Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oireena voimakas kuvotus, vatsatauti?

Vierailija
26.01.2023 |

Mä en ole aikuisena sairastanut vatsatautia ja lapsena joskus niin pienenä, etten muista mitään. Meillä toisella lapsella ja miehellä oli pari päivää sitten vatsatauti, suht lievä, n. 12 h ajan harvahkoa oksentelua ja ovat sen jälkeen olleet väsyneitä. Itsellä on tänään ollut oudon kuvottava olo, muuta oiretta ei ole. Minulla on nuorempana ollut paniikkihäiriö oireita ja jotenkin tämä aaltomainen kuvotus muistuttaa siitä. Voiko vatsatauti aiheuttaa tälläistä, että tuntuu aaltomaisesti että kohta oksentaa, mutta ei kuitenkaan? Ilmaa tuntuu olevan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheuttaa. Ja voi myös paniikkihäiriö

Vierailija
2/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koronan aikaan juuri tuollainen olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri, kun ei tiedä. Huomenna olis töitä ja stressaa, että jos oonkin kipeä ja tartutan muita.

Vierailija
4/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajatellutkaan koronaa, vaikka mies kyllä valitti päänsärkyä aiemmin ja itsellä ollut sitä eilisestä. Ei mitään erikoisen kovaa, niin en ajatellut, että voisko olla muuta ku perusnoro.

Vierailija
5/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri, kun ei tiedä. Huomenna olis töitä ja stressaa, että jos oonkin kipeä ja tartutan muita.

Sitten soitat teidän työterveyteen

Vierailija
6/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites vesijohtovesi, se ei ole aina puhtainta ja siksi kannattaa kokeilla juomaveden keittämistä.

Vierailija
7/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiks olla vatsatauti, joka oireilis vaan oksettavalla ololla ilman oksennusta/ripulia? En usko et ap:lla oksutauti, jotain muuta varmaa.

Vierailija
8/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana?

Vierailija
9/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voiks olla vatsatauti, joka oireilis vaan oksettavalla ololla ilman oksennusta/ripulia? En usko et ap:lla oksutauti, jotain muuta varmaa.

Ei kai pahoinvoinnin tartte oksentamista vaan tarkoittaa?

Vierailija
10/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaana?

tämä on yhtä todennäköinen kuin tuo paniikkihäiriö, jota tietysti on hyvä mahd. mukaan hoitaa ennen raskautta

Vierailija
11/16 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaana?

Mulla vatsatauti oireilee usein just raskauspahointiolona. Sitä toivoo että oksentais sen jatkuvan kuvotuksen sijaan.

Vierailija
12/16 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajatellutkaan koronaa, vaikka mies kyllä valitti päänsärkyä aiemmin ja itsellä ollut sitä eilisestä. Ei mitään erikoisen kovaa, niin en ajatellut, että voisko olla muuta ku perusnoro.

Teillä ei kyllä noroa ole, jos on harvakseltaan oksentelua. Norossa oksennellaan hyvin paljon ja se on kyllä rankka tauti. Ihan perus mahatauti teillä luultavasti vain on.

Vierailija
13/16 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei kyllä noroa ole, jos on harvakseltaan oksentelua. Norossa oksennellaan hyvin paljon ja se on kyllä rankka tauti. Ihan perus mahatauti teillä luultavasti vain on.

Ei se ole mikään automaatio että noro oireilisi aina rajuna oksenteluna. Siitäkin on erilaisia versioita

Vierailija
14/16 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua näistä sekalaisista taudeista mitä nyt jyllää. Ihme oireita voi tulla. 

Vierailija
15/16 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nyt on vatsatautia liikkeellä. Eilen mulla koski vatsaan vähän aikaa ja oli kuvottava olo. Se meni kuitenkin ohi.

Muutama tuttu on ollut vatsataudissa.

Vierailija
16/16 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tauti se on, 2päivää ollut samanlainen olo ja en ole raskaana.