Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikai tavalliset duunarit, esim. siivoojat äänestävät kokoomusta

Vierailija
25.01.2023 |

joka ei heidän asiaansa aja? Jos mieltävät itsensä voittajiksi äänestämällä kokoomusta, niin eihän kukaan tiedä äänestyskopissa minkä numeron äänestyskopissa sinne rustaa eli vaikkapa sitten perussuomalaisen tai vasemmistoliiton ja sanoo muille että äänesti kokoomusta jos kerta on tärkeää antaa muille kuvaa että ovat jotain? Mitä en ymmärrä?

Kommentit (193)

Vierailija
81/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen duunari ja ärsyttää, että työttömillä on sama elintaso ja asuinalue kuin minulla, joten äänestän Kokoomusta.

Eli toivot kokoomuksen tiputtavan tukia paljon ja sinun palkkaasi vähän. Sinun elintasosi tippuisi vähän ja työttömillä paljon. Sitten olisit tyytyväinen?

Kokoomus ei päätä palkkaani, mutta lopputulemaan olisin tyytyväinen. Motivoisi lorvijoita tekemään töitä, kun vaikutus elintasoon on merkittävä.

Vierailija
82/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen duunari ja ärsyttää, että työttömillä on sama elintaso ja asuinalue kuin minulla, joten äänestän Kokoomusta.

Ja millä tavalla ajattelit, että Kokoomuksen politiikka tätä tilannetta muuttaisi?

Tukia leikataan -> työttömillä ei ole varaa maksaa vuokraa -> muuttavat halvemmille asuinalueille -> tilalle muuttaa työssäkäyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toivot kokoomuksen tiputtavan tukia paljon ja sinun palkkaasi vähän. Sinun elintasosi tippuisi vähän ja työttömillä paljon. Sitten olisit tyytyväinen?

Kokoomus ei päätä palkkaani, mutta lopputulemaan olisin tyytyväinen. Motivoisi lorvijoita tekemään töitä, kun vaikutus elintasoon on merkittävä.

Tai vaihtoehtona lorvijat voisi tulla käymään kylässä sinun luona. Voisi porvarit alkaa laittamaan natolanka aitoja talon ympärille ja kaltereita ikkunoihin, kuten muissakin sinun unelmamaissa.

Vierailija
84/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaihtoehtona lorvijat voisi tulla käymään kylässä sinun luona. Voisi porvarit alkaa laittamaan natolanka aitoja talon ympärille ja kaltereita ikkunoihin, kuten muissakin sinun unelmamaissa.

Niinhän ne voivat tulla jo nyt? Oikeastaan paljon helpommin, kun asuvat vieressä. Jos nälkään ratkaisuna on rötöstely eikä töihin meno, on oikea paikka vankilassa.

Vierailija
85/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on työntekijöiden puolue, ja siivoojat ovat työntekijöitä, joilla sama arvomaailma: ei armoa pummilla eläville.

Vierailija
86/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaako demarit duunarin asiaa? Mielestäni ei ainakaan kolmeenkymmeneen vuoteen. 

Vierailija
87/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa aina lukea tällä palstalla persujen ja kokoomuksen kannattajien valituksia ja kohteeksi on otettu köyhät. Luuleeko nämä oikeesti että kokoomus työllistää kaikki työttömät ja potkii persauksille tuen saajia? Sitten nämä luulee että jos tuen saajilta leikataan niin se tarkoittaisi lisää hyvinvointia itselle sekä rikkauksia. Voi miten yksinkertaista ajattelua, mutta niin se kokoomuksen populismi on yksinkertaiseen tehonnut.

Vierailija
88/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Miksi pikemmin äänestää vasemmistoa, jonka tarkoitus on pitää äänestäjät köyhinä?

Monesti miettii kuinka paljon vasemmistossa on aitoa halua auttaa vähempiosaisia menestymään elämässä, ja kuinka paljon polttoaineena onkin puhdas kateus ja pahantahtoisuus menestyneitä kohtaan. Tämä näkyi esim. Sanna Marinin vihanpurkauksessa vuorineuvoksia kohtaan. Vuorineuvoksia on 80 kpl ja kaikki eläkkeellä, pitkän työuran tehneitä yhteiskunnan raketajia.

Eli sä äänestät kokoomusta et siks mitä politiikkaa ne ajaa vaan siks et kuinka kovaa sua suututtaa iltapäivälehtien yksilönpalvonta?

Hei sun kannattais varmaan kans, kaikella rakkaudella, tappaa itses!

Mikäs juntti siellä kirjoittaa että "tapa ittes". Taidat olla aika yksinkertainen ihminen. Jokainen saa äänestää demokratiassa sitä puoluetta kuin haluaa. Ei sitä, mitä sinä juntti haluat. Minäkin äänestän kokoomusta ilman muuta ja AINA. 

Niin saat ja se sujuu niin hienosti ja vastuullisesti et meidän kaikkien muiden kannalta ois aidosti parempi jos sä et sais äänestää tai jos tappaisit itses. <3

Mielestäni mä olen ihan ylimääräisen vaikea ja monimutkanen, mä epäilen et sä näet mussa jotain mitä haluat nähdä, kun et kestä mitä mä sanon niin voit sivuuttaa sen sen mielikuvan kautta.

Pölinät pois teinijuntti!

Vierailija
89/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen duunari, mutta hämmästyttävää kyllä (ainakin muiden mielestä) on se, etten haali itselleni kaikkea, vaan arvonani on oikeudenmukaisuus.

Se joka tekee paljon töitä, kouluttautuu ja yrittää, ansaitsee siitä palkkion.

Se joka nauttii enemmän vapaa-ajasta ja vähemmästä vastuusta, ansaitsee vähemmän (kuten minä).

Voisin minäkin yrittää, mutten halua, ja tyydyn siihen että saan sen mitä ansaitsen.

Ei se kokoomus niitä palkkoja nosta. Oletko joskus kuullut jonkun kokoomuslaisen sanovan että duunarien palkkoja on nostettava.

Vierailija
90/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Kokoomus.

Vierailija
91/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme miksi tavallisella ihmisellä on niin pienet palkat suomessa, kun monen ajatusmaailma on tuollainen.

Vierailija
92/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on taitava imagonrakennuspuolue ja se myös menee vaaleihin imagot, eikä asiat edellä. Tästä on ollut usein juttua.

Arjen tavisraatajakin voi hetkeksi kokea olevansa menestyjä, kun äänestää siistin imagon omaavaa "menestyjien" puoluetta, sen sijaan, että miettisi niitä asiakysymyksiä mitä nuo puolueet oikeasti ajavat.

Esim. persuilla tilanne on täysin päinvastoin. Tuskin kukaan äänestää persuja sen takia, että sen puolueen imago olisi jotenkin hieno, vaan siksi, että on samaa mieltä esim. maahanmuuttopolitiikasta persujen kanssa.

Ex-kokoomuslainen Wille Rydman:

"Jo Jyrki Kataisen ja Taru Tujusen kaudella kokoomuksesta tuli puolue, jolle mielikuvat olivat kaikki kaikessa ja tosiasiat joko toissijaisia tai kokonaan vailla merkitystä. Tätä tuskailin jo kauan ennen valintaani kansanedustajaksi, mutta valitettavasti puolueen linja ei sittemminkään ole tuosta sanottavasti rehellisemmäksi muuttunut."

Vierailija
93/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä tavalla ajattelit, että Kokoomuksen politiikka tätä tilannetta muuttaisi?

Tukia leikataan -> työttömillä ei ole varaa maksaa vuokraa -> muuttavat halvemmille asuinalueille -> tilalle muuttaa työssäkäyviä.

Sitten vuokrat nousevat kun työssäkäyvillä on varaa maksaa enemmän vuokraa.

Vierailija
94/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOK-tavallisen ihmisen asialla-arjen jakajana T:Petteri 😎

Vierailija
95/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa aina lukea tällä palstalla persujen ja kokoomuksen kannattajien valituksia ja kohteeksi on otettu köyhät. Luuleeko nämä oikeesti että kokoomus työllistää kaikki työttömät ja potkii persauksille tuen saajia? Sitten nämä luulee että jos tuen saajilta leikataan niin se tarkoittaisi lisää hyvinvointia itselle sekä rikkauksia. Voi miten yksinkertaista ajattelua, mutta niin se kokoomuksen populismi on yksinkertaiseen tehonnut.

Se onkin suunnattu yksinkertaisille ihmisille.

Vierailija
96/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla aika tyhmä, jos laittaa vain aloituksen, että siivoojat äänestää sitä ja tätä? Onko ap:lla ihan dokumenttia tästä, että miten eri ammattikunnat äänestää vaaleissa? Itse olen lopettanut äänestämisen aikoja sitten, kun en enää usko mihinkään puheisiin, että tekevät sitä ja tuota. Toki poliitikoilla on aika rankka työ, että pitävät yhteiskunnasta huolta. Mutta en usko enää poliitikon toimintaan, kun he saavat jo rahaa niin paljon, ja kytkykaupat kauppojen, rakennusalalla, sähköyhtiön kanssa ym. kanssa tekemissä. Meni luottamus aikoja sitten poliitikkoihin. Heidän ensi sijainen tehtävänsä palvella omaa kansaa, mutta näin ei ole koskaan käynyt. Vain köyhiltä ja vähätuloista vedetään rahat pois. Oletko koskaan nähnyt poliitikkoa, miten vähentää omia tulojaan? Tai se rikas, jolla asuntokauppoja ym. Niin tuskin vähentävät omia tulojaan toisten hyväksi. 

Vierailija
97/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten äänestä esim. demareita? Vai onko ne kokoomuslaiset ellun kanat hienompia?

Vierailija
98/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet siivoojat ovat yksinyrittäjiä, ja kokoomus on yrittäjien puolue.

Myös pienyrittäjien? Suurin osa siivoojista taitaa kuitenkin olla palkkalistoilla.

Ei kokoomus ole pienyrittäjien puolue.

Vierailija
99/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto ei todistetusti ole köyhän ystävä.

Vaihtoehdot on vähissä.

Vierailija
100/193 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin siivooja, niin sitä enemmän kokisin, että mulla on oikeus pitää suurempi osa omasta palkastani ja ymmärrykseni laskureita kohtaan olisi entistä pienempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi