Ärsyttää kun mies vaatii minut osalliseksi kaikkiin haaveisiinsa ja tulevaisuuden juttuihinsa, harrastuksiinkin
Olemme keski-ikäinen pariskunta ja lapsiakin on. Itse en kaipaa yhtään sellaista symbioottista paita ja peppu -elämää, missä kaikki jaetaan ja tehdään yhdessä. Vaan minusta molemmilla on hyvä olla muutamia ihan omia juttuja, joihin se toinen ei liity mitenkään eikä osallistu.
Mies kuitenkin vaatii minua osalliseksi kaikkeen mitä hän tulevaa suunnittelee ja haaveilee. Oli se sitten vain joku yksittäinen harrastus tai sitten unelma jostain elämäntavasta. Ja kun en halua, niin hän loukkaantuu syvästi. Mutta miksi minun pitäisi yhtäkkiä innostua jostain hänen harrastuksesta, joka ei mitenkään liity mihinkään, joka minua itseäni on joskus kiinnostanut tai voisi kiinnostaa? Tietenkin kannustan häntä harrastamaan ja voin kuunnella vaikka miten harrastuksessa meni, mutta sehän ei ollenkaan miehelle riitä. Hän innostui seinäkiipeilystä ja minä en ole ollenkaan sellaisen tyyppinen ihminen. Silti hän vaati minua mukaan harrastamaan sitä tai vähintään katsomaan kun hän harrastaa, haluaa että etsin ulkomaisista nettikaupoista niitä harrastusvälineitä hänen kanssaan ja sellaista.
Ja hän haaveilee mökkeily-elämäntavasta. No en ole koskaan viihtynyt mökeillä eikä meillä mökkiä ole. Nyt tämä on yhtäkkiä suuri kriisi, kun en osallistu hänen unelmaan. Sanoin, että ota vaan vuosivuokralle itsellesi joku mökki ja mökkeile vaan, kannustan siihen, mutta itse en vain pysty kun en ole sen tyyppinen ihminen sitten ollenkaan.
Kommentit (65)
Mun exmiehelke sukunsa oli maailman napa, mut ei pystynyt eikä vieläkään pysty edes veljiään tavata ilman minua. Mun kanssa ei halunnut edes seksiä. Mäkin olin hänen unelmiensa esteenä.
Mä siis estin häntä sukuloimasta, kun en halunnut kaikkia vkloppuja kyläillä. Mies olisi saanut rauhassa mennä, mutta ei pystynyt ilman mua. En tajua.
Aikoinaan kävin miehen mieliksi kokeilemassa muutaman kerran kössiä hänen kanssaan. Saattoihan sitä palloa läimiä, mutta en innostunut oikeasti. Häntä kiinnostavia näyttelyitä kävimme katsomassa ja osasin hänen harrastuksensa termistön sekä perusasiat, jotta saatoin auttaa ja ideoida. Hän kerran kävi kokeilemassa minun mieleistä harrastustani ja kerran näyttelyn, jossa oli minun töitäni. Ne riittivät hänelle. Jos olisi enemmän alkanut painostaa, niin olisin sopinut, että tietysti lähden hänen harrastuksiinsa, mikäli hän lähtee yhtä usein mukaani aikuisbalettiin. Olisi loppunut vänkääminen siihen. Voisi sopia, että tasapuolisesti vuorotellen käydään toisen ehdottamassa harrastuksessa tai sovitaan molempia kiinnostavat yhteiset harrastukset tai kumpikin käy itseä kiinnostavissa harratuksissa.
Sama täällä. Mieheni on melkoinen tuuliviiri. Välillä on suunnitelmissa sitä ja välillä tätä. Olen oppinut kuuntelemaan, mutta en kommentoi.
ap:lla ja miehellä ei taida olla muuta yhteistä kuin miehen rahat.