Suutelin toista miestä ja kerroin siitä miehelleni
Tästä on jo useampi kuukausi aikaa. Tämän tiedon jälkeen aloimme työstämään suhdettamme paremmaksi ja hyvin on mennytkin. Tähän asti. Nyt mies jatkuvasti syyttää siitä mitä tein. Hän saattaa olla hyvällä tuulella, kunnes yhtäkkiä saa jostain päähänsä tämän toisen miehen ja alkaa kiukuttelu. Nyt on myös alkanut jankkaamaan, ettei se varmasti jäänyt pelkkään suudelmaan ja pelkää, että olen tämän toisen kanssa salasuhteessa. Kaikkeni olen tehnyt, että todistaisin olevani rehellinen, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Ystäväni käski olla rehellinen ja kertoa silloin heti suudelmasta. Meillä oli silloin pitkään mennyt huonosti. Nyt kadun että sen tein ja jatkossa tulen kaikkia neuvomaan, että pitäkää suut supussa. Itse ei enää sekuntiakaan edes mieti koko asiaa, mutta kun toinen siitä vit tuilee monta kertaa viikossa, niin alkaa iskemään väsy. Ei jaksa enää.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pannut, se oli yksi suudelma hetken huumassa. Meillä oli mennyt suhteessa jo yli puoli vuotta huonosti ja silloin tuli sellainen olo, etten jaksa enää suhdetta ja päädyin suutelemaan toista. Parin päivän päästä kerroin siitä miehelleni ja silloin hän tosiaan otti asian vielä hyvin. Kerroin myös että olen halunnut eroa, koska tuntuu että olimme niin pitkään umpikujassa. Keskustelimme ja keskustelimme. Saimme suhteemme niin hyvään vaiheeseen.
Ja nyt se on taas kaikkea muuta. Yritän asettua miehen asemaan, mutta pohdin myös sitä, rakastanko häntä tarpeeksi kun taas on sellainen olo, etten jaksaisi kuunnella tätä vaan päättää tämän suhteen, koska toinen ei enää luota yhtään. En halua yhdestä suudelmasta loppuiän taakkaa.
Asia siis käsiteltiin sen jälkeen kun kerroit ja nyt sitten myöhemmin alkaa asian vatvominen? Suoraan sanottuna raivostuttavaa!
Meillä mies joskus parikymmentä vuotta sitten halusi keventää omaatuntoaan ja kertoi suudelleensa jotain naista. En minä siitä mitään kilareita saanut, pyysi anteeksi ja sai. Ei olla ikinä kertaakaan palattu tuohon asiaan enkä ole ikinä minkään riidan yhteydessä ottanut tuota esille, en ole asiaa edes muistellut.
Itse jos menisin suutelemaan toista miestä, en kertoisi miehelle, koska jos näin kävisi, minulla olisi tuossa jo tunteita mukana ja toisin kuin minä, mies yrittää usein riidan aikana kaivella esiin vanhoja sanomisia ja tekemisiä ja ihan varmasti kuulisin tuosta jatkuvasti.
Teidän tapauksessa vaikuttaa, että puhumisesta huolimatta suhde on palautunut suudelmaa edeltävään tilaan ja mies syyllistää nyt sinua, koska annoit hänelle tälläisen "aseen" käteen.
Tämä!! Juuri tämä! Näin tämän asian koen itsekin. Että nyt on juuri tuo ase, joka ottaa jokaisen riidan kohdalla esiin. Aikaisemmin ei ole kauheasti ollut mitään, mistä hän olisi voinut mulle sanoa. Mutta nyt, tuleeko se aina olemaan tämä? Asia joka on jo käsitelty. Tässä se syy miksi tosissaan mietin etten kohta enää jaksa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kuinka monet varatut naiset olen suudellut, kähminyt ja kiihottanut. Ei sellaisista pidä mennä kertomaan kenellekään, vaan pitää omina muistoina.
Rehellinen ihminen kertoo sen ekan kerran, mutta ap:n tapauksessa tuskin kertoo enää sen toisen tai kolmannenkaan kerran, kiitos miehen käytöksen. Miehen käytös ajaa juuri siihen epärehellisyyteen ja itse ainakin tuollaisen vaimona lähtisin pettämään vähän enemmänkin, saisinpahan haukut sitten ihan syystä enkä vain pienen pusun takia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä todellinen moraalinen hyökyaalto hyökkää päälle, no ehkä sen olin ansainnut. Kukaan teistä ei kuitenkaan tiedä minkälainen suhde meillä on ja mitä itsekin olen vuosia saanut kestää ja mitä itse olen antanut anteeksi tai vaan ohittanut. Luuletteko, että täydellisessä suhteessa tulisi puolen vuoden huono vaihe ja jos olisin täydellisessä suhteessa, niin suutelisin toista? Ei, vaan tämä suhde on vaatinut paljon työtä, meiltä molemmilta. Ja mä olen tehnyt myös paljon työtä mieheen liittyvissä asioissa, ei se ole aina helppoa mullakaan ollut.
Sitä en tiedä miksi kerroin suudelmasta miehelle, kai halusin olla se avoin ihminen mitä olen aina tässä suhteessa ollut. Ja teille tiedoksi, toinen osapuoli meidän suhteessa on hyvinkin tarkka omasta yksityisyydestään, ollut aina. Ja mennyt paljon. Ja mä en ole voinut muuta kuin luottaa.
Ja olen miehelle näyttänyt ja kertonut miten paljon kadun. Mutta ei se näemmä nyt auta. Ja näiden teidän vastausten perusteella mietin tuleeko enää koskaan auttamaankaan.
Ap
Jos teillä on muutenkin suhde mikä tuo enemmän rasitusta ja surua kuin iloa niin erotkaa, oikeasti. Tuhlaatte aikaanne huonoon suhteeseen. Jos ei toimi niin ei toimi. Tuo suudelma vielä sekoitti soppaa entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pannut, se oli yksi suudelma hetken huumassa. Meillä oli mennyt suhteessa jo yli puoli vuotta huonosti ja silloin tuli sellainen olo, etten jaksa enää suhdetta ja päädyin suutelemaan toista. Parin päivän päästä kerroin siitä miehelleni ja silloin hän tosiaan otti asian vielä hyvin. Kerroin myös että olen halunnut eroa, koska tuntuu että olimme niin pitkään umpikujassa. Keskustelimme ja keskustelimme. Saimme suhteemme niin hyvään vaiheeseen.
Ja nyt se on taas kaikkea muuta. Yritän asettua miehen asemaan, mutta pohdin myös sitä, rakastanko häntä tarpeeksi kun taas on sellainen olo, etten jaksaisi kuunnella tätä vaan päättää tämän suhteen, koska toinen ei enää luota yhtään. En halua yhdestä suudelmasta loppuiän taakkaa.
Asia siis käsiteltiin sen jälkeen kun kerroit ja nyt sitten myöhemmin alkaa asian vatvominen? Suoraan sanottuna raivostuttavaa!
Meillä mies joskus parikymmentä vuotta sitten halusi keventää omaatuntoaan ja kertoi suudelleensa jotain naista. En minä siitä mitään kilareita saanut, pyysi anteeksi ja sai. Ei olla ikinä kertaakaan palattu tuohon asiaan enkä ole ikinä minkään riidan yhteydessä ottanut tuota esille, en ole asiaa edes muistellut.
Itse jos menisin suutelemaan toista miestä, en kertoisi miehelle, koska jos näin kävisi, minulla olisi tuossa jo tunteita mukana ja toisin kuin minä, mies yrittää usein riidan aikana kaivella esiin vanhoja sanomisia ja tekemisiä ja ihan varmasti kuulisin tuosta jatkuvasti.
Teidän tapauksessa vaikuttaa, että puhumisesta huolimatta suhde on palautunut suudelmaa edeltävään tilaan ja mies syyllistää nyt sinua, koska annoit hänelle tälläisen "aseen" käteen.Tämä!! Juuri tämä! Näin tämän asian koen itsekin. Että nyt on juuri tuo ase, joka ottaa jokaisen riidan kohdalla esiin. Aikaisemmin ei ole kauheasti ollut mitään, mistä hän olisi voinut mulle sanoa. Mutta nyt, tuleeko se aina olemaan tämä? Asia joka on jo käsitelty. Tässä se syy miksi tosissaan mietin etten kohta enää jaksa.
Ap
Tulee aina olemaan. Toivottavasti opettelette riitelemään mahdollisimman harvoin.
Meillä ainakin vatvotaan samoja jo "sovittuja" asioita jos riita menee pahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän tapauksessa vaikuttaa, että puhumisesta huolimatta suhde on palautunut suudelmaa edeltävään tilaan ja mies syyllistää nyt sinua, koska annoit hänelle tälläisen "aseen" käteen.Tämä!! Juuri tämä! Näin tämän asian koen itsekin. Että nyt on juuri tuo ase, joka ottaa jokaisen riidan kohdalla esiin. Aikaisemmin ei ole kauheasti ollut mitään, mistä hän olisi voinut mulle sanoa. Mutta nyt, tuleeko se aina olemaan tämä? Asia joka on jo käsitelty. Tässä se syy miksi tosissaan mietin etten kohta enää jaksa.
Ap
Sinä olet käsitellyt asian, mies ei. Meillä on toisenlainen luottamuksen pettäminen takana ja roolit toisinpäin. Mies on käsitellyt asian ja ärsyyntyy, kun minä en ole siihen vielä pystynyt. Miehen mielestä hän kärsii ja se on väärin. Eli mieheni on kuin sinä. Yritämme selvittää asiaa pariterapiassa, mutta en ole ollenkaan varma, että miehen asenne muuttuu.
Miksi sinun kärsimyksesi loppu on sinulle tärkeämpää kuin miehen, jota sinä olet tietoisesti loukannut? Jos rakastaisit miestä, selvittäisit, mitä mies oikeasti tarvitsee asiasta yli pääsemiseksi, etkä keksisi, miten mies pahana ihmisenä käyttää tätä asiaa sinua vastaan. Asenteestasi paistaa se, että koet itse olevasi uhri tilanteessa, jonka olet aiheuttanut ainoastaan sinä itse.
Kuka oikeasti uskoo pelkkään pusuun? Eihän kukaan vaan kävele toisen luo, pussaa ja häviä pois. Pusuun johtaa joukko tunteita ja pusuja annetaan yleensä useita suukoista kielareihin ja miehen kädet nousevat povelle, hengitys tihenee jne. Viattomia pusuja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
No panitko myös
Tottakai se pani. Ja panee taas ku "alkaa iskemään väsy" kyllähän niitä tekosyitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies ei ole käsitellyt. Hän ei ole päässyt ylitse, vaikka ehkä haluaisikin.
Etkä ole onnistunut selittämään/vakuuttamaan ettei tapahdu enää.
Eikä ihme, kun varmasti huomaa asenteesi "vanhaan asiaan joka on jo käsitelty".
Voithan tosiaan erotakin, mutta itse sen suhteen pilasit, ei mies jonka luottamuksen tuhosit. Ja rakkauskin varmaan mureni.
Olen mies ja minulla on samanlainen kokemus exän kanssa. Olin ollut pitkään yksin ennen parisuhdetta. Ei ollut mikään ongelma olla uskollinen parisuhteessa. Kerran kävi kuitenkin niin, että exä oli pitkällä matkalla ja päätin mennä yksin yökerhoon. Siellä tuli sitten vastaan eräs pitkä kaunotar, jota olin vuosia aiemmin yrittänyt iskeä. Nyt kun olin varattu, se pitkä nainen liimautuikin iholle, veti minut väkisin tanssilattialle - ja alkoi imutella suoraan suulle. En jotenkin kyennyt vastustamaan häntä, koska olin muutama vuosi aiemmin ollut häneen ihastunut. Ei siinä muuta tapahtunut kuin että suudeltiin ja tanssittiin. Vähän ehkä perseestä kourin siinä tanssin lomassa. Mitään muuta ei tapahtunut. Yksin lähdin kotiin, enkä ollut häneen myöhemmin yhteydessä, vaikka minulla hänen yhteystietonsa olivatkin, koska kuuluimme samaan isoon kaveripiiriin. Exä tuli matkoilta, omatuntoni painoi ja kun tilanne oli rento ja luottamuksellinen, ajattelin että olisi parempi kertoa itse, koska kyseinen nainen saattaisi käyttää suutelua "aseena" myöhemmin tehdäkseni tyttöystäväni mustasukkaiseksi tai vain leuhkiakseen omalla viehätysvoimallaan. Tai hän saattaisi kertoa yhteisen kaveripiirimme jollekin muulle jäsenelle imutelleensa kanssani, ja tämä sitten saattaisi kertoa tyttöystävälleni. Siksi ajattelin, että parasta kertoa itse. Virhe! Tyttöystävä ei millään suostunut uskomaan, että se oli jäänyt vain suuteluun tanssilattialla. Hän raivostui todenteolla - ja monta kertaa. Aina kun luulin hänen leppyvän, se sama tenttaaminen alkoi. En voinut mitään sille, että minua se tilanne alkoi jotenkin naurattaa. Se hänen epäuskoisuutensa oli niin koomisen yliampuvaa. No siitähän sitten raivostui entistä enemmän ja ajatteli minun nauravan hänen hyväuskoisuutensa takia: että siinä sitä tyhmälle yritetään vain uskotella, että vähän sitä vaan pussailtiin. Se oli ihan jäätävä tilanne! Kaduin myöhemmin syvästi, että miksi piti mennä kertomaan. Jos en olisi kertonut, olisi siltäkin riidalta vältytty. Suhde päättyi myöhemmin ihan muihin syihin, mutta kyllä tuokin tyhjänpäiväinen episodi oli omalta osaltaan syynä siihen, että suhde alkoi kuihtua. Se harmittaa vieläkin, sillä kyseessä oli siihen astisen elämäni suurin rakkaus.
Ei kai minulla muuta opetusta ole kuin että rehellisyyttä ei aina palkita, eikä kertomisesta aina seuraa mitään hyvää tai entistä suurempaa luottamusta. Nämä ovat niin tapauskohtaisia, eikä kukaan voi tietää omia rajojaan ennen kuin tilanne tulee eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kuinka monet varatut naiset olen suudellut, kähminyt ja kiihottanut. Ei sellaisista pidä mennä kertomaan kenellekään, vaan pitää omina muistoina.
Rehellinen ihminen kertoo sen ekan kerran, mutta ap:n tapauksessa tuskin kertoo enää sen toisen tai kolmannenkaan kerran, kiitos miehen käytöksen. Miehen käytös ajaa juuri siihen epärehellisyyteen ja itse ainakin tuollaisen vaimona lähtisin pettämään vähän enemmänkin, saisinpahan haukut sitten ihan syystä enkä vain pienen pusun takia.
Tosta saa sen käsityksen et pettäminen ei taida ihan vierasta olla siellä suunnalla? Viattomia pusuja ainakin vaihdeltu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No panitko myös
Tottakai se pani. Ja panee taas ku "alkaa iskemään väsy" kyllähän niitä tekosyitä löytyy.
Et ole tainnut itse panna viimeaikoina.
En sitten ollenkaan. Ihan outo asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstistä paistaa läpi että et ole oikeasti edes pahoillasi ja et halua kärsiä seurauksia vaan mielummin olisit salannut kaiken. Varmasti mies huomannut että ei ole aitoa katumusta ja nyt epäilee onko ollut tai onko edelleen muutakin. Koitat täälläkin tehdä itsestäsi uhrin vaikka sinä olit se joka petti toisen luottamuksen. Kasva aikuiseksi ja kärsi seuraukset tai sitten päästä mies menemään. Äläkä muita neuvo salaamaan asioita. Se on selkärangaton ja raukan tie.
Mikä ihme moralistihyöky täällä on meneillään, pelkkää homeista bullshitiä täynnä koko ketju.
Ai totuutta ei saisi sanoa? Pitäisi vaan silittää ap:n päätä että voi hellanlettas mitäs läksit? Tästä ketjusta näkee kuinka moni pettää ja salaa sen ja oikeen tsempataan toisia. Kasvakaa aikuisiksi. Teini touhua tollanen.
Olen aikuinen, joka ei jaksa takertua inhimillisiin virheisiin.
SE on teinitouhua. Aikuinen on armollinen ja katsoo isompaa kokonaisuutta.
Anteeksi nyt vain mutta aloittajan asenne on käsittämätön. Sinä itse teit virheen ja otat siitä vastuun. Tähän asiaan eivät myöskään liity teidän suhteenne muut asiat. Ne ovat sitten omia asioitaan ne, mutta tässä tapauksessa sinä töpeksit ja elät seurauksien kanssa.
defensiivinen puolustelu seis. Käsi pystyyn virheen merkiksi. Aiheutit itse itsellesi sen, että sinuun on hankalampi luottaa
Mielestäni pettäjällä ei mitään oikeutta siirtää pettämisestä syntynyttä pahaa oloaan viattomalle kumppanillensa. Rehellisyyden nimissä, my ass!
Jos päätät mennä ja pettää, niin pidä syyllisyytesi ja paha olosi vaan itselläsi.
Pettäjä saa:
- seksuaalisen mielihyvän
- kevennetyn omantunnon ja sädekehän koska haluaa olla "rehellinen"
Petetty saa:
- itsetunto-ongelman
- pahan mielen
- luottamuspulan pettäjään
Kannattaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstistä paistaa läpi että et ole oikeasti edes pahoillasi ja et halua kärsiä seurauksia vaan mielummin olisit salannut kaiken. Varmasti mies huomannut että ei ole aitoa katumusta ja nyt epäilee onko ollut tai onko edelleen muutakin. Koitat täälläkin tehdä itsestäsi uhrin vaikka sinä olit se joka petti toisen luottamuksen. Kasva aikuiseksi ja kärsi seuraukset tai sitten päästä mies menemään. Äläkä muita neuvo salaamaan asioita. Se on selkärangaton ja raukan tie.
Mikä ihme moralistihyöky täällä on meneillään, pelkkää homeista bullshitiä täynnä koko ketju.
Ai totuutta ei saisi sanoa? Pitäisi vaan silittää ap:n päätä että voi hellanlettas mitäs läksit? Tästä ketjusta näkee kuinka moni pettää ja salaa sen ja oikeen tsempataan toisia. Kasvakaa aikuisiksi. Teini touhua tollanen.
Kuinka monta kertaa tähän voi vedota?
Kun hölmöilee niin aina vaan kommenttia että "ole aikuinen"? Sopiiko joka viikonloppu?
Vierailija kirjoitti:
Ja tietyn ajan kuluttua toinen saa sen tietää sivullisilta
Ei oteta mitään vastuuta tekemisistään vaan syytetään MIESTÄ siitä ettei itse rakasta. Kyllä sinä rakastaisit miestäsi jos olisit valmiina haureuden tekosi hyvittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Lapsellista heittäytyä itse uhriksi kun itse on se joka on tehnyt väärin. Ei siinä ole mitään aikuismaista. Ja sitten vielä ruikuttaa kun toisella on pahamieli asian takia. Ei kadu mitään. Sitten muiden yllyttäminen valehteluun. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE on teinitouhua. Aikuinen on armollinen ja katsoo isompaa kokonaisuutta.Kuinka monta kertaa tähän voi vedota?
Kun hölmöilee niin aina vaan kommenttia että "ole aikuinen"? Sopiiko joka viikonloppu?
Tämä!! Vähän vaan imuttelee siellä täällä ja sitten vaan " miks suutut??Katso isompaa kokonaisuutta hei!".
Täällä todellinen moraalinen hyökyaalto hyökkää päälle, no ehkä sen olin ansainnut. Kukaan teistä ei kuitenkaan tiedä minkälainen suhde meillä on ja mitä itsekin olen vuosia saanut kestää ja mitä itse olen antanut anteeksi tai vaan ohittanut. Luuletteko, että täydellisessä suhteessa tulisi puolen vuoden huono vaihe ja jos olisin täydellisessä suhteessa, niin suutelisin toista? Ei, vaan tämä suhde on vaatinut paljon työtä, meiltä molemmilta. Ja mä olen tehnyt myös paljon työtä mieheen liittyvissä asioissa, ei se ole aina helppoa mullakaan ollut.
Sitä en tiedä miksi kerroin suudelmasta miehelle, kai halusin olla se avoin ihminen mitä olen aina tässä suhteessa ollut. Ja teille tiedoksi, toinen osapuoli meidän suhteessa on hyvinkin tarkka omasta yksityisyydestään, ollut aina. Ja mennyt paljon. Ja mä en ole voinut muuta kuin luottaa.
Ja olen miehelle näyttänyt ja kertonut miten paljon kadun. Mutta ei se näemmä nyt auta. Ja näiden teidän vastausten perusteella mietin tuleeko enää koskaan auttamaankaan.
Ap