Sydäntaudit tappaa suomalaisia
Mikä mättää, kun terveellistä ruokaa,kalaa ja kasviksia syövä alle 70 vuotias mies sairastaa vakavaa sydäntautia, sepelvaltimotautia. Vielä paino ihan normaali ja liikkuu paljon.
Kommentit (163)
Lihaa, eläinperäisiä rasvoja, geenit ja liikaa stressiä kuntoilusta niin on tikittävä aikapommi.
Munuaiset sanoo poks liialla proteiinilla, sama yhteys tällä humpuuki dieetillä verisuoniin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se niin on,että sepelvaltimot lähtevät tukkeutumaan jo lapsuudesta lähtien. Kovat rasvat, kuten voi, rasvaiset maidot ja läski liikaa syötyinä nostavat pahaa LDL- kolesterolia,joka ahtauttaa suonia. Nämä ahtaumat eivät ikinä lähde pois, kun ovat muodostuneet. Vaikka sitten vanhemmalla iällä muuttaa elintapansa terveelliseksi syömällä kasviksia ja hyviä rasvoja ja saa tällä tavalla, tai jopa lääkkeillä kolesterolin alas, ei se enää paljoa auta. Siksi ennaltaehkäisy on tärkeintä.
En sitten tiedä mistä johtu mutta isovanhempani käyttivät voita,täysmaitoa kermaa läskisoossia ja hups kyllä ne aika vanhoiksi elivät. Osalla sukulaisista olikin sitten huonoja harrastuksia jotka lyhensivätkin elinikää dramaattisesti. Mutta ei niillä läskisoossin syöjillä.
Jos 70v kuolee sydäntautiin niin entäs sitten. Oikeastaan hän on enemmänkin onnekas. Kovin vanhaksi eläminen on onni. Vain harvoille joilla terveys säilyy iästä huolimatta. Suomessa on jo aivan tarpeeksi monisairaita hoivakoti potilaita.
Amerikassa uutisiin haastateltu lääkäri sanoi että ensin on flu season ja sen jäljeen tulee stroke season...
Ihmetteli kun ei ole aiemmin huomannut tällaista että influenssan jälkeen tulee parin viikon viiveellä "stroke season"... Elämme kummia aikoja...
Aikataulutettuelämä kirjoitti:
Lihaa, eläinperäisiä rasvoja, geenit ja liikaa stressiä kuntoilusta niin on tikittävä aikapommi.
Ihminen on eläin. Ihminen on biologisesti sekasyöjä. Eläinperäiset rasvat eivät ole ihmiselle epäterveellisiä eivätkä aiheuta sydäntauteja. Jos olisi, kaikki ihmiset olisivat kuolleet sydäntauteihin ennen margariinin keksimistä. Kaikki tietävät, että niin ei todellakaan ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa uutisiin haastateltu lääkäri sanoi että ensin on flu season ja sen jäljeen tulee stroke season...
Ihmetteli kun ei ole aiemmin huomannut tällaista että influenssan jälkeen tulee parin viikon viiveellä "stroke season"... Elämme kummia aikoja...
" On Wednesday, Canadian Dr. Raj Bhardwaj, a family physician and urgent care doctor according to the CBC, said that everyone should get ready for "stroke season" which now apparently comes after "flu season.". Bhardwaj said to CBC's Rob Brown, "I didn't know about this either until last year, but It turns out that after flu season, about three or four weeks later, there is a stroke season."
Nykyään on hyvä kun verkokein voidaan katsoa kenellä paha kolesteroli on kohonnut. Paha kolesteroli veressä tarttuu suonten seinämään ahtauttaen sydämessä on vain kolme suonta jotka kuljettavat happea tähän pumppuun. Kannattaa pitää niistä huolta välttämällä kovia rasvoja. Meillä on vain yksi sydän.
Vierailija kirjoitti:
Miehet sairastuvat naisia aikaisemmin sepelvaltimotautiin. Riskitekijöitä ovat verenpaine, korkea kolesteroli, diabetes, tupakointi.
Unohdit sen tärkeimmän: sukurasite.
Mun isällä ei ollut mitään noita sun luettelemia ongelmia, ei myöskään ylipainoa.
Silti sai infarktin 53 vuotiaana.
Lääkäri oli leikkauksen jälkeen sanonut että kannattaa erityisesti poikaa varoittaa sukurasitteesta.
Jostain syystä suvun miehillä isompi riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet sairastuvat naisia aikaisemmin sepelvaltimotautiin. Riskitekijöitä ovat verenpaine, korkea kolesteroli, diabetes, tupakointi.
Unohdit sen tärkeimmän: sukurasite.
Mun isällä ei ollut mitään noita sun luettelemia ongelmia, ei myöskään ylipainoa.
Silti sai infarktin 53 vuotiaana.
Lääkäri oli leikkauksen jälkeen sanonut että kannattaa erityisesti poikaa varoittaa sukurasitteesta.
Jostain syystä suvun miehillä isompi riski.
Lisään vielä ettei ole vain mun mutua tai mielipide, vaan ihan oikeasti sukurasite voi kumota paljon, hyvät elintavat jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on eläin. Ihminen on biologisesti sekasyöjä. Eläinperäiset rasvat eivät ole ihmiselle epäterveellisiä eivätkä aiheuta sydäntauteja. Jos olisi, kaikki ihmiset olisivat kuolleet sydäntauteihin ennen margariinin keksimistä. Kaikki tietävät, että niin ei todellakaan ole tapahtunut.
Ei ennen syöty lihaa kuin juhlapyhinä. Ihminen oli keräilijä jonka ruokavalioon kuuluu harvoin lihaa eikä sekään ollut sikaa tai nautaa.
Tämä on mielenkiintoinen juttu, kun minä sydänvikani kanssa olin vielä kolme vuotta sitten harvinaisuus ja nykyään ongelmia löytyy ihan kaikilta, yleensä minua nuoremmilta ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen juttu, kun minä sydänvikani kanssa olin vielä kolme vuotta sitten harvinaisuus ja nykyään ongelmia löytyy ihan kaikilta, yleensä minua nuoremmilta ihmisiltä.
Monelle jäi useasti sairastetusta koronasta sydänaivoja.
Sepelvaltimotauti on suvussa, sitä voi vauhdittaa käristämällä pihviä grillissä.
Ihan sama mikä tutkimustulos, kun aina palstalla se jonka tuttu eli 120 vuotiaaksi vaikka veti röökiä ja söi rasvasta ruokaa jokapäivä ja painokin oli 150kg.
Sama meno laihdutukseen liittyvissä ketjuissa, heti torpataan liikunnat ja muut muutokset koska jollaki tuli polvi kipeeksi,tai jollaki ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transrasvojen pääasiallisia lähteitä ovat rasvaiset maitovalmisteet, voita sisältävät levitteet, vilja- ja leivontatuotteet sekä liharuoat. Nykyisissä pehmeissä kasvimargariineissa ei juurikaan ole transrasvoja, koska margariinien valmistusprosesseja on muutettu jo 1990-luvulla.
Pääasiallisia lähteitä maitovalmisteet? No juu.
Kyllä transrasvat syntyy (ja on haitallisimpia) prosessoiduissa ruoissa, kuten kasvirasvavalmisteet, keksit ja taikinatuotteet, perunavalmisteet ja muut kumppanit. Maito- ja lihatuotteiden sisältämää luontaista määrää transrasvoja ei kannata edes verrata näihin.
Taas pelkkää yläpeukkua randomin av mamman kommentille joka ei perustu mihinkään muuhun kuin omaan agendaan.
https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/ra…
Tuolta voi jokainen lukea faktoja. Ainiin paitsi ette usko ruokavirastoon koska ne haluaa vain jostain syystä levittää väärää sanaa. Sen sijaan jokainen itse oppinut av mamma on oikeassa.
Eikö täällä tiedetä tai "haluta tietää" mikä on viimeisen reilun vuoden aikana vetänyt porukkaa nurin? Vastaus on vain yhden kädenmitan päässä
Punainenlihavaarallisin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ennen syöty lihaa kuin juhlapyhinä. Ihminen oli keräilijä jonka ruokavalioon kuuluu harvoin lihaa eikä sekään ollut sikaa tai nautaa.
Ei syöty myöskään margariinia eikä rypsiöljyä.
Meidän suku on täynnä pumppuvikaisia, mutta ollaan kuitenkin pitkäikäisiä.
Pari nitroa poskeen ja matka jatkuu. Emme kuole pumppuvikoihin, emmekä verisuonisairauksiin. Syödään ihan mitä sattuu mpnipuolisesti. Kermassa ja voissa ei säästellä.
Syötkö voita ja rasvaista maitoa?