Ärsyttää kun mies vaatii minut osalliseksi kaikkiin haaveisiinsa ja tulevaisuuden juttuihinsa, harrastuksiinkin
Olemme keski-ikäinen pariskunta ja lapsiakin on. Itse en kaipaa yhtään sellaista symbioottista paita ja peppu -elämää, missä kaikki jaetaan ja tehdään yhdessä. Vaan minusta molemmilla on hyvä olla muutamia ihan omia juttuja, joihin se toinen ei liity mitenkään eikä osallistu.
Mies kuitenkin vaatii minua osalliseksi kaikkeen mitä hän tulevaa suunnittelee ja haaveilee. Oli se sitten vain joku yksittäinen harrastus tai sitten unelma jostain elämäntavasta. Ja kun en halua, niin hän loukkaantuu syvästi. Mutta miksi minun pitäisi yhtäkkiä innostua jostain hänen harrastuksesta, joka ei mitenkään liity mihinkään, joka minua itseäni on joskus kiinnostanut tai voisi kiinnostaa? Tietenkin kannustan häntä harrastamaan ja voin kuunnella vaikka miten harrastuksessa meni, mutta sehän ei ollenkaan miehelle riitä. Hän innostui seinäkiipeilystä ja minä en ole ollenkaan sellaisen tyyppinen ihminen. Silti hän vaati minua mukaan harrastamaan sitä tai vähintään katsomaan kun hän harrastaa, haluaa että etsin ulkomaisista nettikaupoista niitä harrastusvälineitä hänen kanssaan ja sellaista.
Ja hän haaveilee mökkeily-elämäntavasta. No en ole koskaan viihtynyt mökeillä eikä meillä mökkiä ole. Nyt tämä on yhtäkkiä suuri kriisi, kun en osallistu hänen unelmaan. Sanoin, että ota vaan vuosivuokralle itsellesi joku mökki ja mökkeile vaan, kannustan siihen, mutta itse en vain pysty kun en ole sen tyyppinen ihminen sitten ollenkaan.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä itse ainakin haluaisin, että isot jutut kuten mökkeily ja matkailu tehdään pääsääntösesti yhdessä, tuo toki kuulostaa kummalta että jopa harrastusvälineiden katsomiseen netistä tarvitsee toisen seuraa.
Ymmärrän tämän. Mutta entä jos minä en kertakaikkiaan vain yhtään viihdy mökkeilemässä? Voin minä kompromissina lähteä yhdelle mökkilomalle, mutta kun se ei kelpaa vaan omaa mökkiä pitäisi nyt saada ja minunkin aktiivisesti mökkeillä.
Ap
Mulla on mökki ja mies ei ole mökki-ihminen niin mökkeilen sitten joko yksin , ystävien seurassa tai sisarusperheideni kanssa . Ihan hyvää tekee olla erossa nuo ajat , on sitten kiva päästä taas kotiin kun on ehtinyt ikävöimään toista . Arkisin teemme paljon asioita yhdessä .
Kaikkea ei tule harrastaa yhdessä ja toivottavasti molemmilla omat harrastukset, mutta toki hyvä löytää niitä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, mistä te molemmat olette kiinnostuneita. Itsellä ex-mies ei halunnut lähteä kävelylle, ei harrastaa mitään kulttuuria ja mitä tahansa ehdotin, niin ei vain kelvannut. Kun kysyin häneltä aikoinaan, että mitä ihmettä sitten teemme yhdessä, niin ehdotti minulle joukkuelajeja, että siten oppii ryhmätöitä ym? Mutta ei yhteistä tekemistä minun kanssani? Hankki minulle tv:n, että sitä voin sitten katsoa, kun en saa häntä tekemään kanssani yhtään mitään. Täysi ääliö koko mies, joten jätin hänet, kun mikään ei kiinnosta yhteinen tekeminen minun kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te hyvin erillistä elämää haluavat löydätte näitä paita-ja-peppu-miehiä? Minulle kelpaisi oikein hyvin sellainen mies, joka HALUAA viettää aikaa kanssani ja tehdä mukavia juttuja yhdessä käsivarren mitan päässä pitävän sijaan.
Kyllä minäkin mielelläni teen yhdessä sellaisia asioita, jotka kiinnostaa minuakin. Mutta en sellaisia, jotka oikeasti ei yhtään tunnu omilta. Eli yhteisiä molemmille kivoja asioita. Ei niin kuin mieheni haluaa, että minä menen mukaan hänen juttuihin, vaikka ne kiinnostaa vain häntä. Ap
Oletteko keskustelleet asiasta? Onko hänen tarpeensa saada sinut mukaan omiin juttuihin vai ylipäätään tehdä sinun kanssasi asioita? Lähteekö mukaan sinun juttuihisi?
Ollaan keskusteltu. Hän aina sanoo, että ei halua tehdä niitä yksin. Että ne on hänelle tärkeitä asioita, jotka haluaa vihdoin toteuttaa odotettuaan haaveidensa kanssa vuosia ja vuosia. Mutta että jos en suostu niin estän häneltä ne haaveet, koska ei halua tehdä niitä yksin. Ja minä yritän sanoa, että etkö voisi jonkun ystäväsi kanssa, mutta ei kuulemma halua. Ap
Harmittaa miehesi puolesta, vaikka toki ymmärrän sinuakin, jos ei vaan kertakaikkiaan nappaa. Hän on kuitenkin suunnitellut asioita niin, että sinäkin kuulut suunnitelmiin ja haaveisiin. Vaikuttaa ihanalta ihmiseltä.
Tää on se klassinen "kasvoimme erilleen". Onko teillä mitään yhteistä, muuta kuin lapset? Siis tottakai molemmilla saa olla omiakin harrastuksia eikä kaikkeen tarvitse osallistua yhdessä, mutta onhan se ihan eri asia vaikka mökkeillä yhdessä kuin yksin, joten ymmärrän miestäsikin. Hankalaa on, jos ei kerta kaikkiaan löydy mitään yhteistä mielenkiinnonkohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te hyvin erillistä elämää haluavat löydätte näitä paita-ja-peppu-miehiä? Minulle kelpaisi oikein hyvin sellainen mies, joka HALUAA viettää aikaa kanssani ja tehdä mukavia juttuja yhdessä käsivarren mitan päässä pitävän sijaan.
Kyllä minäkin mielelläni teen yhdessä sellaisia asioita, jotka kiinnostaa minuakin. Mutta en sellaisia, jotka oikeasti ei yhtään tunnu omilta. Eli yhteisiä molemmille kivoja asioita. Ei niin kuin mieheni haluaa, että minä menen mukaan hänen juttuihin, vaikka ne kiinnostaa vain häntä. Ap
Oletteko keskustelleet asiasta? Onko hänen tarpeensa saada sinut mukaan omiin juttuihin vai ylipäätään tehdä sinun kanssasi asioita? Lähteekö mukaan sinun juttuihisi?
Ollaan keskusteltu. Hän aina sanoo, että ei halua tehdä niitä yksin. Että ne on hänelle tärkeitä asioita, jotka haluaa vihdoin toteuttaa odotettuaan haaveidensa kanssa vuosia ja vuosia. Mutta että jos en suostu niin estän häneltä ne haaveet, koska ei halua tehdä niitä yksin. Ja minä yritän sanoa, että etkö voisi jonkun ystäväsi kanssa, mutta ei kuulemma halua. Ap
Harmittaa miehesi puolesta, vaikka toki ymmärrän sinuakin, jos ei vaan kertakaikkiaan nappaa. Hän on kuitenkin suunnitellut asioita niin, että sinäkin kuulut suunnitelmiin ja haaveisiin. Vaikuttaa ihanalta ihmiseltä.
On tuo noin ajateltuna ihanaa. Mutta kuulostaako hän edelleen ihanalta ihmiseltä, kun hän ei halua osallistua mihinkään minun haaveisiin tai minua kiinnostaviin asioihin, vaan vain hänen jutut pitäisi toteuttaa, kiinnosti ne minua tai ei?
Ap
Väsynyt provo, tuttu kirjoitustyyli.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei tule harrastaa yhdessä ja toivottavasti molemmilla omat harrastukset, mutta toki hyvä löytää niitä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, mistä te molemmat olette kiinnostuneita. Itsellä ex-mies ei halunnut lähteä kävelylle, ei harrastaa mitään kulttuuria ja mitä tahansa ehdotin, niin ei vain kelvannut. Kun kysyin häneltä aikoinaan, että mitä ihmettä sitten teemme yhdessä, niin ehdotti minulle joukkuelajeja, että siten oppii ryhmätöitä ym? Mutta ei yhteistä tekemistä minun kanssani? Hankki minulle tv:n, että sitä voin sitten katsoa, kun en saa häntä tekemään kanssani yhtään mitään. Täysi ääliö koko mies, joten jätin hänet, kun mikään ei kiinnosta yhteinen tekeminen minun kanssani.
Ne kiinnostukset yhdessä pitäisi olla jo ennen parisuhdetta olemassa. Parisuhteessa ne eivät synny välttämättä kaikille, osalla löytyy. Ihmiset ovat suuntautuneet erilailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä itse ainakin haluaisin, että isot jutut kuten mökkeily ja matkailu tehdään pääsääntösesti yhdessä, tuo toki kuulostaa kummalta että jopa harrastusvälineiden katsomiseen netistä tarvitsee toisen seuraa.
Ymmärrän tämän. Mutta entä jos minä en kertakaikkiaan vain yhtään viihdy mökkeilemässä? Voin minä kompromissina lähteä yhdelle mökkilomalle, mutta kun se ei kelpaa vaan omaa mökkiä pitäisi nyt saada ja minunkin aktiivisesti mökkeillä.
Ap
Älä mene mökkeilemään väkisin tai kiipeilemään. Väkisin tehtynä kaikki on ahdistavaa ja piinaa.
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt provo, tuttu kirjoitustyyli.
Mene muualle täältä AV:lta huutelemasta noita provojasi. Ketju kuin ketju niin sitä väitetään provoksi. Anna muiden keskustella ja pysy poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ap ja mies on vaan vääränlaiset toisilleen. Miehessä ei ole mitään vikaa, kauniisti hän on ajatellut että haluaa yhdessä vaimon kanssa mökkeillä. Eikä ap:ssa ole mitään vikaa jos ei halua mökkeillä. Harmi vaan että nämä asiat nousi esille vasta nyt kun on jo lapsia ja yhteinen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ap ja mies on vaan vääränlaiset toisilleen. Miehessä ei ole mitään vikaa, kauniisti hän on ajatellut että haluaa yhdessä vaimon kanssa mökkeillä. Eikä ap:ssa ole mitään vikaa jos ei halua mökkeillä. Harmi vaan että nämä asiat nousi esille vasta nyt kun on jo lapsia ja yhteinen elämä.
On harmi tosiaan. Mutta en minä koskaan ole ollut mökkeilystä tykkäävä vaan aina olen puhunut miten en mökkeilyistä tykkää. Mies on ilmeisesti hautonut yksin noita mökkihaaveitaan vuosia sanomatta niistä suoraan. Ja kai kuvitellut, että minä muutun.
Ap
Ap oletko kysynyt mieheltä miten kuvitteli sinun innostuvan nyt mökkeilystä jos olet aina sanonut että et viihdy mökillä?
Olisiko miehellä joku kriisi menossa? Kun kaveritkin mökkeilee niin teidänkin pitää?
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko kysynyt mieheltä miten kuvitteli sinun innostuvan nyt mökkeilystä jos olet aina sanonut että et viihdy mökillä?
Olen. Ei hän siihen sano oikein mitään, alkaa vain puhua omista haaveistaan ja miten tärkeitä ne on hänelle. Ap
Miehen miehen mielestä olen hankala ihminen, kun en vain voi hänen vuokseen alkaa haluamaan ja tykkäämään niistä hänen haluamista asioista. Tämä tuntuu minusta aika pahalta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä sivusta kommentti, että minua ärsyttävät suunnattomasti ihmiset jotka eivät selvitä tällaisia asioita ennen vakavaan suhteeseen ryhtymistä vaan kiukuttelevat jälkeenpäin kun kumppani ei olekaan sellainen kun hän on kuvitellut. Sitten kitistään läheisille tästä jatkuvasti. Toinen porukka on se, joka kokee elävänsä väljähtyneessä suhteessa mutta ei tee tälle mitään vaan jauhaa tätä kaikille muille paitsi puolisolleen. Mitä se auttaa jos mies on päässään suunnitellut, jos Ap ei ole ollut tästä tietoinen. Enkä puhu nyt tässä esim. kuuntelemisesta, kotitöistä ja muusta konkretiasta tai jo sovittujen asioiden ja lupausten pettämisestä vaan siitä, että toisesta on luotu omin päin käsitys joka ei pidä paikkaansa.
Ei toinen voi yhtäkkiä alkaa vaatimaan jotain mökkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä sivusta kommentti, että minua ärsyttävät suunnattomasti ihmiset jotka eivät selvitä tällaisia asioita ennen vakavaan suhteeseen ryhtymistä vaan kiukuttelevat jälkeenpäin kun kumppani ei olekaan sellainen kun hän on kuvitellut. Sitten kitistään läheisille tästä jatkuvasti. Toinen porukka on se, joka kokee elävänsä väljähtyneessä suhteessa mutta ei tee tälle mitään vaan jauhaa tätä kaikille muille paitsi puolisolleen. Mitä se auttaa jos mies on päässään suunnitellut, jos Ap ei ole ollut tästä tietoinen. Enkä puhu nyt tässä esim. kuuntelemisesta, kotitöistä ja muusta konkretiasta tai jo sovittujen asioiden ja lupausten pettämisestä vaan siitä, että toisesta on luotu omin päin käsitys joka ei pidä paikkaansa.
Minusta tuntuu, että en lopulta yhtään vastaa hänen naisihannettaan enkä sellaista naista, jonka kanssa hän haluaisi olla. Mutta että hän paljastaa sen minulla vasta nyt, kun lapsetkin on jo tehtynä. Ei hän silti erota halua vaan haluaa, että muutun hänen naistyyppinsä mukaiseksi, vaikka en taida sellainen yhtään olla. Tunnen oloni petetyksi. Ap
No kuulostaa kyllä aika ankealta, ettei voi mitään tehdä yhdessä, kun ei vaan kiinnosta. Meillä molemmat osallistuvat toistensa juttuihin, ei tietenkään 24/7 mutta ajoittain.