toiminnallisuutta haittaavan viestin. Ylläpito voi rajata keskusteluja.

Ainakin herjaaminen ja valheellisen tiedon levittäminen ovat jo monta kertaa toteutuneet tässä(kin) keskustelussa.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa! 

Älä viitsi, ei viestit muutu herjaamiseksi tai väärän tiedon levittämiseksi pelkästään sinun yksipuolisella julistuksella. Jopa maahammuuttajien raiskauksista voi keskustella, ja jopa sanoa olevan yliedustettuja niissä. Lestadiolaisuudesta ei voi kirjoittaa yhtään mitään, mistä lestadiolaiset eivät pidä. Mitään sääntöjen ja varsinkaan lainvastaista ei viesteissä ole ollut.

Jos et pysty vastaanottamaan tosiasioita ilman että poltat päreesi, vika on sinussa eikä muissa kirjoittajissa.

Olen tällaiseen herkkänahkaisuuteen törmännyt palstan ulkopuolellakin, ja juuri lestadiolaisten taholta. Sinun kannattaisi laajentaa elämänpiiriä, ettet elä vain yhden kuplan sisällä. Maailma on paljon moniulotteisempi, mitä se ahtaan ryhmän sisältä näyttäytyy.

Vierailija
5194/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa! 

Älä viitsi, ei viestit muutu herjaamiseksi tai väärän tiedon levittämiseksi pelkästään sinun yksipuolisella julistuksella. 

Ymmärsit kommenttini täysin väärin, yllätys! Tuossa edellä nimitettiin lestadiolaisia trolleiksi ja sairaiksi palstakyttääjiksi, joten halusin osoittaa sinulle ja muille, että viestin poistamisen takana voi olla jokin muukin taho. En ole herkkänahkainen enkä polttanut päreitäni. Jälkimmäinen taisi tapahtua sinulle.

Vierailija
5195/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit kommenttini täysin väärin, yllätys! Tuossa edellä nimitettiin lestadiolaisia trolleiksi ja sairaiksi palstakyttääjiksi, joten halusin osoittaa sinulle ja muille, että viestin poistamisen takana voi olla jokin muukin taho. En ole herkkänahkainen enkä polttanut päreitäni. Jälkimmäinen taisi tapahtua sinulle..

Hah, et voi oikeasti olla noin tyhmä, tuo jatkuva tahallinen väärinymmärtäminen on ihan tyypillistä trollaamista!

En ole lestadiolaisia trolliksi kutsunut, vaan ainoastaan tätä tahallista häiriköivää ja aiheettomia ilmiantoja tehtailevaa trollia, eli juuri SINUA. 

Vierailija
5196/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit kommenttini täysin väärin, yllätys! Tuossa edellä nimitettiin lestadiolaisia trolleiksi ja sairaiksi palstakyttääjiksi, joten halusin osoittaa sinulle ja muille, että viestin poistamisen takana voi olla jokin muukin taho. En ole herkkänahkainen enkä polttanut päreitäni. Jälkimmäinen taisi tapahtua sinulle..

Hah, et voi oikeasti olla noin tyhmä, tuo jatkuva tahallinen väärinymmärtäminen on ihan tyypillistä trollaamista!

En ole lestadiolaisia trolliksi kutsunut, vaan ainoastaan tätä tahallista häiriköivää ja aiheettomia ilmiantoja tehtailevaa trollia, eli juuri SINUA. 

Tuo on huomattu myös meidän muiden taholta, tämä yhden kirjoittajan uhriutuminen. Byäää ne haukkuu meitä trolleiksi. 🧌

Ensin trollaa, ja seuraavaksi itkee trolliksi haukkumisesta!

Vierailija
5197/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.paivamies.fi/nykyiset-blogit/konserttisalin-ovella-6.51.204…

Lukekaa ja ihmetelkää, miten ahdas voi ihmisen maailmankuva olla. Että edes klassisen musiikin konserttiin ei voi mennä. Ihan tuntuu jo lukiessa, että itsellä loppuu happi ihan justiinsa.

Vierailija
5198/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan edellistä ja haluan tähän siteerata tuon blogin lopun, sillä se antaa asiasta myös vähän toisenlaisen ja hieman valoisamman kuvan. 

"Lähtiessäni musiikkikeskukselta kuvittelin, että meistä kahdesta minä poistuin paikalta parempana uskovaisena. Uskonelämäni typistyi tekemisiksi ja tekemättä jättämisiksi, mikä on surullista. Ehkä sitäkin surullisempaa on, että omassa uskossa valvominen vaihtui toisen ihmisen tekemisten vatvomiseen. Tuossa hetkessä olin kaukana elävään uskoon kuuluvasta vapaudesta. Onneksi sekin puoli on saanut vähitellen vuosien mittaan avautua."

Jäljelle jää toki, että ilmeisesti edelleenkään ei ole hänen mielestään sopivaa mennä kuuntelemaan Sibelius-viulukilpailun voittajaa. 

Vierailija
5199/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa edellä nimitettiin lestadiolaisia trolleiksi".

Tällaista viestiä ei todellakaan ole ollut. 

Vierailija
5200/10127 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuossa edellä nimitettiin lestadiolaisia trolleiksi".

Tällaista viestiä ei todellakaan ole ollut. 

On. Minä kerroin perhetilanteestani, niin epäiltiin heti trolliksi.

Ketju on lukittu.