Suutelin toista miestä ja kerroin siitä miehelleni
Tästä on jo useampi kuukausi aikaa. Tämän tiedon jälkeen aloimme työstämään suhdettamme paremmaksi ja hyvin on mennytkin. Tähän asti. Nyt mies jatkuvasti syyttää siitä mitä tein. Hän saattaa olla hyvällä tuulella, kunnes yhtäkkiä saa jostain päähänsä tämän toisen miehen ja alkaa kiukuttelu. Nyt on myös alkanut jankkaamaan, ettei se varmasti jäänyt pelkkään suudelmaan ja pelkää, että olen tämän toisen kanssa salasuhteessa. Kaikkeni olen tehnyt, että todistaisin olevani rehellinen, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Ystäväni käski olla rehellinen ja kertoa silloin heti suudelmasta. Meillä oli silloin pitkään mennyt huonosti. Nyt kadun että sen tein ja jatkossa tulen kaikkia neuvomaan, että pitäkää suut supussa. Itse ei enää sekuntiakaan edes mieti koko asiaa, mutta kun toinen siitä vit tuilee monta kertaa viikossa, niin alkaa iskemään väsy. Ei jaksa enää.
Kommentit (122)
En ole vihainen sen takia, että valehtelit. Olen vihainen sen takia, että enää en voi luottaa sinuun.
-F. Nietche
Vierailija kirjoitti:
En pannut, se oli yksi suudelma hetken huumassa. Meillä oli mennyt suhteessa jo yli puoli vuotta huonosti ja silloin tuli sellainen olo, etten jaksa enää suhdetta ja päädyin suutelemaan toista. Parin päivän päästä kerroin siitä miehelleni ja silloin hän tosiaan otti asian vielä hyvin. Kerroin myös että olen halunnut eroa, koska tuntuu että olimme niin pitkään umpikujassa. Keskustelimme ja keskustelimme. Saimme suhteemme niin hyvään vaiheeseen.
Ja nyt se on taas kaikkea muuta. Yritän asettua miehen asemaan, mutta pohdin myös sitä, rakastanko häntä tarpeeksi kun taas on sellainen olo, etten jaksaisi kuunnella tätä vaan päättää tämän suhteen, koska toinen ei enää luota yhtään. En halua yhdestä suudelmasta loppuiän taakkaa.
Ja ongelmat ratkeaa sillä että suutelee toista ja hieroo sillä toisen naamaa? Ja katuu jälkikäteen kertomista? Mene kotiin vähän vielä kasvamaan.
Olen mies ja ollut samassa tilanteessa. Kesti vuosia ennen kuin "unohdin" asian. Nykyäänkin asia käy mielessä joka kerta kun vaimo lähtee ulos kavereidensa kanssa. Yritän luottaa, mutta silti se ajatus palaa silloin tällöin.
100% luottamuksen saa vain kerran.
Nyt on menty 90% luottamuksella jo monet vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi. Luottamus on mennyttä.
Olen itse vastaavassa tilanteessa. Nainen kertoi tehneensä näin. Annoin anteeks - sinänsä pikkujuttu se itse teko. Sen sijaan hän pyörii jatkuvasti sen ympärillä kuinka hienosti hän kertoi asiasta sen sijaan että tuntisi juurikaan (ei silminnähden yhtään) pahaa oloa itse teostaan.
Valitan, mutta edellä mainitusta syystä en enää täysin luota naiseen ja kerron tämän joka päivä rehellisesti että työstän sitä ja että tämä suhde ei koskaan palaudu samanlaiseksi kuin se oli aiemmin.
Se luottamus kun murtuu, sitä ei rakenneta tuosta noin vaan takaisin. Ja varsinkin jos toisen asenne ei viittaa aitoon pahoillaan oloon.
Sama täällä, vaimo vaan kertoi mitä oli tehnyt. Ensin kielsi kaiken, mutta käytös kertoi muuta. Lopulta, kun kertoi, ei ollut pahoillaan eikä osannut pyytää anteeksi. Tätä on ollut kaikkein vain sulattaa.
Vierailija kirjoitti:
En pannut, se oli yksi suudelma hetken huumassa. Meillä oli mennyt suhteessa jo yli puoli vuotta huonosti ja silloin tuli sellainen olo, etten jaksa enää suhdetta ja päädyin suutelemaan toista. Parin päivän päästä kerroin siitä miehelleni ja silloin hän tosiaan otti asian vielä hyvin. Kerroin myös että olen halunnut eroa, koska tuntuu että olimme niin pitkään umpikujassa. Keskustelimme ja keskustelimme. Saimme suhteemme niin hyvään vaiheeseen.
Ja nyt se on taas kaikkea muuta. Yritän asettua miehen asemaan, mutta pohdin myös sitä, rakastanko häntä tarpeeksi kun taas on sellainen olo, etten jaksaisi kuunnella tätä vaan päättää tämän suhteen, koska toinen ei enää luota yhtään. En halua yhdestä suudelmasta loppuiän taakkaa.
Seli seli, nosta se katse omasta navasta sinne peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella että tämä on provo. Valitettavasti todellisuudessa monet naiset ovat niin uskomattoman pösilöitä, että oikeasti kertoisivat miehelleen suudelleensa jotain toista miestä vaikka kyseessä olisi joku kerran tapahtunut hairahdus.
Tuo mies on pösilö.
Vierailija kirjoitti:
Olit tyhmä ap kun kerroit. Ystäväsi halusi takuulla neuvollaan rikkoa parisuhteesi. Miehesi ei valitettavasti tuosta yli pääse.
Mitä varten piti mennä kertomaan, jos oli pelkkä suudelma. Voi hyvää päivää! Että sai pilattua miehen elämän tuollaisella. Ehkä halusi että mies itse älyää lähteä eikä tarvitse itse ottaa vastuuta asiassa.
Tekstistä paistaa läpi että et ole oikeasti edes pahoillasi ja et halua kärsiä seurauksia vaan mielummin olisit salannut kaiken. Varmasti mies huomannut että ei ole aitoa katumusta ja nyt epäilee onko ollut tai onko edelleen muutakin. Koitat täälläkin tehdä itsestäsi uhrin vaikka sinä olit se joka petti toisen luottamuksen. Kasva aikuiseksi ja kärsi seuraukset tai sitten päästä mies menemään. Äläkä muita neuvo salaamaan asioita. Se on selkärangaton ja raukan tie.
Äh. Ikävä juttu.
Nää on näitä inhimillisiä mokia.
Harmillinen juttu, jos teillä oli hyvä suhde.
Kaikki ei vaan kestä tommosia..
Taas täällä femakkoemakot huutaa että nainen ei tehnyt mitään väärää ja kaikki miehen syytä.
Jos tilanne on ois toisinpäin...
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä femakkoemakot huutaa että nainen ei tehnyt mitään väärää ja kaikki miehen syytä.
Jos tilanne on ois toisinpäin...
Juu eivät huuda.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmän lapsellinen olit. Olisit jättänyt kertomatta. Jos se oli yksi pysy, eikä sille merkannut.
Kerrottaisi teit pienestä turhan ison.
Jos olisit pannut ja jos olisi tunnetta olut, niinnsutten tietty kerrot.
Töpeksi.
Eroa vaan. Se kn parempi molemmille. Tai sitten terapiaan.
Ette pääse yli keskenänne tuosta.
Mies teki kärpäsestä härkäsen, kun nainen huojensi mieltään ja keskustelu asiasta.
Lapsellinen mies pilaa kiukuttelullaan suhteen mahdollisuudet.
Kävin toisella paikkakunnalla enkä kertonut sitä perässä ravaavalle Rotalle. Mutta Rotta kilahti. Mitäs sitten?
Lasken tuon töpeksimiseksi. Ei ole pettämistä.
Pettäminen on tarkoituksellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstistä paistaa läpi että et ole oikeasti edes pahoillasi ja et halua kärsiä seurauksia vaan mielummin olisit salannut kaiken. Varmasti mies huomannut että ei ole aitoa katumusta ja nyt epäilee onko ollut tai onko edelleen muutakin. Koitat täälläkin tehdä itsestäsi uhrin vaikka sinä olit se joka petti toisen luottamuksen. Kasva aikuiseksi ja kärsi seuraukset tai sitten päästä mies menemään. Äläkä muita neuvo salaamaan asioita. Se on selkärangaton ja raukan tie.
Mikä ihme moralistihyöky täällä on meneillään, pelkkää homeista bullshitiä täynnä koko ketju.
Ai totuutta ei saisi sanoa? Pitäisi vaan silittää ap:n päätä että voi hellanlettas mitäs läksit? Tästä ketjusta näkee kuinka moni pettää ja salaa sen ja oikeen tsempataan toisia. Kasvakaa aikuisiksi. Teini touhua tollanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmän lapsellinen olit. Olisit jättänyt kertomatta. Jos se oli yksi pysy, eikä sille merkannut.
Kerrottaisi teit pienestä turhan ison.
Jos olisit pannut ja jos olisi tunnetta olut, niinnsutten tietty kerrot.
Töpeksi.
Eroa vaan. Se kn parempi molemmille. Tai sitten terapiaan.
Ette pääse yli keskenänne tuosta.Mies teki kärpäsestä härkäsen, kun nainen huojensi mieltään ja keskustelu asiasta.
Lapsellinen mies pilaa kiukuttelullaan suhteen mahdollisuudet.
Miltähän tuntuis kun oma mies tuolla huojentais oloaan baarissa vierasta naista suudellen ja vaatisi sinulta anteeksiantoa?
Olet feministihirviö ja kaikki mitä miehet tekee on väärin mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Asia siis käsiteltiin sen jälkeen kun kerroit ja nyt sitten myöhemmin alkaa asian vatvominen? Suoraan sanottuna raivostuttavaa!
Meillä mies joskus parikymmentä vuotta sitten halusi keventää omaatuntoaan ja kertoi suudelleensa jotain naista. En minä siitä mitään kilareita saanut, pyysi anteeksi ja sai. Ei olla ikinä kertaakaan palattu tuohon asiaan enkä ole ikinä minkään riidan yhteydessä ottanut tuota esille, en ole asiaa edes muistellut.
Itse jos menisin suutelemaan toista miestä, en kertoisi miehelle, koska jos näin kävisi, minulla olisi tuossa jo tunteita mukana ja toisin kuin minä, mies yrittää usein riidan aikana kaivella esiin vanhoja sanomisia ja tekemisiä ja ihan varmasti kuulisin tuosta jatkuvasti.
Teidän tapauksessa vaikuttaa, että puhumisesta huolimatta suhde on palautunut suudelmaa edeltävään tilaan ja mies syyllistää nyt sinua, koska annoit hänelle tälläisen "aseen" käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh.
Ihme moralismia täällä nyt.On tommosia mokia ja on ihan oikeaa pettämistä.
Pointti joka meni ohi: ap ei kadu mitään ja on valmis salaamaan ja valehtelemaan. Tekee itsestään uhrin vaikka itse töpeksi.
Oletko pyytänyt anteeksi? Jos olet, mitä mies on vastannut. Usein käy niin että oma syyllisyydentunne ja sen välttely johtaa siihen että todellista anteeksipyyntöä ei esitetä, vaikka asiaa käsitellään keskusteluissa. Ja oletko aidosti pahoillasi tapahtuneesta? Muuta, kuin vilpitöntä anteeksi pyyntöä ei kannata esittää, sehän johtaa vaan lisääntyneeseen salailuun. Mutta jos et rehellisesti ole pahoillasi, on myös mahdotonta miehelle antaa anteeksi. Jos suhteessa oli ollut pitempään ongelmia, ei niiden korjaaminen hetkessä käy, eikä vain toisen osapuolen työllä. Ellei ihan molemmilla ole halua katsoa myös omia tunteita (miehellä nyt mahdollisesti epävarmuus, hylätyksi tulemisen pelko, nöyryytys, mustasukkaisuus jne) ja miten voisi paremmin tulla niiden kanssa toimeen, ei homma tule etenemään mihinkään. Kenenkään vastuu ei ole ikuisesti olla blokkamassa kaikkia ikäviä tunteita aiheuttavia asioita kumppaninsa todellisuudesta vaan ne on opittava jokaisen kohtaamaan ja kantamaan tuskallisetkin asiat jotenkin. Tietenkään omatunnollinen ihminen ei näitä tahallaan tuota ja on pahoillaan, jos kumppani kärsii.