Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsankarkailu kolmekymppisenä - neuvoja ja/tai vertaistukea!?

Vierailija
26.01.2023 |

Olen 33-vuotias nainen, ja virtsankarkailua minulla on nykyään päivittäin. Virtsa alkoi karkailla tahattomasti pari vuotta sitten ja oireet ovat pahentuneet melko nopeasti.

Virtsankarkailua voi olla pienissä määrin esimerkiksi kun yskäisen tai aivastan ilman, että olisin sillä hetkellä (tai siis juuri ennen sitä) tuntenut tarvetta käydä vessassa, mutta kaikkein huolestuttavinta on, että rakko saattaa tyhjentyä itsestään kokonaan.

En siis edes huomaa, että rakkoni olisi jotenkin täysi tai lähes täysi. Rakko vain tyhjenee. Kerran näin tapahtui esimerkiksi kun olin ostoksilla, mutta onneksi tämä täydellinen tyhjeneminen on tapahtunut vasta kolme kertaa.

Minulla ei ole perussairauksia.

Minulla on hormonikierukka, voikohan se vaikuttaa? Lantionpohjan lihaksista en osaa sanoa. En ole synnyttänyt.

Olen lukenut netistä aiheesta (Terveyskirjasto) mutta sieltä ei voi saada neuvoja eikä varsinkaan vertaistukea oikeilta ihmisiltä. Jos joku muu kärsii tai muistaa kärsineensä virtsankarkailusta verrattain nuorena, otan kommentteja kiitollisena vastaan!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ylipainoinen? Laihdutus tepsii monesti tähänkin vaivaan.

Olen ylipainoinen mutta ei mulla ainakaan ole virtsankarkailua, ollenkaan!

"Näin mustan joutsenen, siis kaikki joutsenet ovat mustia."

Ei tässä puhutakaan sinusta. Vaan jos joku kärsii virstankarkailusta ja on ylipainoinen, kannattaa hänen kokeilla onko painon pudotuksesta apua.

Ja tietysti painon pudotus on muutenkin terveellistä, kunhan ei ala jojoilemaan, siis hitaasti elintapojen muutoksella, ei mitään ihmedieettiä.

Vierailija
22/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin mars! Välilevyn pullistuma selässä! Ensimmäisiä halvausoireita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi