Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
3981/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuohon vl nuorehkon (?) ihmisen kirjoitukseen. 

Aina elämässä kannattaa pitää fokus itsessä. Et voi tietää, ovatko ne Kärppä-katsomon ihmiset sydämestään uskovaisia ja miten tärkeänä he uskoaan pitävät tai ainakaan olettaa, että juuri heillä on asiat täydellisesti. Et myöskään voi tietää, onko silläkään asiat täydellisesti, joka ilmestyy joka sunnuntai seuroihin ja veisaa kantavimmalla äänellä. Me emme näe ihmisen mieleen. 

Rauhanyhdistyksellä on monta ihmistä, jotka ovat jo henkisesti kirjautuneet ulos, mutta fyysisesti vielä paikalla. Jos sitten otat heistä peilin malliksi uskovaisesta, mihin päädyt? Tai on ihmisiä, jotka eivät oikeasti ole kokeneet omakohtaista uskoa, mutta ovat syntyneet perheeseen ja jääneet mukaan. Tärkeintähän on se omakohtainen suhde Jumalaan, jos kaikki muu ympäriltä riisutaan pois. 

Itse olen elämän varrella huomannut, että ne "synniksi määritellyt" asiat on yleensä tehty niin ijhan syystä. Kun sitten on kuitenkin päättänyt toimia toisin ja lähtenyt toteuttamaan omaa itseään, lopputulos on yleensä ollut eriasteinen katastrofi. Meiltä ei odoteta täydellisyyttä eikä sitä, että kaikkea noudatetaan kirjaimellisesti. Se, mitä ihmiset hakevat ry:ltä on mielenrauha, fraasin mukaisesti "ilo, rauha ja vapaus". Onko sääntöjen noudattaminen tuota? Ei. Mutta kun on ilo, rauha ja vapaus, sen seurauksena ihminen monesti jättää monet asiat väliin ja suuntaa huomionsa toisiin. Ja kun on tehnyt jotain, mikä sitä rauhaa järkyttää, on valinnan edessä: jatkaa vai palata. 

Meikkaamisesta voin sanoa sen verran, että ymmärrän hyvin sen olevan monelle mietityttävä asia. En itse ihan oikeasti halua meikata, joten en pysty täysin asettumaan sellaisen asemaan, joka sen kanssa kipuilee, omat hetkeni ovat olleet vain ohikiitäviä ja harvassa. Olen kuitenkin pitkän pätkän elämääni meikannut joka ainoa päivä. Koska se kuuluu jne. Sitä sitten vietti joka päivä aikaa peilin edessä peittäen, korostaen, puutteitaan katsellen. En siltikään muuttunut kaunottareksi (sinä voit toki sitä olla). Itse asiassa meikkaaminen huononsi itsetuntoani. Kun sitten jätin sen pois, aloin olla sinut oman ulkonäköni kanssa. Minä olen tämä, se mikä olen. Tässä maailmassa on miljardeja ihmisiä ilman meikkiä, miksi minä en kelpaisi ilman meikkiä. En tarkoita, että sinun pitäisi kokea samoin, halusin vain kertoa oman kokemukseni ihan vaan näkökulmaa laajentamaan.  

Vierailija
3982/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsitehtailu tälle jo muutenkin liikakansoittuneelle planeetalle on ajattelematonta, mutta pahinta näissä lahkolaisissa on se aivopesu jolle lapsensa altistavat. Uskonnon tuputtaminen alle 18-vuotiaille pitäisi kieltää lailla. Käännyttäköön aikuisia huuhaalahkoonsa jos kykenevät, lapset ovat liian helppoja uhreja.

Puhut hulluja! Esim. Suomessa on huutava pula vauvoista, eli tulevista veron- ja eläkkeiden maksajista!  Nykynainen ei halua riippakivekseen lapsia, koira sitävastoin käy lapsen korvikkeena ja sille ollaan sitten "äiti". 

Kirjoittaja puhui planeetasta, ei Suomesta. Ja maailman liikakansoitus ja sen aiheuttamat ongelmat on kiistaton tosiasia. Eri.

Mutta me elämme Suomessa ja täällä omassa maassamme o

Emme voi vain itseemme käpertyä. Esimerkiksi katolinen kirkko on jo ottanut takapakkia ehkäisemättömyysopetuksessa, kun on nähty, mihin kärsimykseen se on köyhissä maissa johtanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3983/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsitehtailu tälle jo muutenkin liikakansoittuneelle planeetalle on ajattelematonta, mutta pahinta näissä lahkolaisissa on se aivopesu jolle lapsensa altistavat. Uskonnon tuputtaminen alle 18-vuotiaille pitäisi kieltää lailla. Käännyttäköön aikuisia huuhaalahkoonsa jos kykenevät, lapset ovat liian helppoja uhreja.

Puhut hulluja! Esim. Suomessa on huutava pula vauvoista, eli tulevista veron- ja eläkkeiden maksajista!  Nykynainen ei halua riippakivekseen lapsia, koira sitävastoin käy lapsen korvikkeena ja sille ollaan sitten "äiti". 

Kirjoittaja puhui planeetasta, ei Suomesta. Ja maailman liikakansoitus ja sen aiheuttamat ongelmat on kiistaton tosiasia. Eri.

Mutta

Emme voi vain itseemme käpertyä. Esimerkiksi katolinen kirkko on jo ottanut takapakkia ehkäisemättömyysopetuksessa, kun on nähty, mihin kärsimykseen se on köyhissä maissa johtanut.

Niin. Sinun mielestäsi emme voi vain itseemme käpertyä, mutta se on sinun näkemyksesi. Muilla on omansa. Moni muukin kuin vl omaa näkemyksen siitä, että ihminen ei tuhoa tätä maapalloa vaan Jumala. Me emme voi tietää, tapahtuuko se tänään vai miljardin vuoden kuluttua, siksipä voimme elää sen mukaisesti, että Jumala päättää ihmisten syntymästä ja kuolemasta. 

Vierailija
3984/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mä äsken luin? Ihminen ei tuhoa maapalloa? Siis oletteko te myös ilmastonmuutoksen kieltäjiä?

Vierailija
3985/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mä äsken luin? Ihminen ei tuhoa maapalloa? Siis oletteko te myös ilmastonmuutoksen kieltäjiä?

Jos viittaat viestiini siitä, että Jumala päättää, koska maailma päättyy niin se ei tarkoita sitä, että olisi ok tuhota luonto ja saastuttaa ja riistää luonnonvarat jne. Raamatussa kehotetaan kyllä varjelemaan luontoa. Se koski vain ja ainoastaan sitä, että minun ei tarvitse kantaa huolta ihmisten syntymästä tai kuolemasta, olen jättänyt sen Jumalalle. 

Vierailija
3986/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on te?

Vierailija
3987/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on te?

No höh, vlväki tietysti..

Vierailija
3988/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saastumisesta samaa mieltä, tottakai. Mutta ilmastonmuutos ja ihmisen osuus siihen on tieteellinen tosiasia ja kaikki muu on trumpilaispersulaishöpötystä. 

Vierailija
3989/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimittelyistä puheen ollen tälläkin palstalla surutta nimitellään lestadiolaisia lahkolaisiksi, kulttilaisiksi, harhaoppisiksi, aivopestyiksi . . . Eikö kunnioittamisen pitäisi toimia puolin ja toisin? Tämänkin keskustelun alkuaikoina ylläpito poisti lahko-sanan sisältävät kommentit mutta ei enää.

Kyseessä on ikävä kyllä täysin kiistattomasti lahko. Tämän on moni myöntänyt, se että kirkko antaa lahkon toimia sisällään ei poista tätä tosiasiaa.

Aivopesun on myös moni liikkeen jättänyt myöntänyt, ja on olemassa myös Pro gradu tutkielma, jossa asiaa on valitettu.

No ainahan itselle tietysti voi valehdella!

Vierailija
3990/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastomuutoksen kieltäjiä löytyy Ihan Kaikista ihmisryhmistä, myös vl-porukasta, koska eihän se ole mikään hengellinen asia. Vähemmistönä he kuitenkin ovat. 

Vierailija
3991/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä maailman liikakansoitukseen tulee, Suomi on pikkutekijä. Suurelta osin vastuussa asiasta on kuitenkin katolinen kirkko, joten tiettyjä yhtäläisyyksiä toki on nähtävissä. 

SRK tekee lähetystyötä juuri kaikista köyhimmissä ja väestörikkaimmissa maissa. Osassa oli jo asioita saatu parempaan suuntaan, mutta jos ehkäisykielto saadaan aivopestyä myös sinne, mikä on seuraus?

Vierailija
3992/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tuosta artikkelista edellä! Kannattaa kaikkien lukea.

Vierailija
3993/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on te?

No höh. Emme ole.

Vierailija
3994/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on te?

No höh. Emme ole.

Hyvä kuulla.

Vierailija
3995/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä maailman liikakansoitukseen tulee, Suomi on pikkutekijä. Suurelta osin vastuussa asiasta on kuitenkin katolinen kirkko, joten tiettyjä yhtäläisyyksiä toki on nähtävissä. 

SRK tekee lähetystyötä juuri kaikista köyhimmissä ja väestörikkaimmissa maissa. Osassa oli jo asioita saatu parempaan suuntaan, mutta jos ehkäisykielto saadaan aivopestyä myös sinne, mikä on seuraus?

What??? Apua!!!!

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ilkkasalo1/211186-epaeettista-lahetyst…

Vierailija
3996/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What??? Apua!!!!

Mitään käännyttävää lähetystyötä ei tehdä. Sinne mennään kutsusta jo valmiiksi uskovien luokse järjestämään seuroja. 

Vierailija
3997/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan mielenkiintoista miten kaikki uskonnolliset ryhmät tuppaa tekemään uskonnollista asioista niin monimutkaisia. Jeesus asetti uskon esikuvaksi pienen lapsen, sillä tasolla ihminen on viattomuudessaan ja vilpittömyydessään kaikkein puhtaimmalla tavalla ottamassa vastaan ja hyväksymässä Jumalan rakkauden ja armon. Siitä siinä on pohjimmiltaan kyse. 

Ja kuitenkin tavalliset luterilaiset naureskelevat lestadiolaisille, joille lapsenusko on tärkeää. 

Tuskin naureskelevat, enemmän varmaan häiritsee se muita ulos sulkeva oppi tai tietyt 'säännöt'. 

Minä en ymmärrä sitä, että miten se sulkee ketään ulkopuolelle, koska kuka tahansa on vapaa liittymään niihin?

Kysytkö tosissasi?

Vierailija
3998/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan mielenkiintoista miten kaikki uskonnolliset ryhmät tuppaa tekemään uskonnollista asioista niin monimutkaisia. Jeesus asetti uskon esikuvaksi pienen lapsen, sillä tasolla ihminen on viattomuudessaan ja vilpittömyydessään kaikkein puhtaimmalla tavalla ottamassa vastaan ja hyväksymässä Jumalan rakkauden ja armon. Siitä siinä on pohjimmiltaan kyse. 

Ja kuitenkin tavalliset luterilaiset naureskelevat lestadiolaisille, joille lapsenusko on tärkeää. 

Tuskin naureskelevat, enemmän varmaan häiritsee se muita ulos sulkeva oppi tai tietyt 'säännöt'. 

Minä en ymmärrä sitä, että miten se sulkee ketään ulkopuolelle, koska kuka tahansa on vapaa liittymään niihin?

Kysytkö tosissasi?

Kysyn. En oikeasti ymmärrä. Jos pihalla jotkut pelaavat palloa ja minä haluan pelata tennistä niin miten minä voin suuttua siitä, että he pelaavat mielummin jalkapalloa? Minulla on silti omat tenniskaverini. 

Vierailija
3999/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Minun Jeesukseni naurais makeasti, jos kyselisin, että kerro rakas Jeesus, voinko käyttää korvakoruja. 

Minä taas kävisin keskustelun itseni kanssa, mihin tarpeeseen ne korvakorut tulisivat. 

Kuule ihan vaan omaksi iloksi:-). Kai sinäkin katsot, että mitä päällesi laitat  vaikka lämmön ja suojan tarpeeseen riittäisi vaikka aina samat, harmaat vaatteet?

Vierailija
4000/10127 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset käsittääkseni ajattelevat, että jokainen lapsi syntyy "uskovaisena" ja pysyykin sellaisena jonkin aikaa. En tiedä, kuinka kauan. Muutaman vuoden?

Kysypä siis kolmevuotiaalta, että miksi vaikka punainen kynsilakka on väärin...

Oikeasti se menee niin, että lestadiolaiset ajattelevat, että kaikki lapset pääsevät taivaaseen.

Ketju on lukittu.