Mikai tavalliset duunarit, esim. siivoojat äänestävät kokoomusta
joka ei heidän asiaansa aja? Jos mieltävät itsensä voittajiksi äänestämällä kokoomusta, niin eihän kukaan tiedä äänestyskopissa minkä numeron äänestyskopissa sinne rustaa eli vaikkapa sitten perussuomalaisen tai vasemmistoliiton ja sanoo muille että äänesti kokoomusta jos kerta on tärkeää antaa muille kuvaa että ovat jotain? Mitä en ymmärrä?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai myös siivooja voi olla markkinatalouden puolella? Varsinkin tämän sosialistihallituksen aikana hän on voinut huomata, että sossut osaavat pistää menemään miljardeja hyödyttämättä yhtään sitä siivoojaa.
Täh? Suomessa kaikki puolueet ovat markkinatalouden puolella. Tai ehkä vielä on joku pieni kommunistipuolue olemassa, mutta tuskin siinä monta jäsentä on.
Kuvittelee jotenkin olevansa parempi tai rikkaampi. Lähipiirissä näitä on. Ei näe sen sanahelinän taakse.
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari ja ärsyttää, että työttömillä on sama elintaso ja asuinalue kuin minulla, joten äänestän Kokoomusta.
Tyypillinen helppo höynäytettävä, kyllä kokkarisetiä nyt naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto ei todistetusti ole köyhän ystävä.
Vaihtoehdot on vähissä.
Puheissaan ovat ystäviä, koska kyseiset puolueet elää köyhistä, eli äänestäjistään.
Toimiva talous on myös köyhän etu pitkässä juoksussa.
Venezuelan köyhiltä voi kysyä onko sosialismista iloa heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari ja ärsyttää, että työttömillä on sama elintaso ja asuinalue kuin minulla, joten äänestän Kokoomusta.
Eli ketä mielestäsi pitäisi äänestää, jos haluaa tukia pienemmäksi?
Täh? Suomessa kaikki puolueet ovat markkinatalouden puolella. Tai ehkä vielä on joku pieni kommunistipuolue olemassa, mutta tuskin siinä monta jäsentä on.
Esimerkiksi sosialisoitu terveydenhoito on hyvin suosittua, vaikka se on kriisiytynyt täysin. Ja vaikkapa sähköverkkoyhtiöidenkin sosialisoinnista puhutaan paljon kulisseissa. Markkinatalous tarvitsee Suomen oloissa puolustajansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin siivooja, niin sitä enemmän kokisin, että mulla on oikeus pitää suurempi osa omasta palkastani ja ymmärrykseni laskureita kohtaan olisi entistä pienempi.
Suomessa on progressiivinen tuloverotus, siivoojan veroprosentti on yleensä pieni. Suurempi ongelma on kohtuuhintaisten asuntojen puute. Kokoomus romutti hitaksenkin.
Itse olen pienituloinen duunari mutta äänestän kokoomusta sen takia kun persuja ei voi äänestää ja pitää keksiä jonkunlainen vastalause vihervasemmiston eriarvoistavalle feminismi politiikalle ja koko maailman halaamiselle samalla kun sanovat että ei suomessa tarvitse itseään elättää kun kyllä valtio maksaa ja elättää
Vierailija kirjoitti:
Moni juuri tästä syystä. Nämä järjettömät tulonsiirrot ovat sylkäisy pienipalkkaisen duunarin naamalle.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet siivoojat ovat yksinyrittäjiä, ja kokoomus on yrittäjien puolue.
Myös pienyrittäjien? Suurin osa siivoojista taitaa kuitenkin olla palkkalistoilla.
Ei kokoomus ole pienyrittäjien puolue.
Kun puolueiden kannattajaprofiileja on tutkittu, yrittäjistä jopa 70 % on ollut Kokoomuksen tukijoita.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pienituloinen duunari mutta äänestän kokoomusta sen takia kun persuja ei voi äänestää ja pitää keksiä jonkunlainen vastalause vihervasemmiston eriarvoistavalle feminismi politiikalle ja koko maailman halaamiselle samalla kun sanovat että ei suomessa tarvitse itseään elättää kun kyllä valtio maksaa ja elättää
Haluat PS:n politiikkaa, mutta äänestät Kokoomusta? Osaatko selittää?
Koska kokoomus on ainut puolue, joka haluaa tehdä Suomesta maan, jossa jokaista työtä ja jokaista tehtyä työtuntia arvostetaan. Minkä tahansa työn tekeminen pitää olla aina kannattavampaa kuin joutenolon ja tukien varassa elämisen. Olen itse siivonnut ja tehnyt paljon erilaisia töitä elämäni aikana ja äänestänyt kokoomusta aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisia työntekijöitä kokoomus tarvitsee tyytyvät työttömän elintasoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toivot kokoomuksen tiputtavan tukia paljon ja sinun palkkaasi vähän. Sinun elintasosi tippuisi vähän ja työttömillä paljon. Sitten olisit tyytyväinen?
Kokoomus ei päätä palkkaani, mutta lopputulemaan olisin tyytyväinen. Motivoisi lorvijoita tekemään töitä, kun vaikutus elintasoon on merkittävä.
Tai vaihtoehtona lorvijat voisi tulla käymään kylässä sinun luona. Voisi porvarit alkaa laittamaan natolanka aitoja talon ympärille ja kaltereita ikkunoihin, kuten muissakin sinun unelmamaissa.
Tuon energian mitä käytät uhoamiseen ja elvistelyyn kun kaikki sinun kaltaiset käyttäisi töiden tekoon tämä maa olisi KAIKILLE paljon parempi paikka asua
Vierailija kirjoitti:
Koska kokoomus on ainut puolue, joka haluaa tehdä Suomesta maan, jossa jokaista työtä ja jokaista tehtyä työtuntia arvostetaan. Minkä tahansa työn tekeminen pitää olla aina kannattavampaa kuin joutenolon ja tukien varassa elämisen. Olen itse siivonnut ja tehnyt paljon erilaisia töitä elämäni aikana ja äänestänyt kokoomusta aina.
Olet nyt varmaan hyvin varakas.
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää äänestä sdp, vas, vihreitä koskaan. Nuo opettavat kohta kouissa vaikka mitä, ovat velkaannuttaneet suomeen. Hakevat ilonsa jauhoista. Harmittaa ja hävettää meidän nyky tila. Translain läpi vieminen on se viimeinen pisara.
Onpa hiton fiksua leimata nuo huumeidenkäyttäjiksi. Miksi kouluissa ei saisi opettaa esim juuri seksuaalisuudesta ja sukupuolista? Miksei ihmisoikeuksien tukeminen ole sinusta hyvä asia? Ei ole myöskään fiksua laittaa velkaantumista näiden piikkiin.
Äänestä vaan persuja tai kokoomusta, sopii tollaiselle torsolle. Jos ei välitä muista ihmisistä, eläimistä tai ympäristöstä niin oikea valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto ei todistetusti ole köyhän ystävä.
Vaihtoehdot on vähissä.
Vihervasemmisto ei todellakaan ole köyhän asialla kun jokainen ideologinen päätös kaatuu köyhien maksettavaksi kun köyhillä ei ole varallisuutta ostaa uusia asioita joita vihervasemmisto vaatii. Onko koskaan suomessa noussut hinnat yhtä nopeasti kun vohervasemmiston alaisuudessa ja kaikki ei todellakaan johdu maailman tapahtumista vaan vihreästä siirtymästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin siivooja, niin sitä enemmän kokisin, että mulla on oikeus pitää suurempi osa omasta palkastani ja ymmärrykseni laskureita kohtaan olisi entistä pienempi.
Suomessa on progressiivinen tuloverotus, siivoojan veroprosentti on yleensä pieni. Suurempi ongelma on kohtuuhintaisten asuntojen puute. Kokoomus romutti hitaksenkin.
Ei se oikein sovi vapaaseen yhteiskuntaan, että valtio määrää, mihin hintaan saat kämppäsi myydä. Asuntotilanne paranee yksinkertaisesti sillä, että sallitaan lisää rakentamista.
Ei sitä työpaikan menetystä vasemmisto ainakaan estä.
Paremminkin päinvastoin.