Onko täällä muita joiden lapsi ei päässyt mihinkään toisen asteen koulutukseen?
Tiesin kyllä että näin saattaa käydä mutta loppuun asti toivoin että jonnekin olisi ovet auenneet. Nyt odotetaan pääseekö kenties varasijalta vai joutuuko tuvalle. Ja kyllä, täällä tuo tuva ei kertakaikkiaan toimi joten sinne joudutaan, ei päästä.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli keskiarvo? Kymppiluokalle korottamaan.
Ei ole kymppiluokkaa, on tuo tuva. Keskiarvo oli 6,7 luokkaa.
Ja siis lukioon tuolla keskiarvolla pääsisi mutta lukiossa ei olisi lapseni kohdalla mitään järkeä. Ei tulisi pärjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kymppiluokkaa, on tuo tuva. Keskiarvo oli 6,7 luokkaa.
Someron lukio?
Tuva on hyvä paikka korotella arvosanojaan
Oisko pitänyt asiasta olla vähän aikaisemmin huolissaan?
Missä ihmeessä asut, jos edes kymppiluokkaa ei ole? Nyt kannattaisi ottaa vakavaan harkintaan muutto paremmalle paikkakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ollaan oltu huolissaan ja kaikkemme tehty. Tuliko sulle nyt jotenkin hyvä olo kun pääsit sivaltamaan? Tunnetko itsesi erinomaiseksi? Mulla on kaksi lasta. Toinen on tällainen ja toinen on sitten täysin toisenlainen. Samoista geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä asut, jos edes kymppiluokkaa ei ole? Nyt kannattaisi ottaa vakavaan harkintaan muutto paremmalle paikkakunnalle.
Kymppiluokka oli ennen. Nykyään on tuva.
Jotkut lapset joutavat lapionvarteen. Sinun on sellainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ollaan oltu huolissaan ja kaikkemme tehty. Tuliko sulle nyt jotenkin hyvä olo kun pääsit sivaltamaan? Tunnetko itsesi erinomaiseksi? Mulla on kaksi lasta. Toinen on tällainen ja toinen on sitten täysin toisenlainen. Samoista geeneistä.
No meidänkö pitäisi tietää mitä teet poikasi hyväksi tai olet tekemättä. Vai mikä tämä ulina.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa. Kymppiluokat loppuivat samalla kun pidennetty oppivelvolisuus alkoi. Nykyään on siis tuo tuva eli tutkintoon valmentava koulutus.
Ei kai sinne tuvaankaan noin vain mennä? Ainakin täällä on ollut haku ja opiskelijat on jo valittu. Paikat ovat tiukassa.
Mun lapsi kävi kymppiluokan ja hyvin on sen jälkeen pärjännyt. Nyt ammattikorkeakoulussa, ja oman alan kesätyökin löytyi.
Hyvin monet amikset ottavat opiskelijoita myös haku-ajan ulkopuolella ja ihan henkilökohtaisen arvion perustella.
Mun tytöllä ei riittänyt keskiarvo lukioon Tampereella. Menee tuvaan korottamaan. On koko yläkoulun jauhettu siitä, että tällä tyylillä ei Tampereella pääse lukioon ja nyt on pettynyt, kun joutuu tuvalle.
Toivon, että tämä opetus riittäisi siihen, että kaivaa sen selkärangan jostain ja alkaa lukea. 🤞🏻
Kyseessä ihan älykäs nuori, joka saa matikasta ysin mitään tekemättä, ja enkusta sillä, kun käyttää kieltä koko ajan, mutta on liian laiska lukeakseen historiaa, uskontoa, jne, missä ei riitä, että tajuaa idean, vaan pitäis lukeakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi kävi kymppiluokan ja hyvin on sen jälkeen pärjännyt. Nyt ammattikorkeakoulussa, ja oman alan kesätyökin löytyi.
Onko ammattikorkeaan meneminen hyvää pärjäämistä? Sano nyt vielä, että pääsi johonkin maakuntaan suorittamaan tutkinnon. Noihin kouluihin kun pääsee sisään kirjoittamalla oman nimensä oikein hakupapereihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuva on hyvä paikka korotella arvosanojaan
Sitä tietysti toivotaan mutta olen valitettavasti kuullut että täällä tuva ei oikein toimi. Ja arvaahan sen jos siellä on 40 sellaista joiden joko valmiudet tai motivaatio ei ole riittänyt suorittamaan peruskoulua sellaisilla arvosanoilla että niillä pääsisi johonkin... Perusluokassa kun kuitenkin on yleensä oppilaita joka lähtöön mutta tuolla tuvalla on vain niitä jotka eivät päässeet mihinkään. Lukioon täällä pääsee siis 6,5 keskiarvolla halutessaan. Amiksen puolelle on sitten hankalampi päästä.
Mitä tulee nyt tähän mun "ulinaan" niin ulina ei ollut tarkoitus. Ajattelin vaan jos löytyisi vertaistukea mutta ehkä lapseni (jonka sukupuolta en kyllä maininnut missään) on harvinaisessa tilanteessa. Olen lapsestani tänne tehnyt ennenkin aloituksia. Kyllä hänestä on huolta kannettu. En tiedä mitä tähän aloitukseen olisi pitänyt kirjoittaa että en olisi saanut ilkeitä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sinne tuvaankaan noin vain mennä? Ainakin täällä on ollut haku ja opiskelijat on jo valittu. Paikat ovat tiukassa.
Ymmärsin että täällä tosiaan pääsee joka tapauksessa kaikki jotka eivät päässeet mihinkään.