Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi farmaseutit on usein tosi epäystävällisiä?

Vierailija
27.01.2023 |

Eikö niillä ole ollenkaan asiakaspalvelukoulutusta?

Sen sijaan ne farmanomit (myymälän puolella) on yleensä ihan ystävällisiä, vaikka se tungetteleva myyntitapa joskus ärsyttääkin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne on ystävällisiä.

Vierailija
42/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistokoulutettu myyjä. Kai niitä pännii.

Alempi korkeakoulututkinto. Samaa kastia kuin AMK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli joskus sanoa päin naamaa, että älä kuule mulle kiukuttele, kun et osaa näitä tietosuojasääntöjen ehtoja.

Mitä ehtoja niissä on?

Vierailija
44/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole, vaan yliopistokoulutus, kandin.

Vierailija
45/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli joskus sanoa päin naamaa, että älä kuule mulle kiukuttele, kun et osaa näitä tietosuojasääntöjen ehtoja.

Mitä ehtoja niissä on?

Et voi uusia toisen reseptejä ilman valtuutusta, et voi pyytää, että annan *kaiken mitä saa*, jos näytät vain kelakortin, etkä mainitse sairauksia tai lääkkeiden nimiä (edes sinnepäin), et voi saada tulostetta miehesi lääkkeistä (reseptejä) ulkomaanmatkaa varten ilman valtuutusta, et voi puhelimessa pyytää, että reseptisi katsottaisiin jne jne jne

Vierailija
46/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvällä omallatunnolla sanoa että olen poikkeuksellisen ystävällinen erityisesti farmaseuteille ja silti mulla on todella huonoja kokemuksia heistä. Kaikkein hirveimmät asiakaspalvelukokemukset mulla on yksinomaan farmaseuteista. Erityisesti silloin, kun joudun hakemaan jotakin PKV-lääkettä, sitä kyräillään ja ollaan jotenkin tosi epäluuloisia ja tylyjä ilman mitään ilmeistä syytä, olen lähes poikkeuksetta ihan siististi pukeutunut, puhtaat hiukset, meikkiäkin on mulla aika usein. Olen ihan keskiluokkainen ihminen (N31) ja luulisi, että sitä saisi lääkärin minulle määräämät lääkkeet hakea rauhassa, ystävällisessä ja asiallisessa ilmapiirissä ilman hikikarpaloita otsalla kun vuoronumeroni ilmestyy tauluun. 

Ei kukaan kyräile, luuletko, että jokaisen pkv-lääke -asiakkaan kohdalla kyräillään? Ei kyräillä! Ainoa mikä kiinnostaa, että osto menee oikein, voi olla joskus epäloogisia itserointeja yms niin pitää tarkkana olla, että menee oikein.

Aika uskaliasta ja idioottimaistakin väittää noin kun et ko. asiakasta/ihmistä tai hänen lääkkeitään tiedä. Kyllä tuota 'kyräilyä' todellakin tapahtuu. Erityisesti PKV-lääkkeiden haun kohdalla. 

-eri

Vierailija
47/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt apteekeissa eri puolilla Suomea, enkä ole ikinä törmännyt epäystävälliseen farmaseuttiin.

Näin yli 50 v aikana, joten oletan, että metsä vastaa siten kuin sinne huutaa.

Vierailija
48/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, googlaa, jos et tiedä.

Miksi yliopistolla on farmasian laitos?

Vierailija
49/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvällä omallatunnolla sanoa että olen poikkeuksellisen ystävällinen erityisesti farmaseuteille ja silti mulla on todella huonoja kokemuksia heistä. Kaikkein hirveimmät asiakaspalvelukokemukset mulla on yksinomaan farmaseuteista. Erityisesti silloin, kun joudun hakemaan jotakin PKV-lääkettä, sitä kyräillään ja ollaan jotenkin tosi epäluuloisia ja tylyjä ilman mitään ilmeistä syytä, olen lähes poikkeuksetta ihan siististi pukeutunut, puhtaat hiukset, meikkiäkin on mulla aika usein. Olen ihan keskiluokkainen ihminen (N31) ja luulisi, että sitä saisi lääkärin minulle määräämät lääkkeet hakea rauhassa, ystävällisessä ja asiallisessa ilmapiirissä ilman hikikarpaloita otsalla kun vuoronumeroni ilmestyy tauluun. 

Ei kukaan kyräile, luuletko, että jokaisen pkv-lääke -asiakkaan kohdalla kyräillään? Ei kyräillä! Ainoa mikä kiinnostaa, että osto menee oikein, voi olla joskus epäloogisia itserointeja yms niin pitää tarkkana olla, että menee oikein.

Aika uskaliasta ja idioottimaistakin väittää noin kun et ko. asiakasta/ihmistä tai hänen lääkkeitään tiedä. Kyllä tuota 'kyräilyä' todellakin tapahtuu. Erityisesti PKV-lääkkeiden haun kohdalla. 

-eri

No anteeksi nyt vain, mutta älä kuvittele, että sitä työtä tekemään koulutettu ihminen kyräilisi mitään pkv-lääkkeen ostajaa! Korkeintaan, jos lääke on Alprox, Xanor tai Dormicum farmaseutti voi miettiä, että miten asiakas pääsisi hyödyttömästä koukustaan kyseiseen lääkkeeseen eroon. Toki joskus varmaan on painavia syitä käyttää kahta ensin mainittua, mutta Dormicumia ei käytännössä jatkuvasti ikinä.

Silloinkin ajatus on asiakkaan parhaassa, ei suinkaan mikään arvosteleva kyräily. Se vaan, että asiakkaat loukkaantuvat, jos heille sanoo Xanorin aiheuttavan riippuvuutta.

Miksi siitä suuttua pitää? Luuletko olevasi uniikki lumihiutale, jonka KAIKKI tietävät kuulleen sen jo? Katsos, farmaseutti ei tiedä. Hän ei myöskään aina voi tietää, olisiko asian valottaminen potilaalle se, joka estää tätä käyttämästä Xanoria liian pitkään ja tulemaan siitä turhaan riippuvaiseksi.

Paino sanalla turhaan, heitäkin on ja paljon.

Jos ehkä joukossa on jokunen ihan hyvällä syyllä sitä käyttävä.

Taisi henkilö tosiaan puhua Xanorista. Ei edes Diapam aiheuta mitään ammatillista kiinnostusta, Opamoxeista puhumattakaan.

Vierailija
50/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa asioivat ne kaikki sekopäisimmät ihmiset. En yhtään ihmettele, jos ei hymyilytä, kun on niin raskasta hommaa.

Olemmeko jotenkin sekopäitä, kuntarvitsemme osteoporoosilääkitystä ja voiteita ihoa varten ja mies tarvitsee verenpainelääkettä?

Kukahan se sekopää on? Kysyn vaan.

Vierailija
51/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Xanorin käyttäjät ovat googletelleet lääkkensä ja loukkaantuneet huomatessaan, että se on nistien väärinkäyttämä ja himoitsema lääke, jonka määräämiselle kovin monellekaan ei ole niin paljon lääketieteellisiä perusteita, kuin vielä 80-luvulla uskottiin, jolloin osa koulutettiin siihen (ja myöhemminkin).

Kun on jo valmiiksi loukkaantunut tullessaan apteekkiin, ajatuksesta, että vertautuu nistien kanssa samaa lääkettä hakeviin, niin ei kestä normaalejakaan lääkkeen käytössä ohjaavia neuvoja yms. Vaikka apteekki kyllä erottaa käyttäjistä nistit ja vain riippuvuuden uhrit tai tosi tarvitsijat.

Ihan tuttua todellakin.

Vierailija
52/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkesti koulutettu ja kova palkka. Pitävät itseään jonain puolilääkäreinä. Nuppiin kihahtanut. Töykeimmät farmaseutit ovat olleet nuoria miehiä. Kaiketi kuvittelevat olevansa sairaan hyviä catchejä. Inceliys ja naisviha kuitenkin nostavat päätään, kun asiakkaana omaa ikäluokkaa oleva nainen. 

Vierailija
53/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa asioivat ne kaikki sekopäisimmät ihmiset. En yhtään ihmettele, jos ei hymyilytä, kun on niin raskasta hommaa.

Olemmeko jotenkin sekopäitä, kuntarvitsemme osteoporoosilääkitystä ja voiteita ihoa varten ja mies tarvitsee verenpainelääkettä?

Kukahan se sekopää on? Kysyn vaan.

Joku on ainakin lukutaidoton. Missään kohtaa ei lue, että kaikki apteekissa asioivat on sekopäisiä..

Vierailija
54/54 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just osaamattomia. Halusin tietää yhdestä asiasta, josta kysyin, ei tienneet, sanoi mene kysymään tuolta, ja hän tuli juuri ja juuri palvelemaan, ei tiennyt mutta kumpikaan ei myöntänyt etteivät osaa sanoa, vaan alkoivat selittää omiaan ja farmaseutti tarjosi muita tuotteita, sanoin en tarvii, kun tarvisin vaan vastauksen siihen kysymykseen, jotta tiedän voinko ostaa tuotteen, mutta nää jää jankkaa omiaan eikä edes voi sanoa että eivät tiedä vaan selittelevät omiaan. Lähdin tyhjin käsin, ilman vastauksia kysymykseeni.