Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut epäillä, että miehestä ei ole isäksi

Vierailija
25.01.2023 |

Lasta yritetään tällä hetkellä, olisi molempien eka. Viime aikoina on alkanut kalvaa se tosiasia, että miehellä on muutamia piirteitä, joiden takia perhe-elämän pyörittäminen jäisi luultavasti pitkälti minun harteilleni. On mm. aika lyhytpinnainen, umpimielinen ja joustamaton. Lisäksi hän on aivan todella epäkäytännöllinen monien asioiden suhteen, tuntuu että käytännön järkeä ei ole joissain asioissa yhtään. Minulla on sen verran jo ikää, että se on käytännössä joko tämä suhde, johon lapsi tehdään, ellen halua erota ja alkaa projektiin yksin. Vastaavia kokemuksia? Varsinkin onko kokemuksia siitä että tuollaisesta hiukan assipiirteisestä miehestä olisi kuitenkin tullut lopulta loistava isä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kirjoitti:

Koittakaa nyt naaiset ryhdistäytyä ja kelpuuttakaa joku kiltti ja kunnollinen mies jotka oikeesti halua lapsia ja haluaa niitä hoitaa.

Jätkä myönsi saaneensa pakit e u r o e s c o r t mimmiltä tulojen vuoksi. Järkkää oma elämä kuntoon.

Vierailija
22/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolasta saa spermaa 500e. Luovuttajan voi valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä todella tarkkaan miettiä kenen kanssa lapsia tekee. Myös siltä kannalta, että lapset saavat isänsä geenit. 

Varsinaisesti en voi sinua neuvoa, nämä asiat on vain jokaisen itse harkittava. Isäksi tuleminen muuttaa miestä aivan niin kuin äitiäkin. Se että asioita ei tehdä sinun mallisi mukaisesti ei välttämättä ole ollenkaan huono, sitäkin kannattaa miettiä. Jos mies on suurpiirteisempi, se voi olla etukin lasten kanssa. 

Saahan se lapsi äitinsäkin kontrollifriikki-geenit. Ne voivat olla paljon haitallisempia.

Niin saakin, minkä vuoksi viittasin lopuksi siihen, ettei aina tarvitse ajatella, että se oma tapa tehdä asioita on ainoa oikea lasten kannalta. Noista jutuista saa varmasti meheviä riitoja aikaiseksi myös, jos tavat ovat aivan vastakkaiset joka asiassa. Eli hyvähän näitä on pohtia etukäteen, vaikka en itse nuorena osannutkaan.

Vierailija
24/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti ja kunnollinen kirjoitti:

Naiset tekee lapsia just miesten kanssa joista ei ole isäksi ja lasta kasvattamaann. Suomessa on 150 000 yksinhuoltaja naista koska tekivät lapsen jonkun puliukon kanssa tai muuten kädettömän miehen kanssa jolla ei ole taitoja eikä joustoa asioihin.

Ei oo hirveesti varaa valita ... 

Vierailija
25/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tekee lapsia just miesten kanssa joista ei ole isäksi ja lasta kasvattamaann. Suomessa on 150 000 yksinhuoltaja naista koska tekivät lapsen jonkun puliukon kanssa tai muuten kädettömän miehen kanssa jolla ei ole taitoja eikä joustoa asioihin.

Koska jotkut miehet ovat sen verran hyviä esittämään kilttiä ja kunnollista miestä, että saavat naiset tekemään lapsia heidän kanssaan. Jos naisia syyllistävä mies kehuu itseään kiltiksi ääneen muille, ei todennäköisesti sellainen ole.

Toisaalta esittämisen kyllä huomaa aika helposti, jos yhtään syväluotaavasti toiseen tutustuu. Herää kysymys, että ovatko monet parit kasvaneet riittävästi "yhteen" ennen lastentekoa, vai onko vain raapaistu pintaa. 

Narsistit ovat aika taitavia esittämään hyvää tyyppiä ja esittäminen saattaa kestää useita vuosia. Kun toinen on satimessa ja lapset tehty, narsisti voi pudottaa naamarinsa.

Vierailija
26/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä todella tarkkaan miettiä kenen kanssa lapsia tekee. Myös siltä kannalta, että lapset saavat isänsä geenit. 

Varsinaisesti en voi sinua neuvoa, nämä asiat on vain jokaisen itse harkittava. Isäksi tuleminen muuttaa miestä aivan niin kuin äitiäkin. Se että asioita ei tehdä sinun mallisi mukaisesti ei välttämättä ole ollenkaan huono, sitäkin kannattaa miettiä. Jos mies on suurpiirteisempi, se voi olla etukin lasten kanssa. 

Saahan se lapsi äitinsäkin kontrollifriikki-geenit. Ne voivat olla paljon haitallisempia.

Mieluummin varautuja kuin onneton perheenäiti :)

Vierailija
27/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo hirveesti varaa valita ... 

No mitä ihmettä, tynnyrissäkö elät?

Vierailija
28/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olet sinä AP, josta ei umpimielisyytesi ja ummehtuneen maailmankuvasi vuoksi ole vaimoksi, saati sitten äidiksi yhtään millekään. Katso peiliin! Ota itsellesi marsu tai kissanpentu ensin ja mieti sitten sen kanssa, että onko sinusta pitämään huolta yhtään mistään.

Vierailija
29/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olet sinä AP, josta ei umpimielisyytesi ja ummehtuneen maailmankuvasi vuoksi ole vaimoksi, saati sitten äidiksi yhtään millekään. Katso peiliin! Ota itsellesi marsu tai kissanpentu ensin ja mieti sitten sen kanssa, että onko sinusta pitämään huolta yhtään mistään.

Osaisitko vielä vähän perustella, miten tähän analyysiin päädyit? Oletko itse sitten sitä mieltä, että se on eka vastaantulija, jolle ruvetaan kantamaan lasta? 

Vierailija
30/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpimielisyys yhdistettynä lyhytpinnaisuuteen on oikeasti vaarallinen kombinaatio miehessä. Tietää tasan tarkkaan ongelmia jo pelkässä parisuhteessa, lapsiperheestä puhumattakaan. Juokse.

Vierailija
31/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on, että juuri tuollaiset piirteet tekivät elämästä puolison kanssa hirveää, kun vauva sitten saatiin. Joustamattomuutta oli hyvin paljon sekä minun että lapsen suuntaan.

Toiaalta harva meistä on loppujen lopuksin niin tasapainoinen ja traumaton, että olisimme parhaita mahdollisia vanhempia.

Jos haluat lasta paljon, kysyisin sinulta yhden kysymyksen: miten riippuvainen olet tuosta miehestä? Jos asiat menevät pieleen oikein kunnolla, olisiko sinulla omia turvaverkkoja, varaa ja mahdollisuuksia irroittautua hänestä ja pysyä itsenäsi? Jos lapsen saanti veisi esim. taloudellisen itsenäisyytesi kokonaan, kannattaa olla hyvin varovainen.

Vierailija
32/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytpinnainen

Umpimielinen

Joustamaton

Epäkäytännöllinen

Minua kiinnostaa miksi hän on sinulle edes mieluisa kumppani näillä ominaisuuksilla, saati sitten lapsen isä. Varaudu hoitamaan lapsi yksin ja tuota kivirekeä vetämään vielä perässäsi.

Vierailija
33/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvauksen perusteella ei voi vielä päätellä miehestä kovin paljon. Kuinka lyhyt se pinna on ja miten se ilmenee? Kaikissa noissa annetuissa adjektiiveissa on paljon skaalaa. Olen itsekin kohtalaisen lyhytpinnainen välillä, joskaan en kaikissa yhteyksissä, mutta olen silti onnistunut äitinä oikein hyvin (eli kaikki merkit viittaavat siihen etten onnistunut millään ominaisuudellani pilaamaan meidän jo aikuista lasta). 

Vierailija
34/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Umpimielisyys yhdistettynä lyhytpinnaisuuteen on oikeasti vaarallinen kombinaatio miehessä. Tietää tasan tarkkaan ongelmia jo pelkässä parisuhteessa, lapsiperheestä puhumattakaan. Juokse.

Tämä on niin totta, mun isä oli tuollainen ja elämä lapsuuden perheessäni oli yhtä helvettiä.

Isällä oli tehdasasetuksinaan umpimielinen möllöttäminen, joka silmänräpäytyksessä muuttui räjähtäväksi väkivallaksi. Olipa syytä tai ei. Ja eihän tuollaiselle oikeasti ole oikeaa syytä, eikä sijaa vanhempana. Mutta;

syyksi riitti vääränläinen ilme, vääränlainen hengittäminen, olin liian hiljaa, liian äänekäs, nauroin, en nauranut, paita oli väärän värinen tai väärin puettu, ulkona satoi, ei satanut, maito oli loppu, mummi tuli käymään tai ei tullut käymään, äitini oli tuonut väärää leipää kaupasta, äitini oli käynyt kaupassa tai ei ollut käynyt kaupassa, mitään ei tapahtunut, jotain ehkä tapahtui, mutta se oli vain isäni päässä...

Minusta tuli sisäänpäin kääntynyt, hiljainen, varovainen, varoin itseäni ja olemistani joka hetki, skannasin tilannetta ja ilmapiiriä jatkuvasti, pelkäsin, varoin, varauduin, ennakoin, hiivin ja kuiskin. Ja silti aina tein jotain väärin ja sain huutoa, tukkapöllyä, nipistyksiä, luunappeja, lyöntejä.

Olen nyt yli neljänkymmenen, moneen kertaan itseni loppuunpalamiseen saakka ajanut, ikuinen suorittaja, pelkään miehiä ja omien rajojen asettaminen ja pitäminen on jatkuvaa työtä.

Molempiin vanhempiini olen katkaissut välit.

Todellakin umpimielisyys ja lyhyt pinna on aivan hirvittävä yhdistelmä, eikä tuo mitään hyvää perhe-elämään.

Vierailija
35/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytpinnaisen, uusavuttoman, itsekkään, joustamattoman ja tyhmän juopon lapsena sanoisin, että älä ihmeessä lasta rupea tekemään tuohon suhteeseen. Lapsesi tulee kärsimään kelvottomasta isästään koko elämänsä. Mieluummin vaikka yhden illan juttu fiksun, rauhallisen ja koulutetun miehen kanssa, vaikka ei lapsi häntä koskaan näkisikään. Näin olisin toivonut, että oma äitini olisi tehnyt.

Vierailija
36/36 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miestäsi assipiirteiseksi ja haluat siitä isän. Voi hyvä tavaton. Jos asperger-piirteitä on, se on osa ihmistä. Ei se muuta mitään, jos asian hyväksyy. Jos on vaan laiska ja huono hoitaan asioita, kannattais se myöntää ennen kuin hoidat kahta lasta.