Miten selvittää muilta, mikä minussa on vikana
En saa ystäviä. Koulussa, työpaikoilla tai harrastuksissa kukaan ei oikein juttele kanssani. Minua ei pyydetä illanviettoihin, tai mihinkään muuallekaan. Olen ystävällinen kaikille, enbtee itsestäni numeroa, mutta osallistun työtehtäviin siinä missä muutkin. Olen introvertti, mutta keskusteleva, enkä erakko. Siltikään en kuulu mihinkään porukkaan. Miten voisin selvittää mikä minussa tökkii niin paljon etten sovi joukkoon? En halua syyllistää ketään syrjinnästä tms., joten suoraan kysymällä koen vaikeaksi asian selvittämisen. Vinkkejä?
Kommentit (42)
Huomaa ap ensin se, että et voi muuttaa itseäsi. Joten sillä ei oikeastaan ole väliä, että mitä "vikaa" sinussa on, koska "vika" ei kuitenkaan parane. Sinun pitää vaan rohkeasti alkaa elää omana itsenäsi, sellaisena, joka on eri aaltopituudella kuin suurin osa muista ihmisistä. Olit sitten miten liian epävarma, ruma, estynyt, omituinen tai kiinnostamaton muiden mielestä, niin se ei tule muuttumaan sillä, että epätoivoisesti yrität muuttua ja kelvata muille. Sinä olet oman itsesi tärkein ihminen. Elä sen mukaan muiden mielipiteestä välittämättä. Joku päivä ehkä kävelee vastaan muita samanlaisia kuin sinä. He eivät voi löytää sinua, jos piilottelet ja muuttelet itseäsi. Mutta älä laske senkään varaan, rakasta itse itseäsi riittävästi.
No ei ehdotus koiran hankkimisesta sinänsä vaan yhdistettynä vihamielisyyteen.