Yrittäisitkö juosta portille
Jos tiedät, että lähtöportti, siis lähtevän lennon portti on suljettu jo 15 min. sitten.
Kuinka todennäköisesti pääsee vielä koneeseen?
Kommentit (13)
Jos se on suljettu niin se on suljettu. Henkilökuntakin poistunut paikalta
Vartti sitten? Ehkä 30 sek sitten voisi onnistua.
Jos portti on jo suljettu niin en. Sehän on jo suljettu.
Mulla kävi kerran tuuri, kun tulin jostain ulkomailta myöhässä ja tulin koneesta ulos huomatakseni, että jatkolentokin on myöhässä ja viimeinen kutsu taululla. Onneksi oli parin portin päässä ja ehdin koneeseen. Tosin saattoivat odottaakin hetken, kun tiesivät, että mulla on se jatkolento.
Kerran kun olin lapsi myöhästyimme ja meidät kuljetettiin erikseen autolla sinne odottavaan koneeseen. En tiedä miten äitini sai puhuttua meille tuollaisen erityiskohtelun.
Tämä oli tosin 90-luvulla tai korkeintaan 2000-luvun alussa.
Tiedät, että on suljettu vai arvioit, että mikäli kone on aikataulussaan, niin on jo suljettu?
Minä luovuttaisin. Jotkut hullut luulee että on mahiksia vielä vaikka 10 min ennen lähtöä. Tietenkin poikkeuksia ja itse lennon myöhästymisiä on,mutta näin niinkuin yleensä, eipä taideta enää päästää.
Meillä kerran mies koko ajan vaan hoki, että ei ole kiire ota rauhallisesti, joka oli helvetin ärsyttävää, koska oikeasti oli kiire. Hän ei oikein kuunnellut tai ottanut tosissaan sitä portin sulkemisaikaa. Vähän sen tyylinen, että kunhan ennen koneen lähtöä on portilla, niin ehtii.
Ja kyse ei ollut siitä, että olisi toiminut vaan rauhallisemmin, vaan siitä, että ihan fyysisesti ei pitänyt kiirettä eli ajallisesti oikeasti meni kauemmin, kun jos olisi pitänyt kiirettä.
Koko ajan hoki: "Ei ole kiire, on aikaa ottakaa rauhallisesti" ja suuttui kun hoputettiin, vaikka oikeasti oli tosi kiire.
No ei ehditty. Oli kyllä muita hänestä riippumattomia hidasteita, mutta silti, hokeminen, että ei ole kiire ja ota vaan rauhallisesti, kiirehtimättä on helv. ärsyttävää kun oikeasti on helv. kiire. eikä tee elettäkään, että toimisi nopeasti vaan yhtä hitaasti, kun ei olisi kiire. Pitää esim. 5 min tupakkatauon kun oli selvää, että tosi kiire on ja viidellä minuutillakin voi olla merkitystä, ehtiikö johonkin koneeseen vai ei.
Naiset vaan hysteerisiä kirjoitti:
Minä luovuttaisin. Jotkut hullut luulee että on mahiksia vielä vaikka 10 min ennen lähtöä. Tietenkin poikkeuksia ja itse lennon myöhästymisiä on,mutta näin niinkuin yleensä, eipä taideta enää päästää.
Meillä kerran mies koko ajan vaan hoki, että ei ole kiire ota rauhallisesti, joka oli helvetin ärsyttävää, koska oikeasti oli kiire. Hän ei oikein kuunnellut tai ottanut tosissaan sitä portin sulkemisaikaa. Vähän sen tyylinen, että kunhan ennen koneen lähtöä on portilla, niin ehtii.
Ja kyse ei ollut siitä, että olisi toiminut vaan rauhallisemmin, vaan siitä, että ihan fyysisesti ei pitänyt kiirettä eli ajallisesti oikeasti meni kauemmin, kun jos olisi pitänyt kiirettä.
Koko ajan hoki: "Ei ole kiire, on aikaa ottakaa rauhallisesti" ja suuttui kun hoputettiin, vaikka oikeasti oli tosi kiire.
No ei ehditty. Oli kyllä muita hänestä riippumattomia hidasteita, mutta silti, hokeminen, että ei ole kiire ja ota vaan rauhallisesti, kiirehtimättä on helv. ärsyttävää kun oikeasti on helv. kiire. eikä tee elettäkään, että toimisi nopeasti vaan yhtä hitaasti, kun ei olisi kiire. Pitää esim. 5 min tupakkatauon kun oli selvää, että tosi kiire on ja viidellä minuutillakin voi olla merkitystä, ehtiikö johonkin koneeseen vai ei.
Ja mikä huvittavaa,olen muuten itse sellainen myöhästelijä tyyppi, Paitsi lento, juna, laiva, asioissa.
Mies taas suunnilleen suuttu ja naureskeli, kun sanoin että lentokentällä pitäisi olla xx aikaan ja hopuuttelin hotellista lähtöä. "Ottakaa vaa rauhallisesti" sellanen extra rauhallisuus kostautuu joskus. Niin että miehet joskus on aihetta olla kiirehtivä ja hermostunut, kun naisia syyttelette "turhaan" hötkyilystä. Luonnollisempaa olla hermostunut ja kiirehtivä, jos tietää olevansa myöhässä lennosta kun toimia rauhalliesti, mutta hitaasti, ei kiirehtien.
Tietenkin loistavaa, jos kiireessä voi toimia superrauhallisesti, mutta nopeasti ja kiirehtiä samalla.
Pieni hermostuneisuus ei aina tarkoita sitä, että ei toimisi nopeammin.
En tietenkään lähde rynnimään, kun se portti on suljettu. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät, että on suljettu vai arvioit, että mikäli kone on aikataulussaan, niin on jo suljettu?
Tiesin,että on suljettu kun pääsimme turvatarkastuksesta. Jos olisin ollut yksin, en olisi edes yrittämyt portille. Ihan turhaa juoksutusta. Yksi ei halunnut luovuttaa vielä. Mutta teoreettisesti kai olisi pieni mahdollisuus päästä, jos vaikka itse lento on myöhässä tai joskus ovat tehneet poikkeuksia, en tiedä kuinka yleistä sitten on.
Joskus on ollut ihme toimintaa eli portti sulkeutuu muksmaa 11.30. silti porttijono ei liiku mihinkään, eli ihmisiä seisotetaan siinä jonossa vielä 15 min. ja päästetään koneeseen vasta 5 min ennen lähtöaikaa.
Huoh noita järjestelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesin,että on suljettu kun pääsimme turvatarkastuksesta. Jos olisin ollut yksin, en olisi edes yrittämyt portille. Ihan turhaa juoksutusta. Yksi ei halunnut luovuttaa vielä. Mutta teoreettisesti kai olisi pieni mahdollisuus päästä, jos vaikka itse lento on myöhässä tai joskus ovat tehneet poikkeuksia, en tiedä kuinka yleistä sitten on.
Joskus on ollut ihme toimintaa eli portti sulkeutuu muksmaa 11.30. silti porttijono ei liiku mihinkään, eli ihmisiä seisotetaan siinä jonossa vielä 15 min. ja päästetään koneeseen vasta 5 min ennen lähtöaikaa.
Huoh noita järjestelyjä.
Mut hei onneks löytyi halpa korvaava lento ja hyvä hotelli, jossa yöpyä.
Lapsen turha juoksutus harmitti tosin.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikataulu piti paikkansa niin oli suljettu. Jos aikataulu olisi heittänyt yli 20 min niin ehkä sitten olisi ehditty. Heitin pyyhkeen kehään turvatarkastuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aikataulu piti paikkansa niin oli suljettu. Jos aikataulu olisi heittänyt yli 20 min niin ehkä sitten olisi ehditty. Heitin pyyhkeen kehään turvatarkastuksen jälkeen.
Jos jotain positiivista pitää löytää niin eipähän mies hoe enää "ota rauhallisesti" joka tilanteessa ja kuuntelee ehkä tarkemmin aikoja mitä hänelle kerrotaan. Olin laskenut tietyn ajan kun pitää lähteä esim. hotellilta ja kun näytti ei vouda pitää siitä kiinni ja hoppuuttelin aamiaisen kanssa, hän vaan vihastuu ja hokee sitä "ota rauhallisesti"On vähän sen tyylinen,että jos on kuullut lennon lähtevän klo 12.45, pitää mielessään sen niin että riittää kunhan ehtii koneelle ennen klo 13. Ei katso kelloa ja hokee "on aikaa".
Jos oltaisiin ehditty koneelle niin että kone itse olisi ollut myöhässä eli ilmoitetun portin sulkemisajan jälkeen, olisi hän sanonut" "Katso kyllä ehtii, aina ehtii" turhaan te hötkyilette ja kiirehditte."
No mut aurinkoa ja hyviä juomia piisasi lomalla.
Ei pääse.