Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku päässyt valtiolle.fi-sivun kautta töihin?

Vierailija
26.01.2023 |

Kysymys siis otsikossa. Ilman tuttuja tai jo sisäistä paikkaa, onko joku päässyt sen sivun kautta joskus töihin? Olen varmaan 500 hakemusta sinne laittanut, mutten koskaan ole päässyt edes haastatteluun. Koulutus valtiotieteiden maisteri, kokemusta ja osaamista löytyy niihin paikkoihin, mihin olen hakenut. Aina tulee vain viesti "valintapäätös tehty, valinta ei tällä kertaa valitettavasti osunut sinuun".

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt. Ensin oli yksi haastattelu mistä en päässyt mutta seuraavasta pääsin. Olen filosofian maisteri.

Vierailija
22/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet OJ olennaisesti jotain väärin. Varsinkin määräaikaisuuksia lohkeaa ilmeisen helposti. Vaikeampaa on saada toistaiseksi voimassaolevaa työsuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet OJ olennaisesti jotain väärin. Varsinkin määräaikaisuuksia lohkeaa ilmeisen helposti. Vaikeampaa on saada toistaiseksi voimassaolevaa työsuhdetta.

Vai ihan vaan ap? Takaisin Jodeliin.

Vierailija
24/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erikoisosaamista, niin vakivirka lohkeaa helposti. Erityisesti it-alan ammattilaiset ja vastaavat ovat kysyttyjä,. 

Vierailija
25/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä usko, että määräaikaisuuksiakaan lohkeaa "ilmeisen helposti" muuta kuin talon sisällä jo oleville.

Vierailija
26/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakinaiseen virkaan valtiolla ei voida valita suhteilla, koska jokaisesta nimityspäätöksestä voi valittaa hallinto-oikeuteen, jolloin rekry jumittuu pitkäksi aikaa.

Siinä ei mitään ihmeellistä taas ole, että vakinaiseen virkaan valitaan henkilö, joka on kyseisiä tehtäviä jo pitkään menestyksekkäästi hoitanut eli yleensä myös samalla henkilö, joka on hakukriteerien perusteella pätevin.

Vierailija
27/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. En usko, että esim. Marinin kaavailemaan uuteen turvallisuusyksikköön tuskin mennään/mentäisiin sisään tuon palvelun kautta. Eiköhän sinne ole soppelin puoluekirjan mukainen nokkimisjärjestys olemassa...

Vierailija
28/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1. vakiduunin valtiolta muutama kk tradenomiksi valmistumisen jälkeen. Ei ollut/ole suhteita. Oli toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jonka päätin 4 vuoden jälkeen, kun muutin pois pääkaupungista. Nyt myöhemmin on katkeransuloista todeta, että se taisi olla monessa mielessä paras työpaikka, joka mulla on ollut.

Ja alkup. kysymykseen voisin jatkaa, onko kukaan saanut töitä Kuntarekryn kautta, siis sellainen, joka ei ole jo valmiiksi kunnalla töissä?

Vierailija
29/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä usko, että määräaikaisuuksiakaan lohkeaa "ilmeisen helposti" muuta kuin talon sisällä jo oleville.

Miksi valtiolle.fi:hin laitettaisiin yksikin määräaikaisuus, jos sovelias henkilö on jo tiedossa ja nähtäisiin aivan turhaan se rekrytointirumban vaiva? Alle kahden vuoden virkasuhteeseen voidaan nimittää ilman julkista hakuakin.

Vierailija
30/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, monta kertaa.

Vierailija
31/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisteihin, leppoisiin ja hyvin palkattuihin sisätöihin riittää hakijoita kaikissa työmarkkinaoloissa. Se on selvää.

Ei valtiolla suorittavassa portaassa ole palkoissa kehumista, hyvåt palkat on vain johtoportaassa ja poliittisin perustein valituilla.

Vierailija
32/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita ja itsekin työskentelen valtiolla. Työt tosin aloitin vuorotteluvapaansijaisena, nykyään vakivirka. Itse olen htm, kuten moni työkaverikin.

Vierailija
33/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
34/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukua ja siellä jo olijoita tarvitaan ensin kesätöihin pääsyyn. Sittenhän onkin jo kokemusta ja iki istujan paikka on melko varma. Niitä on siellä vermarkkojamme nauttimassa ollut suvuttain, monessa polvessakin. Oletko kuullut, että kukaan tipahtaisi harjanvarrelle tai bussikuskiksi. Miksiköhän valt virkoihin ei ole hakijapulaa. Ajattelepa ite.

Höpöhöpö. Valtio työllistää n 70 000 viranhaltijaa. Tähän siis sisältyy mm. poliisi, tulli ja rajavartiosto. Suomessa on EU:n pienin valtion työntekijöiden määrä suhteessa väestöön. Kunnat sitten on ihan erikseen.

Vierailija
35/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisteihin, leppoisiin ja hyvin palkattuihin sisätöihin riittää hakijoita kaikissa työmarkkinaoloissa. Se on selvää.

Ei valtiolla suorittavassa portaassa ole palkoissa kehumista, hyvåt palkat on vain johtoportaassa ja poliittisin perustein valituilla.

Rivityöntekijöillä palkat ei paljoa yksityisestä sektorista taakse jää. Korkean tason asiantuntijoilla ero yksityisen sektorin eduksi on jo selvä. Johtotehtävissä taas yksityisellä sektorilla ansaitsee moninkertaisesti valtiohallinnon johtotehtäviin verrattuna.

Vierailija
36/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 1. vakiduunin valtiolta muutama kk tradenomiksi valmistumisen jälkeen. Ei ollut/ole suhteita. Oli toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jonka päätin 4 vuoden jälkeen, kun muutin pois pääkaupungista. Nyt myöhemmin on katkeransuloista todeta, että se taisi olla monessa mielessä paras työpaikka, joka mulla on ollut.

Ja alkup. kysymykseen voisin jatkaa, onko kukaan saanut töitä Kuntarekryn kautta, siis sellainen, joka ei ole jo valmiiksi kunnalla töissä?

Olen joo, mielestäni Kuntarekrystä on helpohko saada töitä, toisin kuin valtiolle.fi:stä. Monesti olen päässyt haastatteluunkin ja paikka tarjottu, mutten ole ottanut vastaan. En siis tiedä mitä teen väärin, kun valtiolle en pääse, en sitten millään.

T. AP

Vierailija
37/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joo, mielestäni Kuntarekrystä on helpohko saada töitä, toisin kuin valtiolle.fi:stä. Monesti olen päässyt haastatteluunkin ja paikka tarjottu, mutten ole ottanut vastaan. En siis tiedä mitä teen väärin, kun valtiolle en pääse, en sitten millään.

T. AP

Epäonnistutko täyttämään koulutus- ja työkokemustiedot niille varattuihin kenttiin, jolloin karsiudut haastatteluista pois?

Vierailija
38/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. AP

Epäonnistutko täyttämään koulutus- ja työkokemustiedot niille varattuihin kenttiin, jolloin karsiudut haastatteluista pois?

En epäonnistu. Mielestäni hakemukset on ihan oikeaoppisesti tehty ja kaikki kohdat täytetty. 

Vierailija
39/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hakenut aktiivimallin aikana paljon sekä valtiolle että kuntarekryn kautta. Kummassakin todella helppo hakea kunhan on kerran täyttänyt tiedot. Toki haen muita insinöörin hommia mitä sopivia paikkoja on. Mutta loput aktiivimalli 2 paikat haen noihin julkisiin jos löytyy jotakin mitä hakea. Helppo hakea enkä kiusaa yksityisiä hakemalla paikkoihin joita en oikeasti pystyisi hoitamaan.

Vierailija
40/62 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hakenut aktiivimallin aikana paljon sekä valtiolle että kuntarekryn kautta. Kummassakin todella helppo hakea kunhan on kerran täyttänyt tiedot. Toki haen muita insinöörin hommia mitä sopivia paikkoja on. Mutta loput aktiivimalli 2 paikat haen noihin julkisiin jos löytyy jotakin mitä hakea. Helppo hakea enkä kiusaa yksityisiä hakemalla paikkoihin joita en oikeasti pystyisi hoitamaan.

Onko valtion puolelta kuulunut mitään?