Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venäjä on kusessa ukrainassa

Vierailija
26.01.2023 |

Venäjä on täysin pulassa Ukrainassa vaikka Ukraina on antanut heidän olla melko rauhassa viime aikoina.
Keräävät voimia ja joukkoja isoon rynnistykseen jolla loputkin venäläiset ajetaan maasta.

Kommentit (277)

Vierailija
241/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusessa olo on venäläisille normaali tilanne. Kestävät sen hyvin. Mutta ehkä möhliminen on koko ihmislajin ominaisuus. Eri maissa möhlitään eri tavalla.

Vierailija
242/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.stara.fi/2022/10/31/vakoojan-hurja-vaite-vladimir-putinilla-...

Kuva: Kremlin tiedotustoimisto

Vakoojan hurja väite: ”Vladimir Putinilla on kolme kaksoisolentoa, eikä oikea ole edes olemassa” - eli Putin on kuollut jo kauan sitten, niin kuin on jo aikaisemmin väitetty.

Joten tämä voi olla myös sitten totta:

Ljudmilla Putina: Mieheni on valitettavasti kuollut jo kauan sitten. Minun on myönnettävä se julkisesti, koska en voi enää nähdä, mitä hänen nimessään tehdään. Nämä ovat pelottavia ihmisiä. He eivät pysähdy mihinkään.

Mutta mitä tapahtui hänen kuolemansa jälkeen, sitä ei voi kuvailla. Hän kävi läpi vaikeaa aikaa. Hän ei tietenkään kertonut minulle mitään, vaan vetäytyi entistäkin enemmän. Kuukausi ennen kuolemaansa hän vei tyttärensä yöllä varoittamatta ulos - en edes tiennyt minne. Ja sitten hän katosi kokonaan. Yöllä talossamme kävi ihmisiä, joista osan tunsin, osaa en ollut koskaan nähnyt. He kävivät kaiken läpi, tutkivat kaikki paperit, koputtivat talon kaikkiin seiniin. He sanoivat minulle vain: "Jos haluat elää, älä puhu. Kaikkiin kysymyksiini miehestäni vastattiin lyhyesti, että hän saapuisi pian, että hänellä oli tärkeä tehtävä ja että kansallisen turvallisuuden vuoksi minun ei pitäisi keskustella siitä kenenkään kanssa. Muutamaa päivää myöhemmin hänen ensimmäinen... kaksoisolento ilmestyi. Myöhemmin sain tietää, että Vladimirin salamurha oli valmisteltu etukäteen, hänet oli eliminoitu, kun ensimmäinen kaksoisolento oli melkein valmis ottamaan hänen paikkansa. Ulkoisesti hän näytti tietysti hyvin paljon Putinilta - olin hämmästynyt. Mutta se oli täysin erilainen henkilö. He onnistuivat jotenkin jäljittämään tytöt. Ja he antoivat minulle uhkavaatimuksen: joko esitän uskollisen vaimon roolia, tai minä tai tyttäreni emme eläisi enää. Minulla ei ollut vaihtoehtoja. Olin aiemmin yrittänyt välttää julkisia tapahtumia. Toimittajien tarkkailu, juonittelu ja juorut olivat kaikki asioita, jotka inhosivat minua. Mutta vielä pelottavampaa oli esiintyä vieraan ihmisen vaimona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä on Putin, ja Putinin sisällä lisää Putineita. Joiden sisällä on lisää Putineita. Aaargh, ne ei lopu koskaan!

Vierailija
244/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot on aika erinäköiset

Vierailija
245/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesää kohti lähtevät venäläispojat takaisin kotiin

Siis ne jotka ei ole pakastuneet....juoksuhautoihin ei tarvi kuin multaa pälle, niin on sekä hautaus että lannoitus samassa paketissa

Jäätyvät jo menomatkalla juniin

https://www.verkkouutiset.fi/a/sadat-kylmissaan-olleet-venalaissotilaat…

Poskensoittoa ja paskanjauhantaa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Ukraine#/media/File:Ukrai…

Ukrainan väestöstä hävinnyt miljoona nuorta miestä. Repikää siitä!

Paskaotsikkojen postaaminen ei tee 1+1=3.

Se vaan tuo nyt parikymppisten monttu oli näkyvissä jo vuonna 2005. Aikakoneryssät asialla, vai?

Paskanjauhantamölinä jostain vdun aikakoneista vaan jatkuu.

2010 Ukrainassa oli 200000 2001 syntynyttä.

Nyt niitä on enää 87000.

Tuo 200 000 on muuten myös tosi pieni luku. Suomessakin syntyy kuitenkin joka vuosi 50-60 000 lasta, vaikka väestöä on kymmenen kertaa vähemmän kuin Ukrainassa. Liekö nuo luvut ihan luotettavia alunperinkään?

Suomalaisilta (ja ilmeisesti myös itätrolleilta)  monesti unohtuu että meillä on täällä globaalisti aivan poikkeuksellisen toimiva ja kattava väestötietojärjestelmä ja täällä luotettavaa väestönlaskentaa voidaan tehdä ihan vain muutaman sekunnin tietokantahauilla.

Tuon aiemman urpon wikipediagraafi Ukrainan 2023 väestöpyramidistä perustuu YK:n 2021 julkaistuun ennusteeseen, joka taas on jollain algoritmilla laskettu viimeisen 20 vuoden aikana eri tahojen esittämistä arvioista sekä Ukrainan viimeisimmän virallisen väestönlaskennan tuloksista. Kyseinen väestönlaskenta tehtiin 2001. Eli joo, kannattaa suhtautua "hieman" varauksella ennen kuin alkaa tuon pohjalta sodan uhrimääriä arvoimaan. Joku tätä kyseisestä urpoa fiksumpi (tai joku jolle ei makseta disinformaation levittämisestä) olisi tuon itsekin tajunnut ihan vain tsekkaamalla wikissä mainitut lähteet.

Vierailija
246/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvot on aika erinäköiset

Niin.

https://img.ilcdn.fi/QgbR9k2md3Pley5fO4U_YZUAmIU=/full-fit-in/612x0/img…

Vierailija
247/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän presidentti Vladimir Putinin on väitetty käyttävän kolmea eri kaksoisolentoa, joiden ulkonäköä on muutettu plastiikkakirurgian avulla. Samaan aikaan on epäilty, onko aitoa Putinia enää edes olemassa. Tiedot ovat peräisin ukrainalaiselta vakoojalta, joten kyseinen väite voi olla myös puhdasta sumutusta.

Lue myös IL: Adlibris myi Putin-seinäkalenteria – poistettiin palautteen ansiosta valikoimista

Kun länsi ja itä taistelevat keskenään, yrittävät mahtivallat ja sotien eri osapuolet kehitellä mitä mielenkuvituksellisimpia väitteitä ja tarinoita. Propagandaa, vaikuttamista ja valheita hyödynnetään todennäköisesti puolin ja toisin – onhan kyseessä sotatilanne. Totuus löytynee jostain keskivaiheilta.

Ukrainan sotilastiedustelun päällikkönä toimiva kenraalimajuri Kyrylo Budanov on nyt väittänyt, että presdentti Vladimir Putin käyttää kaksoisolentoja yrittääkseen peitellä hallinnan mene

https://www.stara.fi/2022/10/31/vakoojan-hurja-vaite-vladimir-putinilla…

Vierailija
248/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt aamusta asti, että tämä ketju on vielä tallella

Vierailija
249/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt aamusta asti, että tämä ketju on vielä tallella

Sanos muuta.

Vierailija
250/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesää kohti lähtevät venäläispojat takaisin kotiin

Siis ne jotka ei ole pakastuneet....juoksuhautoihin ei tarvi kuin multaa pälle, niin on sekä hautaus että lannoitus samassa paketissa

Jäätyvät jo menomatkalla juniin

https://www.verkkouutiset.fi/a/sadat-kylmissaan-olleet-venalaissotilaat…

Poskensoittoa ja paskanjauhantaa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Ukraine#/media/File:Ukrai…

Ukrainan väestöstä hävinnyt miljoona nuorta miestä. Repikää siitä!

Paskaotsikkojen postaaminen ei tee 1+1=3.

Se vaan tuo nyt parikymppisten monttu oli näkyvissä jo vuonna 2005. Aikakoneryssät asialla, vai?

Paskanjauhantamölinä jostain vdun aikakoneista vaan jatkuu.

2010 Ukrainassa oli 200000 2001 syntynyttä.

Nyt niitä on enää 87000.

Tuo 200 000 on muuten myös tosi pieni luku. Suomessakin syntyy kuitenkin joka vuosi 50-60 000 lasta, vaikka väestöä on kymmenen kertaa vähemmän kuin Ukrainassa. Liekö nuo luvut ihan luotettavia alunperinkään?

Suomalaisilta (ja ilmeisesti myös itätrolleilta)  monesti unohtuu että meillä on täällä globaalisti aivan poikkeuksellisen toimiva ja kattava väestötietojärjestelmä ja täällä luotettavaa väestönlaskentaa voidaan tehdä ihan vain muutaman sekunnin tietokantahauilla.

Tuon aiemman urpon wikipediagraafi Ukrainan 2023 väestöpyramidistä perustuu YK:n 2021 julkaistuun ennusteeseen, joka taas on jollain algoritmilla laskettu viimeisen 20 vuoden aikana eri tahojen esittämistä arvioista sekä Ukrainan viimeisimmän virallisen väestönlaskennan tuloksista. Kyseinen väestönlaskenta tehtiin 2001. Eli joo, kannattaa suhtautua "hieman" varauksella ennen kuin alkaa tuon pohjalta sodan uhrimääriä arvoimaan. Joku tätä kyseisestä urpoa fiksumpi (tai joku jolle ei makseta disinformaation levittämisestä) olisi tuon itsekin tajunnut ihan vain tsekkaamalla wikissä mainitut lähteet.

Hauskaa. Jossain vaiheessa eräs tälläkin palstalla monesti lainattu koronakielteinen bloggarihan perusteli myös näkemyksiään olemattomasta ylikuolleisuutta lainaamalla YK:n ennen pandemiaa tehdyillä kuolleisuusennusteilla. Ei nuo näemmä virheistään opi. Tai ei varmaan edes kiinnosta, kohdeyleisöhänkyllä lähteitä tarkastamatta uskoo kumminkin.

Vierailija
251/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen presidentin kaksoisolento puhuu huonosti "Putin-tyyliin" ja venyttää tarkoituksella sanoja, mutta kuulee hyvin, että se maksaa hänelle vaivaa, ja tosielämässä mies puhuu ilmeisesti paljon nopeammin. Hänellä on suuret, massiiviset kädet ja hieman vääntynyt nenä, minkä toimittajat huomasivat heti, kun taas oikean Putinin nenä oli täysin litteä. Hänen sanottiin näkyneen televisiossa virkaanastujaisissa, vaikkakin vain lyhyesti ja Medvedevin takaa, mikä vaikutti tuolloin oudolta. Sitten presidentti sanoi vain kaksi sanaa: "Meidän on tehtävä työtä.

Toinen Putinin kaksoisolento näyttää enemmän presidentiltä ja jäljittelee hänen äänensä sävyä paremmin. Hän on kuitenkin paljon Putinia nuorempi, mikä johtaa joskus kuvassa tapahtuviin virheisiin. Hän esiintyy paljon useammin lähetyksissä ja istuu myös hallituksessa. Toimittajat ovat toistuvasti huomauttaneet, että toinen Putin on nuorempi ja että hänellä on ohuet kädet.

Vierailija
252/277 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ljudmilla Putina: Mieheni on valitettavasti kuollut jo kauan sitten. Minun on myönnettävä se julkisesti, koska en voi enää nähdä, mitä hänen nimessään tehdään. Nämä ovat pelottavia ihmisiä.

Mutta mitä tapahtui hänen kuolemansa jälkeen, sitä ei voi kuvailla. Hän kävi läpi vaikeaa aikaa. Hän ei tietenkään kertonut minulle mitään, vaan vetäytyi entistäkin enemmän. Kuukausi ennen kuolemaansa hän vei tyttärensä yöllä varoittamatta ulos - en edes tiennyt minne. Ja sitten hän katosi kokonaan. Yöllä talossamme kävi ihmisiä, joista osan tunsin, osaa en ollut koskaan nähnyt. He kävivät kaiken läpi, tutkivat kaikki paperit, koputtivat talon kaikkiin seiniin. He sanoivat minulle vain: "Jos haluat elää, älä puhu. Kaikkiin kysymyksiini miehestäni vastattiin lyhyesti, että hän saapuisi pian, että hänellä oli tärkeä tehtävä ja että kansallisen turvallisuuden vuoksi minun ei pitäisi keskustella siitä kenenkään kanssa. Muutamaa päivää myöhemmin hänen ensimmäinen... kaksoisolento ilmestyi. Myöhemmin sain tietää, että Vladimirin salamurha oli valmisteltu etukäteen, hänet oli eliminoitu, kun ensimmäinen kaksoisolento oli melkein valmis ottamaan hänen paikkansa. Ulkoisesti hän näytti tietysti hyvin paljon Putinilta - olin hämmästynyt. Mutta se oli täysin erilainen henkilö. He onnistuivat jotenkin jäljittämään tytöt. Ja he antoivat minulle uhkavaatimuksen: joko esitän uskollisen vaimon roolia, tai minä tai tyttäreni emme eläisi enää. Minulla ei ollut vaihtoehtoja. Olin aiemmin yrittänyt välttää julkisia tapahtumia. Toimittajien tarkkailu, juonittelu ja juorut olivat kaikki asioita, jotka inhosivat minua. Mutta vielä pelottavampaa oli esiintyä vieraan ihmisen vaimona.

Vierailija
253/277 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjän Kreml sanoi torstaina pitävänsä lupauksia länsimaisista taistelupanssarivaunuista merkkinä siitä, että Yhdysvallat ja Eurooppa ovat suoraan osallisia sodassa, ja että tämä osallisuus on kasvussa. Asiasta kertoo Reuters.

Jenkit käyvät proxysotaa Ukrainassa. Venäjä voisi halutessaan pasauttaa ydinaseilla pari Euroopan ja jenkkilän kaupunkia tuhkaksi.

Edes ryccä ei ole niin tyhmä, ettei tajuaisi tuhoutuvan välittömästi itsekin jos ydinaseilla alkavat leikkimään.

Siksi onkin tärkeää, ettei Venäjää ajeta selkä seinää vasten -tilanteeseen, jossa se kokee, että muuta vaihtoehtoa kuin ydinaseet ei ole. 

se saa olla ihan rauhassa omalla maallaan. Turpaan tulee, jos hyökkää naapurivaltioon tekemään kansanmurhaa. Tässä nyt odotellaan, josko kohta menisi viesti perille.

Vierailija
254/277 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjän Kreml sanoi torstaina pitävänsä lupauksia länsimaisista taistelupanssarivaunuista merkkinä siitä, että Yhdysvallat ja Eurooppa ovat suoraan osallisia sodassa, ja että tämä osallisuus on kasvussa. Asiasta kertoo Reuters.

Jenkit käyvät proxysotaa Ukrainassa. Venäjä voisi halutessaan pasauttaa ydinaseilla pari Euroopan ja jenkkilän kaupunkia tuhkaksi.

Edes ryccä ei ole niin tyhmä, ettei tajuaisi tuhoutuvan välittömästi itsekin jos ydinaseilla alkavat leikkimään.

Siksi onkin tärkeää, ettei Venäjää ajeta selkä seinää vasten -tilanteeseen, jossa se kokee, että muuta vaihtoehtoa kuin ydinaseet ei ole. 

Se on ihan venäjästä itsestä kiinni, he on lähteneet hyökkimään ja valtaamaan alueita mutta siihen ei tulla suostumaan.

Vierailija
255/277 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä on eniten kusessa oman itsensä ja tulevaisuutensa kanssa. Kukaan ei luota enää venäjään eikä sinne mene investointeja. Siellä on turha odottaa jotain paluuta kumppanuuksien tai uudestaan toimiviin kauppasuhteisiin läntisen maailman kanssa. Ne ajat on nyt menneet, lopullisesti.

Ajautuu pelkästään ja vain Kiinan raaka-aine varastoksi. Myy tuskissaan ja polkuhintaan raaka-aineita, ihan vaan joka päiväiseen selviytymiseen, kädestä suuhun periaatteella.

Suljettu yhteiskunta joka koittaa rämpiä päivästä toiseen ja turtuu hitaasti siihen omaa typeryyteensä ja tilanteesta tulee siellä maassa uusi normaali.

Seuraa pohjois-korean viitoittamaa tietä.

Siinä on venäjän tulevaisuus. Eikä tähän ole enää muuta vaihtoehtoa. Pakotietä ja takaporttia ei ole.

Vierailija
256/277 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset ovat jostain syystä alkaneet kuvittelemaan että länsimaat ovat hyökänneet venäjälle.

Aikamoista harhoja sillä sakilla 🤣

Mikä lie hulluuden muoto niitä aiheuttaa. Joku joukkopsykoosi niillä täytyy olla.

Kremlin tiedottaja: Länsi käy hyökkäyssotaa Venäjää vastaan https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009352705.html

Venäläisessä kulttuurissa valehtelu on erittäin suuressa roolissa.

Vierailija
257/277 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa että ryccällä on heikot kantimet, kun trolli yrittää ydinaseilla pelotella..... niitähän on jopa '6000'

Vierailija
258/277 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saavat hävittäjät ukrainaan

Vierailija
260/277 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava vaihe, joka tarvitaan on EU:n sotajoukkojen lähettäminen Ukrainaan, että saadaan ajettua venäläiset ulos