Yli 40v naisille ei käy pitkät hiukset, sanoo ystäväni.
Hänen miekestään siinä vaiheessa pitää hiukset leikata lyhyiksi, koska se ' nostaa piirteitä' ylös päin ja siten nuorentaa. Kuulemma ovat jämähtäneet teinimuotiinsa eivätkä osaa uudistua. Itsellään on tietty lyhyet. Hmmm, mulla on paksut yli olkapään hiukset. Taitaa eukko v*ttuilla vai onko perää? Olemme molemmat yli 40v ' käpyjä' . Pitäiskö tehdä sen nuorennusleikkaus?
Kommentit (41)
mutta usein pitää paikkansa. Eikä pitkästä tukasta luopuminen tarkoittaa, mitään lyhyeksi kynittyä siilitukkaa, vaan voi sitä pituutta jättää hiuksiin ihan reilusti, jos hiusten kunto kestää sen. Joskus vain niin säälittää nämä 40+ -naiset, jotka itsepintaisesti pitävät siitä hiirenhännästään kiinni, vaikka mikä tahansa muu malli olisi pukevampi.
Sehän vain viestii, että olen muiden mielipiteiden orja.
Mulla on hyvä ystävä, joka on 56-vuotias ja hänellä on pitkä suora tukka ja hän on todella vetävän näköinen.
Että kaikki riippuu yksilöllisistä piirteistä.
En ole tosissani suunnitellut leikkaamista. Vaikka ei sitä tiedä miten järkyttävänä jotkut pitää. Tosi olen nähnyt niitäkin n.55v, jotka pitää pitkät hiuksensa auki ja toisella sivulla on sellainen kiva tekokukkahiussolki, tiettekö sellainen 70-luvulta. SE on jopa minusta jämähtämistä.
ap
Kysy vaikka keneltä tahansa mieheltä, niin saat rehellisen vastauksen.
Kyllä puolipitkät/pitkät hiukset on naisellisemmat ja kauniimmat kuin lyhyet. Jos hiukset ovat kovin ohuet, pitkä tyyli ei ehkä sovi, mutta taidokkaalla leikkauksella joku puolipitkä malli varmasti. Ei siis tarvitse kynäistä tukkaa ihan lyhyeksi, vaikka se ohut olisikin.
sopii todella hyvin. En osaisi kuvitellakaan häntä lyhyessä tukassa:)
Parempi leikata suosiolla lyhyet, siihen joku kiva punasävy päälle ja meikkaus kannattaa myös lopettaa! Se vanhentaa! Marimekon tasaraita ja unikkokuosit nuorentaa ja antaa ikimuodikasta ilmettä.
ja vaviskaa, mä pidän välillä kahta lettiä, niin kuin ala-asteikäisetkin. Tosin kun tapaan teitä tiukkapipoja laitan kauniin nutturan. Hippastessa annan olla auki ja miehet tykkää ;)
Kirsi Paakkanen (pitkät hiukset), Helena Lindgren (pitkät) Paula Koivuniemi (hmm, lyhyt tosin mutta ei nysät), ketä muita? Entäs suuri idolini Aira Samulin ,-D!!!! Eipä taida olla mittään hättää...
ap
sukupuolettomat. Itse olen 44 ja minulla on erittäin paksu, pitkä ja kastanjanruskea oma tukka.
Töissä pidän hiukset yleensä kiinni; nutturalla tai sykeröllä.
Ja tottahan se pn että nätille parikymppiselle sopii vaikka millaiset hiukset ja vaatteet paremmin kuin iäkkäämmälle. Mutta mitä tuosta, vanhenee ne tämän päivän nätitkii.
Kamalat ne on jos vyötärölle tai pidemmät, sekä aivan suorat tai pikkasen laineella.
just tämä hiustyyli: hiusraja korvan yläpuolella ja föönataan pöyheäksi.
Jotkut varmaan leikkaa hiukset lyhyiksi, jos tukka ohenee tms. Mutta muuten en tajua, miksi melkein kaikki naiset leikkauttaa jossain vaiheessa tämän tyylin.
Ja puhun juuri niistä kynityistä, joita sitten kihartimella pöyhitään. Pitkät hiukset ei ole kauniit, jos on ohuet, hiirenhäntä ei sovi kenellekkään.
Onhan noita tosi kauniita yli 40 v naisia, joilla on pitkät hiukset- Katherine Deneuve, Meryl Streep, Aira Samulin...
Sen sijaan minusta eli 50 vuotiaille sopii puolipitkät hiukset.
Esim Ruotsin kuningatar Silvia
Olen itse kauneusalan ammattilainen ja kammoan suomalaisten erityisesti keski-ikäisten naisten tyylimakua! Ihan lyhyet korvat paljaana tukka sopii erittäin, erittäin harvalle naiselle! Suurinta osaa naisista ihan lyhyt, kynitty tukka rumentaa, etenkin vanhempia naisia!!!!!!! Nuorempia naisia on varaa rumentaa kun he ovat muuten niin hehkeitä. Ihanne-leikkaus ainakin 90% iäkkäille naisille on kerrostettu ja korvien alapuolelle ulottuva(ei lyhyempi) tai leuan kohdalle ulottuva pituus. Keski-ikäisille edellä mainittujen lisäksi sopii olkapäille ulottuva pituus, kerrostettu tai ilman. Riippuu tietenkin kasvoista, mikä malli sopii parhaiten.
Jos on nelikymppinen ja kaunis, sopivat pitemmät kuin olkapäille ulottuvat hiukset. Onhan mm. Kaarina Kivilahdella ja näyttelijällä, joka esittää Aliaksessa Cidneyn äitiä pitkät hiukset. Eivät he minusta pahalta näytä vaikka ikää riittää. Kuvitelkaa Kaarina Kivilahti ihan lyhyellä poikatukalla! Näyttäisikö hyvältä? Pamela Andersson on melkein nelikyppinen. Entä olisiko hän kauniimpi lyhyellä poikatukalla? Nyt te kuitenkin narisette, että he ovat olleet kauneusleikkauksissa. Käsitykseni mukaan eivät mutta vaikka olisivatkin olleet, ovat he silti 40-v tai vanhempia. Sitä paitsi jotkut keski-ikäiset naiset ovat luonnostaan kauniita ja hyvin ihonsa hoitaneita.
Etelä-euroopasta pitäisi tulla tänne Suomeen stailisteja pelastamaan itseään rumentavat keski-ikäiset naiset!
Tämä tukanleikkuu mammamalliin on typerää. Vain suomalaisten ajatus, muuten. Miettikää esim. Italiaa, ei siellä näe kynittyjä tukkia naisilla.
Pääasia on pitää huolta hiusten hyvästä kunnosta.
Olen kampaajana sitä mieltä, että pitkä tukka harvoin sopii plus kolmekymppiselle..
Pikkutytöt ja naiset erottaa just tukan mallista.. Trendikyyttä ja nuorekkuutta saadaan aikaan kivalla leikkauksella, ja väreillä/raidoilla yms.
Vierailija:
Olen kampaajana sitä mieltä, että pitkä tukka harvoin sopii plus kolmekymppiselle..Pikkutytöt ja naiset erottaa just tukan mallista.. Trendikyyttä ja nuorekkuutta saadaan aikaan kivalla leikkauksella, ja väreillä/raidoilla yms.
Mutta jos olet tyytvyäinen pitkiin hiuksiisi niin pidä toki ne, paha sanoa näkemättä mikä kenellekin sopii.