Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: "Suomalaisten syntyvyys matalampi kuin koskaan"

Vierailija
26.01.2023 |

"Suomen syntyvyys oli vuonna 2022 matalampi kuin koskaan aiemmin mittaushistorian aikana."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009351547.html

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Is jutussa taas miehet kommentoimassa kuinka eivät halua lapsia. Ei tämä muutu nii kauan kuin naisia ei aleta kunnioittaa enemmän ja myönnetä uhrauksia mitä äitiys vaatii. Ikinä noissa jutuissa ei haastatella naisia. Rodrich se tutkijakin on huolissaan pojista ja miehistä kun eivät halua lapsia. Mitens naiset?Jos kuunneltaisiin heitäkin?

Minkä helkutin takia miehen pitäisi uhrata päätösvaltansa ajankäyttöönsä ja rahoihinsa alkamalla perheelliseksi? Yhteiskunnan vuoksi vai siksikö, että joku nainen pääsee toteuttamaan lisääntymsihaaveensa.

En todellakaan suosittele tuota polkua yhdellekään hepulle, ROI on todella surkea.

Sulle voi tulla yllätyksenä, mutta moni mies haluaa "uhrata päätösvaltansa ajankäyttöönsä ja rahoihinsa" alkamalla enemmän, kuin mielellään perheelliseksi. 

Moni mies haaveilee naisesta ja lapsesta, eli perheestä. 

ja kyllä se mies saa perheellisenäkin  ihan itse päättää  rahoistaa, ainakin meillä sai. Molemmat päätti omista rahoistaan, vaikka meillä oli 4 lasta, mutta , kas kummaa, kun kumpikin  laittoi rahaa ihan mielellään lapsiin.

lapset on olleet parasta, mihin rahaa on mennyt. 

Nyt ovat jo nuoria aikuisia ja pois kotoa, mutta aina on ihanaa, kun juhlapyhinä kokoonnutaan yhteen ja vietetään yhteistä aikaa. 

Matkustaakin on mukavaa nuoressa seurassa ja tämä nuoriso pitää meidät ajan tasalla joka asiassa.

En voisi parempaa rahankäyttöä keksiä, kuin oma lapsi. Se kantaa ja siitä saa iloa ja lohtua elämän loppuun asti.

Myös miehelle lapset ovat tärkeintä maailmassa, eikä yhtään kadu menneitä euroja. Ei se hieno moottoripyörä ja hieno auto(nekin meillä on) ole ollenkaan niin hyvää seuraa, kuin aikuinen oma lapsi.

Noista kahdesta ensin mainitusta voisi surutta luopua, mutta ei lapsista. Kyllä ne on elämän arvoasteikossa ihan omalla levelillä.

Typeryksiä näemmä riittää.

Vierailija
182/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pienipalkkainen Suomessa uskaltaa tehdä lapsia? Minä olen 30v , yksineläjä, sairaanhoitaja. Maksan asuntolainaa yksin, teen vuorotöitä. Ei ole varaa lapsiin. Eikä aikaa etsiä kumppania, kun työ vie kaiken ajan. Vapaapäivät kuluvat siivotessa, puutarhatöissä yms. Hain töihin Norjaan, saisin siellä 3 kertaa paremman palkan, lyhyemmällä tuntimäärällä. Suomessa ei pysty perhettä perustamaan pienituloisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko ne kaikki 80-luvun elokuvat, joissa aina lapsilauma jostain juoksi katsomaan kun jotain tapahtui? Niin suuri myötähäpeä niistä kohtauksista tulee...

Vierailija
184/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi itsellä on 2 lasta. Minua on alkanut yököttämään seksi. En halua nuolla kenenkään penistä enkä halua spermaa sisälleni. Myös seksitauteja on paljon.

Nauroin tälle tänään eniten

Vierailija
185/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustan perheen ja teen lapsia heti, kun naiset tekevät jotakin asenteelleen miehiä kohtaan. Siihen asti olen vela. -nuori mies

Vierailija
186/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis nyt kyl tarvetta uusille kantasuomalaisille

Rasisti.

Vierailija
187/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti. Kuka haluaa synnyttää lapsia tänne läävään nimeltä Suomi?

Hyvinhän täällä on asiat suurimpaan osaan maailmaa verrattuna. Raskauden haittoja ja kuluja ei vain kompensoida NAISILLE tarpeeksi. Puhutaan vain perheet sitä ja perheet tätä, mutta kun se nainen ei ole mikään perheyksikön tuotantoelukka joka tuottaa ruokapalkalla jälkeläisiä, nainen on yksilö. Pitäis keskittyä siihen naiseen. Synnytystavan valintaan, raskauden vauroiden korjaamiseen, raskaudesta kuntouttamiseen ja tulonmenetysten kompensoimiseen vaikkapa alennetulla veroprosentilla ja suuremmalla eläkekertymällä. Nainen ne lapset tekee, naiselle se uhraus pitää kompensoida tavalla tai toisella. Nainen ei ole yhtä kuin lapset tai perhe, nainen on persoona, yksilö jolla on omia tarpeita ja oma persoona.

Naiselle raskaus, synnytys ja lastenhoito ovat erittäin huono diili. Vaurioita, lisää työtä ja samalla tulonmenetystä eikä mitään hyötyä. Ei ihme, ettei sellainen enää kaikkia naisia kiinnosta.

Miksi lapsista pitäisi olla hyötyä? Minä tekisin, mutta ikä esteenä. Nuorempana ei ollut miestä. Lapset ovat parasta, mitä tiedän.

Vierailija
188/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustan perheen ja teen lapsia heti, kun naiset tekevät jotakin asenteelleen miehiä kohtaan. Siihen asti olen vela. -nuori mies

Luuletko että ketään kiinnostaa?

Vierailija
189/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesviha ON ongelma, kiinnosti se naisia tai ei. -nuori mies

Vierailija
190/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei näistä tuhkamunista mihinkään ole. Kaikki pitäs ite tehdä.

Vierailija
191/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M G T O W

Vierailija
192/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pienipalkkainen Suomessa uskaltaa tehdä lapsia? Minä olen 30v , yksineläjä, sairaanhoitaja. Maksan asuntolainaa yksin, teen vuorotöitä. Ei ole varaa lapsiin. Eikä aikaa etsiä kumppania, kun työ vie kaiken ajan. Vapaapäivät kuluvat siivotessa, puutarhatöissä yms. Hain töihin Norjaan, saisin siellä 3 kertaa paremman palkan, lyhyemmällä tuntimäärällä. Suomessa ei pysty perhettä perustamaan pienituloisena.

Sairaanhoitajan palkalla elää ihan hyvin. Minä olen kolmen lapsen yh ja palkkani on n. 2500€/kk. Silti hyvin riittää. Mihin sinulla menee kaikki rahat? Okei no asuntoa minulla ei ole eikä siihen lainaa. Se on tietysti valintoja käyttääkö rahat lapsiin vai taloon

Vierailija
193/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesviha ON ongelma, kiinnosti se naisia tai ei. -nuori mies

Sinä et edes osaa nimetä mitä miesvihaa on.

Vierailija
194/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä lapsivero niille loisille.

Vierailija
195/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä vähemmällä väellä ennenkin pärjäilty, ei tarvitse laittaa koko kansaa vaihtoon kehitysmaalaisten kanssa.

Vierailija
196/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan liian itsekeskeisiä että lapsia vaan ei tule, itsensä kanssa ei voi tulla lapsia. Suomalaiset myös häpeävät liikaa itseään ja ilmastomuutosta, muutetaan Afrikkaan sillä koko maailma pelastuu.

Vierailija
197/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, Suomen syntyvyys on alhaisimmillaan. Samaan aikaan Suomen päättäjät:

- Translaki, jossa miehet pääsee naisten intiimitiloihin ja naisten asemaa ajetaan alas niin sosiaalisessa elämässä kuin työpaikoilla

- Naisten pitää mennä armeijaan

- Vanhemmilla yhä vähemmän oikeuksia lasten suhteen

- Koulut sekaisin ja kouluissa paljon häiriökäyttäytymistä ja väkivaltaa

- Terveydenhoito ihan sekaisin, ei tilaa, resursseja tai aikoja mihinkään. Pitäisi luottaa, että jossain on tilaa kuitenkin niin isolle asialle kuin synnytykselle?

- Koko raskaus/synnytys/jne on epätasa-arvoista ja vain nainen ottaa siinä fyysistä ja taloudellista tappiota

- Gynekologilla käynnit yhä yksityisiä ja kalliita

- Inflaatio riehuu eikä palkankorotuksia näy

Minkäköhän takia naiset ei tee lapsia?

En näe miten naisten asepalvelusta voitaisiin vakavasti miettiä vaihtoehtona. Meillä ei ehkä ole konkreettista työvoimapulaa sellaisena kuin ihmiset sen tajuavat, mutta vakava tuottavuuspula on ja se ei parane poistamalla työmarkkinoilta panoksia ilmaiseen tetsaamiseen. Kutsunnat tytöille ovat hölmöltä vaikuttava julkisuusstuntti.

Ei kyllä todellakaan ole mikään julkisuusstuntti vaan edistysaskel kohti tasavertaista yhteiskuntaa. Siirry pois sieltä keskiajalta, hölmö

Onko se tasa-arvoa että vain naisia pakotetaan miehen rooliin samalla kun sukunimet menee aina miesten kautta? :D miksi ihmeessä rankaisette naisia siitä että miehet itse ovat päättäneet pakottaa itsensä armeijaan? Olisiko mielestäsi tasa-arvoa jos lisättäisiin miesten rai*kaamisia ja abortoitaisiin poikia tasa-arvon eteen? :D

Naurettavaa väittää miten naisten pakottaminen on muka tasa-arvoa. Miehiä ei pakoteta sukunimien tasa-arvoon. Miksi puolustaisin maata jossa nimet jatkuu aina miesten kautta vaikka sen saisi valita toisin?

Miksi ette kannata asepalveluksen vapauttamista vaan sen sijaan lisää pakkoa? Kannatatte oletettavasti myös miesten pakottamista nimenvaihtoon? Niin naisillekin tehtiin, jonka jälkeen tapa vapautettiin.. :D

Miehet nimenvaihtoon jos tasa-arvoa haluatte. Siinä ei ole mitään tasa-arvoa että naisia pakotetaan lailla miesten töihin samalla kun miehiä ei pakoteta hoitovapaalle.

Mihis se vapaa valinta katosi?

Vierailija
198/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki tietäisivät totuuden ilmastonmuutoksesta, syntyvyys painuisi nollaan.

Vierailija
199/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia maahan jossa naisen oletetaan hoitavan lapset, kaikki kotityöt, kasvatus, jokainen metatyö, työelämä ja sitten vielä päälle asepalvelus ja nimenvaihto :D

Kiitos asepalveluksen, en tee lapsia. En aio kasvattaa lapsia näin nai*vihaiseen maahan, jossa naisia pakotetaan aseisiin sen takia että miehet ovat niin päättäneet tehdä ensin itselleen.

Se että miehet haluaa asepalveluksen ei ole naisten vika. Miksi nainen pakotetaan miehen rooliin mutta perheet eivät pakota miestä jäämään koti-isäksi? Jos mies saa valita nimensä ja työelämänsä, tulee naisen saada valita olla menemättä armeijaan.

Vierailija
200/228 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on aivan liikaa ihmisiä ja yhtäkään suomalaisen elintasolla olevaa ei tänne tarvita lisää. Jokaiselle, joka tässä maailmantilanteessa lisääntyy pitäisi mätkäistä 10% lisää tuloveroja kattaakseen lapsesta aiheutuvat päästöt. 

Suomessahan jo mainitsemasi lisäveron määrä on jo leivottu kaikkiin tuloveroihin sisään.

Ongelmahan on siinä, että korkeaa veroastetta käytetään lisäbyrokratian luomiseen, yrittäjyyden vähentämiseen, samoin siltä viedään kannustusvaikutus.

Korkea veroaste lisää myös mielenterveysongelmia, ei lapsilukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän