Suutelin toista miestä ja kerroin siitä miehelleni
Tästä on jo useampi kuukausi aikaa. Tämän tiedon jälkeen aloimme työstämään suhdettamme paremmaksi ja hyvin on mennytkin. Tähän asti. Nyt mies jatkuvasti syyttää siitä mitä tein. Hän saattaa olla hyvällä tuulella, kunnes yhtäkkiä saa jostain päähänsä tämän toisen miehen ja alkaa kiukuttelu. Nyt on myös alkanut jankkaamaan, ettei se varmasti jäänyt pelkkään suudelmaan ja pelkää, että olen tämän toisen kanssa salasuhteessa. Kaikkeni olen tehnyt, että todistaisin olevani rehellinen, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Ystäväni käski olla rehellinen ja kertoa silloin heti suudelmasta. Meillä oli silloin pitkään mennyt huonosti. Nyt kadun että sen tein ja jatkossa tulen kaikkia neuvomaan, että pitäkää suut supussa. Itse ei enää sekuntiakaan edes mieti koko asiaa, mutta kun toinen siitä vit tuilee monta kertaa viikossa, niin alkaa iskemään väsy. Ei jaksa enää.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän se ystävä tiesi tuosta suudelmasta. Ettei ap vaan olisi kehuskellut. On nyt yhdestä suudelmasta, jota kenenkään muun ei tarvitsisi edes tietää kuin suutelijoitten, saatu melkoinen soppa aikaiseksi
Sääntö yksi: jos olet varattu ja menet suutelemaan jotain muuta ihmistä niin pidä mölyt mahassasi. Jos et halua saada soppaa aikaiseksi ja suudelma jää vain siihen yhteen.
Sääntö kaksi: jos olet tullut kertoneeksi ystävällesi niin älä välttämättä usko jos hän neuvoo kertomaan miehellesi. Teet vain oman päätöksesi mukaan. Neuvojan motiiveista ei aina tiedä ja vain sinun itsesi on päätös olla kertomatta.
Sääntö kolme: jos et ole pitänyt mölyjä mahassasi mihin tahansa suuntaan niin ole valmis ottamaan vastuu mitä siitä seuraa jos ja kun kumppanisi saa tietää.
Vierailija kirjoitti:
Suutelu on pahempi kuin pano, koska suutelu edellyttää aina tunteiden olemassaoloa.
M
Kuinkahan monta kertaa varatut ihmiset ovat suudelleet laivalla, lomareissulla, ravintolassa tai pikkujouluissa eikä siitä sen kummempaa suhdetta tai suuria tunteita ole seurannut. Ehkä sen ihmisen tunteminen on jäänyt sihen yhteen kertaan tai ainakin vuorokauteen tai viikkoon. Niinkuin usein jääkin.
Varsinkin jos ollaan nautittu alkoholia. Kumpikin jatkaa elämäänsä sen suuremmitta tragedioitta.
Ei näillä kumppania kannata kuormittaa ellei tahallaan halua saada syytä erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suutelu on pahempi kuin pano, koska suutelu edellyttää aina tunteiden olemassaoloa.
M
Kuinkahan monta kertaa varatut ihmiset ovat suudelleet laivalla, lomareissulla, ravintolassa tai pikkujouluissa eikä siitä sen kummempaa suhdetta tai suuria tunteita ole seurannut. Ehkä sen ihmisen tunteminen on jäänyt sihen yhteen kertaan tai ainakin vuorokauteen tai viikkoon. Niinkuin usein jääkin.
Varsinkin jos ollaan nautittu alkoholia. Kumpikin jatkaa elämäänsä sen suuremmitta tragedioitta.
Ei näillä kumppania kannata kuormittaa ellei tahallaan halua saada syytä erota.
Juuri näin.
Annetaan ihmisten olla ihmisiä. Pipo löysälle ja joskus pois päästä.
Vierailija kirjoitti:
Veela kirjoitti:
Mielestäni pettäjällä ei mitään oikeutta siirtää pettämisestä syntynyttä pahaa oloaan viattomalle kumppanillensa. Rehellisyyden nimissä, my ass!
Jos päätät mennä ja pettää, niin pidä syyllisyytesi ja paha olosi vaan itselläsi.
Pettäjä saa:
- seksuaalisen mielihyvän
- kevennetyn omantunnon ja sädekehän koska haluaa olla "rehellinen"Petetty saa:
- itsetunto-ongelman
- pahan mielen
- luottamuspulan pettäjäänKannattaako?
Täsmälleen näin! "Rehellisyys" on usein pelkkää vastuun ja pahan olon siirtoa, että "minäpäs näin rehellisesti kerroin ja nyt on puhdas omatunto itselläni", kun taas petetty osapuoli saa kaiken paskan niskaansa.
Joskus tulee jopa vaikutelma, että pettäjä kertoessaan tekosistaan rivien välissä rehentelee asialla, että "minäpä kelpaan muillekin kuin sinulle". Se on ilkeyttä, ei rakentavaa missään mielessä ja tähtää ainoastaan siirtämään pahan olon petetylle osapuolelle, joka on siitä eteenpäin myös pakotettu käsittelemään todella ikäviä tunteita. Loukkaavaa myös, jos "rehellinen" pettäjä vaatii toista unohtamaan kaiken ja jatkamaan kuin mitään ei olisi tapahtunut, kun on ensin itsetunto vedetty pohjamutiin.
Kärsi keskenäsi, pettäjä, älä sotke muita siihen!
Tämä ei todellakaan ole ammattilaisen neuvo.
Pettäjä voi jopa olla täysin omatunnoton.
Kyllä jokainen haluaa tietää onko puoliso luotettava ja noudattaako yhteisiä parisuhteen sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
M
Olet varman mies (nimimerkistä päätellen) kun ajattelet noin.Nainen ei näin ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Oot pelinainen.
Pelimies
Minunkin vaimo tai ex vaimo suuteli jotain miestä. Näin vahingossa joten jätin vaimon heti. 15 v liitto loppui kuin seinään vaikka mielestäni siihen ei ollut syytä. Meillä ei ollut riitoja ja seksiä oli riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien vastauksista näkee, ettei ole koskaan oikein elämää elettykään. Parisuhteeseen tulee kaikenlaista joskus. Toisilla suhde kestää ne asiat, toisilla ei. Turhan jyrkkä suhtautuminen ei kannata minkäänlaista hedelmää. Toivon teille kaikille hyvää ja suvaitsemista muita ihmisiä kohtaan.
Täällä onkin paljon yksioikoista porukkaa. On vain musta ja valkoinen, kaikki tuhannet värisävyt unohdetaan niiden väliltä.
Mitä aloitukseen tulee, niin itseäni ärsyttää ihmiset, joiden tunnetila on niin kehittymätön, että asiaa ei joko osata tai haluta käsitellä kerralla. Sitten siinä ongelmassa pyöritään ja ryvetään oikein urakalla aina uudestaan ja uudestaan ja jos minkäkin syyn nojalla vedetään taas "traumat" kehiin.
Ei ihme, ettei parisuhteista tule mitään, jos samoja juttuja käsitellään kuukaudesta toiseen. Ei ole mitenkään tarkoituksen mukaista, jos anteeksi on pyydetty ja annettu, lähteä aina vaan uudestaan ja uudestaan asiasta muistuttamaan. Jos aapeen miehellä on nyt niin isot traumat yhdestä suudelmasta, niin sitten tossua toisen eteen. Pakkoko siinä on vinkua ja syyllistää toista loppuelämä. Kannattaisi vähän miettiä, mitä on itse tehnyt, että näin on tapahtunut.
Jotenkin tulee olo, että mies on itsekin tehnyt jotain joskus ja on niistä huono omatunto.
Tiedän tapauksen, jossa pariskunnan toinen osapuoli petti ja jätti. Jätetty syyllisti pettäjän, joka kantoi huonoa omaatuntoa vuosia, vaikka olikin onnellisesti uudessa parisuhteessa. Vuosia, vuosia myöhemmin, petetty puolisko sai rehellisyyden puuskan ja kertoi pettäneensä itsekin ja vieläpä useasti. Tämän olivat tienneet myös moni lähipiiristä, mutta kertoivat vasta kysyttäessä, että tiesivät asian.
Voi itse laittaa tossua toisen eteen, jos ei kykene antamaan muille tilaa käsitellä tunteitaan. Jos minä olisin toiminut toista kohtaan väärin, painaisin kyllä nöyränä pääni alas enkä vaatisi toista selviytymään omassa aikataulussani.
Tämän ketjun kommentoit ovat sairainta mitä olen lukenut pitkään aikaan.
Varmaan pitkälti yhden-kahden trollin kirjoittamia.
Näin meitä vedätetään.
Kolmistaan junaleikit, jotta on onnellinen loppu.
Ap:n viesteistä kyllä paistaa läpi itsekeskeisyys. Olet tehnyt virheen ja oletat, että anteeksiantaminen ja luottamuksen takaisin saaminen menee sinun aiktaulussasi.
Valitettavasti miehesi ei ole vielä saanut käsiteltyä eikä annettua anteeksi virhettäsi. Tai ainakaan et ole saanut luottamusta takaisin. Sulla on kaksi vaihtoehtoa joko annat miehellesi aikaa ja tuet häntä tässä prosesissa tai eroat.
Eiköhän tuo ole oireilua siitä, että teillä on mennyt huonosti.
Missä tilanteessa tämä tapahtui, olitko baarissa? Oliko tuo toinen mies tuttu? En jaksa lukea koko ketjua
Oliko isompi kikuli, kuin omalla miehellä?
Kaikkialla toitotetaan rehellisyyteen, mutta oikeasti se ei kannata. Monta parisuhdetta on tuhoutunut näillä neuvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä todellinen moraalinen hyökyaalto hyökkää päälle, no ehkä sen olin ansainnut. Kukaan teistä ei kuitenkaan tiedä minkälainen suhde meillä on ja mitä itsekin olen vuosia saanut kestää ja mitä itse olen antanut anteeksi tai vaan ohittanut. Luuletteko, että täydellisessä suhteessa tulisi puolen vuoden huono vaihe ja jos olisin täydellisessä suhteessa, niin suutelisin toista? Ei, vaan tämä suhde on vaatinut paljon työtä, meiltä molemmilta. Ja mä olen tehnyt myös paljon työtä mieheen liittyvissä asioissa, ei se ole aina helppoa mullakaan ollut.
Sitä en tiedä miksi kerroin suudelmasta miehelle, kai halusin olla se avoin ihminen mitä olen aina tässä suhteessa ollut. Ja teille tiedoksi, toinen osapuoli meidän suhteessa on hyvinkin tarkka omasta yksityisyydestään, ollut aina. Ja mennyt paljon. Ja mä en ole voinut muuta kuin luottaa.
Ja olen miehelle näyttänyt ja kertonut miten paljon kadun. Mutta ei se näemmä nyt auta. Ja näiden teidän vastausten perusteella mietin tuleeko enää koskaan auttamaankaan.
Ap
Minä saanut kestää, minä antanut anteeksi, minä avoin Minä, minä, minä.
Silloinen mieheni suuteli naista eikä kertonut siitä minulle.
M