Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi farmaseutit on usein tosi epäystävällisiä?

Vierailija
27.01.2023 |

Eikö niillä ole ollenkaan asiakaspalvelukoulutusta?

Sen sijaan ne farmanomit (myymälän puolella) on yleensä ihan ystävällisiä, vaikka se tungetteleva myyntitapa joskus ärsyttääkin.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat tekemisissä meidän ah, niin ihanien ja aurinkoisten suomalaisten kanssa. Me emme ota mitään palvelua koskaan itsestäänselvyytenä ja muistamme aina että asiakaspalvelija on ihminen, ei robotti. Kun meitä palvelee vuodesta toiseen, saa homottelua, huorittelua, muita haukkuja ja tiuskintaa niin on kyllä ihme ettei jokainen aspa työtä tekevä ole kuin joku kävelevä naantalinaurinko. Kyllä heillä siis on pakko olla jotain päässä vialla... Kenelläkään asiakkaalla ei toki koskaan ole mitään peiliinkatsomista

Just näin.. se on farmaseutin vika kun taas joutuu maksamaan omavastuuosuudet lääkkeistä jne.. asiakkaat ovat välillä ihan täysiä kuspäitä farmaseutteja kohtaan

Ja päinvastoin.

Kummasti vain et voi kuvailla anonyymisti tilannetta kuitenkaan tarkemmin :) Olet varmaan ollut itse kuspää.

Vierailija
22/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa asioivat ne kaikki sekopäisimmät ihmiset. En yhtään ihmettele, jos ei hymyilytä, kun on niin raskasta hommaa.

Ei siellä läheskään kaikkilla ole nuppipuolen lääkityksiä.

Suurin osa on oikein mukavia, tahvo tavallisia asiakkaita ja mukavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä lähiapteekissa eräs farmaseutti epäili maksukykyäni tokaisemalla "kai sinä ymmärrät, että nämä maksavat yli sata euroa?". Olin siis reseptitiskillä pyytänyt 3 kk pakettia masennuslääkettä, paketin allergialääkettä & reseptillä olevaa voidetta pumppupullon. Sama tyyppi vielä nousi tiskin takaa, seurasi minua ensin käsikauppasärkylääkkeiden luo ja siitä vielä kassalle. Epäili varmaan minun varastavan lääkkeet. Ihan työssäkäyvä korkeakoulutettu olen ja minulla on varaa maksaa lääkkeeni vaikka masennusta sairastankin.

Nykyisessä lähiapteekissa on aina otettu ystävällisesti vastaan.

Vierailija
24/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä törmännyt vielä epäystävällisiin farmaseutteihin koskaan. Neutraaleja tai ystävällisiä on joka kerta olleet. Asioin apteekissa suht paljon.

Vierailija
25/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat kemiasta ja farmakologiasta kiinnostuneita yliopistokoulutettuja luonnontieteilijöitä, jotka eivät opiskelemaan hakiessaan hoksanneet, että valmistuvat myyjiksi.

Vierailija
26/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat päässeet lääkkikseen sitten ei ole paukut riittäneet kuin apteekkiin tummelia kaupustelemaan. oikein tenhottavat itseään kun kuvittelevat kaikkien olevan kuulo vammaisia oikein huutamalla korostavat itseään tammelan apteekissakin  tulee äijä jopa perään huutamaan ettei peräpukama voidetta saa silmiin käyttää.

Vierailija
27/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertaakaan ole ollut epäystävällistä kohtelua! Olen saanut apteekeissa asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua aina.

Vierailija
28/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se pistää ärsyttään kun työtön hakee tonnilla lääkkeitä ja kävelee maksamatta kassan ohi.

Minulla on työtön ystävä joka saa ilmatteeksi enemmän kuin omiin tarpeisiin apteekki tavaraa niin minä  annan hänelle jotain vastapalvelukseksi jotain muita hyödykkeitä. Kun uusin elektroniikkaa niin hän saa ihan käyttökelpoista minulta eikä tarvitse niitä myydä tai viedä kaatopaikalle. 

Hän voi rampata lääkärissä niin paljon kun lystää, maata sairaalassa niin pitkään kun ne siellä pitää ja kaikki viulut maksaa veronmaksajat. Hän saisi esteettisiä leikkauksiakin ilmatteeksi. 

Pitää vain asua yksin, olla työmarkkinatuella työtön ja varaton. 

Vierailija
29/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä törmännyt vielä epäystävällisiin farmaseutteihin koskaan. Neutraaleja tai ystävällisiä on joka kerta olleet. Asioin apteekissa suht paljon.

Sama juttu. Yleensäkin saan joka paikasta ystävällistä tai vähintään asiallista asiakaspalvelua.

Vierailija
30/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat tekemisissä meidän ah, niin ihanien ja aurinkoisten suomalaisten kanssa. Me emme ota mitään palvelua koskaan itsestäänselvyytenä ja muistamme aina että asiakaspalvelija on ihminen, ei robotti. Kun meitä palvelee vuodesta toiseen, saa homottelua, huorittelua, muita haukkuja ja tiuskintaa niin on kyllä ihme ettei jokainen aspa työtä tekevä ole kuin joku kävelevä naantalinaurinko. Kyllä heillä siis on pakko olla jotain päässä vialla... Kenelläkään asiakkaalla ei toki koskaan ole mitään peiliinkatsomista

Just näin.. se on farmaseutin vika kun taas joutuu maksamaan omavastuuosuudet lääkkeistä jne.. asiakkaat ovat välillä ihan täysiä kuspäitä farmaseutteja kohtaan

Ja päinvastoin.

Kummasti vain et voi kuvailla anonyymisti tilannetta kuitenkaan tarkemmin :) Olet varmaan ollut itse kuspää.

Ihan niin kuin sinäkin.

Vierailija
31/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa asioivat ne kaikki sekopäisimmät ihmiset. En yhtään ihmettele, jos ei hymyilytä, kun on niin raskasta hommaa.

Voisitko kertoa tarkemmin, miten tulehduskipulääkettä ostava asiakas on sekopää?

Vierailija
32/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvällä omallatunnolla sanoa että olen poikkeuksellisen ystävällinen erityisesti farmaseuteille ja silti mulla on todella huonoja kokemuksia heistä. Kaikkein hirveimmät asiakaspalvelukokemukset mulla on yksinomaan farmaseuteista. Erityisesti silloin, kun joudun hakemaan jotakin PKV-lääkettä, sitä kyräillään ja ollaan jotenkin tosi epäluuloisia ja tylyjä ilman mitään ilmeistä syytä, olen lähes poikkeuksetta ihan siististi pukeutunut, puhtaat hiukset, meikkiäkin on mulla aika usein. Olen ihan keskiluokkainen ihminen (N31) ja luulisi, että sitä saisi lääkärin minulle määräämät lääkkeet hakea rauhassa, ystävällisessä ja asiallisessa ilmapiirissä ilman hikikarpaloita otsalla kun vuoronumeroni ilmestyy tauluun. 

33/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman olen huomannut. Ei koskaan edes pientä hymyä. Mietin monesti että mitähän sairauksia heillä on kun niin kireitä ovat.

Vierailija
34/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat kemiasta ja farmakologiasta kiinnostuneita yliopistokoulutettuja luonnontieteilijöitä, jotka eivät opiskelemaan hakiessaan hoksanneet, että valmistuvat myyjiksi.

Joo siis tää on mulle jännä ilmiö. Miten on mahdollista olla hoksaamatta ettet sä mitään tutkijan töitä ym. pääse tekemään farmaseutin tutkinnolla, joka on kandidaatin tutkinto, ei maisterin (proviisori)? Miten on mahdollista hakea yliopistoon tajuamatta mikä on farmaseutin työn todellinen luonne ?

Vierailija
35/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavia farmaseutteja aina ollut täällä Helsingissä - sellaista pientä hymyä ja flirttiä ilmassa aina kun asioi.

Vierailija
36/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkimme apteekissa on totinen ja epäystävällinen farmaseutti. Tuttavapiirissäni ja töissäni usein keskusteltu hänen tyylistään asiakaspalvelussa. Pohdittu, että pitäisikö valittaa paikan johdolle. Joku oli tainnut niin tehdä, koska viime vuoden aikana käytös hänellä on muuttunut parempaan. Muu henkilökunta on mukavaa ja asiantuntevaa.

Vierailija
37/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä lähiapteekissa eräs farmaseutti epäili maksukykyäni tokaisemalla "kai sinä ymmärrät, että nämä maksavat yli sata euroa?". Olin siis reseptitiskillä pyytänyt 3 kk pakettia masennuslääkettä, paketin allergialääkettä & reseptillä olevaa voidetta pumppupullon. Sama tyyppi vielä nousi tiskin takaa, seurasi minua ensin käsikauppasärkylääkkeiden luo ja siitä vielä kassalle. Epäili varmaan minun varastavan lääkkeet. Ihan työssäkäyvä korkeakoulutettu olen ja minulla on varaa maksaa lääkkeeni vaikka masennusta sairastankin.

Nykyisessä lähiapteekissa on aina otettu ystävällisesti vastaan.

Olet ymmärtänyt äänensävyn väärin. Jos ostos joudutaan peruuttamaan, koska et haluaisikaan lääkkeitä kuullessasi hinnan, se on siinä toisessa reseptinkäsittelyohjelmassa stanan vaikeaa. Osto on mennyt kelalle jne. Eli et varmaan halua istua extraa 30 minuuttia apteekissa, kun ostoasi korjataan? Ai, ei kun haluat. No, moni muu ei halua.

Vierailija
38/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apteekissa aina erittäin ystävällistä palvelua.

Vierailija
39/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis tää on mulle jännä ilmiö. Miten on mahdollista olla hoksaamatta ettet sä mitään tutkijan töitä ym. pääse tekemään farmaseutin tutkinnolla, joka on kandidaatin tutkinto, ei maisterin (proviisori)? Miten on mahdollista hakea yliopistoon tajuamatta mikä on farmaseutin työn todellinen luonne ?

Öö, tämä ei ole kylläkään mikään ilmiö. Kyllä farmaseutit tuon aivan hyvin tietävät. Sitä ei mikään asiakkaan mutuilu muuta.

Vierailija
40/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvällä omallatunnolla sanoa että olen poikkeuksellisen ystävällinen erityisesti farmaseuteille ja silti mulla on todella huonoja kokemuksia heistä. Kaikkein hirveimmät asiakaspalvelukokemukset mulla on yksinomaan farmaseuteista. Erityisesti silloin, kun joudun hakemaan jotakin PKV-lääkettä, sitä kyräillään ja ollaan jotenkin tosi epäluuloisia ja tylyjä ilman mitään ilmeistä syytä, olen lähes poikkeuksetta ihan siististi pukeutunut, puhtaat hiukset, meikkiäkin on mulla aika usein. Olen ihan keskiluokkainen ihminen (N31) ja luulisi, että sitä saisi lääkärin minulle määräämät lääkkeet hakea rauhassa, ystävällisessä ja asiallisessa ilmapiirissä ilman hikikarpaloita otsalla kun vuoronumeroni ilmestyy tauluun. 

Ei kukaan kyräile, luuletko, että jokaisen pkv-lääke -asiakkaan kohdalla kyräillään? Ei kyräillä! Ainoa mikä kiinnostaa, että osto menee oikein, voi olla joskus epäloogisia itserointeja yms niin pitää tarkkana olla, että menee oikein.