Mikai tavalliset duunarit, esim. siivoojat äänestävät kokoomusta
joka ei heidän asiaansa aja? Jos mieltävät itsensä voittajiksi äänestämällä kokoomusta, niin eihän kukaan tiedä äänestyskopissa minkä numeron äänestyskopissa sinne rustaa eli vaikkapa sitten perussuomalaisen tai vasemmistoliiton ja sanoo muille että äänesti kokoomusta jos kerta on tärkeää antaa muille kuvaa että ovat jotain? Mitä en ymmärrä?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmiset kuvittelevat olevansa nettoveronmaksajia jo alkaen 2500 bruttopalkalla. Todellisesti tuplatkin tuosta ja ollana vielä saamapuolella reilustikin.
Itse tienaan suunnilleen tuon verran niin miten olen saaja puolella kun en yhteiskunnalta saa mitään muuta kuin jatkuvasti kasvavat maksut ja verot?
Vierailija kirjoitti:
Ketä kannattaisi äänestää. Olen tavallinen työntekijä.
SDP tai Vasemmistoliitto
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari ja ärsyttää, että työttömillä on sama elintaso ja asuinalue kuin minulla, joten äänestän Kokoomusta.
Moni juuri tästä syystä. Nämä järjettömät tulonsiirrot ovat sylkäisy pienipalkkaisen duunarin naamalle.
Sama elintaso. Oikeasti? Kokoomus on kyllä onnistunut höpötyksissään kun saadaan nämä ryhmät tappelemaan keskenään.
En todellakaan äänestä kokoomusta. Minulla on kehitysvammainen lapsi ja kokoomuksen tykkäämät kilpailutukset ja yksityistämiset pilaavat turvallisen aikuisuuden lapseltani. Todellakin haluan lapselleni kunnallisen asumispaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää äänestä sdp, vas, vihreitä koskaan. Nuo opettavat kohta kouissa vaikka mitä, ovat velkaannuttaneet suomeen. Hakevat ilonsa jauhoista. Harmittaa ja hävettää meidän nyky tila. Translain läpi vieminen on se viimeinen pisara.
Juuri luin artikkelin missä käytiin läpi SUomen velkaantumista ja kaikki nykyiset puolueet ovat olleet vuosien varrella mukana sellaisissa hallituksissa, jotka ovat ottaneet paljon velkaa.
Se äänestäjän muisti vaan on niin lyhyt. Muistetaan nykyisen ja juuri ja juuri edellisen hallituksen tekoset mutta ei muuta.
Sille alkupään duunarille tiedoksi, että työttömät eivät saa samanlaista elantoa kuin työssäkäyvät. Jos saavat niin kyseessä ovat erittäin hyvätuloiset, joiden ansiosidonnainen on suuri tai sitten erittäin pienipalkkaiset duunarit, joisen nettopalkka on pieni. Siinähän äänestät Kokoomusta, hehän ovat suunnitelleet ansiosidonnaisen leikkaamista. Ilmeisesti itse et pelkää työttömäksi jäämistä, mutta jotenkin surkuhupaisaa, kun duunarit haluavat itse leikata omaa oksaansa. Se työttömyysturva on sinuakin odottamassa siltä varalta, että et voi jatkaa työssäsi.
Et sinä varmasti pärjää ilman, että hoivavaltio pitää kädestä joka askeleella. Mutta itsetunnoltaan terveille Kokoomus on hyvä valinta.
Ohis, mutta olen näitä oman onnensa seppiä nähnyt elämän aikana melko paljon, ja se miten nämä onnensa sepät tulee alas rymisten on varsin poikkeuksellinen - joko se on hyvinkin anteeksipyytelevää ja alistuvaa selviytymiskamppailua, jossa kaikki apu otetaan vastaan, tai sitten kyseessä on ns. periaatteen ihminen, josta tulee lähinnä mieleen "Perikato" -elokuvassa kuvattu Göbbelsin vaimo. Eli karu.
Se, mikä ei ole poikkeuksellista, on komplikaatioiden jälkeinen avun tarve; itsetunto vaihtuu hyvinkin nopeasti nöyryyteen.
Kokoomus, PS ja Kristilliset ovat tätä nykyä ainoita jotka eivät ole menneet mukaan ilmastokaaokseen ja muuhun idiotismiin ainakaan siknä määrin kuin hallituksessa olevat. Se miksi duunaei äänestää kokoomusta johtuu siitä että moni saa esim urakkatöissä melkomoiset vuosiansiot ja he luulevat olevansa rikkaita. Mutta kun rikkaita ovat vain Nallen, Sipilän ja sen sellaisten kaltaiset joitten ei tarvitse ajatella lastensa koulun kalleutta. Vain sellaisten etua Kokoomus ajaa. Ei niin kovapalkkaista duunaria olekaan jonka etua se ajaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan joka tienaa alle 100k netto on idiootti jos äänestää kokoomusta.
Kokoomuksella on todistetusti korkeasti koulutetut äänestäjät. Todennäköisemmin sinä olet idiootti kuin he.
Ei korkea-asteen koulutus tee yksilöstä automaattisesti fiksua. Ja kirjaviisailta sitä paitsi monesti puuttuu maalaisjärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä duunarin duunia ei enää ole, jos se yritys kaatuu. Yksinkertaista.
Mikä tää meemi on, että vasemmistopuolueet olisivat yrityksiä vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus, PS ja Kristilliset ovat tätä nykyä ainoita jotka eivät ole menneet mukaan ilmastokaaokseen ja muuhun idiotismiin ainakaan siknä määrin kuin hallituksessa olevat. Se miksi duunaei äänestää kokoomusta johtuu siitä että moni saa esim urakkatöissä melkomoiset vuosiansiot ja he luulevat olevansa rikkaita. Mutta kun rikkaita ovat vain Nallen, Sipilän ja sen sellaisten kaltaiset joitten ei tarvitse ajatella lastensa koulun kalleutta. Vain sellaisten etua Kokoomus ajaa. Ei niin kovapalkkaista duunaria olekaan jonka etua se ajaisi.
Kaikki muistutavat psykopaatteja, se heitä yhdistää. Muiden ihmisten ja ympäristön silmitön hyväksikäyttö, eläimiäkään ei tarvitse kohdella kunnolla eikä suojella. Tyhjä katse kaikilla ja pelkkää pahuutta mieli täynnä.
Kun suomalainen saa osamaksu auton, veka talon ja tv, niin sitten onjo parempaa kastia herrana kokoomuslainen... 🙈🙈🙈🙈
Olen lähihoitaja ja moni mun ulkkistyökaveri äänestää Kokoomusta. Koska kokoomuslaiset on hyvin myönteisiä mm kohtaan. En ole viitsinyt tarkentaa heille, että pienituloiselle Kokoomus ei välttämättä ole se paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kun suomalainen saa osamaksu auton, veka talon ja tv, niin sitten onjo parempaa kastia herrana kokoomuslainen... 🙈🙈🙈🙈
Moukkana luulee että se on hienoa, vaikka on itse perseenpesijä.
Mukavaa olla voittajan tiimissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen duunariammatissa eli hoitaja ja äänestän kokoomusta.
Mielestäni eduskunnassa pitää olla ihmisiä, jotka osaavat talousmatematiikkaa. Köyhimpiä pitää tukea, mutta järki päässä. Ihmisen tulee kantaa kortensa kekoon yhteiskunnassa ja tehdä töitä. Vapaaehtoisesti työtön ei ole mikään asia. Kannustinloukut tulisi purkaa. Turhan byrokratian purku. Yrittäjät ovat työllistäjiä, joten heitä tulee tukea. Kaikki yrittäjät eivät ole super rikkaita ja he tosiaan hoitavat oman osansa yhteiskunnan pyörimisen kannalta. Hyysäämistä en halua tukea.
Talous on matematiikkaa, ei "kaikille kaikki hyvä ilmaiseksi" idealismia.
Talousmatematiikkaa? Kuten Stubb? 😂
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari, mutta hämmästyttävää kyllä (ainakin muiden mielestä) on se, etten haali itselleni kaikkea, vaan arvonani on oikeudenmukaisuus.
Se joka tekee paljon töitä, kouluttautuu ja yrittää, ansaitsee siitä palkkion.
Se joka nauttii enemmän vapaa-ajasta ja vähemmästä vastuusta, ansaitsee vähemmän (kuten minä).
Voisin minäkin yrittää, mutten halua, ja tyydyn siihen että saan sen mitä ansaitsen.
Kyllähän Suomessa nytkin hyvätuloisilla on verotuksesta huolimatta hyvä elintaso, hienot asunnot, autot, ulkomaanmatkoja jne. Todellinen kokoomusunelmahan ei lopu tähän, vaan tasaverotukseen ja veroilla kustannettavien palveluiden alasajoon, mikä johtaa siihen, että duunari äkkiä maksaakin 30 % veroja, ja kaupankassana työskentelevä yksinhuoltaja tekee kahta työtä elättääkseen perheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari ja ärsyttää, että työttömillä on sama elintaso ja asuinalue kuin minulla, joten äänestän Kokoomusta.
Eli toivot kokoomuksen tiputtavan tukia paljon ja sinun palkkaasi vähän. Sinun elintasosi tippuisi vähän ja työttömillä paljon. Sitten olisit tyytyväinen?
Puolueet ei päätä palkoista
Ei suinkaan, mutta kokoomus ajaa EK:n asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toivot kokoomuksen tiputtavan tukia paljon ja sinun palkkaasi vähän. Sinun elintasosi tippuisi vähän ja työttömillä paljon. Sitten olisit tyytyväinen?
Kokoomus ei päätä palkkaani, mutta lopputulemaan olisin tyytyväinen. Motivoisi lorvijoita tekemään töitä, kun vaikutus elintasoon on merkittävä.
Kokoomus ei päätäkään palkkaasi, mutta he ajavat EK:n asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan joka tienaa alle 100k netto on idiootti jos äänestää kokoomusta.
Kokoomuksella on todistetusti korkeasti koulutetut äänestäjät. Todennäköisemmin sinä olet idiootti kuin he.
Ei korkea-asteen koulutus tee yksilöstä automaattisesti fiksua. Ja kirjaviisailta sitä paitsi monesti puuttuu maalaisjärkeä.
Ei tietenkään, mutta tutkitusti korkeampi koulutusaste korreloi kuitenkin jonkin verran älykkyyden kanssa. Siihen voi toki olla monia syitä, esimerkiksi se että älykäs ihminen todennäköisemmin kouluttautuu korkealle (eli ei pelkästään se että koulutus tekisi ihmisestä älykkäämmän). Tämä ei tietenkään päde yksilötasolla, eli duunarikin voi olla älykäs. Mutta yhteiskunnan tasolla korrelaatio on olemassa.
Täällä ihmiset kuvittelevat olevansa nettoveronmaksajia jo alkaen 2500 bruttopalkalla. Todellisesti tuplatkin tuosta ja ollana vielä saamapuolella reilustikin.